Chidaneh.com placeholder image

آموزش ساخت میز لپ تاپ، یک میز مقوایی که می تونه چند کاره باشه!

به قلم: گلنار

خیلی اوقات پیش آمده که می خواهیم کاری را با می خواهیم از لپ تاپ انجام دهیم، اما در کنار آن چند کار دیگر نیز پیش می آید یا به چند وسیله غیر از لپ تاپ نیاز پیدا می کنیم. گاهی اوقات هم فقط این تنها مشکل نیست، چون دوست داریم به رختخواب برویم و کارهایمان را آن جا انجام دهیم اما نمی توانیم به راحتی به این هدف برسیم. من برای حل این مشکلات میز لپ تاپ چندکاره ای را برای شما در نظر گرفتم که بتوانید آن را به راحتی و تنها با چند تکه مقوا در منزل بسازید و در هر حالتی کارهایتان را انجام دهید. ویدیوی انتهای مطلب می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.   

آموزش ساخت میز لپ تاپ چند کاره

قالیشویی ادیب

ویژگی های میز لپ تاپ چندکاره

  • پایه ایستا و محکم
  • محل قرارگیری لپ تاپ
  • نگهدارنده تلفن همراه
  • جامدادی
  • نگهدارنده لیوان و بطری
  • یک نگهدارنده برای هر چیزی که می خواهید!

در واقع شما  5 ویژگی را در یک میز ادغام کرده اید. علاوه بر این ها، صفحه بالایی میز نیز قابل جابجایی است. به این ترتیب می توانید آن را به صورت جداگانه روی میز قرار داده و برای تبلت خود استفاده نمایید. ولی فراموش نکنیدکه این میز فقط از مقوا ساخته شده است!

مطلب پیشنهادی : چگونه با تنه درخت یک میز زیبا بسازید

آموزش ساخت میز لپ تاپ چند کاره

مرحله 1 : مواد و ابزار ساخت میز لپ تاپ

  • لوله مقوایی طولانی با قطر 8 سانتی متر
  • مقوا مسطح ضخیم ( من از نوع 3 لایه که حدود 1.5 سانتی متر ضخامت دارد استفاده کردم )
  • اره منبت کاری ( اره مویی )
  • مته دایره ای
  • کاتر
  • خط کش
  • مداد
  • چسب چوب
  • کاغذ
  • قیچی

مطلب پیشنهادی : جای گلدان گل را خودتان بسازید

آموزش ساخت میز لپ تاپ

گام 2: ساخت پایه های میز چندکاره

بیاید برای شروع ابتدا پایه های میز را بسازیم. برای این کار من ارتفاع هر پایه را 25 سانتی متر در نظر گرفتم. شما می توانید این اندازه را بنا بر سلیقه و نیازتان تغییر دهید. سپس این اندازه را روی لوله مقوایی علامت زده و چهار قسمت مساوی مشخص کنید. با دقت این پایه ها را برش داده و سعی کنید کاملا هم اندازه باشند. شما هم می توانیداز رنگ طبیعی مقوا استفاده کرده و هم آن ها را به رنگ دلخواه رنگ آمیزی نمایید.

مطلب پیشنهادی : خودتان بسازید: درب های کهنه را نو کنید!

آموزش ساخت میز لپ تاپ

مرحله 3: ساخت صفحه رویی میز مقوایی

حالا مقواهای تخت را به شکل مستطیل و به اندازه دلخواه برش می دهیم. من این اندازه ها (اندازه 58 × 30 سانتیمتر ) را با توجه به ابعاد لپ تاپ و سایر لوازمی که می خواهم روی آن بگذارم در نظر گرفتم. بهتر است برای این که سطح مقاوم تری و ضخیم تری داشته باشید، دو لایه مقوا را به یکدیگر بچسبانید. سپس نوبت این است که محل قرار گیری پایه ها را مشخص نمایید. برای این کار ابتدا لپ تاپ خود را روی مقوا گذاشته و ببینید دقیقا چه اندازه فضا را اشغال می کند. سپس محل برش پایه ها را به اندازه 2 سانتی از لبه های مقوا فاصله بدهید. به این نکته دقت نمایید که اگر فاصله ها کم باشند در هنگام برش با مشکل مواجه خواهید شد. سپس دایره هایی به اندازه قطر پایه ها روی مقوا کشیده و توسط مته دایره ای آن ها ببرید.

مطلب پیشنهادی : خودتان بسازید: ساخت آباژور در کم‌تر از یک ساعت

آموزش ساخت میز لپ تاپ

مرحله 4 : کامل شدن پایه های میز لپ تاپ

در این مرحله ما 8 دایره از برش قبل داریم که می خواهیم برای کامل شدن پایه ها از آن ها استفاده نماییم. به این نکته توجه کنید قطر این دایره های باید کمی کوچک تر از قطر لوله پایه ها باشد تا به راحتی داخل آن ها فرور برود ( 7.5 سانتی متر ) سپس برای پوشاندن سطح دایره ها مانند تصویر از کاغذ سفید استفاده نمایید. چهار دایره را در انتهای پایه ها می چسبانیم و چهارتای دیگر را به گونه ای در سمت دیگر قرار می دهیم که کمی هم به سمت داخل لوله ها فرو ببریم. برای این که بدانید تا چه اندازه دایره ها باید داخل لوله ها فرو بروند، به وسایلی که می خواهید درون آن ها بگذارید فکر کنید. به طور مثال گوشی موبایل، لیوان، مداد، عینک و … . بر این اساس مشخص کنید که برای نگه دانشتن این وسایل به چه ارتفاعی نیاز دارید و روی پایه ها علامت بزنید. سپس دایره ها را تا همان اندازه داخل پایه ها فرور ببرید. در آخر با چسب چوب دورتادور دایره ها را محکم بچسبانید.

مطلب پیشنهادی : ۵ رخت آویز خلاقانه که می توانید خودتان بسازید!

آموزش ساخت میز لپ تاپ

مرحله 5: ساخت نگهدارنده تبلت روی میز چندکاره

محل قرار گیری تبلت بالای میز شما خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مستطیل متناسب با ضخامت و طول تبلت روی مقوای بالایی کشیده و سپس آن را جدا نمایید. حال روی مقوای زیری یک مستطیل کوچک تر ( 2X3 سانتی متر ) برای رد شدن سیم تبلت ایجاد نمایید.

مطلب پیشنهادی : گلدان چوبی پر از گیاهان تزیینی آپارتمانی بسازید!

آموزش ساخت میز لپ تاپ چند کاره

مرحله 6: ساخت دسته های میز لپ تاپ

من تصمیم گرفتم که دو دسته در دو طرف میز ایجاد کنم. برای این کار دو نوار مستطیلی به اندازه 2X6 سانتی متر و با فاصله 2 سانتی متر از لبه های میز برش دهید. این مقوا برای سطح رویی میز شما آماده شده است.

مطلب پیشنهادی : ساخت کتابخانه معلق با شلف های چوبی به سادگی!

آموزش ساخت میز لپ تاپ

گام 7: محل قرار گیری لپ تاپ روی میز

مقوای دوم ( مقوای زیری ) برای قرار گیری لپ تاپ در نظر گرفته می شود و از آن جایی که هنگام کار لپ تاپ بسیار گرم شده و باید جریان هوا در زیر آن وجود داشته باشد، چند سوراخ روی سطح مقوا ایجاد می کنیم تا از این طریق هوا عبور نماید. برای این منظور، در وسط مقوای دوم، یک شبکه مستطیلی به ابعاد 30 × 10 سانتی متر ایجاد کرده و خطوط افقی و عمودی با فاطله 2 سانتی متر را روی آن جدا نمایید. سپس مانند تصویر بالا سوراخ ها را در محل تقاطع این خطوط ایجاد کنید. بعد از این کار می توانید به کمک یک مداد و یا هر چیز دیگری، کمی سوراخ ها را بزرگ تر نمایید. 

مطلب پیشنهادی : تزیین خانه با وسایل دور ریختنی، دکوپاژ روی شیشه مربا

آموزش ساخت میز لپ تاپ

گام 8: نصب پایه های میز لپ تاپ

حالا مقوای دوم که در مرحله قبل ساختید را برگردانده و پایه ها را در جای خود قرار دهید. سپس مقوا را به حالت عادی گذاشته و کمی به سمت پایین فشار دهید تا لبه پایه ها حدود 1.5 سانتی متر بالاتر از سطح خود مقوا قرار بگیرند. برای محکم کاری از چسب چوب دورتادور پایه ها استفاده کنید. حالا وقت آن رسیده تا مقوای اول را نیز به این مجموعه اضافه نمایید.

مطلب پیشنهادی : خودتان بسازید: دکوری چوبی زیبا با شاخه درخت

آموزش ساخت میز لپ تاپ چند کاره

آموزش ساخت میز لپ تاپ چند کاره

آموزش ساخت میز لپ تاپ چند کاره

آموزش ساخت میز لپ تاپ چند کاره

آموزش ساخت میز لپ تاپ چند کاره

ساخت میز لپ تاپ چند کاره ما به اتمام رسید. شما می توانید از آن به عنوان یک میز لپ تاپ استفاده کرده و حتی آن را با خود به رختخواب ببرید و هر وسیله ای را که نیاز دارید در کنار خود داشته باشید. از این مرحله به بعد میزتان را با سلیقه خودتان زیباتر کنید.

 

اگر به ساخت وسایل در منزل و با کم ترین هزینه علاقه دارید مطالب زیر را به شما پیشنهاد می کنم:

منبع : instructables | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه