Chidaneh.com placeholder image

نظم در زندگی روزانه، 3 کار افراد منظم که شما انجام نمی دهید!

به قلم: گلنار

هر یک از ما روش های شخصی در مورد تمیز کردن و نگهداری خانه در نظر می گیریم. اما آنچه که باعث می شود نتوانیم در این راه به مدت طولانی موفق باشیم، نقاط ضعفی است که برای حل این مشکل داریم. به بیان ساده تر دقیقا نمی توانیم مانند افراد منظم، تمیزکاری و نظافت روزانه داشته باشیم و همیشه خانه مان برق بزند. من در این مطلب سه ترفند موفق آمیز این افراد را برای شما توضیح می دهم تا به نظم در زندگی روزانه برسید.

نظم در زندگی روزانه

سرویس خواب بالسا

نظم دهی به کاغذها و مدارک :

هیچ چیزی به اندازه کاغذها و مدارک نمی توانند باعث بهم ریختگی و هرج و مرج در اتاق خواب و میزکار باشد. افراد منظم یک سیستم نظم دهی مناسب برای این حل این مشکل دارند که برخی از آن ها این گونه هستند :

  • برخی از کاغذها و مدارک غیر ضروری را به محض استفاده کردن دور انداخته و جایی جمع نمی کنند.
  • به برخی از مدارک مانند امضای لازم برای مدرسه فرزندان، مدارک لازم برای سفر و … سریعا رسیدگی کرده و سپس آن ها را در پوشه های مخصوص به خود می گذارند. با این کار آن ها را به بعد موکول نکرده و در نتیجه از انباشته شدنشان جلوگیری می نمایید.
  • مدارک مورد نیازشان را طبقه بندی کرده و آن ها را در فایل های مشخص نگهداری می کنند. 
  • در آخر برخی از مدارک مانند قبض ها، صورت حساب ها و هر ان چیزی که باید دم دست باشد را نیز در محل جداگانه و مشخص دیگری قرار می دهند. 

مطلب پیشنهادی : مرتب کردن خانه، از شر این ۱۰ وسیله خلاص شوید!

نظم در زندگی روزانه

نظم دهی به لباس های نیمه کثیف

همه ما عادت به جدا کردن لباس های تمیز و کثیف داریم. معمولا تمیزها در کمدها قرار گرفته و کثیف ها داخل سبد برای شستن قرار می گیرند. اما افراد منظم دسته سومی نیز برای لباس هایشان در نظر می گیرند: لباس های نیمه کثیف. یعنی لباس هایی که پوشید شده اما نیازی به شستن ندارند. این کار یکی از بهترین روش ها برای متب کردن اتاق خواب و جلوگیری از انباشتگی لباس هاست. به طور مثال شما می توانید یک چوب لباسی کوچک در کمار تخت یا کمدتان گذاشته و این دسته سوم را آن جا قرار دهید.

مطلب پیشنهادی : ۹ ویژگی کسانی که خانه ای مرتب و منظم دارند

نظم در زندگی روزانه

روزهای مشخص برای تمیزی مکان های مشخص

بعضی قسمت ها در خانه هستند که شلوغی و بی نظمی را بیش از سایر فضاها نشان می دهند. میزها، اپن آشپزخانه، جزیره، میز غذاخوری، کنسول ورودی و … از این جمله هستند که البته به راحتی نیز قابل حل هستند. به انی صورت که بهتر است برای مرتب کردن هر کدام یک زمان مشخص در نظر گرفته و از تمام اعضای خانواده نیز بخواهید آن را رعایت کنند. به طور مثال از میز ناهارخوری شروع کرده که باید هر صبح تمیز و مرتب شود و چند فضای دیگر شب انجام گیرند. این نکته را در نظر داشته باشید که هر وسیله ای اضافی باعث می شود که کم کم وسایلی دیگری نیز قرار گرفته و بی نظمی خیلی سریع گسرتش پیدا کند.

مطالب پیشنهادی : 

منبع : apartmenttherapy | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه