Chidaneh.com placeholder image

مجسمه های شهری، زینت بخش خیابان ها و بزرگراه های تهران

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه : چند سالی است که شاهد هستیم منظرشهری شهر تهران با مجسمه های زیبا حال و هوای خوش تری دارد، این مجسمه ها را می توان در گوشه گوشه شهر دید، می توان کنار آن ها ایستاد و عکس یادگاری گرفت، حتی می توان ساعت ها به ساختار وجودی شان فکر کرد و سازنده و طراح آن را تحسین کرد. این مجسمه ها را بیشتر می توان در مسیر های پر رفت و آمد شهری دید، مسیر هایی که مردم و ماشین ها به سرعت در حال عبور هستند و شاید چند ثانیه دیدن این مجسمه ها لبخند را روی لبانشان مهمان می کند، با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا در کنار هم با تعدادی از این مجسمه های زیبا و تاثیر گذار آشنا شویم.

مجسمه پل سید خندان

سرویس خواب بالسا

در کنار پل سیدخندان مجسمه پسر بچه ای خود نمایی می کند که سعی دارد با شور و نشاط و شیطنت کودکی خود ابری را به دام بیاندازد. این مجسمه سفید رنگ حال و هوایی دیگر به پل سید خندان پر تردد بخشیده است و مجالی را برای لبخند برای شما پدید می آورد.

مجسمه سوار و اسب در پارک آب و آتش

مجسمه «اسب و سوار» ساخته محمد سالاریان در ورودی اتوبان حقانی بوستان آب و آتش نصب شد. این مجسمه به ارتفاع سه متر و طول شش متر در اتوبان حقانی پایین تر از میدان ونک نصب شد. این اثر فیگوارتیو که از جنس آهن است سواری را نشسته بر اسبی نشان می دهد که در حال تاخت هستند. 

مجسمه مرد ماهی گیر میدان ونک

در سال 93 شهر داری تهران تصمیم گرفت تا از مجسمه هایی منتخب آن سال در فضای شهری استفاده کند، این هم یکی ازاین مجسمه است، مجسمه مردی که در وسط فضای شهری مشغول ماهی گیری است. این مجسمه در میدان ونک نصب شده است. 

فرفره ها در کنار بزرگراه همت

امکان ندارد که از بزرگراه همت رد شده باشید و این فرفره های زیبا را ندیده باشید، این فرفره ها اثر هنرمند خوش ذوق جاوید اسدزاده می باشد. این فرفره های زیبای رنگی با کوران هوای ناشی از حرکت اتومبیل ها به حرکت در می آیند و زیبایی خاصی را به اتوبان همت می بخشند.

مجسمه صدای کودکی

حس نوستالژیک روزهای کودکی با دیدن این مجسمه در بزرگراه یادگار امام(ره) برانگیخته می‌شود. پسربچه‌ای که مقابل پنکه‌ای قدیمی نشسته است. حس خوب برگشت به دوران کودکی، لذت بازی های کودکانه. هنوز هم در وسط شهر بزرگی مثل تهران می شود با یادآوری خاطرات گذشته لبخند به لب آورد و شاد شد.

مجسمه پیرمردو پیر زن در کنار بزرگراه مدرس

نزدیک خروجی الهیه دراتوبان مدرس، مجسمه دو زوج سالخورده به چشم می خورد، زوجی که شاید سنگی و بی جان باشند، اما لبخند روی لبانشان و محبت چشمان سنگی شان بی اختیار طرحی از لبخند و مهربانی را به چهره شما نیز می بخشد. این مجسمه ها ساکت و آرام درگوشه ای نشسته و نظاره گر رفت و آمد های مردم هستند.

مجسمه پسرک گل فروش در چهار راه پارک وی

در چهارراه پارک وی درست مقابل آتش نشانی مجسمه یک پسرک که به انتهای دوچرخه اش سبدی از گل های رنگارنگ آویخته است، دیده می شود، تاثیر گذاری این مجسمه را زمانی در می یابید که می بینید به غیر از گل های داخل سبد هیچ چیز دیگری رنگ ندارد.

دختر چتر به دست در کنار پارک ملت

در امتداد خیابان ولیعصر مجسمه های زیادی به چشم می خورد که همه شان جذاب و زیبا هستند، اما این پیرمرد چتر به دست یکی از بینظیر ترین شان است. هر کسی که این مجسمه را از نزدیک دیده است اقرار می کند که حالت این مجسمه خیلی طبیعی به نظر می رسد. 

مجسمه های جلوی شهر کتاب مرکزی

مجسمه های روبروی شهر کتاب مرکزی در خیابان شریعتی هم طرفداران خاص خود را دارند، این مجسمه های آبی رنگ که اغلب بچه های شیطانی را نشان می دهد درست روبروی درب ورودی شهر کتاب قرار دارند و معوملا هم سوژه خوبی برای گرفتن عکس هستند.

مجسمه های کنار بلوار دریا

یکی دیگر از این مجسمه های جذاب، آن هایی هستند که در بلوار دریا نصب شده اند. شاید این مجسمه ها سعی دارند تا با دید دیگری به اطراف خود بنگرند، شاید هم معنی آنها غل و زنجیر شدن در زندگی آپارتمانی امروزی باشد، به هر حال هر کسی ممکن است نظری متفاوت داشته باشد، اما مطمئنا نظر همه در رابطه با زیبایی این مجسمه ها یکی است.

اگر به دنبال ایده های کوچک برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود، متناسب با شرایط آن هستید می توانید سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما، کارشناسان و اهالی فن چیدانه در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی: هارمونی مدرن در تهران
رستوران های منحصر به فرد در تهران
بهترین مکان ها برای قرارهای عاشقانه در تهران
 ۳ برج قدیمی تهران که یادآور خاطرات گذشته اند!

گردآوری شده در تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
I SODA در تاریخ 21 تیر 1394
هنر فیگوراتیو (Figurative)
دوست در تاریخ 22 تیر 1394
پیاده رو خیابان 17 شهریور را مجسمه شهردار را بگذا ید بدرد میخورد.

ثبت دیدگاه