Chidaneh.com placeholder image

راه های ساده برای شاد بودن، دکوراسیون خانه به کمکتان می آید!

به قلم: گلنار

خانه های ما فراتر از یک سقف و چند دیوار ستند، آن ها خلق و خوی ما را شکل می دهند و بر نوع زندگی ما و کارهایی که انجام می دهیم تاثیر می گذارند. مطالعات علمی نشان داده است که عادت های کوچک روزانه و روندی که زندگی روزمره را شکل می دهند، می توانند بر خوشبختی ما تاثیر گذاشته و در واقع کنترل کننده دیدگاه های ما بر زندگی خواهند بود. این شگفت انگیز است که چگونه به کار گیری چند ترفند در عادت های روزانه ما، می تواند تبدیل به یک کاتالیزور برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی و از بین بردن انرژی منفی در خانه بشود. بنابراین در ادامه می خواهم چند راه بسیار ساده برای انرژی بخشیدن به خانه را یادآوری کنم.

راه های ساده برای شاد بودن

تابلو فرش ریحان

مرتب کردن روزانه تخت 

مرتب کردن تخت خواب یک کار سه دقیقه ای و یکی از ساده ترین عادت هاست که می تواند به طور مثبت بر روی شادی شما تاثیر بگذارد. بهم ریختگی فضای خانه به خصوص اتاق خواب خود یکی از عوامل ایجاد استرس و بدخلقی است، بنابراین اگر شما فقط سه دقیقه از وقت خود را به این کار اختصاص بدهید، به راحتی می توانید از این خلق و خوی منفی در امان بمانید.

مطلب پیشنهادی : مرتب کردن تخت خواب، مثل هتل ها در عرض چند دقیقه!

راه های ساده برای شاد بودن

نمایش وسایل خاطر انگیز و رمانتیک در اطرافمان

یکی از دلایلی پیشنهاد می شود، وسایل خاطره انگیز و پراحساس را در دکوراسیون خانه مان به کار ببریم، این است که خاطرات و تجربیات خوب بیش تر از مادیات به ما انرژی و شادی می بخشند. در نتیجه شما به راحتی می توانید خانه خود را به یک گالری از خاطرات مثبت تبدیل کرده و با دیدن روزانه آن ها و تکرار آن خاطرات، احساس خوشایندی را در خودتان به وجود بیاورید.

مطلب پیشنهادی : ۸ ایده منحصربه‌فرد برای به نمایش گذاشتن عکس‌ها در خانه

راه های ساده برای شاد بودن

صرف پول برای افزایش دورهمی های خانوادگی

همانطور که در مورد قبلی توضیح دادم، یکی از راه های شادی در خانه این است که خانه خود را به یک گالری از خاطرات مثبت تبدیل کنید. علاوه بر این، پول خود را صرف چیزهایی نمایید که باعث می شود تجربه های خانوادگی مثبت در خانه ایجاد شود. یکی از بهترین راه های انجام این کار این است که اتاق نشیمن را به فضا برای آرامش و سرگرمی تبدیل کنید. به طور مثال یک میز پینگ پنگ تهیه نمایید، چند بازی رومیزی برای بازی های دورهمی در نظر بگیرید و ….. روش های بسیار دیگر. مطمئن باشید یکی از بهترین راه های خوشبختی در خانه، ایجاد یک تجربه مثبت و پیوندی برای خانواده است.

مطلب پیشنهادی : ۱۰ بازی دسته جمعی پرطرفدار، از اسم فامیل تا مافیا !

معین صالحی
عکاسی از منزل خانم شهریاردوست
معین صالحی

پر کردن خانه از گیاهان طبیعی

تحقیقات نشان می دهند که طبیعت سطح شادی ما را در زندگی را افزایش می دهد. علاوه بر این، آوردن طبیعت در داخل نیز باعث افزایش سلامتی ما می شود. بنابراین اگر فرصت این را ندارید که مرتب به گردش در طبیعت بروید، خودتان آن را به خانه بیاورید. گیاهان در خانه، استرس و بیماری را کاهش می دهند و به داشتن خلق و خوی مثبت کمک می نمایند.

مطلب پیشنهادی : گیاهان آپارتمانی ، ۲۰ گیاه زینتی همیشه سبز در خانه!

امیر صادقی
عکاسی منزل خانم رهنما در رشت
امیر صادقی

ساخت یک کتابخانه

خواندن، افزایش آسودگی روانی و کاهش استرس را به خود به همراه دارد. علاوه بر این، خواندن باعث خوشحالی شما نیز می شود. بنابراین به راحتی می توانید یک قسمت از خانه را به کتابخانه اختصاص داده و با گذاشتن یک صندلی یا مبل تکی فضایی مناسب برای مطالعه در کنار آن به وجود بیاورید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چگونه برای آپارتمان کوچک مان کتابخانه بسازیم؟

کلام آخر : یکی از بهترین تجربیات در زندگی این است که بدانیم خانه ای شاد و پر از آرامش داریم و بعد از یک روز کاری خسته کننده می توانیم به آن پناه ببریم. فنگ شویی یکی دیگر از راه هایی که می توانید برای افزایش انرژی مثبت در خانه تان به کار بگیرید. بنابراین من مطالب زیر را به شما توصیه می کنم :

منبع : apartmenttherapy |  مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه