Chidaneh.com placeholder image

خانه مهین سرای راهب کاشان، لوکس ترین اقامتگاه تاریخی

به قلم: تحریریه چیدانه

اقامتگاه تاریخی مهین سرای راهب از جمله خانه‌های تاریخی کاشان است که از تلفیق معماری سنتی بازمانده از عصر قاجار با فناوری های روز، محیطی پسا مدرن را در شهر تاریخی کاشان به دیده گان میهمانان خود گذاشته است.
در مطالب قبلی بهترین هتل های تاریخی ایران برای سفر را به شما معرفی کردیم در این مطلب سری به هتل تاریخی مهین سرای کاشان که به تازگی از طرف سازمان میراث فرهنگی به عنوان لوکس ترین اقامتگاه تاریخی ایران انتخاب شده است می زنیم.

خانه شاه یلانی یا مهین سرای راهب مربوط به دوره قاجار – دوره پهلوی اول بوده است و در سال 1389 زیر نظر استاد معماری ایران آقای سید اکبر حلی مورد مرمت قرارگرفت و در سال 1393 مرمت این بنا به اتمام رسید. 

چوب و هنر

اقامتگاه مهین سرای راهب که در مرکز محله قدیمی درب باغ کاشان واقع شده، از طرف سازمان میراث فرهنگی به عنوان لوکس ترین اقامتگاه تاریخی انتخاب شده است.

مجموع خانه مهین سرای راهب در دو طبقه و به صورت سه طرف ساخت در اطراف دو حیاط شکل گرفته است. این خانه دارای سه حیاط جدا ازهم به عنوان حیاط اندرونی، حیاط بیرونی و حیاط خدمه می‌باشد.

مطلب پیشنهادی: بهترین رستوران ها در شهرهای مختلف ایران (1)

مهمترین فضا‌های معماری بنا شامل دو سرداب،شاه‌ نشین،هشتی‌ ورودی،ایوان تابستانی،ایوان زمستانی و یک باد‌گیر است. بیشترین تزئینات خانه به ‌صورت قطار‌بندی و کاربندی به وسیلهْ نقاشی روی گچ در ایوان تابستانی به چشم می‌خورد.

مهین سرای راهب در تاریخ 19 مرداد 1384 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
به خاطر داشته باشید اقامت در خانه ای با امکانات روز دنیا و در عین حال با فضای تاریخی می تواند تجربه های منحصر به فرد و دلنشینی را برای شما عزیزان به ارمغان آورد.
آدرس: کاشان – خیابان فاضل نراقی کوچه فرهنگ 31

مطلب پیشنهادی: کرسی، گرمابخش خانه ایرانی

اتاق های زیبا و دلچسب این هتل تاریخی آرامش اتاق های خانه مادربزرگ را دارند و حال و هوای نوستالژیک دراز کشیدن روی ملحفه های خنک تخت و تماشای پرده های نخی اتاق که با هر بادی به داخل می وزند در روزهای داغ تابستان را به یا می آورد.

مطالب پیشنهادی: افتتاح موزه گرافیک ایران ، عمارت ارباب هرمز

مدال زیباترین خانه تاریخی سال 2015 به خانه بروجردی های کاشان رسید!

شوش و میمند در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شدند!

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه