Chidaneh.com placeholder image

سبد کنار مبل، هم کاربردی هم تزیینی!

به قلم: مژگان احمدی

شاید از بین وسایل دکوراتیو منزل، کمتر نامی از سبد کنار مبل به گوشتان خورده باشد. اما ما می‌خواهیم در این مقاله از چیدانه درباره این وسیله تزئینی و بسیار کاربردی حرف بزنیم و تصاویری از کاربرد این وسیله در خانه‌های ایرانی را ببینیم. امروزه به دلیل تنوع بسیار زیادی که در وسایل منزل به وجود آمده  عملا هر وسیله‌ای با هر شکل و شمایلی که بخواهید یا پیدا می‌کنید و یا سفارش می‌دهید تا برایتان بسازند. پس در این زمینه جای بحثی نمی‌ماند. ما می‌خواهیم به شما بگوییم که ایده‌ی استفاده از سبد کنار مبل در دکوراسیون منزل بیشتر به درد چه کسانی می‌خورد؟ آیا شما هم جزء آن دسته از افراد قرار خواهید گرفت؟ معلوم نیست. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. 

امیر صادقی
عکاسی از منزل سارا و امیر
امیر صادقی

سرویس خواب بالسا

کاربرد سبد کنار مبل 1:

اگر اهل خواندن روزنامه و مجله در طول روز هستید
 

اگر جزء آن دسته از افراد روزنامه‌خوان هستید، اگر عادت به ورق زدن مجلات و ماه‌نامه‌ها دارید و یا اگر حل کردن جدول در روزنامه‌ها یا مجلات بخش مهمی از روتین زندگی‌تان می‌باشد، بدون شک استفاده از جا روزنامه ای حصیری و یا سبد کنار مبل خیلی به کارتان می‌آید.

امیر صادقی
عکاسی از منزل سارا و امیر
امیر صادقی

چرا؟ چون مجبور نیستید هر بار برای حل کردن جدول به دنبال خودکار یا احیانا عینک‌تان بگردید.

می‌توانید سبد کنار مبل را در کنار مبلی قرار دهید که معمولا جای شماست. روزنامه‌ها، مجلات، خودکار و عینک‌تان را هم درون آن بگذارید و برای همیشه راحت شوید.

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم فرجی
حسین گلیار

کاربرد سبد کنار مبل 2:

اگر در طول روز گلدوزی یا بافتنی می‌کنید

آیا عادت به انجام بافتنی، گلدوزی و یا کارهای مشابه در طول روز دارید؟ فرقی نمی‌کند برای بافت یک شال‌گردن یک ماه زمان بگذارید یا یک ساعت، در هر صورت داشتن یک سبد کنار مبل به شما کمک می‌کند تا وسایل‌تان همیشه با نظم و ترتیب در جای مورد نظر آماده باشند.

به عنوان مثال می‌توانید کلاف‌های مورد استفاده، میل‌های بافتنی، قیچی و سایر خورده‌ریزهای لازم را در سبد کنار مبل نزدیک خودتان قرار دهید. با این کار دیگر نه کلاف کاموا قِل می‌خورد، نه میل‌های بافتنی گم می‌شوند و نه قیچی یا دیگر وسایلتان پراکنده می‌گردند.

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی رسالت
استودیو پر

کاربرد سبد کنار مبل 3:

اگر با یک غوره سردی می‌کنید و با یک مویز گرمی!

اگر از آن دسته افرادی هستید که هیچوقت با دمای محیط سازگار نمی‌شوید، شما نیز به یک سبد کنار مبل نیاز دارید. چرا؟ چون می‌توانید از آن به عنوان سبد لباس دم دستی استفاده کنید.

یعنی همیشه یک جفت جوراب تمیز، یک سویشرت دم دستی، یک تاپ یا تیشرت خنک و یا هر چیزی که برای تنظیم خود با دمای اتاق به آن نیاز دارید را دم دستتان قرار دهید. در اوج تابستان هم اگر زیر باد کولر سردتان شد، سویشرت بپوشید و هر وقت هم گرمتان شد درش بیاورید. هم خانه مرتب است و هم همه چیز دم دستتان است.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

کاربرد سبد کنار مبل 4:

اگر چرت بعد از ناهار تان همیشه براه است!

اگر در خانه‌ی شما نیز همیشه با فاصله‌ی کمی بعد از صرف ناهار همه جلوی تلویزیون روی فرش یا روی مبل‌ها خوبشان می‌برد؛ خوب است که سبد کنار مبل را نیز یک جایی در دکوراسیون منزل‌تان جای دهید. با چه کاربردی؟

می‌توانید یکی دو تا پتوی مسافرتی و بالشتک کوچک را همیشه دم دستتان داشته باشید. زندگی باید راحت باشد مگه نه؟

فاطمه غریبی
دکوراسیون خانه ما
فاطمه غریبی

کاربرد سبد کنار مبل 5:

اگر خیلی نسبت به پراکندگی وسایل ریز وسواس هستید

بعضی‌ها نسبت به پراکندگی وسایلی مثل کنترل تلویزیون، کنترل کولر، شارژرها و هر وسیله‌ی دم‌دستی که همیشه در هر خانه‌ای پخش‌اند بسیار حساس هستند. خیلی‌ها این حساسیت را وقتی دارند که می‌خواهند کار مهمی انجام دهند، به مسئله‌ی مهمی فکر کنند و یا بر روی یک چیز مهم تمرکز داشته باشند. آیا شما هم جزء این دسته  از افراد قرار می‌گیرید؟

ایده‌ی سبد کنار مبل در خانه به این افراد کمک می‌کند تا همه‌ی خورده‌ریز ها را از جلوی دید خود به داخل سبد منتقل کنند. با این کار هم همه جا خلوت و مرتب است و هم اینکه همه چیز دم دست خواهد بود.

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی رسالت
استودیو پر

کاربرد سبد کنار مبل 6:

اگر دوست دارید بعضی وسایلتان همیشه دم دستتان باشند

آیا شما هم از اینکه بعضی از وسایلتان را همیشه در کنار خود داشته باشید احساس آرامش می‌کنید؟ مثلا بعضی‌ها عادت به خواندن بیش از یک کتاب به صورت موازی دارند. و مثلا هر وقت مشغول به خواندن کتاب صبح‌شان هستند ترجیح می‌دهند که کتابی را که باید عصر بخوانند نیز در کنار خود داشته باشند نه در کتابخانه!

این عادت ممکن است به دلیل جمع کردن وسایلی مثل چندتا کتاب، عینک، هندزفری و… به مرور باعث بی‌نظمی در محدوده‌ای که نشسته‌اید شود. پس طبیعتا وجود یک سبد کنار مبل می‌تواند تاثیر تعیین کننده‌ای در نظم‌دهی آن داشته باشد. کافی‌ست جای روتین و معمول خود را مشخص کنید، یک سبد کنار مبل شیک انتخاب کنید و تمام.

امیر صادقی
جلو مبلی حصیری
امیر صادقی

امیر صادقی
منزل سفید سارا روحانی در جنت آباد
امیر صادقی

آتنا طالقانی
منزل مسکونی
آتنا طالقانی

زهرا مهدیان
خانه ی فرناز و مهدی
زهرا مهدیان

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم ایمانی
حسین گلیار

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی خانه شهر ری
عرفان شریف نژاد: عکاس

کلام آخر:

آیا شما هم جزء یکی از دسته‌بندی‌های بالا قرار گرفتید؟ شاید نه. شاید هم دلایل دیگری برای استفاده از سبد های کنار مبل در پذیرایی خانه داشته باشید. در آخر بد نیست به این نکته نیز توجه کنید که اگر به هر دلیلی از سبد کنار مبل در دکوراسیون منزل‌تان استفاده می‌کنید، حتما در انتخاب مدل سبد و هماهنگی آن با دکوراسیون منزل نیز با وسواس عمل کنید. انواع مختلفی از سبدهای حصیری، فلزی، پارچه‌ای و دیگر صنایع دستی وجود دارند که نه تنها می‌توانند برایتان کاربردی و مفید باشند، بلکه بخش مهمی از دکوراسیون منزل و زیبایی آن نیز به حساب می‌آیند.

“برای خرید انواع سبر کنار مبل از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

 

شاید این مطالب را نیز دوست داشته باید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه