Chidaneh.com placeholder image

مبلمان غذاخوری مدرن یا کلاسیک، سبک شما چیست؟

به قلم: مبلمان جهانتاب

 

ساختن یک اتاق ناهار خوری درخشان و تصمیم در مورد سبک و تم مبلمان غذاخوری مدرن یا کلاسیک حق شما است. در طراحی دکوراسیون داخلی، همیشه بهتر است درک صحیحی از سبک هایی که می خواهید تقلید کنید داشته باشید. افزایش آگاهی محیطی، شما را به خرید مبلمان منطقی و درست در جهت علاقه تان سوق می دهد.

سرویس خواب بالسا

با جهانتاب همراه باشید تا شما را با دو سبک پرطرفدار مدرن و کلاسیک مبلمان غذاخوری آشنا کنیم.

ترجیح سبک مدرن یا کلاسیک دکوراسیون داخلی منزل، یک امر کاملاً درونی و شخصی است. البته زمانیکه شما می خواهید دکوراسیون داخلی منزل تان را انتخاب کنید، علاقه شما به محیطی که در آن زندگی می کنید و وسایل دور و برتان با توجه به متراژ خانه تان در انتخاب سبک دخالت می کنند.

ست ناهارخوری کلاسیک

آیا شما یک متفکر سنتی یا طراحی هستید که دوست دارید مبلمان منزل تان در نگاه دیگران پر زرق و برق و اغراق آمیز جلوه کند و بدرخشد؟ پس باید بگوییم که شما علاقمند به سبک کلاسیک هستید.

یکی از اولین تصمیم هایی که شما باید بگیرید، مربوط به شکل میز ناهار خوری است که می خواهید خرید کنید. باور کنید یا نه، این جنبه نسبتا ساده تر از انتخاب صندلی های ست ناهارخوری شما است.

میز ناهار خوری مستطیلی، مسلما محبوب ترین در سبک کلاسیک است؛ چون شما هم فضای کافی برای جانمایی آن در اختیار دارید و هم اینکه بهترین بستر برای نمایش صندلی های غذاخوری است که دور میز می چینید تا از مهمانانتان با ظروف کلاسیک براق پذیرایی کنید. استفاده از یک لوستر پر زرق و برق و یا شعمدان های براق با رومیزی ساتن یا مخمل جلوه بیشتری به میز شما می دهد. این همان میزی است که یک شام عروسی دوست داشتنی با خانواده یا جشن های تعطیلات بزرگ را برگزار می کنید.

مبلمان جهانتاب
میز غذاخوری مدل لوتوس
diamondمبلمان جهانتاب

در میان ست های ناهار خوری جهانتاب، ست غذاخوری لوتوس با ظاهری شیک و منحصر به فرد سبک با شکوه دوره لویی پانزدهم را به یاد می آورد. شک نداشته باشید که این سنت ناهارخوری در کنار مبلمان کلاسیک شما خواهد درخشید.

در سبک کلاسیک برای صندلی های ست ناهارخوری بهتر است از پارچه هایی هماهنگ با مبلمان منزل تان استفاده کنید. برای مثال از پارچه های لوکس تر مثل مخمل یا ساتن با رنگ های نسبتا گرم و خاص مثل زرشکی، سبز، بنفش،آبی درباری و… استفاده کنید، این رنگ ها در کنار رنگ طبیعی چوب و تزیینات خاص جلوه ی زیبایی به فضای داخلی شما ایجاد می کند و شکوه بیشتری به دکوراسیون منزل شما می بخشد.

ست ناهارخوری مدرن

اگر راحتی خودتان را به هر چیز دیگر ترجیح می دهید و طرفدار سادگی و شسته و رفته بودن و کاربردی بودن عناصر دکوراسیون داخلی منزلتان هستید، در واقع شما سبک مدرن را ترجیح داده اید.

در صورتیکه مبل های مدرن خود را انتخاب کرده اید، وقت آن است که به سراغ تهیه یک ست ناهارخوری متناسب بروید. میزهای مدرن معمولا از فرم ساده یک مکعب، مستطیل، بیضی یا دایره تشکیل شده اند و عموما فرم حجمی دارند.

شاید اضافه کردن یک اثر هنری ساده به مبلمان مدرن منزل همنشینی جالبی را برایتان به ارمغان بیاورد. برخی از میزهای مدرن از ترکیب دو حجم با یکدیگر، مانند ترکیب چوب و سنگ تشکیل شده اند و یک اثر هنری محسوب می شوند. سعی کنید طرح و شکل کلی میز با مبل ها تناسب داشته باشد. در صورتی که از کنتراست رنگی استفاده می کنید، باید در نظر داشته باشید که دو رنگ انتخاب شده در عین تمایز با یکدیگر هم نشینی خوبی ایجاد نمایند.

در ترکیب فرم و شکل صندلی ها نیز سادگی و کاربردی بودن صندلی های ست غذاخوری را در نظر داشته باشید و پارچه انها را بر اساس مبلمان منزل سفارش دهید.

مبلمان جهانتاب
میز غذاخوری مدل ورونا
diamondمبلمان جهانتاب

ست ناهار خوری ورونا به سادگی و سبک مینیمالیستی نزدیک شده و با رعایت سادگی در طراحی، صمیمیت و همنشینی دلپذیری را برای شما به ارمغان می آورد.

مبلمان جهانتاب
میز غذاخوری مدل اکسیس
diamondمبلمان جهانتاب

ست غذاخوری اکسیس، با طراحی منحصر به فرد میز ناهار خوری ام دی اف طرح سنگ و رویه ای زیبا و چشم نواز یک اثر هنری محسوب می شود.

انتخاب ست ناهارخوری دلخواهتان با سبک تلفیقی

اگر با وجود متراژ مناسب خانه هنوز مطمئن نیستید کدام سبک برای فضای خانه شما مناسب تر است و یا نمی توانید یکی را انتخاب کنید و به هر دو سبک علاقمند هستید، بهتر است به سراغ سبک تلفیقی بروید که این روزها طرفدارانش کم نیستند. همچنین برای استفاده از لوزام دکوراتیو در تمایز با سبک کلی دکوراسیون، بهتر است دقت زیادی در تناسب به خرج دهید. نکته ای که در هر حالت باید به خاطر داشته باشید، رعایت تعادل و تناسب در طراحی است.

اگر فرش پر نقش و نگار ایرانی را با مبلمان مدرن می پسندید، به سبک تلفیقی نزدیک تر هستید. اما باید توجه داشته باشید ترکیب این دو سبک مشکل تر از انتخاب یک سبک است. گاهی ترکیب میز و صندلی ناهارخوری ساده، با فضای پذیرایی که با مواد سنتی و کلاسیک دکور شده، حس آرامش بیشتری به شما منتقل می کند.

مبلمان جهانتاب
میز غذاخوری مدل رومن
diamondمبلمان جهانتاب

ست ناهارخوری رومن، جسارت در تلفیق سبک چستر کلاسیک با هوای سبُک سرانه مدرنیزم، را به چیدمان منزل شما وارد می کند.

سبک شما چیست؟

این تقریبا خلاصه ای از همه آن چیزی بود که باید پیش از انتخاب سبک مورد نظر خود در طراحی دکوراسیون و انتخاب ست ناهارخوری باید بدانید. با توجه به این که دقیقا به کدام سبک تمایل بیشتری دارید، می توانید چارچوب طراحی خود را مشخص کنید و سرویس غذاخوری متناسب با دکوراسیون منزل تان خریداری کنید.

برای مشاهده انواع مدل های مبلمان غذاخوری می توانید به پروفایل مبلمان جهانتاب در چیدانه مراجعه کنید و با این گروه ارتباط برقرار نمایید.

منبع: Decoist | مترجم: لیلا باران چشمه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه