Chidaneh.com placeholder image

دیوارپوش کامپوزیت، از انواع و کاربردها تا خرید آنلاین

به قلم: مژگان احمدی

از اینکه با چیدانه همراهید خوشحالیم. افرادی هستند که سوالات زیادی درباره ی انواع دیوارپوش های کامپوزیتی و اصطلاحات رایج در زمینه دیوارپوش کامپوزیت دارند. به طور کلی به پوششی از جنس کامپوزیت برای دیوارها و نما که اغلب در طراحی و دکوراسیون داخلی و نمای خارجی استفاده می شود دیوارپوش کامپوزیت می گویند. در این مقاله قصد داریم تا به نکات کاربردی و مهمی در این زمینه بپردازیم و به بسیاری از سوالات احتمالی تان پاسخ دهیم. پس اگر فکر می کنید که خواندن این مطلب می تواند برایتان مفید باشد، تا پایان این مقاله با ما همراه باشد.

دیوارپوش کامپوزیت

چوب و هنر

دیوارپوش کامپوزیت چیست؟

امروزه استفاده از انواع دیوارپوش ها با متریال های مختلف رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. از جمله رنگ های روغنی یا پلاستیکی، انواع کاغذ دیواری ها، انواع دیوارپوش های سنگی و چوبی و همچنین پنل های سه بعدی. دیوارپوش کامپوزیت نیز یکی از انواع بسیار پرطرفدار و جدید دیوارپوش می باشد. طرز ساخت دیوارپوش کامپوزیتی به صورت پنل هایی با ابعاد مشخص است که در کنار یکدیگر و بر روی دیوار نصب می شوند.

شاید تکلیفتان با متریال های چوب یا پلاستیک روشن باشد، اما از خودتان بپرسید که متریال کامپوزیت چیست و چه جنسی دارد؟ کامپوزیت همانطور که از اسمش نیز پیداست، نوعی متریال ترکیبی می باشد. به طور خیلی کلی و به نقل از ویکی پدیا “به ترکیب ماکروسکوپی دو یا چند ماده مجزا که سطح مشترک مشخصی بین آن‌ها وجود داشته باشد، کامپوزیت گفته می‌شود". تکنولوژی ساخت ورق های کامپوزیت دارای مزیت هایی ست که موجب استفاده ی بسیار کارآمد آن ها در صنعت ساختمان شده است و دیوارپوش کامپوزیت نیز در واقع یکی از این کاربردهاست. دیوارپوش های کامپوزیتی انواع بسیار مختلفی دارند و در فرم ها طرح های مختلف تولید می شوند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

دیوارپوش کامپوزیت اداری

انواع دیوارپوش کامپوزیت و کاربردهای آن

دیوارپوش های کامپوزیتی در ابتدا بسیار ساده بودند و تنها شامل طرح براق آلمینیومی با طیف رنگی متنوع می شدند. اما امروزه با پیشرفت روزافزون در فناوری ساخت مصالح ساختمانی، شاهد تولید و عرضه ی انواع دیوارپوش کامپوزیت طرح دار نیز می باشیم. به عنوان مثال انواع دیوارپوش کامپوزیتی طرح چوب، انواع دیوارپوش کامپوزیت طرح سنگ، انواع دیوارپوش کامپوزیت طرح آجر، دیوارپوش کامپوزیتی طرح سنگ و چوب، دیوارپوش کامپوزیت طرح آجر و آنتیک، دیوارپوش کامپوزیت مدرن و همچنین انواع دیوارپوش کامپوزیت با پوشش خش دار، نمونه هایی از دیوارپوش های کامپوزیتی طرح دار هستند که بسیار هم پرطرفدار می باشند.

از دیوارپوش های کامپوزیت بر روی هر دیواری که برای این منظور مناسب باشد می توان استفاده نمود. به عنوان مثال ممکن است بخواهید که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، دکوراسیون اداری، طراحی داخلی مطب، طراحی داخلی رستوران و یا حتی طراحی داخلی شرکت، یک یا چند دیوار را به سلیقه خودتان و با توجه به سایر عناصر طراحی به کار رفته در فضا، با دیوارپوش کامپوزیت دیزاین کنید. به عنوان مثالی دیگر، دیوارپوش کامپوزیتی طرح سنگ یا طرح آجر برای دیوار پشت تلویزیون و یا دیوارپوش کامپوزیتی طرح چوب برای دیوار پشت تختخواب در اتاق مستر را می تواند دو نمونه از رایج ترین نمونه های پرکاربرد دیوارپوش کامپوزیتی دانست.

مطلب پیشنهادی: نمای کامپوزیت، پرطرفدارترین نمای ساختمان های مدرن!

دیوارپوش کامپوزیت طرح چوب

مزایا و معایب استفاده از دیوارپوش کامپوزیتی

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، دیوارپوش های کامپوزیتی مزیت هایی بسیار زیادی دارند که استفاده از آن ها را نسبت به منابع اصلی نظیر چوب و سنگ، در اولویت قرار داده است. سرعت بیشتر در نصب دیوارپوش کامپوزیتی، وزن سبک تر این نوع دیوارپوش ها در مقایسه با سایر مصالح، زیبایی بصری و حس طبیعی بودن، مقاومت بالا در برابر خوردگی و ضربه و همچنین قابلیت تعویض و جابجا نمودن پنل ها در دیوارپوش کامپوزیتی را می توان از مهم ترین مزیت های آن دانست. علاوه بر این مزایا، به دلیل ساختار داخلی کامپوزیت، این دیوارپوش ها عایق صوتی حرارتی نیز می باشند. مناسب بودن قیمت دیوارپوش کامپوزیتی نسبت به استفاده از مصالح طبیعی نیز یکی دیگر از مزیت های این دیوارپوش هاست.

لازم به ذکر است که قیمت دیوارپوش کامپوزیت نیز با توجه به مدل و طرح دیوارپوش انتخابی و همچنین درجه ی مرغوبیت آن، ممکن است که ارزان یا گران باشد. همچنین نصب دیوارپوش کامپوزیت نیاز به نیروی متخصص و تجهیزات مخصوص دارد که در ادامه به این موضوع نیز اشاره می کنیم.

انواع دیوارپوش کامپوزیت

دیوارپوش کامپوزیتی را از کجا بخرید؟

دیوارپوش کامپوزیت را می توانید از تولیدکننده های مستقیم، فروشگاه های لوازم دکوراتیو ساختمان و برخی از دفاتر معماری و طراحی داخلی تهیه کنید که کار اجرایی نیز انجام می دهند. همانطور که قبلا هم گفتیم، بهتر است که اجرا و نصب دیوارپوش کامپوزیتی را به یک نصاب حرفه ای و با تجربه بسپارید. چرا که آن ها به دلیل داشتن تجهیزات و تجربه ی زیادی که در نصب پنل ها دارند، این کار را به درستی و با ظرافت بیشتری انجام می دهند. معمولا همه ی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان دیوارپوش های کامپوزیتی، تیم اجرا و نصب هم دارند و اغلب فرآیند اجرای دیوارپوش را خودشان به عهده می گیرند.

مطلب پیشنهادی: دیوارپوش کامپوزیت، نمایی از مصالح سخت در منزل!

دیوارپوش کامپوزیتی مدرن

خرید آنلاین دیوارپوش کامپوزیت

خرید آنلاین نیز یکی دیگر از روش های سفارش دیوارپوش های کامپوزیتی ست. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش آنلاین شاپینگ ها، بسیاری از تولیدکنندگان به طور مستقیم اقدام به فروش اینترنتی محصولات خود نیز می کنند. خرید اینترنتی به دلیل مزیت هایی که دارد، امروزه طرفداران خودش را نیز دارد. به عنوان مثال امکان تماشای مدل ها و طرح های بسیار متنوع در کم ترین زمان و همچنین مقایسه ی قیمت ها و مشخصات محصول چندین فروشنده به طور همزمان، از مزیت های خرید اینترنتی دیوارپوش کامپوزیتی می باشد.

چیدانه به شما توصیه می کند که اگر قصد خرید اینترنتی دیوارپوش های کامپوزیت را دارید، بسیار دقت کنید که از یک فروشگاه آنلاین معتبر خرید کنید. داشتن نماد اعتماد الکترونیک و ارائه خدمات تضمین خرید کالا، از جمله مهمترین معیارها برای کسب اعتماد مشتری و همچنین قرار گرفتن در لیست فروشگاه های مورد تایید سایت چیدانه می باشند.

انواع دیوارپوش کامپوزیتی

در این مقاله به نکات کلیدی و مهمی درباره ی انواع دیوارپوش های کامپوزیت و کاربردهای آن اشاره نمودیم. مزایا و معایب آن ها را بیان کردیم و همچنین راهنمای کاملی برای خرید دیوارپوش سه بعدی ارائه دادیم. با این وجود شاید همچنان برای خرید و اجرای دیوارپوش کامپوزیتی کمی دچار نگرانی شده باشید و یا شاید قیمت های متفاوت و توضیحات گوناگونی به شما داده شده که منجر به سردرگمی تان شده باشد. در چنین شرایطی بهتر است که قبل از اقدام نهایی به خرید و پرداخت وجه، از افراد با تجربه و خبره مشورت بگیرید.

برای این منظور نیز می توانید از مشاوران متخصص و کارشناسان کاربلد در سایت چیدانه کمک بگیرید>>>

علاوه بر این خیلی راحت می تواند با جست و جو در سایت چیدانه، شرکت ها و افراد ارائه کننده ی خدمات مربوطه را جست و جو کنید و لیستی از شرکت های قابل اطمینان و مورد تایید سایت چیدانه را در دست داشته باشد. امیدواریم که با خواندن این مقاله جواب بسیاری از سوالات خود را گرفته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه