Chidaneh.com placeholder image

مدل نیمکت چوبی، وقتی با این 10 روش اتاق غذاخوری متفاوت می شود!

به قلم: گلنار

یکی از اتفاقاتی که در صنعت جدید دکوراسیون و طراحی داخلی افتاد، شکستن مرزها و کلیشه های قدیمی و اجازه به طراحان برای خلاقیت ها و نوآوری های بیش تر بود. تا جایی که دیگر دیدن هر چیزی در خانه های امروزی برای‌مان عادی و حتی خیلی جدید و هیجان انگیز شده است. بنابراین نباید از دیدن نیمکت در دکوراسیون خانه تعجب کنیم. آشپزخانه، ورودی، اتاق خواب، نشیمن از جمله فضاهایی است که از وجودش بهره مند می شوند و گاهی اوقات هم بسیار کاربردی و شیک نقشش را ایفا می کند. 

معین صالحی
خانه بازسازی شده خانم دلیران
معین صالحی

قالیشویی ادیب

کاربرد نیمکت چوبی

همان طور که در مقدمه نیز اشاره داشتم، نیمکت های چوبی می توانند در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرند اما یکی از پرکاربردترین آن ها همراهی با میز و صندلی نارهارخوری است. من امروز چند نمونه از روش های استفاده نیمکت برای این فضا را آماده کرده ام که در ادامه به همراه تصاویر توضیح خواهم داد.

  • هماهنگی ناهارخوری با کف سازی
  • ناهارخوری با نیمکت صنعتی
  • نیمکت بتنی و چوبی
  • ناهارخوری با نیمکت اسکادیناوی
  • ناهارخوری با نیمکت روستیک
  • نیمکت به سبک هندی
مدل نیمکت چوبی

نیمکت چوبی به سبک هندی

ایده استفاده از مدل نیمکت چوبی: شما می توانید از این نیمکت به عنوان یک المان و عنصر دکوراتیو به تنهایی در کنار میز و صندلی مدرن و خنثی بهره ببرید. البته بهتر است مطمئن شوید که هماهنگی لازم با دکوراسیون کلی خانه ‌تان را داشته باشد.

مدل نیمکت چوبی

هماهنگی مدل نیمکت چوبی با کف سازی اتاق 

همان طور که در مقدمه اشاره کردم، موارد استفاده از نیمکت ها فقط به فضاهای بیرون و محوطه سازی محدود نمی شود و در داخل خانه ها نیز راه ورود خود را پیدا کرده است. از مهم ترین ویژگی های نیمکت در اتاق این است که علاوه بر کاربردی بودن، خود به تنهایی می تواند نقش یک عنصر دکوراتیو را در فضا ایفا کرده و جذابیتی خاص به آن ببخشد.  

ایده استفاده از نیمکت چوبی: یکی از راه های انتخاب مدل نیمکت چوبی برای اتاق شما، هماهنگ بودن آن با پارکت و کف پوش است. در این حالت یک طرح یک دست و زیبایی را به وجود می اورید که نیمکت را جزیی از فضای شما نشان خواهد داد. اگر دوست دارید این هماهنگی زیاد باشد نیمکت را به موازات پارکت ها قرار دهید، اما اگر می خواهید کمی یکدستی فضا را بشکنید، آن را عمود بر تایل های پارکت ها بگذارید.

مطلب پیشنهادی : 10 ایده شیک و زیبا برای دکوراسیون داخلی غذاخوری منزل شما

مدل نیمکت چوبی

ویژگی نیمکت به سبک صنعتی 

از دیگر ویژگی های خارق العاده نیمکت ها در دکوراسیون داخلی می توانم به هماهنگی آن ها با اکثر سبک ها اشاره کنم. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این میز و نیمکت غذاخوری با سایر مبلمان، کنسول کنار دیوار که همگی یادآور سبک صنعتی هستند هماهنگی کاملی را به وجود آورده است.

ایده استفاده از نیمکت چوبی : برای داشتن چنین سبکی در میز و نیمکت ناهارخوری، بهتر است به سراغ متریال هایی مانند انواع فلز و استیل بروید. قرار گیری چوب متناسب با فضای خانه تان می تواند کمی از صنعتی بودن آن کاسته و گرمای خوبی به فضا ببخشد.

مطلب پیشنهادی : میز غذاخوری پر کاربرد در خانه های کوچک!

مدل نیمکت چوبی

زیبایی نیمکت بتنی و چوبی در ناهارخوری

مدل نیمکت های چوبی ایده های بسیار خوبی برای فضای غذاخوری شما خواهند بود. همان طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید، میز و نیمکت چوبی با سایر وسایل موجود در فضا مانند کنسول و کمد ست شده و یک فضای یکنواخت را به وجود آورده است. در این جا برای جلوگیری از یکنواختی بیش از اندازه، از بتن در کنار چوب استفاده شده که باعث می شود سختی (بتن) و سبکی (چوب) را در کنار هم داشته باشید.

ایده استفاده از نیمکت چوبی : برای رسیدن به چنین ویژگی هایی بهتر است بدنه کلی میز و نیمکت را چوبی در نظر گرفته و قیمت رویی میز و نشیمن گاه نیمکت ها بتنی کار شوند. اصلا نگران سختی نشستن بر روی بتن نباشید زیرا به راحتی با تشک های کوچک این مشکل قابل حل خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : انواع میز ناهارخوری، تجربه یک خرید خوب!

نیمکت در کوراسیون ناهارخوری

یکپارچگی نیمکت چوبی با فضای غذاخوری

گاهی افراد دوست ندارند که میز و نیمکت ناهارخوری به عنوان یک جز تک و جدا از کل فضا دیده شود، بنابراین سعی در ترکیب آن با سایر وسایل و مبلمان های موجود دارند. تصویر بالا نمونه ای از همین سلیقه را به شما نشان می دهد. یکپارچه بودن میز و نیمکت غذاخوری و هماهنگی با کل فضا شاخصه ای است که در برخورد اول با تصویر دیده می شود. 

ایده استفاده از نیمکت چوبی : برای رسیدن به این نوع طراحی راه های گوناگونی وجود دارند. یکی استفاده از متریال هایی هماهنگ با کف سازی و یا سایر مبلمان های فضاست و دیگری ست کردن رنگ ها برای یکپارچه دیده شدن. پیشنهاد من به شما در این مورد خاص این است که میز و نیمکتتان را با یک طرح و رنگ کاملا ساده انتخاب نمایید.

مطلب پیشنهادی : بهترین صندلی ناهارخوری برای سبک دکوراسیون منزل شما

نیمکت در کوراسیون ناهارخوری

خلق سبک اسکاندیناوی با استفاده از نیمکت

همان طور که قبلا هم اشاره کردم، ویژگی منحصر به فرد نیمکت ها هماهنگی آن ها با انواع سبک های دکوراسیون است. سبک اسکاندیناوی نیز یکی از آن هاست. خطوط مستقیم، مبلمان راحت و سده، رنگ های سرد بر روی دیوارها، نیمکت ها و میزهایی با چوب های سبک … بدون شک یک محیط اسکاندیناوی کلاسیک را به وجود آورده اند.

ایده استفاده از نیمکت چوبی: برای داشتن چنین سبکی در فضای ناهارخوری خود، به رنگ های نسبتا سرد و نیمکت های چوبی خیلی ساده نیاز دارید. هر چقدر که مدل میز و نیمکت شما مدرن تر باشد، مانند یک وزنه تعادلی را بین فضای معاصر امرزوی و سبک اسکاندیناوی برقرار می کند.

مطلب پیشنهادی : کدام میز ناهارخوری برای دکوراسیون منزل شما مناسب است؟

نیمکت در کوراسیون ناهارخوری

دکوراسیون غذاخوری متفاوت با نیمکت مدرسه

بد نیست گاهی اوقات به دوران کودکی و مدرسه بازگردیم. طراح در این نمونه نیمکت های شبیه به نیمکت مدارس را با رنگ سبز و گیاهان زیبا ترکیب کرده و یک فضای صمیمی و دوست داشتنی را به وجود آورده است. 

ایده استفاده از نیمکت چوبی: اگر دوست دارید از این سبک در اتاق غذاخوری خود استفاده نمایید، می توانید نیمکت های بسیار ظریف با پایه های فلزی و سطح رویی چوبی را انتخاب نمایید. اما برای خارج شدن از حال و هوای سرد و بی روح مدرسه ای گیاهان را نیز به دکور خود اضافه نمایید.

مطلب پیشنهادی : کدام سبک میز ناهارخوری به دکوراسیون شما می آید؟

نیمکت در کوراسیون ناهارخوری

 

نیمکت چوبی به سبک بوهمی

گیاه سبز، دیوار سبز، روتختی گلدوزی، آباژور و صندلی های حصیری و نیمکت با طرح قدیمی. تمام عناصر سبک بوهمیان در اینجا گرد آمده اند. اگر کمی دقت کنید می توانید فضای طبیعت را در آن ببینید. 

ایده استفاده از نیمکت چوبی: اگر علاقه دارید که کمی این سبک را وارد خانه خود کنید، باید نیمکتی از چوب خام با طرح کاملا طبیعی انتخاب نمایید. 

مطلب پیشنهادی : بهترین محل میز ناهارخوری در دکوراسیون منزل کجاست؟

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی یافت آباد
استودیو پر

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

نیمکت چوبی شیک به سبک رستوران

حتما نمونه هایی از نیمکت های ترکیب شده با دیوار را در رستوران ها و کافی شاپ ها دیده اید. این مدل نیمکت و میز غذاخوری مانند یک اثر هنری معاصر، یک ظاهر بی نظیر، شیک و خاص را به فضا می بخشد. اما این را بدانید که این طرح فقط مختص رستوران ها نبوده و در خانه ها نیز کاملا کارایی دارد.

ایده استفاده از نیمکت چوبی: از بزرگ ترین مزایای این طرح قابل استفاده بودن در فضاهای کوچک و کنج هاست. کافی است دیوار خالی و مناسبی را برای قرار گرفتن نیمکت انتخاب کرده و میز متناسب با ابعاد فضا و نیمکت را در جلوی آن قرار دهید. این مدل را می توانید به یک نجار سفارش دهید تا دقیقا متناسب با اندازه های مورد نیاز شما ساخته شود. با قرار گرفتن دو صندلی در مقابل این نیمکت و میز، یک ترکیب ژورنالی زیبا را خلق خواهید کرد. 

مطلب پیشنهادی : بادوام ترین میز و صندلی ناهارخوری برای دکوراسیون منزل!

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

ایجاد غذاخوری روستیک به کمک نیمکت چوبی

فضای این اتاق ناهار خوری با توجه به چراغ های سبد مانند، فرش ها با طرح های هندسی و وسایل چوبی آشپزخانه یادآور سبک روستیک هستند. 

ایده استفاده از نیمکت چوبی: اگر فضای کلی شما روستیک و قدیمی نیست، باز هم می توانید میز و نیمکت چوبی مانند نمونه بالا تهیه کرده و تشتک های سنتی قدیمی بر روی آن قرار دهید. همان طور که قبلا اشاه کردم نیمکت ها می توانند به عنوان یک عنصر دکوراتیو و منحصر به فرد در فضا عمل کنند و این یک فرصت عالی برای رسیدن به این هدف برای شما خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : 10 سبک میز و صندلی ناهارخوری در دکوراسیون منزل!

 

مدل نیمکت چوبی

ورود طبیعت به خانه با نیمکت چوبی قدیمی

این سبک شاید یه سبک خاص بوده و مورد پسند همه قرار نگیرد. اما بیش تر به یک محیط در دل طبیعت شبیه است که با دیوار آجری و جزییات کوچک مانند کاکتوس های روی میز کامل تر می شود.

ایده استفاده از نیمکت چوبی: اگر دوست دارید که چنین ترکیبی در فضای غذاخوری خود داشته باشید، بهتر ایت نیمکت و میز چوبی یکدست را انتخاب نمایید. هرچقدر چوب حالت قدیمی تر و طبیعی تر داشته باشد، فضای شما هم طبیعی تر جلوه خواهد کرد.

بعد از انتخاب محل قرار گیری میز و صندلی ناهار خوری و همچنین ست میز و نیمکت و صندلی مناسب دکوراسیون خانه، نوبت به تزیین میز می رسد. برای داشتن ایده های جذاب و زیبا مطالب زیر را به شما همراهان همیشگی چیدانه پیشنهاد می کنم:

 

منبع : maisonapart

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه