Chidaneh.com placeholder image

ترکیب سبک ها در دکوراسیون منزل، چند تیر و یک نشان!

به قلم: تحریریه چیدانه

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که در دکوراسیون منزل خود تنها از یک سبک پیروی می کنید؟ شاید برای خیلی از افراد داشتن یک سبک در دکوراسیون کار سختی به حساب آید، چراکه فکر می کنند حتی با تفاوت یک وسیله در خانه با سبک مورد نظر، یکپارچگی فضا از بین می رود. باید بگوییم که شما می توانید حتی از این مرز فراتر روید و در دکوراسیون منزل خود از سبک تلفیقی استفاده کنید. در این مطلب از وب سایت چیدانه به ترکیب سبک های دکوراسیونی می پردازیم و نمونه های زیبایی از آنها را به شما نشان خواهیم داد.

تلفیق سبک ها در دکوراسیون اتاق خواب

قالیشویی ادیب

از طرح های گل گلی و راه راه استفاده کنید

به نظر من وجود چنین چیزی در دکوراسیون منزل و به خصوص دکوراسیون اتاق خواب، نوعی آرامش را به فضا می دهد که حتی می تواند به شما کمک کند که صبح ها با آرامش بیشتری چشمانتان را بگشایید. اگر شما از آن دسته نیستید که به طور مطلق طرفدار سبک های دکوراسیونی سنتی باشند می توانید شدت این طرح ها را کمی کمتر کنید. همانطور که در این تصویر می بینید دکوراسیون روشن و مدرن به همراه این طرح ها به نوعی به تعادل رسیده است؛ نوارهای راه راهی که با رنگ های زنده بر روی روتختی قرار گرفته اند به همراه گل هایی که بر روی دیوار قرار دارند. نکته ای که در رابطه با دکوراسیون اتاق خواب این تصویر وجود دارد آن است که ترکیب این طرح ها به صورت متعادل و کافی باعث شده است که سبک دکوراسیونی آن کمی به ترکیب سبک معاصر و کانتری نزدیک تر شود.

کلید نلفیق سبک های مدرن و سنتی آن است که مثل این تصویر در هر دو سبک نکات برجسته ای را رعایت کرد. برای مثال در دکوراسیون اتاق خواب این تصویر، قاب عکس های کلاسیک در کنار شمعدانی های کلاسیک فضایی را ایجاد کرده که علاوه بر زیبایی کمی هم به سبک معاصر گرایش یافته است.

مطلب مرتبط: انگلیش هوم، این آشپزخانه گل گلی برای توست!

تلفیق سبک ها در دکوراسیون آشپزخانه

عناصر را با هم ترکیب کنید و رنگ ها را هماهنگ نگه دارید

در دکوراسیون آشپزخانه این تصویر، طراحان تقریبا تمامی سبک ها را به کار گرفته اند. برای مثال آینه طلایی رنگ بیشتر از این نمی تواند سبک وینتیج را به یاد ما بیندازد و یا صندلی های بی رنگی که بیشتر شبیه به صندلی آیندگان هستند!

نکته ای که در این زمینه وجود دارد آن است که در زمانی که تصمیم دارید سبک ها را با یکدیگر ترکیب کنید در نظر داشته باشید که یکپارچگی را تا حد ممکن حفظ نمایید. برای مثال در دکوراسیون آشپزخانه این تصویر، تناسب رنگ ها به کمک وسایل آمده است تا این یکپارچگی این سبک تلفیقی را حفظ کند.

مطلب مرتبط: دکوراسیون از جنس همه سبک ها، ۷ راز سبک تلفیقی!

ترکیب فلزات در دکوراسیون نشیمن

فلزات را با هم ترکیب کنید

طراحان دکوراسیون نشیمن این تصویر توانسته اند با ایجاد تعادل در استفاده از فلزات مختلف در این فضا به هدف خود دست یابند. برای مثال آینه، میز جلو مبلی، چراغ های دیواری و لوستر همگی سبک های ویکتوریا، دکو آرت و معاصر را به یاد ما می آورند. در کنار این موضوع انتخاب درست رنگ ها هم می تواند به شما کمک کند تا در طراحی دکوراسیون منزل خود موفق تر باشید. برای مثال تابلوی هنری بزرگی که در بالای مبل این نشیمن قرار دارد در واقع یک پالت رنگی شیک از ترکیب رنگ های آبی، طلایی و خاکستری است که فضای نشیمن را به ثبات رسانده است.

مطلب مرتبط: فلز در دکوراسیون داخلی، سازه های دوست داشتنی

ترکیب سبک ها در دکوراسیون ناهارخوری

کمی هم به سراغ عناصر خنثی بروید

در دکوراسیون ناهارخوری این تصویر می بینید که از کابینتی با سبک شیکر، میز ناهارخوری صنعتی و صندلی و نیمکت کلیسا استفاده شده است. تمامی این وسایل با رنگ های متناسبی در کنار یک دیگر به یکپارچگی رسیده اند.

در این فضا، طیف وسیعی از انواع چوب ترکیب شده اند که در کنار دیوار آجری، دکوراسیون جالبی را ایجاد کرده اند. در کل می توان گفت که طراحی دکوراسیون این فضا ترکیبی ار سبک های الکتریک، روستیک و مدرن را ایجاد کرده است.

مطلب مرتبط: ترکیب جالب از بافت های مختلف در دکوراسیون منزل

رنگ در دکوراسیون نشیمن

از طرح و رنگ هایی استفاده نمایید که جلب توجه کنند

برای این کار شما می توانید از دو تکه وسایل جسورانه استفاده کنید؛ چیزی که در این تصویر نیز به خوبی به چشم می آید. همانطور که مشاهده می کنید پالت رنگی این دکوراسیون کاملا زنده است و به خوبی هم توجه شما را به خود جلب می کند. رنگ آبی و بنفشی که در دکوراسیون نشیمن این تصویر به چشم می آید در کنار مبلمان کلاسیک و همینطور میزی که مدرن است ترکیب خارق العاده ای را ایجاد کرده است.

مطلب مرتبط: ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن!

تلفیق سبک ها در دکوراسیون منزل

مینیمالیسم و ماکسیمالیسم را در کنار هم نگه دارید

آیا بین خطوط مرتب و طرح ها به هم ریخته شک دارید و نمی دانید کدام را انتخاب کنید؟ هیچ اشکالی ندارد. شما می توانید هر دو را با یکدیگر ترکیب کنید. این کار می تواند فضای دلپذیری را از ترکیب دو سبک مینیمالیسم و ماکسیمالیسم برایتان مهیا کند.

در این تصویر مشاهده می کنید یکی از دیوارها پر زرق و برق است و تضاد نور و رنگ سفید آن با رنگ مبلمان و پارچه ها به خوبی به چشم می خورد. در دکوراسیون آشپزخانه این تصویر در وسایل موجود در فضا از رنگ های متنوعی استفاده شده است، ولی در مقابل برای کابینت ها و دیوارها به سراغ رنگ های خنثی رفته اند تا از احساس شلوغی بیش از حد جلوگیری شود.

اگر به سبک تلفیقی علاقه پیدا کرده اید حتما این مطالب را نیز مطالعه کنید:

اگر شما هم تعدادی از این راهکارها را برای سبک تلفیقی دکوراسیون منزل خود به کار گرفته اید در بخش دیدگاه ها از تجربه خود برایمان بگویید!

منبع: houzz | مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه