Chidaneh.com placeholder image

معماری هتل محل مذاکرات هسته ای، قصر زیبای کوبورگ وین

به قلم: تحریریه چیدانه

هتل و اقامتگاه: در این روزهای پر التهاب که اخبار مذاکرات هسته ای در شهر وین اتریش به سرتاسر دنیا مخابره می شود، مذاکره کنندگان هسته ای در کدام هتل اقامت دارند؟ هتل کوبورگ (coburg) در وین پایتخت اتریش در حال حاضر میزبان مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان و 5+1 است. به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا گشتی در هتل تاریخی کوبورگ بزنیم و معماری زیبای این قصر تاریخی را به شما نشان دهیم.

چوب و هنر

 زمین این هتل از سال 1816 متعلق به خاندان اشرافی کوبورگ است و در سال 1845 کار ساخت آن به عنوان قصری با شکوه با اتاق های متعدد و باغ های مخفی آغاز شد. ساخت قصر ابتدا به معمار کارل اسچلپس سپرده شد و بعد از مرگ وی ساخت بنا توسط آدولف کرومپی ادامه یافت. این قصر زیبا و باشکوه برای سال ها محل زندگی نسل های مختلف خانواده اشرافی و شاهزادگان کوبورگ بود و به تدریج مستهلک شد و رو به خرابی گذاشت.

مطلب پیشنهادی: کوه‌های شمشک را در اقامتگاه اسکی بارین در آغوش بگیرید!

در سال 1997 کار بازسازی و تغییر کاربری قصر آغاز شد و هتل کوبورگ در سال 2003 بعد از 3 سال بازسازی، تعمیرات و تغییر دکوراسیون مجدد درخشندگی سابق خود را بازیافت و بازگشایی شد.

سوئیت های هتل کوبورگ

سوئیت های هتل کوبورگ واقعا بزرگ و لوکس هستند. بزرگ ترین سوئیت های هتل از 128 تا 165 متر مربع مساحت دارند.

3 تا از بزرگ ترین سوئیت های هتل دکور شده با وسایل آ نتیک و دارای اتاق کار مجلل، جکوزی و سونا و منظره باغ مخفی و یک تراس بزرگ آفتاب گیر رو به باغ مخفی هستند.

مطلب پیشنهادی: زندگی به سبک ایرانی در خانه منوچهری کاشان

سالن های پذیرایی مجلل هتل کوبورگ

هتل کوبورگ دارای 8 سالن پذیرایی مجلل با کاربرد های متفاوت با دکوراسیون با شکوه و مجلل شامل سالن آینه، سالن زرد، سالن خانوادگی، سالن آبی، سالن marie antoninette و johann strauss concert hall است.

سالن خانوادگی که عکس های خانوادگی شاهزادگان خانواده کوبورگ بر دیوارهای آن نقش بسته است را در عکس بالا می بینید. همان طور که از نامشان مشخص است طراحی هر یک از  سالن های پذیرایی و مهمانی مجلل این هتل منحصر به فرد و به سبک معماری کلاسیک وین است.

مطلب پیشنهادی: بهترین رستوران ها در شهرهای مختلف ایران 

رستوران های هتل کوبورگ

رستوران هتل یکی از بهترین جاها برای چشیدن طعم فرهنگ کشور وین است. دکوراسیون هر دو درستوران هتل متفاوت از دیگر فضاها و به سبک معاصر و آرام بخش طراحی شده و هم در فضای داخلی و فضای باز صندلی چیده شده است.

ساعت سرو غذاها در قصر کوبورگ از سال  1850تا امروز طبق برنامه غذایی پرنسس v.orleands است. صبحانه در هتل از ساعت 7 تا 11:30، ناهار از ساعت 11:30 تا 3، عصرانه از ساعت3 تا 6 و شام از ساعت 6 تا 10:30 شب سرو می شود. این رستوران از بالاترین سطح سرویس دهی در حد شاهزادگان خانواده کوبورگ برخوردار است.

مطلب پیشنهادی: رستوران های منحصر به فرد در تهران

باغ اسرار آمیز مخفی در پشت هتل کوبورگ و در قلب وین

این باغ کوچک اما زیبا در پشت دیوار های هتل کوبورگ در قلب وین مخفی شده و خاطرات گذشته های دور وین را در قلب خود دارد. خانواده کوبوگ از این باغ معمولا برای برگزاری جشن های خانوادگی استفاده می کردند. جادوی این باغ را می توانید در در درختان سر به فلک کشیده با سایه های خنک، گل های زیبای مگنولیا، ی آب و فواره ها، کافه کوچک گوشه باغ و مجسمه های زیبای تاریخی پیدا کنید.

استخر ، سونا و ماساژ در هتل کوبورگ

برای آرامش و تمدد اعصاب در هر سفر ماساژ بهترین راه حل است. هتل کوبورگ نیز خدمات ماساژ، استخر و سونا را در فضایی آرام و معاصر در دسترس شما قرار می دهد.

زیر زمین تاریخی هتل کوبورگ

زیر زمین هتل کوبورگ مساحت 450 متر مربع در زیر شهر وین خاص ترین و جذاب ترین قسمت هتل است. در قرن 16 میلادی دالان های زیر زمینی قصر کوبورگ به عنوان تغییر کاربری قصر به هتل دیوار دالان های آجری با سند بلاست شده و کف تالار ها با سنگ های آهکی روشن پوشیده شدند. 

این زیر زمین دالان های مختلفی دارد که طولانی ترین آنها 45 متر طول و مساحت آن به 270 متر مربع می رسد. سقف های بلند تمام دالان ها به شکل طاقی به زیبایی طراحی شده است و با یک نور پردازی نقطه ای فوق العاده در کف تالارها، فضا یادآور  قرن 16 و دالان های تاریک روشن شده با شمع و آتشدان ها است. 

مطلب پیشنهادی: بهترین هتل های ایران برای سفر

مکان هایی که قبلا مخفی گاهی در زمان حمله دشمنان و محل نگهداری اسلحه بوده، امروز تبدیل به مکانی برای فشن شو ها، تماشای فیلم و گوش سپردن به موسیقی، برگزاری جلسات و جشن های بزرگ شده است، اما اگر خوب دقت کنید می توانید اتفاق ها و افرادی را که قبلا در این مکان اسرار آمیز بوده اند، حس کنید.

با آرزوی موفقیت برای تیم مذاکره کننده ایران در طول اقامت در هتل کوبورگ وین کشور دموکرات اتریش. اگر از خواندن این مطلب لذت بردید مطلب قبلی هتل محل مذاکرات در لوزان سوئیس و معماری آن نیز باید برای شما جالب باشد.

مطالب پیشنهادی: هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی، اولین هتل فرودگاهی در ایران

یکی از زیباترین و قدیمی ترین هتل های جهان در اصفهان!

منبع: palais coburg | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه