Chidaneh.com placeholder image

مبلمان سطنتی، دکوراسیونی با جلال و جبروت!

به قلم: علی صفری

روزها می‌گذرند و کم کم با تنوع بالای طرح‌ها و مدل‌های مبلمان منزل، مشتری پس از برهه‌ای از زمان، دیگر تنوع کالا برایش جذاب نخواهد بود. انگار بایستی یک جای راه را ایستاد و به عقب بازگشت. با ظهور سبک مدرن که در نوع خود انقلابی عظیم ایجاد کرد کم کم طرح‌های سنتی و اصیل فرهنگ‌های مختلف فراموش شدند و در تولید و طراحی مبلمان مورد استفاده قرار نگرفتند، انگار که دیگر سبکی به نام کلاسیک وجود خارجی ندارد. اما به طور قطع اینطور نیست! هنوز هم دوست‌داران سبک‌های کهن و اصیل وجود دارند و همواره در تولید و طراحی مبلمان تولیدی خود از طرح و فرم و متریال کلاسیک و سنتی استفاده می‌کنند. این سبک مبلمان با استقبال خوبی مواجه شده تا جایی که در برخی بازارها گوی سبقت را از نمونه‌های مدرن ربوده است. حال تصور کنید هنر منبت هم وارد بخش طراحی مدل مبلمان شود آن زمان شما به محصولی جذاب، اصیل و با وقار می‌رسید، مبلمان سلطنتی! با چیدانه و گروه تولیدی راثی مبل که در حوزه‌ی طراحی و تولید مبلمان سلطنتی فعالیت می‌کند همراه باشید.

 

کلکسیون راثی مبل
مبلمان کلاسیک
کلکسیون راثی مبل

قالیشویی ادیب

 

مبلمان سلطنتی، بله قربان!

اگر کم و بیش طرفدار فیلم و سریال‌های مشهور با تم قدیمی و سنتی هستید حتما از اهمیت وجود مبلمان سلطنتی شیک در خانه‌ای با وقار مطلع‌اید! مبلمان سلطنتی به چند دلیل جز خاص‌ترین نوع و مدل مبلمان محسوب می‌شوند. یکی از آن دلایل وجود تاج است که بر روی طرح اکثرشان وجود دارد و دیگری که علاوه‌بر بخشیدن جلوه‌ی هنری، طرح و نقش زیبایی را به همراه دارد، اجرای هنر منبت بر روی آن هاست. این دو عامل و ویژگی در کنار همدیگر باعث شده‌اند طرفداران سبک کلاسیک و سنتی توجه خود را به تنوع طرح و رنگ مبلمان سلطنتی جلب کنند زیرا وجود مبلمان در فضای واحد مسکونی علاوه‌بر زیبایی، وقار و اصالت را نیز به همراه می‌آورد.

کلکسیون راثی مبل
مبلمان کلاسیک
کلکسیون راثی مبل

 

مبلمان سلطنتی، تضاد در چیدمان امروزی!

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بایستی به آن توجه بسیار کرد چیدمان مبلمان سلطنتی در دکوراسیون داخلی است که البته اینجا برخلاف چینش در سبک مدرن بایستی از چند قانون پیروی کرد! اولین قانون، یافتن نقطه‌ی عطف برای قرار دادن مبلمان می‌باشد. به عنوان مثال نقطه‌ی مناسب برای چینش مبلمان در پذیرایی می‌تواند مرکز آن یا گوشه‌های آن باشد که بسته به سلیقه‌ی صاحب‌خانه متفاوت خواهد بود. قانون بعدی، انتخاب مدل مبلمان سلطنتی با کاربری خاصی است که در ذهن دارید. به عنوان مثال اگر مبلمان سلطنتی را تنها برای مراسم‌های رسمی می‌خواهید بایستی مبلمانی را انتخاب کنید که با طرح‌های خاصی منبت‌کاری شدند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه کرد این است که مبلمان سلطنتی با توجه به حجم بالایی که در خانه‌ی شما اشغال می‌کنند بایستی طوری چیده شوند تا فضا را به طور کامل اشغال نکنند. گروه تولیدی راثی مبل با طراحی و تولید مبلمان سلطنتی با سایز‌های متنوع همواره دست شما را برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مدل مبلمان سلطنتی مدنظر شما باز می‌گذارد.

کلکسیون راثی مبل
مبل کلاسیک
کلکسیون راثی مبل

 

مبلمان سلطنتی، اندازه و نقشه!

در خرید این مدل مبلمان بایستی چند نکته را رعایت کرد. همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از اقدام به خرید مبلمان سلطنتی، حتما و حتما اندازه‌ی فضایی که می‌خواهید مبلمان را در آن‌جا قرار دهید داشته باشید زیرا در غیر این صورت احتمال اینکه اندازه‌ی مبلمان انتخابی شما از اندازه‌ی واحد شما بیش‌تر باشد، وجود دارد. پس توجه به اندازه‌ی فضای واحد خود البته در وهله‌ی اول بسیار با اهمیت است. نکته‌ی بعدی که از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد ترسیم نقشه‌ی واحد خود بر روی کاغذ است تا با مشخص کردن نقطه‌ی عطف واحد که برای چینش مبلمان سلطنتی مناسب است، از جا به جایی‌های بیهوده و اضافی جلوگیری کنید تا علاوه‌بر جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به مبل، در صرف زمان نیز صرفه‌جویی نمایید.

کلکسیون راثی مبل
مبلمان کلاسیک
کلکسیون راثی مبل

 

مبلمان سلطنتی، اولویت‌بندی!

چینش مبلمان سلطنتی در مقایسه با دیگر مبلمان مقداری متفاوت است. شاید بتوان گفت این تفاوت‌ها که همراه با طرح و فرم خاصی که با منبت‌کاری همراه می‌شوند، باعث شده که مبلمان سلطنتی علاوه‌بر بررسی اولیه و تمرکز، اولویت‌بندی را هم برای چیدمان نیاز داشته باشد. در اینجا منظور از اولویت‌بندی، چینش بر اساس نیاز و کاربری فضا است، به عنوان مثال در یک پذیرایی 80متری یا بیش‌تر، اولویت چینش بایستی با مبل 3نفره باشد که بسته به متراژ و شرایط محیط متفاوت است.

کلکسیون راثی مبل
مبلمان کلاسیک
کلکسیون راثی مبل

 

مبلمان سلطنتی، رنگ!

در مورد رنگ مبلمان سلطنتی فرضیه‌ای جالب مطرح است و آن شناخت مبل با رنگ طلایی توسط مردم است. اما چرا طلایی؟ مگر این رنگ چه ویژگی دارد که همراه با اصالت و وقار توصیف می شود؟ همانطور که گفتیم از مبلمان سلطنتی برای ایجاد فضایی تشریفاتی و رسمی استفاده می‌کنیم که اغلب با طراحی‌های خاص خود به همراه هنر منبت‌کاری اصیل ایرانی، همراه با استیل و چوب با کیفیت توانسته از جایگاه خاصی در این صنعت برخوردار شود که به خودی خود بسیار جذاب می‌باشد. رنگ طلایی از گذشته برای توصیف اشیای با ارزش و گران‌بها بوده است و به همین دلیل مبلمان سلطنتی در خاطر مردم با رنگ طلایی و درخشان تجسم می‌شوند. اما در این میان تنوع رنگ در تولید این نوع مبلمان بسیار مهم است که گروه تولیدی راثی مبل با طراحی با کیفیت‌ترین نوع مبلمان سلطنتی توانسته گامی بلند را بردارد.

کلکسیون راثی مبل
مبل کلاسیک
کلکسیون راثی مبل

 

مبلمان سلطنتی و چند مورد مهم!

طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از مبلمان سلطنتی علاوه‌ بر شکل و شمایل لوکسی که به فضای شما می‌دهد، نیازمند ملاحظاتی نیز هست.

  • همیشه سعی کنید در چینش مبلمان سلطنتی تعادلی بین مبل‌های دونفره، سه‌نفره و تکی برقرار کنید.
  • از مبلمان برای جداسازی فضاهای بین میز نهارخوری استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید فضای واحد شما با مبلمان سلطنتی بسیار رسمی باشد، بهتر است مبلمان را به صورت قرینه کنار هم قرار دهید.
  • استفاده از فرش‌های با طرح و نقش‌های شلوغ کنار مبلمان سلطنتی توصیه نمی‌شود.
  • متراژ خانه را با نوع مبلمان سلطنتی خود مقایسه کنید در غیر این صورت با تراکم بالای فضا پس از چیدمان، با کمبود فضا مواجه می‌شوید که جلوه‌ی خوبی را برای دکور شما به همراه نخواهد داشت.

 

کلکسیون راثی مبل
مبلمان کلاسیک
کلکسیون راثی مبل

گروه تولیدی راثی مبل از سال 1355در حوزه‌ی طراحی و ساخت مبلمان سلطنتی (استیل) فعالیت خود را آغاز کرده است. پس از مدتی با پیشرفت تکنولوژی، راثی مبل علاوه‌بر حفظ کیفیت خود با بهره‌گیری از بروزترین ابزار آلات تولید همچنان به آن هنر و منبت ایرانی وفادار است. مبلمان سلطنتی تولیدی راثی مبل با استفاده از نفیس‌ترین پارچه‌های روز دنیا و مواد اولیه با کیفیت تولید شده. شما می‌توانید برای مشاهده‌ی نمونه کارهای گروه تولیدی راثی مبل به پروفایل این شرکت موفق مراجعه کنید.

 

اگر تصمیم دارید تا برای خانه‌ی خود از مبلمان سلطنتی استفاده کنید، مطالب زیر را از دست ندهید!

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه