طراحی تراس سبز، تضاد میان سکوت و همهمه!

طراحی تراس سبز، تضاد میان سکوت و همهمه!

به قلم: علی صفری

تراس، از کلیدی‌ترین بخش‌های یک خانه به حساب می‌آید. اما باید گفت متأسفانه در بین برخی‌ها، گاهی تراس به فضایی برای انبار کردن وسایل غیرضروری تبدیل می‌شود. باید توجه داشت که تراس، معمولا به عنوان لوگو و گلِ یک واحد مسکونی شناخته می‌شود و به نوعی یکی از معیار‌های سنجش سلیقه و زیبایی است. از آنجاکه دنیای ماشینی امروز، فاصله‌ ما با طبیعت را بسیار زیاد کرده، به جایی رسیده‌ایم که اسامی گل‌ها و گیاهان را از یاد برده‌ایم! جدای از بحث هزینه‌ مختصر تزیین تراس، باید به این نکته توجه کرد که انتظار شما از تراس چیست؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا قدم به قدم طراحی تراس سبز را پیش ببریم.

طراحی تراس سبز و بالکن

تابلو فرش ریحان

طراحی باغچه سبز

طراحی حیاط سبز خانه

قدم اول در طراحی تراس و بالکن سبز

اولین قدم برای شروع تزیین و طراحی و ساخت باغچه‌ تراس، مطالعه‌ در مورد آب و هوا و اقلیم منطقه‌ای‌‌ست که سکونت دارید، زیرا برخی گیاهان و گل‌ها تنها در آب و هوای خشک و برخی در آب و هوای مرطوب رشد می‌کنند. برای اینکه از تراس خود نهایت استفاده را ببرید بایستی به آب و هوا و جنس خاک آن منطقه واقف باشید. نکته‌ بعدی که بایستی به آن توجه کنیم، یافتن نقطه‌ی مناسب تراس برای تزیین باغچه است. نقطه‌ای که به نقطه‌ عطف تراس شما معروف است و مکانی‌ست که به اصطلاح (توی چشم) خواهد بود. اغلب در این نقاط از گلدان‌های مستطیلی یا استوانه‌ای استفاده می‌شود که جلوه‌ی زیبایی را به تراس شما می‌دهند.

تزیین باغچه و تراس سبز

تزیین باغچه و تراس سبز و بالکن

دومین قدم در طراحی تراس سبز و بالکن

اعتماد به طراح باغچه‌ تراس شما، از دیگر نکات مهم تزیین تراس است. زیرا این افراد با تخصصی که در بحث تزیین تراس دارند؛گیاهان و گل‌های مطابق با آب و هوا، فصل و اقلیم محل سکونت شما را مشخص و انتخاب می‌کنند. اعتماد به طراح این امکان را به ما می‌دهد تا بدون دغدغه و نگرانی برای از بین رفتن گیاهان تراس و یا گل‌ها، بتوانیم لحظات خوشی را در بالکن و تراس سبز خود سپری کنیم.

خانه طراحی ومعماری آرابن
طراحی و اجرای محوطه و فضای سبز
خانه طراحی ومعماری آرابن

در انتها

اگر شما مدیر، کارفرما یا کارمند بخشی هستید که خیلی کم به مسافرت می‌روید، حتما این جمله را بعد از مسافرت‌های یک روزه به خود گفته‌اید که (رنگ سبز آدم رو زنده می‌کنه!) به طور کلی وجود باغچه‌ای کوچک و مینیمال در تراس یا بالکن نشان می‌دهد که رنگ سبز برای همیشه به روز خواهد ماند!

برای رسیدن به تزیین و طراحی تراس سبز زیبا، دو قدم پیش روی ماست. در این مطلب از چیدانه این دو قدم را باهم مرور کردیم تا باغچه و تراس سبز زیبایی را خلق کنیم.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه