Chidaneh.com placeholder image

رنگ های پاستلی، دکوراسیون آپارتمان 20 متری را بی نظیر کرده!

به قلم: گلنار

مطالب و مباحث بسیار زیادی در زمینه رنگ ها در دکوراسیون داخلی وجود دارد که مفصل هم به این موضوع پرداخته اند. اما من تصمیم گرفتم در این مطلب با بررسی یک آپارتمان کوچک 20 متری، شناخت و تاثیر رنگ های پاستلی در دکوراسیون را به صورتی عملی تر توضیح بدهم. این آپارتمان کوچک که در پاریس واقع شده، شاید به اندازه یک خانه بزرگ جا فضا داشته و به تمامی دیتیل ها در طراحی و اجرا دقت شده است. معمار این پروژه بر این باور است که کوچکی متراژ یک فضا مانع از رسیدن به نتیجه ایده آل و عالی نخواهد بود. چنانچه در ادامه خواهید دید پس از بازسای به یک خانه شیک و رویایی برای مالک جوان آن تبدیل گشته است. 

رنگ های پاستلی در دکوراسیون

قالیشویی ادیب

ده سال پیش این فضا دو دفتر کار تاریک و بلااستفاده بودند که بازسازی با حذف دیوار بین آن دو شروع گردیده و به مدت 3 ماه به طول انجامید. معمار این فضا قادر به حذف دیوارها برای بزرگ تر کردن فضا نبود، در نتیحه از رنگ های پاستلی و چوب برای رسیدن به این ایده استفاده کرد. به این گونه که سقف، دیوارها و برخی از مبلمان و وسایل هب رنگ سفید در نظر گرفته شده و پارکت چوبی برای کف انتخاب شد.

مطلب پیشنهادی : آپارتمان های کوچک، کوچک نیستند!

رنگ های پاستلی در دکوراسیون

رنگ های پاستلی در دکوراسیون نشیمن و غذاخوری

اغلب آپارتمان های کوچک با این ابعاد، فضای کافی برای نشیمن و غذاخوری جداگانه ندارند. اما معمار این پروژه تصمیم گرفت تا به راحتی و با به کار بردن رنگ سبز پاستلی قسمت نشیمن را شاخص تر کرده و به نوعی آن را جدا نماید. این در حالی است که همان رنگ با یک تنالیته تیره تر قسمت تخت خواب که به صورت نیم طبقه طراحی شده را مشخص می نماید. پالت رنگی آبی و سفید هم برای اتاق خواب و هم برای نشیمن کوچک ترکیب رنگی مناسب و آرامش بخشی است. 

مطلب پیشنهادی : ۷ دکوراسیون داخلی ، مناسب آپارتمان های کوچک

رنگ های پاستلی در دکوراسیون

رنگ های پاستلی در دکوراسیون آشپزخانه

نکته ای که می خواهم در این جا در مورد دکوراسیون این آپارتمان یادآور شوم، تاثیر لوازم و اکسسوری هاست. در کنار رنگ های خنثی و کم رنگ پاستل، گرمای چوب فضا را به کلی تغییر می دهد. بنابراین ما هم این جا پارکت چوبی، ناهارخوری چوبی و مبز جلومبلی چوبی را دقیقا در مکان های درستشان می بینیم. چراغ آویز اوریگامی سفید بالای میز نارهارخوری به شخاص شدن آن کمک زیادی می کند. 

کاشی های آشپزخانه نیز نکته ای دیگر در این طراحی هستند. رنگ پاستلی در کنار رنگ شورمه ای و سفید یک ترکیب بی نظیر را به وجود آورده و همخوانی مناسبی با سایر فضاها دارد. همین طور که مشاهده می کنید تمامی وسایل آشپزخانه در اندازه های کوچک و متناسب با آشپزخانه هستند. 

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون خانه ۳۰ متری، آپارتمانی کوچک با امکانات آپارتمان بزرگ!

رنگ های پاستلی در دکوراسیون

احتمالا یکی از بهترین فضاهای این خانه بخش کمدهاست. پیش از این، افرادی که قبلا ساکن این خانه بودند، هیچ فضایی برای ذخیره سازی و قرار دادن وسایل لباس هایشان نداشتند. کمدها با درب کشویی که در سمت چپ تصویر مشاهده می کنید، به راحتی این مشکل را برطرف کرده اند. درب های آینه ای فضا را بزرگ تر و پرنورتر نشان داده و آن قسمت را به یک فضای ذخیره سازی مشخص تبدیل نموده است. اگر به تصویر دقت کنیم، رنگ قهوه ای را در باکس های تزیینی روی دیوار نیز می بینیم.

مطلب پیشنهادی : آپارتمان کوچک سوزان، خانه ای دلباز درستارخان تهران

رنگ های پاستلی در دکوراسیون

همان طور که در ابتدا اشاره کردم، رنگ های پاستلی تنالینه بسیار روشن و سردی دارند که به راحتی می توان با قرار دادن رنگ ها و سایل گرم، از آن استفاده کرد. در این آپارتمان به غیر از چوب، فرش حصیری رنگی و سبزی گیاهان، معمار را به همین هدف رسانده است. 

مطلب پیشنهادی : معجزه مبلمان جمع و جور در دکوراسیون آپارتمان های کوچک

رنگ های پاستلی در دکوراسیون

بازسازی حمام با رنگ های پاستلی

در بازسازی حمام، دوباره همان ترکیب رنگ های فضای نشیمن و کاشی های آشپزخانه را مشاهده می کنیم. رنگ سفید که فضا را بزرگ تر نشان داده و رنگ های پاستلی در کاشی ها و اکسسوری، سبک مینیمالی را به وجود آورده اند. 

مطلب پیشنهادی : خانه ۲۰ متری، چیدمان سوییتی که به ۲۰ متر هم نمی رسد!

رنگ های پاستلی در دکوراسیون

ممکن است در برخورد اول، حمام یک حمام معمولی به نظر برسد. اما کمبود فضا با لوازم و وسایل پیشرفته جبران شده اند. دوش دیواری دارای تنظیم کنترل دما بوده و فرورفتگی در سمت راست ( در تصویر دیده نمی شود ) فضای ذخیره سازی کافی را به وجود آورده است. قلاب های دیواری به دقت روی دیوار نصب شده اند تا فضای کافی برای حوله ها، به دور از خیس شدن وجود داشته باشد. جالب است بدانید در همین حمام کوچک، یک ماشین لباسشویی و یک فضای ذخیره در دیوار و در نزدیکی ورودی پنهان شده اند.

نمونه مطالب در زمینه آپارتمان های کوچک را به شما پیشنهاد می کنم: 

منبع : houzz | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
p-h در تاریخ 18 شهریور 1397
با وجود اینکه این خونه متراژ کمی داره اما استفاده از رنگهای پاستلی زیبا خونه خیلی دلباز و آرامش بخش شده

ثبت دیدگاه