Chidaneh.com placeholder image

خرید مبل، 4 توصیه برای انتخاب مبلمان متناسب با دکوراسیون

به قلم: حسین رجب چالی

انتخاب مبلمان استرس‌زا است. هیجان انگیز است، اما پر از استرس. خانه‌ی ما به نوعی پناهگاه ما است و برای ما همیت دارد که چطور به نظر برسد و چه ظاهری داشته باشد و قطعا برای ما سخت خواهد بود اگر زیبا به نظر نرسد.

اگر در فضای مجازی به دنبال نمونه‌های زیبای دکوراسیون و پیدا کردن مدلی مناسب می‌گردید و چیزی را که می‌خواهید به دست نمی‌آورید، بدانید، که تنها نیستید و خیلی‌ها به این مشکل دچارند. به سبک سنتی علاقه دارید یا مدرن؟ احتمالا سبک مینیمال دوست دارید؟ هیچکدام؟ مطمئنا سخت است انتخاب از بین این سبک‌ها یا اینکه بدانید دقیقا چه سبکی را دوست دارید.

سرویس خواب بالسا

خبر خوب این است که، انتخاب مسیر درست برای دیزاین خانه، احتمال اشتباه ما را به حداقل می‌رساند. در این مطلب ما این راه را به شما نشان می‌دهیم تا بدانید که چه سبکی مورد علاقه‌ی شماست و بتوانید خانه‌ی خود را به قصر رویاهایتان تبدیل کنید.

در این مقاله از محصولات شرکت مبلیران اصل برای آشنایی بیشتر شما با فضا استفاده شده است.

برای انتخاب مبل با احساس شروع کنید

قبل از انتخاب مبلمان برای خانه‌ی خود، اول از خود سوال کنید که می‌خواهید در آن چه حسی داشته باشید؟ اتاق نشیمنی راحت؟ می‌خواهید در اتاق خواب احساس راحتی داشته باشید؟ در آشپزخانه انرژی بگیرید؟ هرکدام از این احساسات دارای رنگ، بافت و اشکال مربوط به خود هستند. با مشخص کردن احساسی که می‌خواهید در هر فضا داشته باشید، می‌توانید تا حد زیادی انتخاب‌های‌تان را محدود به چیزی که می‌خواهید کنید.

حالا می‌رسیم به قدم بعد: به دنبال محصولاتی باشید که حسی را که مد نظر دارید به شما انتقال دهند. اگر می‌خواهید اتاق نشیمن‌تان حس راحتی و زندگی داشته باشد، به دنبال مبلماتی با پارچه‌ی نرم با رنگ‌های گرم و نور ملایم باشید. اگر می‌خواهید اتاق‌تان بلند‌تر به نظر برسد و حسی مینیمال داشته باشد، به دنبال محصولاتی با خطوط صاف و تیز باشید. اضافه کردن اشیای تزیینی فلزی و مرمری نیز جذابیت بصری بیشتری به فضا می‌دهد

مبلیران اصل
شوروم مبلیران
مبلیران اصل

دور یک شیء کانونی فضای خود را بچینید

نگران همه چیز نباشیدُ در عوض روی یافتن چیزهایی که دوست دارید تمرکز کنید. مثلا یک فرش با رنگی که دوست دارید انتخاب کنید و مبلمان‌تان را حول کانون آن بچینید. از اینجا به بعد، به راحتی می‌توانید مبلمان و لوازمی که با رنگ و حالت شیء کانونی‌تان مطابقت دارد را انتخاب کنید. برای مثال، اگر مرکز کانونی اتاق را مبلمان کلاسیک انتخاب کرده‌اید، دور اتاق و روی دیوارها را با اشیای الهام‌بخش سنتی تزیین کنید.

مبلیران اصل
مبلمان و میز غذاخوری کلاسیک
مبلیران اصل

 

در انتخاب مبل با رنگ‌ها بازی کنید

رنگ می‌تواند تاثیر خیلی زیادی بر روی مبلمان و فضای شما داشته باشد، خواه از اشیای تزیینی با رنگ‌های مختلف استفاده کنید یا اینکه از مبلمان با رنگ‌های متفاوت استفاده کنید. کار روی ترکیب رنگی که آن را دوست دارید یا رنگ‌هایی که در مبلمان‌تان استفاده شده است به شما در رسیدن به ترکیب مناسب کمک می‌کند. رنگ‌های خنثی مانند سفید، بژ و قهوه‌ای در کنار رنگ‌های روشن فضا را به سبک میانه‌ی قرن نزدیک می‌کند. رنگ‌های گرم مانند زرد، قرمز و نارنجی به شما حس راحتی و شخصی بودن فضا را می‌دهند؛ در حالی که رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز حس آرامش را به اتاق شما اضافه می‌کنند.

کار روی ترکیب رنگی که می‌خواهید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ارتقای مبلمان منزل‌تان است، ولی اصلا نگران هماهنگی بین آن‌ها نباشید. دنبال یک صندلی صورتی برای اتاق نشیمن خود هستید؟ به جای آن، از ترکیب رنگی استفاده کنید که رنگ‌های روشن را خنثی کند. برای دادن حس جسورانه به اتاق نشیمن‌تان، از ترکیب رنگ‌های زرد و سبز یا رنگ آبی سیر استفاده کنید.

درس کوتاهی در مورد ترکیب رنگ‌ها: رنگ‌هایی که متضاد یکدیگر هستند مانند، قرمز و سبز یا آبی و نارنجی، به عنوان رنگ‌های مکمل شناخته می‌شوند و زمانی که با هم ترکیب شوند کنتراست چشم‌گیری را ایجاد می‌کنند. یک روش دیگر مسدود‌کننده یا خنثی‌کننده رنگ، استفاده از رنگ‌های سه‌گانه یا سه رنگ متفاوت است، مانند نارنجی، ارغوانی و سبز. ترکیب‌های رنگی سه‌گانه کمی متعادل‌تر و دارای هارمونی بیشتری هستند. برای الهام گرفتن پیش از انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای مبلمان مورد نظر خود، می‌توانید از راهنمایی‌های شرکت مبلیران اصل استفاده کنید.

از ترکیب کردن الگوهای مختلف نیز نترسید. ایجاد الگوهای چند‌گانه به سادگی پیدا کردن خط رنگی مشترک بین آن‌هاست.

مبلیران اصل
شوروم مبلیران
مبلیران اصل

 

دنبال جنس بافت مناسب برای مبلمان خود باشید

انتخاب یک بافت منحصربه فرد و خوب برای مبلمان عمق قضا و سطح را افزایش می‌دهد که کار سختی خواهد بود اگر فقط با رنگ عمق را افزایش دهید. برای مثال یک اتاق نشیمن پر زرق و برق که با مبلمان چرمی براق و صیقلی پوشیده شده است خیلی با یک اتاق پر از کوسن مخملی فرق می‌کند.

هیچوقت قدرت یک مبل راحتی را دست کم نگیرید. احتمالا کاناپه یا راحتی بخشی از مبلمان منزل است که شما بیشترین زمان را همراه با تخت‌خواب‌تان روی آن می‌گذرانید مبل راحتی در اتاق نشیمن‌تان دارای جلوه‌ی بصری قابل توجهی است. مبل‌‌های راحتی لوکس مانند این نمونه از مدل‌های شرکت مبلیران اصل، خیلی راحت هستند و شما را دعوت به لم دادن روی خود می‌کنند. اگر دنبال امتحان این مبل راحتی هستید می‌توانید از تنها نمایشگاه و فروسگاه شرکت مبلیران اصل دیدن کنید.

[[nid:306526]]

 

 

بافت رویه‌ی چرم یکی از محبوب‌ترین رویه‌ی مبل‌های راحتی به شمار می‌رود، زیرا راحت می‌توان آن را ست کرد. به این دلیل یکی از محبوب‌ترین که، زمینه‌ای کاملا خنثی برای هماهنگی با هر نوع قالی و قالیچه، تابلو یا هر شیء تزیینی دیگر است و همزمان جلوه و کیفیت خاص خود را نیز دارد.

مبلیران اصل
مبلمان چرم
مبلیران اصل

 

راه‌های زیادی برای انتخاب مبلمانی مناسب وجود دارد، ولی به نظر ما شرکت مبلیران اصل به چند دلیل می‌تواند برای انتخاب و خرید یک مبلمان خوب و با دوام انتخاب خوبی باشد: مورد اول اینکه این شرکت بیش از نیم قرن تولید و فروش مبلمان با کیفیت دارد. مورد دوم، دو سال خدمات پس از فروش کاملا رایگان و ۵۰ سال دیگر نیز خدمات با هزینه برای تعمیر مبلمان خود دارد؛ به طوری که این شرکت هنوزمحصولات ۴۰ یا ۵۰ سال پیش خود را تعمیر یا ترمیم می‌کند. مورد سوم و آخر اینکه، برای صحه گذاشتن بر کیفیت و اصالت این شرکت می‌توان گفت که در چند سالی که آن‌ها فعالیتی در بازار نداشتند چند مجموعه به طور غیر قانونی از نام این شرکت با سابقه استفاده کرده و اقدام به تولید و فروش مبلمان کردند که خب باید بگوییم این شرکت هیچ نمایندگی ندارد و فقط یک مرکز برای فروش و نمایش محصولات خود دارد.

با مراجعه به پروفایل شرکت مبلیران اصل در چیدانه می‌توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با محصولات و آدرس نمایشگاه فروش محصولات شرکت مبلیران اصل به دست آورید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه