Chidaneh.com placeholder image

چیدمان عالی دکوراسیون، با ترکیب مدرن و آنتیک!

به قلم: گلنار

ظروف قدیمی و عتیقه همیشه برای ما جذاب بوده و خاطرات زیبایی را به همراه خود داشته اند. برخی از آن ها سوغات یک سفر خاطره انگیز هستند و برخی دیگر یادگاری از یک فرد بسیار عزیز در زندگی مان. در هر صورت به دلیل انرژی مثبت و حس خوبی که با خود به همراه دارند دوست داریم جلوی چشمانمان باشند و همیشه آن ها را ببینیم. اما مشکلی که همیشه در خصوص استفاده از این وسایل به وجود می آید این است که با دکوراسیون منزل هماهنگی نداشته و در نتیجه ترجیح می دهیم آن را از چیدمانمان حذف نماییم. من دلیل این اتفاق را عدم آشنایی با نوع چیدمان این وسایل می دانم و به همین دلیل تصمیم گرفتم تا چند روش برای استفاده مناسب و منطقی از آن ها را به شما یادآوری نمایم تا همچنان ارتباط عاطفی تان با آن ها حفظ شود.

چوب و هنر

دکوراسیون با وسایل آنتیک

دکوراسیون با وسایل آنتیک

دکوراسیون یکپارچه با وسایل عتیقه

یکی از روش برای استفاه مناسب از وسایل آنتیک استفاده از آن ها برای رسیدن به یک چیدمان و دکوراسیون یک دست و یکپارچه است. با این کار تمامی وسایل از لحاظ قدیمی بودن در یک سبک جای گرفته و تضادی با وسایل مدرن و امروزی پیدا نخواهند کرد. تصاویر بالا نمونه های خوبی از این چیدمان ها را نشان می دهند و اگر دقت کنید می توانید انواع وسایل قدیمی را در آن ها ببینید. مبل ها، چمدان ها، ظروف، قاب عکس و …. همگی می توانند در یک فضا کنار یکدیگر چیده شوند در حالی که یک هارمونی کلی در بینشان وجود داشته باشد.

نکته مهم برای انجام این ایده این است که شما به هر یک از وسایل یک نقش کاربردی نیز بدهید، یعنی علاوه بر این که آن ها به عنوان یک عنصر دکوراتیو نقش زیبایی و تزیینی در فضا دارند، مورد استفاده هم قرار خواهند گرفت. چمدان هایی که به عنوان میز در جلوی مبل ها قرار داده می شوند می تواند یک مثال رایج از این قضیه محسوب شود. فراموش نکنید که پارچه های قدیمی با نقش و الگوهایی که سال های بسیار دور مد بوده اند، می توانند اینجا دوباره به کار گرفته بشوند.

مطلب پیشنهادی : تزیین دکوراسیون داخلی با عتیقه جات، ۲۰ راز آنتیک بودن!

دکوراسیون با وسایل آنتیک

دکوراسیون با وسایل آنتیک

دکوراسیون با وسایل آنتیک

چیدمان وسایل عتیقه در دکوراسیون

چیدمان وسایل عتیقه در دکوراسیون

چیدمان عالی با چند وسیله آنتیک خاص

روش دومی که برای چیدن وسایل قدیمی و آنتیک در دکوراسیون استفاده می شود این است که شما چند وسیله با ارزش تر و خاص تر را انتخاب کرده و فقط آن ها را به دکوراسیون مدرن و یا امروزی منزلتان اضافه می کنید. با این کار هم این وسایل به صورت تک دیده می شوند و هم تضادی با سایر مبلمان خانه به وجود نمی آورند. یک گزینه محبوب، آویزان کردن عکس های قدیمی بر روی دیوار یا قرار دادن آن ها در قفسه است. گذاشتن عکس ها در یک قاب مدرن می تواند تاریخچه خانواده را زنده نگه داشته و یا خاطرات گذشته را برایمان مرور نماید. البته به غیر از قاب عکس ها، بشقاب های قدیمی، کاشی های سنتی و هر آنچه که بتوان روی دیوار نصب کرد و یا درون دکور گذاشت در این دسته قرار می گیرند.

مطلب پیشنهادی : گنجینه ای از عتیقه ها در دکوراسیون خانه یک مستند ساز!

دکوراسیون با وسایل آنتیک

چیدمان وسایل آنتیک در دکوراسیون

چیدمان وسایل آنتیک در دکوراسیون

چیدمان وسایل آنتیک در دکوراسیون

چیدمان وسایل آنتیک در دکوراسیون

چیدمان وسایل آنتیک در دکوراسیون

ایجاد نقطه کانونی با وسایل عتیقه

در استفاده از وسایل عتیقه، محل قرار دادنشان در دکوراسیون نیز اهمیت ویژه ای دارد. به روش های گوناگون می توان این کار را انجام داد که یکی از آن ها ایجاد نقطه کانونی است. به این صورت که شما یک چیدمان خاص برای شاخص تر کردن بخشی از فضای خانه ایجاد می کنید که در مرکز آن وسیله آنتیک یا قدیمی تان قرار گرفته و وسایل دیگر تکمیل کننده آن خواهند بود. یک مبل قدیمی، تابلوی هنری بزرگ، صندلی تک با روکش با ارزش و حتی مجسمه های تاریخی، همگی می توانند نقش یک نقطه کانونی را برای شما ایفا نمایند. تصاویر بالا ایده های خوبی را در این زمینه به شما می دهند.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون کلاسیک بانوی ایرانی با آنتیک های خاطره انگیز

دکوراسیون با وسایل آنتیک

چیدمان صنایع دستی در دکوراسیون

چیدمان صنایع دستی در دکوراسیون

چیدمان صنایع دستی در دکوراسیون خانه

روش دیگری که برای استفاده از وسایل قدیمی وجود دارد این است که آن ها را با صنایع دستی در کنار هم قرار دهیم. این کار نیز مانند روش اول به ایجاد هماهنگی و هارمونی کلی بین وسایل دکوراسیون کمک زیادی می کند.  به طور مثال عکس های بسیار قدیمی را با قاب های چوبی روستیک ترکیب کرده و روی دیوار نصب کنید. شما همچنین ممکن است برخی از قفسه های روستایی را برای چیدن وسایل عتیقه در نظر بگیرید. در این صورت بیش تر می توانید خلاقیت خود را به کار گرفته و ایده های جذاب خلق نمایید.

“اگر به دنبال وسایل آنتیک هستید از ثبت درخواست چیدانه کمک بگیرد"

در همین رابطه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می کنم : 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه