Chidaneh.com placeholder image

دکواسیون خانه 30 متری، ایده های خارق العاده در یک منزل کوچک!

به قلم: گلنار

زمانی می توانیم یک دکوراسیون یا طراحی داخلی را خوب و بی نقص بدانیم که دقیقا با مطابق با ویژگی های خانه طراحی شده و مختص به همان فضا باشد. این به آن معناست که نباید اصول و قوانین طراحی را به یک شکل برای همه فضاها اجرا کرده و شرایط خاص آن مکان را نادیده گرفت. دکوراسیون خانه 32 متری که در این مطلب برای شما در نظر گرفتم مثالی بسیار خوب برای این موضوع خواهد بود. یک خانه کوچک که ساکنین آن نیاز به فضاهای ذخیره سازی زیادی داشته و نقشه ناقص کار طراحی را بسیار سخت کرده است. با من همراه باشید تا این خانه را بررسی نماییم.

دکواسیون خانه 30 متری

چوب و هنر

نقشه آپارتمان 30 متری

در این آپارتمان، نقشه به صورتی نامتعارف طراحی شده به گونه ای که هیچ یک از دیوارها با یکدیگر موازی نیستند. بنابراین معمار در اولین اقدام خود جای قرار گیری فضاها را تغییر داد. در تصویر بالا، عکس سمت چپ نقشه اولیه و عکس سمت راست نقشه جدید را به شما نشان می دهد. معمار با حذف دیوارهای داخلی و جابه جا کردن اتاق خواب و آشپزخانه، سعی در صاف تر کردن خطوط نقشه داشته و در عین حال  به طور هوشمندانه به تمامی محدودیت های فضایی پاسخ داده است. 

دکواسیون خانه 30 متری

طراحی آشپزخانه کوچک با دید به نشیمن

یکی از ویژگی های مثبت این آپارتمان، وجود پنجره های زیاد در دورتادور ساختمان است. بنابراین این امکان برای معمار وجود داشته تا بتواند نور طبیعی لازم برای هر فضا را تامین کند. اما یکی از خواسته های ساکنین، طراحی آشپزخانه نیمه بسته بود. بنابراین معمار می بایست هم تا حدودی جلوی وارد شدن نور را بگیرد و هم از بهم ریختگی نقشه جلوگیری نماید. بنابراین آشپزخانه در ابتدای ورودی قرار داده شده و برای جدا کردن آن از ورودی، کمدهای ذخیره سازی جلوی درب و یخچال قرار گرفت. سپس برای آن که محدوده آشپزخانه نیز مشخص باشد، از کاشی هایی با نقش زیبا برای کف استفاده شد. یک پنجره کوچک رو به حمام باعث شده تا ورود نور فضای نیمه بسته مورد نظر مالک خانه را به وجود بیاورد.

مطلب پیشنهادی : آشپزخانه نیمه اپن، ۳۷ ایده جنجالی برای بستن اپن آشپزخانه شما

دکواسیون خانه 30 متری

معمار برای بسته تر کردن آشپزخانه و جلوگیری از پخش بوی غذا به سایر قسمت های خانه، یک پنل شیشه ای کوچک را در بالای اپن نصب کرد. این کار نه تنها باعث می شود که بوی مواد غذایی کم تر از آشپزخانه بیرون برود، بلکه به نوعی حریم و محدوده آشپزخانه و همین طور قسمت غذاخوری بیش تر شاخص شود.

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان کوچک اما جادار!

دکواسیون خانه 30 متری

طراحی فضای کار کوچک در آپارتمان 32 متری

یکی دیگر از خواسته های مالک آپارتمان، فضای کار برای انجام امور اداری خود است. قسمتی که معمار برای این کار در نظر گرفت، همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، دیوار کجی بود که به دودکش های قدیمی تعلق داشت و ناقصی زیادی را در نقشه آپارتمان به وجود آورده بود. بنابراین معمار با قرار دادن میز کار و شلف های دیواری این فضای خالی و بلااستفاده را پر کرده و به آن هویت بخشید. برای ایجاد هماهنگی بین مبمان، برای این قسمت از چوب همرنگ اپن در آشپزخانه بهره گرفته شد. 

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان مدرن در خیابان زعفرانیه تهران

دکواسیون خانه 30 متری

حمام بهینه سازی شده با نور در آپارتمان کوچک

حمام با فضای بسیار کوچکی (3.5 متر مربع ) که داشت کار طراحی را بسیار دشوار می نمود. اما با وجود پنجره و ورود نور طبیعی این کار کمی آسان تر شد. بنابراین معمار از رن گسفید استفاده کرده و برای کف همان کاشی های جذاب آشپزخانه را نصب نمود. با بررسی های زیاد طراح یک کمد برای عبور لوله ها ( در کنار سرویس فرنگی ) در نظر گرفته و توانست بالای سرویس نیز یم خشک کن را جانمایی کند. ترکیب رنگی طوسی، سفید و زرد را می توانیم در همه قسمت های آپارتمان، از آشپزخانه تا حمام به خوبی مشاهده نماییم. 

مطلب پیشنهادی : چیدمان آپارتمان ۴۰ متری، چطوری همه چیز جا شده؟

بازسازی خانه 30 متری

طراحی اتاق خواب کوچک در آپارتمان 30 متری

معمار اتاق خواب را در انتهای آپارتمان و جایی که دیوار مورب قرار داشت جانمایی کرد تا بتواند کمی این کج بودن را پوشش دهد. سپس به دلیل بلند بودن ارتفاع سقف، از چند پله برای جدا کردن اتاق خواب از نشیمن استفاده نمود. می توانید در تصویر بالا، این پله ها را که در سمت چپ قرار دارند به خوبی مشاهده نمایید. این کار باعث شد تا بتوان از کل دیوار مورب و بدون استفاده آپارتمان به عنوان فضای ذخیره سازی و ایجاد کمد استفاده شود. 

مطلب پیشنهادی : بازسازی خانه های فرسوده، یک آپارتمان چطور دو برابر می شود؟!

دکواسیون خانه 30 متری

مرحله آخری که باید انجام می گرفت، جداسازی اتاق خواب از فضای نشیمن بود. این کار با یک دیوار با ضخامت کم و پنجره بزرگ انجام گرفت. وجود پنجره نیمه شفاف برای جلوگیری از تاریک و دلگیر شدن اتاق بوده و این که بتوان به نشیمن دید داشت. علاوه بر این پروفیل پنجره به رنگ مشکی، هماهنگ با رنگ بندی قاب آشپزخانه انتخاب شد. در نشیمن می توانیم به خوبی حضور رنگ های پاستلی مانند صورتی کم رنگ را در کنار طوسی و سفید مشاهده کنیم. ..

مطالب پیشنهادی : 

منبع : maisonapart | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه