Chidaneh.com placeholder image

اتاق بازی کودک در خانه، این 19 تا فوق العاده هستن!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

اتاق بازی کودکان معمولا از هیجان انگیزترین بخش های خانه به حساب می آید، فضایی پر از رنگ و بازیگوشی که فرزندان دلبرمان می توانند ساعت ها در آن بازی کنند و از شادی خود لذت ببرند.

چوب و هنر

اتاق بازی کودکان

در این مطلب از وب سایت چیدانه شما را با 19 ایده دکوراسیون اتاق بازی آشنا خواهیم کرد. پس تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

اتاق بازی کودک در خانه

اینکه اندازه خانه شما چقدر باشد خیلی اهمیت ندارد، مهم این است که شما بتوانید فرزند خود را سرگرم نگه دارید.

اتاق بازی کودک

1- فضای بازی شیک و در عین حال پیچیده

با دیدن این تصویر به ما ثابت می شود که فضاهای بازی می توانند بسیار شیک چیدمان شوند. در این اتاق ویژگی های بسیاری وجود دارد که باعث می شود که فرزند شما سرگرم شود. علاوه بر این می توان در چنین فضایی، محیطی مناسب برای نوجوانان نیز مهیا ساخت.

اتاق بازی کودک با رنگ سفید

2- فضای بازی مدرن سفید رنگ

ممکن است یک اتاق در زیر زمین به یک فضای بازی ایده آل برای فرزندان ما تبدیل شود. در کنار قفسه ای که در سمت راست تصویر مشاهده می کنید یک صندلی نارنجی رنگ وجود دارد که توانسته تضاد رنگی جالبی را ایجاد کند. در کنار این از چند صندلی آویزان دیگری نیز استفاده شده است که دکوراسیون فانتزی ای را مهیا ساخته است.

اتاق بازی کودک در خانه

3- اتاق بازی الهام گرفته از خانه درختی

همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید در این فضا از خانه های درختی الهام گرفته شده است که باعث ایجاد فضایی منحصر به فرد شده است. برای این کار از یک درخت مصنوعی نیز در گوشه اتاق استفاده شده است.

اتاق بازی کودکان

4- اتاق زیر شیروانی برای فضای بازی

در این تصویر مشاهده می کنید که اتاق زیر شیروانی توانسته به اتاق بازی مهیجی تبدیل شود. بهتر است برای چنین فضایی از کفپوش های نرم استفاده کنید تا فرزند دلبندتان راحت تر و ایمن تر بازی کند.

اتاق بازی خلاقانه

5- خودتان بسازید

شما می توانید با کمک خلاقیت های خودتان بسازید، تخیل فرزندتان را به کار بیندازید. همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید با ایده هایی از روش های خودتان بسیازید فضای بازی مهیج و در عین حال خلاقانه ای شکل گرفته است.

فضای بازی کودک در بالکن

6- چادر بازی در بالکن

برای آپارتمان های کوچک بهترین فضا برای بازی، تراس های خانه به شمار می رود. شما می توانید مثل این تصویر با کمک یک چادر و سایر لوازم بازی، فضای بازی و سرگرمی فوق العاده ای را برای فرزندتان فراهم آورید. توصیه می کنیم که برای این کار از یک تخته سیاه نیز استفاده کنید و مانند این تصویر آن را گوشه ای از بالکن نصب نمایید.

اتاق بازی کودک

7- اتاقی با تغییر کاربری به فضای بازی

شما می توانید با تغییر کاربری اتاقی، آن را به فضای بازی تبدیل کنید. در این تصویر از کمدهای خاکستری رنگ استفاده شده است و در برخی از وسایل نیز از رنگ های متنوع استفاده شده که نتیجه ای فوق العاده برجا گذاشته است.

فضای بازی کودک

8- تخت خواب سفری برای اتاق بازی

این ایده بسیار هیجان انگیز و تازه است. معمولا چنین فضایی برای بازی بچه ها بسیار جذاب بوده و می تواند ساعت ها آنها را سرگرم نماید.

فضای بازی کودک در خانه

9- فضای ذخیره سازی تزیین شده

این اتاق بازی در عین حال که بسیار زیبا و جادار است دارای نکته های دکوراسیونی بسیار زیادی نیز هست. برای مثال از یک میز و صندلی بسیار کوچک در آن استفاده شده است و نردبان طنابی جذابی نیز در پشت در قرار گرفته که زیبایی آن را چندین و چند برابر کرده است. بر روی کمدهای آن نیز با کمک خلاقیت نقاشی هایی کشیده شده است که به نوبه خود نقش بسیاری در رنگارنگ شدن ایفا کرده اند.

کتابخانه کودکانه

10- پناهگاه کتاب در اتاق بازی

در دکوراسیون اتاق بازی این خانه، طراحان با ایجاد یک فضای سرگرمی برای مطالعه و خیال باقی سعی کرده اند که به نتیجه مطلوبی دست یابند. دیوارهای بنفش و سقف زرد توانسته ترکیبی مناسب از رنگ ها فراهم آورد. مسئله جذاب دیگر در رابطه با این اتاق بازی آن است که در کنار پنجره فضایی برای نشستن طراحی شده است که با کتاب ها و اسباب بازی های مختلف احاطه شده است.

اتاق بازی کودک با رنگ های شاد

11- اتاق بازی کودکان رنگارنگ

جذابیت دکوراسیون این اتاق بازی آن است که در آن از رنگ های متفاوتی استفاده شده است که همین مسئله نیز شور و هیجان بسیاری را به محیط می بخشد.

اتاق بازی کودک به شکل سیرک

12- اتاق بازی الهام گرفته از سیرک

همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید ایده دیگری که برای دکوراسیون اتاق بازی وجود دارد الهام گرفتن از سیرک است. شما می توانید مانند این تصویر اتاق خواب و فضای بازی را با یکدیگر ادغام کنید، کما اینکه تخت خوابی در عکس مشاهده می کنید که در کنار سایر وسایل الهام گرفته از سیرک توانسته بهترین فضا را برای فرزند دلبند شما فراهم آورد.

فضای بازی کودک در زیر پله

13- فضای پایین پله برای اتاق بازی

برای کودکان هیچ چیزی سرگرم کننده تر از یک فضای مخفی برای بازی نیست. شما می توانید مانند این تصویر فضای بی استفاده پایین پله ها را طوری چیدمان و آماده کنید که فرزندان شما از بازی در آن نهایت لذت را ببرد.

فضای بازی کودک در زیرزمین

14- فضای بازی در زیر زمین

طراح دکوراسیون این تصویر، زیر زمین بلااستفاده ای را به فضای بازی تبدیل کرده است، فضایی رنگارنگ و پر از اسباب بازی. در این زیر زمین از کفپوش های نرمی نیز استفاده شده است که می تواند ایمنی کودک را نیز فراهم آورد.

فضاهای پرت برای اتاق بازی کودکان

15- فضاهای پرت برای اتاق بازی

در این تصویر خانه ای در نیویورک را مشاهده می کنید که در آن از فضای پرت خانه به عنوان اتاق بازی کودکان استفاده شده است. علاوه بر این وجود طرح های موشک بر دیوار، عروسک لاما و چادر کوچک بازی نیز فضا را هیجان انگیزتر کرده و سرگرمی کودکان را افزایش می دهد.

نقشه جهان در اتاق بازی

16- نقشه جهان در اتاق بازی

استفاده از نقشه جهان در اتاق بازی کودکان ایده بسیار خوبی به شمار می رود، به خصوص برای پسربچه ها! کفپوش رنگی در کنار سبدهای پارچه ای که برای قرارگیری اسباب بازی ها در نظر گرفته اند نیز توانسته اند در بهتر و سرگرم کننده تر شدن این فضا نقش به سزایی داشته باشند.

اتاق بازی رنگی رنگی

17- اتاق بازی در آغوش رنگ

همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید از یک رنگ پر انرژی برای این فضا استفاده شده است. این رنگ پیش از هرچیز بر روی دیوار و یک مبل فانتزی دیده می شود که با ترکیب با سایر رنگ های وسایل مجموعه ای جذاب را فراهم آورده است.

مبلمان اتاق بازی کودک

18- صندلی روح با سایزهای جالب

معمولا استفاده از صندلی های روح فضای عجیب و غریبی را ایجاد می کند، چه برسد به آنکه بخواهید در سایز و همینطور رنگ های متنوع تری نیز از آنها استفاده نمایید، مثل این تصویر!

اتاق بازی ماجراجویانه

19- اتاق بازی ماجراجویانه

شما می توانید ذهن فرزند خود را ماجراجو کنید. همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید وجود نقشه بر روی دیوار در کنار سایر لوازم فانتزی می تواند حال و هوای ماجراجویانه ای را ایجاد نماید که برای فرزند شما جذاب خواهد بود. علاوه بر این جعبه هایی که به شکل منظم چیده شده اند و فضای مناسبی برای قرارگیری اسباب بازی ها هستند نیز فضایی منظم ایجاد کرده است.

منبع: thespruce

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه