Chidaneh.com placeholder image

10 دیوار و نرده متفاوت برای حفاظ حیاط و باغچه

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه: باغچه و فضای سبزی که جزء ملک شخصی شما به حساب می آید نیاز به حفاظت دارد. حفاظ هایی که می بینیم، اکثرا یا دیوارهای خیلی معمولی هستند یا نرده هایی ساده. برای اینکه اوج خلاقیت و سلیقه ی خود را در دکوراسیون منزل تان به نمایش بگذارید، بهتر است از کنار این قسمت نیز ساده عبور نکنید. چیدانه در این مطلب قصد دارد 10 ایده ی متفاوت برای نرده و دیوار حیاط را به شما نشان دهد. با ما همراه باشید…

chidaneh ad banner

1. نرده ای تندیس گونه برای حفاظت حیاط و باغچه

300 عدد تیغه ی فولادی، این نرده تندیس گونه را خلق کرده اند که در اطراف این باغ می پیچد. بلندی این نرده به اندازه ای است که از ورود حیوانات وحشی و ولگرد جلوگیری کند. در نتیجه علاوه بر زیبایی، کاربردی نیز هست. البته هزینه ی چنین نرده ای کمی بالا است اما به خاص و متفاوت بودن آن می ارزد.

2. دیوار بتنی به عنوان محافظ حیاط و باغچه

برای این دیوار های محافظ، در قالب های سریع برش خورده، بتن ریخته می شود و اثر قالب ها بر روی سطح باقی می ماند. در این دیوار ها، بتن خرده های چوب را در بر می گیرد و زمانی که خشک شده و قالب برداشته می شود، مخلوطی از عناصر وجود دارد – خرده ی چوب طبیعی قرار گرفته در بتن سخت. گروه سازه های بتنی در اهالی فن چیدانه می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

3. دیواری از مصالح مختلف برای حیاط و باغچه

در این دیوار شیشه، فولاد و چوب در کنار هم برای یک طراحی واحد به کار رفته اند. برای استفاده از مصالح مختلف در کنار هم، بهتر است همه ی آنها از الگو و ریتم مشابهی پیروی کنند.

مطلب پیشنهادی: خود نمایی چوب در دکوراسیون داخلی برای دوستداران طبیعت!

در این دیوار پنل های شیشه ای سندبلاست در چارچوب های فولادی، با چراغ های LED نورپردازی شده اند و یک نمایش رنگارنگ به پا کرده اند. این شیشه ها در طول روز امنیت ایجاد می کنند و در شب جرقه ای از رنگ به این آتش دان اضافه می کنند.

4. پرچین به عنوان دیوار محافظ حیاط و باغچه

برای طراحی این دیوار، پرچین ها در پشت دیواره ی نازک چوبی قرار گرفته اند. این پرچین های بلند راه حلی بسیار عالی برای تأمین امنیت حیاط هستند. چیدانه پیش از این شما را با حفظ حریم خصوصی خانه‌ با پرده سبز گیاهی آشنا کرده است. ضمنا رنگ تیره ی دیواره ی چوبی در کنار رنگ سبز پرچین اثری آرامش بخش دارد.

5. دیوار گابیون برای حفاظت از فضای سبز و حیاط

سبدهای گابیون پر شده از قلوه سنگ های رودخانه ای این دیوار را به وجود آورده اند. دیوار های گابیونی در عین برجسته ساختن عناصر طبیعی به فضا ظاهری مدرن می بخشند.

6. نرده ای از مواد بازیافتی برای فضای سبز و باغچه

با مواد و مصالح بازیافتی در دسترس می توان نرده های فوق العاده ای ایجاد کرد. مثلا در این نمونه طراح با استفاده از تنه های درخت باقی مانده از یک شرکت چوب بری و بستن آنها به پنل های سیمی فلزی، عناصر طبیعی را با عناصر مصنوعی آمیخته است و ظاهری خاص و زیبا خلق کرده است.

مطلب پیشنهادی: شکوه در طراحی فضای سبز به سبک مینیمال

7. صفحه های فلزی به عنوان دیوار حیاط

ورقه های فولادی موج دار که به صورت عمودی یا افقی نصب می شوند، یک حس صنعتی ایجاد می کنند. آنها همچنین امنیت خوبی را برقرار می کنند. در این نمونه، برای متعادل کردن ظاهر تمام فلزی دیوار، مجموعه ی کوچکی از گیاهان در میان دیوار کاشته شده اند.

ورقه های فولادی سخت یک بافت جذاب در این دیوار ایجاد کرده اند. بعد از نصب این دیوار، برای سرعت بخشیدن به فرآیند زنگ زدن فولاد، اسپری آب نمک به آن پاشیدند تا به چنین ظاهری دست یابند. این دیوار به عنوان یک پس زمینه برای آتش دانی که در جلو قرار دارد عمل می کند و هم چنین امنیت لازم را فراهم می کند.

8. دیوار سبز به عنوان محافظ فضای سبز و باغچه

الگوهای مختلف پوشش گیاهی در این دیوار به کار رفته اند. این گیاهان روی پنل هایی نصب شده اند که مجهز به سیستم آبیاری هستند.
اگر می خواهید بیشتر درباره ی دیوار های سبز بدانید پیشنهاد می کنم این مطلب چیدانه را بخوانید: با دیوار سبز طراوت را به دکوراسیون منزل خود بیاورید!

در این حیاط افقی از پنل های کوچکتری برای گونه های مختلف گیاهی استفاده شده که تأثیر بصری بسیار جذابی را در فضایی کم ایجاد کرده اند. شما می توانید در این تصویر هنر باغبانی بر روی داربست را ببینید.

9. صفحه های چوبی توپر به عنوان دیوار حیاط و باغچه

پنل های چوبی توپر ظاهری مدرن به این دیوار داده اند. این پنل ها با قرار گرفتن در بالای دیوار بتنی، امنیت بیشتری ایجاد کرده اند و با سطح صاف شان یک ظاهر یکدست به وجود آورده اند.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی

10. ستون های شیشه ای به عنوان نرده و حفاظ

این حفاظ از ستون های شفاف اکریلیک ساخته شده که پر از حباب هستند. این ستون ها در چمن زیرشان محکم نگه داشته شده اند و یک محیط نشاط بخش در اطراف استخر ایجاد کرده اند.

اگر شما هم مشغول ساختن ویلا یا خانه ای حیاط دار هستید و در کنار دکوراسیون داخلی چشم گیر، می خواهید نرده و دیوار آن نیز در فضای بیرونی منزل تان بدرخشد، همکاران ما در بخش پله، نرده و حفاظ از زیرمجموعه های اهالی فن چیدانه آماده ی پذیرفتن سفارشات شما هستند.

مطالب بیشتر:
۷ پیشنهاد برای زیبایی طراحی محوطه بیرونی منزل
مبلمان و طراحی دکوراسیون فضای بیرونی و باغچه منزل
دیوارهایی که در دکوراسیون منزل شما یکه تازی می کنند!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
کمال در تاریخ 18 مرداد 1397
سلام خسته نباشید من میخاستم برای باغم دیوار بکشم چون قسمت بالایی باغ خاک برداری نشده و.ساخت شده نمیتونم دیوار آجری یا... بچینم چه نوع دیواری رو بهم پیشنهاد میکنید ک هم زود آماده بشه(مثل دیوار سبز طول نکشه) هم در برابر باد و بارون شدید منطقه دووم بیاره؟! آگه امکانش هست جوابو واسم ایمیل کنید

ثبت دیدگاه