Chidaneh.com placeholder image

ساخت جاهای مخفی در خانه، اشیای قیمتی را کجا پنهان کنم؟!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

زمانی که وسیله با ارزشی خریداری می کنیم، اولین چیزی که برای ما اهمیت پیدا می کند، محل نگهداری از آن شیئ گران قیمت است. این مسئله می تواند آرامش را از ما گرفته و حتی روی کیفیت خوابمان نیز تأثیر منفی بگذارد. معمولاً ترجیح می دهیم در خانه خود از آنها نگهداری کنیم تا در صورت لزوم دسترسی ما به آنها راحت باشد. ولی آیا همه چیز را می توان در گاوصندوق نگهداری کرد؟ شاید شرایط خرید و حتی جای مناسبی برای این وسیله نداشته باشیم.

سرویس خواب بالسا

بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ خانه خود بروید و به کمک فضا و دکوراسیون خود، چنین فضای امن و پنهانی را ایجاد کنید.

از ساختار خانه برای پنهان کردن استفاده کنید

ساخت جاهای مخفی

ساخت جای مخفی در زیر پله

پله هایی که طبقات را به هم وصل می کنند، قابلیت خوبی برای تبدیل شدن به کشوهای مخفی دارند. حتی می توان در صورت امکان آنها را تبدیل به یک انباری کوچک کرد.

ساخت جاهای مخفی در دیوار

ستون ها یا دیوارهایی که فضا ها را از هم جدا می کنند، می توانند در ظاهر تنها یک ستون یا یک دیوار باشند، اما عملاً از آنها با یک تغییر کوچک می توان به عنوان یک کمد مخفی استفاده کرد.

استفاده از پشت یک یا چند عدد از کاشی های دیوار آشپزخانه یا حمام که یکپارچه در کنار یگدیگر چیده شده اند نیز می تواند مخفیگاه خوبی برای اشیاء قیمتی شما باشد.

جاهای مخفی خانه

پریزهای برق که در واقع درونشان سیمی رد نشده و خطرناک نیستند، اما می توانند در عین کوچکی به عنوان یک گاوصندوق کوچک و مطمئن عمل کنند.

ساخت جای مخفی در خانه

فضای زیر یک پنجره را هم با مهارت می توان تبدیل به یک فضای امن برای اشیاء با ارزش نمود.

دکوراسیون یک خانه، پتانسیل بالایی به عنوان یک مخفیگاه دارد

شاید باور نکنید، ولی به اندازه ای می توان از اسباب و وسایل داخل خانه به عنوان جای امن برای اشیاء با ارزش استفاده کرد، که دیگر نیازی به یک گاوصندوق یا جای امن بیرون از خانه نیست.

جای مخفی در کشوی آشپزخانه

جای مخفی در کابینت

کابینت های آشپزخانه می توانند برای این کار بسیار مناسب باشند. کشوهایی که کف آنها را دو لایه طراحی کرده اید تا لایه زیرین کار مخفیگاه را انجام می دهد. یا پشت دیواره همین کشوها می تواند جای مناسبی برای مخفی کردن باشد.

ساخت جای مخفی در کابینت

ساخت جای مخفی در کابینت آشپزخانه

پاخورهای زیر کابینت ها که در واقع فضای خالی بین کف آشپزخانه و زیر کابینت را پوشش می دهند نیز می تواند فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل با ارزش شما باشد.

پنهان کردن وسایل در درز کابینت

می توانید درز بین بعضی از کابینت ها را بیشتر در نظر گرفته و از آن به عنوان محل نگهداری آنچه نمی خواهید در دسترس و دید باشد، استفاده کنید و روی آن را با دیواره ای دکوراتیو از نوع خود کابینت بپوشانید.

ساخت جای مخفی در کتابخانه

اگر یک کتابخانه بزرگ و مملو از کتاب دارید، می توانید در میان آن کتابها جایی برای مخفی کردن ایجاد نمایید.

جاهای مخفی خانه

از وسایل قدیمی خانه نیز می توانید در این خصوص استفاده خوبی کرده و آنها را در امن نگه داشتن آنچه می خواهید، شریک کنید. به عنوان نمونه یک جارو برقی قدیمی که گوشه یکی از اتاق ها یا کمد شما نگهداری می شود، می تواند جای مناسبی برای پنهان کردن برخی از وسایل شما باشد.

جای مخفی پشت ساعت دیواری

ساخت جای مخفی زیر صندلی

جای مخفی در لوله فاضلاب

پشت یک ساعت دیواری، زیر کفی صندلی ناهار خوری، درون لوله های ضخیم فاضلاب که در واقع کار اصلی آنها در اینجا نگهداری اشیاء گران قیمت شماست، می توانند به شما در امنیت داشته هایتان یاری رسانند.

ساخت جای مخفی در درب

از ضخامت درب یک اتاق هم می توانید برای جای دادن و پنهان نگه داشتن برخی وسایل با ارزش خود استفاده کنید.

ساخت جای مخفی در گلدان

درون یک گلدان می توانید طوری فضای مناسب ایجاد کنید که در کنار خاک درون آن شما نیز بتوانید وسایلی را جای داده و با خیال راحت و بدون جلب توجه، زیبایی گلدان خود را در فضای نشیمن به نمایش بگذارید.

ساخت جای مخفی در خانه

ساخت جای مخفی در خانه

ساخت جاهای مخفی در خانه

در آخر به شما می گوییم حتی با وجود بودن چنین امکاناتی برای حفظ و امنیت وسایل گران بهای خود، حتماً احتیاط را مدنظر قرار داده و پیش از هر چیز به ایمنی و امنیت خودتان اهمیت دهید و در صورت وجود هرگونه خطر به خاطر نگهداری اشیاء فوق العاده گران قیمت، از راهکارهایی که شاید به نظر هزینه ساز و وقت گیر هستند، استفاده کنید.

نویسنده: شهرزاد افشاریان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه