Chidaneh.com placeholder image

7 راه حل برای حفظ شادابی و سلامت در محل کار!

به قلم: لاله داورپناه

سبک زندگی: برای همه ما پیش آمده که با نشستن های طولانی مدت پشت میز، در محیط کار دچار خستگی و کسالت شده باشیم. چند روز پیش در نیمه های روز، از فشار کارهایی که انجام داده و قسمتی از آن که باقی مانده بود، خسته شده بودم. از این که نمی توانستم حتی چند دقیقه ای از روی صندلی بلند شوم و میز کار را ترک کنم ناراحت بودم. در کنار همه این ها شنیده بودم که نشستن های طولانی مدت و بی تحرکی برای سلامت جسمی خطرناک است و البته احساس ضعف جسمی داشتم. پس از آن روز کاری شلوغ در خانه فکر کردم که که چه راه حل هایی را می توانم برای این موضوع پیدا کنم. پس از پرس و جو ها و جستجو در اینترنت به نتایجی رسیدم که امروز می خواهم آن را با شما در میان بگذارم. با چیدانه همراه شوید.

تابلو فرش ریحان

1. وسایل مورد علاقه خود را جلوی چشم قرار دهید

آرامش روحی شما نکته ایست که نباید آن را فراموش کنید. حجم زیاد کارها، اختلاف نظر با مدیران و همکاران و بسیاری دیگری از عوامل می تواند باعث ناراحتی و استرس شما شود. بنابراین بهتر است فضای اطراف خود و یا حداقل میز کار شخصی تان را از انرژی مثبت سرشار کنید. این کار بسیار ساده خواهد بود اگر لوازم و وسایل کوچکی که به آنها علاقه دارید را روی میز قرار دهید. یک ساعت رومیزی، لوازم تحریر و یا یک تصویر که دوستش دارید می تواند برای شما انرژی بخش باشد. آنها را در جلو چشمانتان قرار دهید و از آنها لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی: ۱۱ ایده برای دست ساز های خلاقانه و ارزان در دکوراسیون

2. زمان را مدیریت کنید

زمان را مدیریت کنید. سعی کنید با مدیریت زمان و تقسیم کارها از حس کسالت و یکنواختی کارهایتان بکاهید. طوری کار کنید که برای تمام کردن کارهایتان نیاز به اضافه کاری نداشته باشید. این را بدانید که هر فرد حتما باید زمانی را به خودش، علایقش و تفریحاتش اختصاص دهد. تعطیلات خود را به کارکردن نگذرانید. در طول روز از خیره شدن های مدام به مانیتور کامپیوتر و یا کاغذ هایی که با آنها کار می کنید، پرهیز کنید. بروی کامپیوتر و یا موبایل خود نرم افزاری نصب کنید که در فواصل زمانی مشخص به شما یادآوری کند تا کمی چشمانتان را ببندید و استراحت کنید.

مطلب پیشنهادی: راز و رمز تمیزکردن لپ تاپ

3. حرکات ورزشی و نرمش ها را بیاموزید

به فکر سلامتی خود باشید. بی تحرکی و نشستن های طولانی مدت در روز می تواند سلامت شما را به خطر بیاندازد و از عمر شما بکاهد. اگر در اینترنت جستجو کنید می توانید حرکات ورزشی ساده ای را بیاموزید که حتی وقتی پشت میز هستید کمی تحرک داشته باشید. به عنوان مثال توپ های نرم کوچکی هستند که می توانید از آنها برای نرمش دست استفاده کنید. نمونه های دیگری برای نرمش بازو ها و پاها نیز وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: ۵ ایده ارزان برای دکوراسیون اتاق خواب دختران نوجوان

4. آب بنوشید

نشستن های طولانی می تواند باعث اضافه وزن شما شود. با نوشیدن آب زیاد در طول روز کاری کنید تا احساس گرسنگی در شما کمتر شود و از خوردن میان وعده های غیر ضروری بپرهیزید. نوشیدن آب فواید زیادی دارد، به عنوان مثل به سوخت و ساز بدن شما کمک می کند و باعث دفع مواد مضر در بدن شما می شود.

5. میان وعده های سالم بخورید

در انتخاب خوراکی ها و میان وعده ها دقت کنید. اگر فکر می کنید که در حین کار نیاز دارید که حتما چیزی بخورید بهتر از انتخاب آن دقت کنید. تغذیه سالم به شما کمک می کند تا خود را از خطرات دور نگه دارید. میوه ها و مغز آجیل ها مواد مغذی هستند که می تواند به عنوان میان وعده مناسب باشند. از غذاهای خانگی بیشتر استفاده کنید و از فست فود ها تا حد امکان دوری کنید.

مطلب پیشنهادی: همچون شاهان غذا بخورید!

6. میکرب ها را از خود دور نگه دارید

برای اینکه بتوانید از خودتان در مقابل میکروب ها محافظت کنید به پیشنهادات زیر توجه کنید:

  • حداقل روزی یک بار میز کار خود را با با دستمال ضدعفونی کننده تمیز کنید.
  • بدون پهن کردن یک سفره و یا یک دستمال تمیز، روی میز کارتان غذا نخورید.
  • ظروف و وسایل خود را به طور منظم تمیز کرده و بشویید.
  • موس، صفحه کلید و مانیتور کامپیوتر خود را هر روز تمیز کنید.
  • قبل از ورود و خروج از محل کار دست های خود رابشویید.

مطلب پیشنهادی: ۱۱ طراحی زیبا و کارآمد برای میز کار

7. نحوه درست نشستن پشت میز کار را بیاموزید

از درست بودن وضعیت و حالت جسمی تان در عین کار مطمئن شوید. مدام وضعین نشستن، دست ها و پاهای خود را چک کنید. سعی کنید در حالتی آرام قرار بگیرید و در صورت امکان برخی از کارها را به صورت ایستاده انجام دهید. با دیدن ویدئوی بالا می توانید حالت های درست نشستن را بیاموزید.

شما می توانید سوالات خود درباره معماری داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان ما در میان بگذارید. 

مطالب بیشتر:با یک لامپ سوخته به عزیزانتان عشق بورزید!
 ۹ راه حل های اقتصادی برای استفاده دوباره از وسایل دور ریختنی!
۱۰ قانون برای انتخاب رنگ دیوار در دکوراسیون منزل
خانه خود را با شوینده های خانگی برق بیاندازید!

نویسنده: لاله داورپناه  | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه