Chidaneh.com placeholder image

کابینت جدید، مدل ها و هر چه که باید قبل از سفارش بدانید!

به قلم: تحریریه چیدانه

وقتی صحبت از انتخاب کابینت جدید در دکوراسیون آشپزخانه می شود می توان با دنیایی از محصولات متنوع در ابعاد و اشکال متفاوت رو به رو شد. همین مسئله هم در بسیاری از موارد تصمیم افراد برای انتخاب یک کابینت مناسب را با مشکل مواجه خواهد کرد. در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه ما باشید تا با هم به موضوع انتخاب کابینت جدید بپردازیم و از چم و خم آن باخبر شویم.

کابینت جدید

تابلو فرش ریحان

صنایع چوبی غفاری
کابینت ممبران قهوه ای
صنایع چوبی غفاری

از کجا شروع کنیم؟

اولین قدم برای انتخاب کابینت جدید آشپزخانه مشخص کردن محدوده پروژه و انتظار شما از یک کابینت تازه است. بعد از به توافق رسیدن در مورد این دو موضوع نوبت آن می رسد که نگاهی کلی به سبک مورد نظر خود بیندازید و بگویید که چه تصویری از کابینت جدید و دکوراسیون آشپزخانه تازه خود در ذهن دارید. بهتر است از جزییات چشم پوشی نکنید. این کار به شما کمک می کند که معیارهایی دقیق تر مشخص کنید و با برنامه ریزی بیشتری پیش روید.

کابینت سفارشی

کابینت فیت
کابینت آشپزخانه ام دی اف لوکس کلاسیک با رویه کورین
کابینت فیت

انتخاب کابینت جدید سفارشی

اینکه بتوانید کابینت خاصی را انتخاب کنید می تواند شما را چند قدم جلوتر بیندازد. کابینت های سفارشی که با طراحی مدل مورد نظر شما ساخته می شوند معمولا در بالاترین کیفیت ساخت ارائه می شوند و به همین دلیل نیز قیمت به نسبت بالاتری خواهند داشت. با کمک کابینت های سفارشی شما می توانید با پروژه ای متفاوت و البته موفق تر رو به رو شوید.  

 معمولا برای ساخت کابینت های سفارشی از جنس چوب خرد استفاده نمی شود و به همین دلیل نیز کیفیت و استحکام این نوع از کابینت ها به مراتب بیشتر خواهد بود. شاید بتوان یکی از دلایل هزینه بالاتر کابینت های سفارشی را نیز در این مورد دانست.

مطلب مرتبط: کابینت کلاسیک، لوکس ترین مدل ها در ایران!

کابینت نیمه سفارشی

صنایع چوبی غفاری
کابینت ممبران سفید
صنایع چوبی غفاری

انتخاب کابینت جدید نیمه سفارشی

کابینت های نیمه سفارشی از رایج ترین کابینت ها هستند. بسیاری از شرکت های تولید کننده معمولا خطوط مختلفی از کابینت ها را تولید می کنند که برایشان گزینه های متعددی نیز مشخص می شود. این یعنی تهیه این نوع از کابینت ها می تواند دو فرآیند طراحی و ساخت را به طور همزمان و به شکل ساده تری به انجام برساند. در بسیاری از موارد از نظر ظاهری نمی توان تفاوتی میان کابینت های سفارشی و نیمه سفارشی مشخص کرد. با این حال شاید در برخی موارد کیفیت این دو نوع ساخت کابینت مشابه یکدیگر نباشد.

کابینت آماده

انتخاب کابینت جدید آماده

این نوع از کابینت ها ظاهر آماده و ساده تری دارند و شما معمولا ساده ترین آنها را در دکوراسیون حمام خود می بینید. با این حال امروزه شرکت های تولید کننده کابینت بسیاری آنها را در شمایلی لوکس تر نیز طراحی می کنند تا طرفداران بیشتری پیدا نمایند. بهترین ویژگی این نوع از کابینت ها در آماده بودنشان است و از بزرگ ترین معایب آنها نیز می توان به کیفیت ساخت نه چندان بالایشان اشاره کرد.

مطلب مرتبط: تغییر دکوراسیون کم هزینه با برچسب کابینت، یعنی میشه؟

کابینت دارای قاب

کابینت فیت
کابینت آشپزخانه ایرانی ام دی اف بادوام و جادار با طراحی مدرن
کابینت فیت

کابینت جدید قاب دار

کابینت های فریم دار و یا همان قاب دار، نمونه هایی هستند که در آنها چارچوبی تعریف شده و معولا برای دکوراسیون آشپزخانه های سنتی تر مورد استفاده قرار می گیرند. برای این نوع از کابینت ها معمولا از پوشش هایی استاندارد استفاده می شود. طراحی این نوع از کابینت ها احتیاج به برنامه ریزی و اجرای دقیقی دارد و به همین دلیل نیز هزینه بالاتری را به دنبال خواهند داشت. ظاهر شکیل و به نسبت کلاسیک این مدل کابینت ها می تواند در زیبایی شناسی مدرن نیز نقشی ایفا کند و حساسیت های سلیقه ای خانم های خانه را پاسخگو باشد.

کابینت بدون قاب

ویترین دکور
طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه
ویترین دکور

کابینت جدید بدون قاب

این نوع از کابینت های آشپزخانه بدون هیچ قابی هستند و به همین دلیل ظاهری مرتب و شاید به مراتب مدرن تری دارند. ساختار این نوع از کابینت ها می تواند باعث جایگیری آسان تر و به همین نسبت افزایش فضای ذخیره سازی شود. شاید به همین دلیل باشد که امروزه کابینت های بدون قاب طرفداران بسیاری پیدا کرده اند.

متریال کابینت جدید

ویترین دکور
طراحی و اجرای واحد مسکونی
ویترین دکور

انتخاب مصالح و متریال کابینت جدید

یکی از مهم ترین مسائل در انتخاب کابینت جدید توجه به متریال آن است. معمولا بین 15 تا 25 سال پیش با چوب بلوط و اقسامی از این دست رو به رو می شدیم، اما امروزه تنوع متریال به کار رفته برای ساخت کابینت ها بسیار بالاتر رفته است. بهتر است برای انتخاب متریال کابینت جدید مورد نظر خود از همان اول اطمینان خاطر حاصل کنید، چرا که هنگامی که ساخت کابینت آغاز می شود دیگر هیچ راه بازگشتی وجود نخواهد داشت.

امروزه تنوع چوب های به کار رفته برای کابنیت ها بسیار بالا رفته و در رنگ های مختلفی به عرضه در می آیند. اگر تصمیم دارید که کابینت خود را رنگ آمیزی کنید طبیعتا نوع چوب اهمیت کمتری پیدا خواهد کرد.

مطلب مرتبط: بهترین کابینت برای آشپزخانه شما کدام است؟

لایه پوششی کابینت

لایه پوششی کابینت جدید

لایه پوششی کابینت می تواند مرحله نهایی کیفیت آن را تضمین کرده و یا در مقابل، آن را به طور کامل تخریب نماید. معمولا پرداخت های نهایی انجام گرفته بر روی کابینت ها می تواند علاوه بر زیباتر کردن آنها، دوام و استحکام آنها را نیز تضمین نماید. در بسیاری از انواع کابینت ها با زدن لایه پوششی سطح کابینت در معرض مواد مختلف قرار نخواهد گرفت و آسیبی نیز نخواهد دید. معمولا از این لایه های پوششی در گوشه های پنل درها، شیارها و… استفاده می شود.  

منبع: houzz

برای دیدن نمونه های جدید کابینت که توسط کابینت کاران ایرانی طراحی و اجرا شده اند، فقط کافی است به بخش کابینت و کمد و پارتیشن در اهالی فن چیدانه سر بزنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه