Chidaneh.com placeholder image

آباژور ایستاده کنار مبلی، هماهنگ با انواع دکوراسیون ها

به قلم: تحریریه چیدانه

سال هاست که آباژورها به محبوب ترین ابزارهای تأمین روشنایی خانه ها تبدیل شده اند. آباژورها در سبک های مختلف و مناسب با انواع دکوراسیون ها در بازار موجود هستند که آباژورهای ایستاده کنار مبلی را می‌توان یکی از پرکاربردترین آن ها دانست. در این مطلب با چیدانه همراه باشید تا به نقشِ آباژور ایستادۀ کنار مبلی در دکوراسیون بپردازیم.

آباژور ایستاده کنار مبلی

آباژور ایستاده کنار مبلی و تامین نور خانه

آباژور ها علاوه بر اینکه کامل کننده تزیینات دکوراسیون داخلی هستند، به ایجادِ نورپردازی متنوع هم کمک می‌کنند. قرار دادن آباژورهای ایستاده در مکان­ های مختلف مثل کنار مبل، نور محیط را تنظیم کرده و مهم‌تر از آن، کنترل مصرفِ انرژی را هم ممکن می‌سازد.

سرویس خواب بالسا
آباژور ایستاده کنار مبلی

انواع آباژور ایستاده کنار مبلی

آباژورهای ایستاده در طرح های مختلف و متریالِ متنوع در دسترس هستند. به عنوانِ مثال آباژور چوبی، فلزی یا شیشه ای که با هر سبکِ دکوراسیونی همسو خواهند شد. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه آباژورها، امکان تعویض و استفاده از کلاهک های متنوع است. به این ترتیب هماهنگی آباژور با سبکِ دکوراسیون آسان تر خواهد شد.

آباژور ایستاده کنار مبلی

آباژور ایستاده کنار مبلی، کلاسیک یا مدرن؟

علاوه بر متریال، آباژور ایستاده در طراحی های گوناگون هم ارائه می شود؛ از کلاسیک گرفته تا مدرن. به این صورت که استفاده از آباژورهایی با کلاهک ساده و عاری از هرگونه طرح و نقش در کنارِ پایه های ساده مناسب سبک مدرن و مینمال است. برای دکوراسیون های کلاسیک، کلاهک هایی با نقش های بیشتر و پایه های هماهنگ با آن انتخاب بهتری است.

آباژور ایستاده کنار مبلی

ابعاد فضا برای انتخاب آباژور ایستاده 

یکی از نکاتی که در مورد خرید آباژورِ ایستاده کنار مبلی مهم است، در نظر گرفتن متراژ خانه و روشنایی مورد نیاز است. به این ترتیب با توجه به میزانِ نوری که باید تأمین شود و مدت زمان استفاده از آن، ابعاد آباژور و کلاهک آن، در نتیجه شدت تابش و متمرکز شدنِ نور را مشخص خواهید کرد.

آباژور ایستاده کنار مبلی

یک نکتۀ مهمِ دیگر در انتخاب آباژور ایستادۀ کنار مبلی، توجه به ارتفاع سقف است. اگر ارتفاع سقف خانه بلند باشد، استفاده از آباژورهای بلند و یا آباژورهایی با ابعاد بزرگتر می تواند به راحتی گوشه های خالی نشیمن و اتاق را پر کند. اما برای اتاق هایی با سقف کوتاه می‌توان از آباژور هایی کوتاه تر با کلاهک بزرگتر استفاده کرد.

آباژور ایستاده کنار مبلی

آباژور ایستاده، از نشیمن تا اتاق خواب

این دسته از آباژورهای ایستاده را می‌توان کنارِ مبل و یا کنارِ تخت خواب قرار دارد. استفاده از آباژورهایی با پایۀ بلند، همیشه مورد توجه طراحانِ داخلی بوده و در دکوراسیونِ داخلی حضوری پررنگ داشته اند؛ به ویژه در دکوراسیون های مدرن.

 

برای انتخاب آباژور ایستاده کنار مبلی می‌توانید از بخش خدمات و کالاهای چیدانه کمک بگیرید.

 

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه