Chidaneh.com placeholder image

ارزان‌ترین راه تزیین دیوار خالی خانه، راه‌ حل‌های دیدنی چند اینستاگرامر ایرانی

به قلم: سحر طاهری

شما برای تزیین دیوار‌های خالی منزلتان چه پیشنهادی دارید؟ این سوالی بود که  پس از خریدن خانه‌ی کوچکمان تقریبا از هر کسی می‌پرسیدیم. دو ماه از خرید خانه گذشته و دیوار‌های خانه‌مان هم چنان خالی مانده بود. جواب‌ها و وسایل تزیینی پیشنهادی را در سه دسته تقسیم کردیم: 

دسته اول: نمی‌دانیم!

سرویس خواب بالسا

دیوار خانه ما هم خالی است و با چیز خاصی تزیین نشده است. یا شما جوانید و بهتر از این جور چیزها سر در می‌آورید! 
دسته دوم:  خیلی گران! 

پیشنهاداتی که گران قیمت بودند و با توجه به این که ما تازه خانه را خریده بودیم تهیه آن وسایل برایمان دشوار بود. 
دسته سوم: خلاق باشید!

این دسته مربوط به راه حل‌ یکی از دوستانمان بود، که البته کمی سخت و نشدنی به نظر می‌رسیدند: ساخت و یا استفاده از وسایل تزیینی ارزان قیمت!

همیشه دوست داشتم دکوراسیون منزلمان خاص و بیان گر روحیات و احساسات من و همسرم باشد. راستش را بخواهید کمی ترس از این داشتم که توانایی ساخت و یا اجرا این ایده‌ها را نداشته باشیم. از طرفی  رفتن به خانه این زوج  همیشه برای من و همسرم لذت بخش بود. خانه‌ای که جز به جز آن با سلیقه‌ی خاص و توسط خودشان دکور شده بود.
سرانجام دل به دریا زدیم و با پیشنهاد دوستانمان و کمی تحقیق چند روش را انتخاب کردیم. اگر دوست دارید با  پیشنهاد‌های تزیین دیوار منزل ما آشنا شوید تا آخر این مطلب همراهمان باشید.

تزیین دیوار با قاب رنگی

ایده اول تزیین دیوار خالی: قاب‌های رنگی چوبی

اول از همه یک مغازه قاب فروشی پیدا کنید و بعد تعداد قاب‌هایی را که برای ساختن یک طرح تصویری روی دیوار نیاز دارید به همراه اسپری رنگ‌های مورد علاقه‌تان خریداری کنید. حالا نیاز به یک طرح دارید که می‌توانید الگوی ‌های متنوعی را در دنیای اینترنت مشاهده کنید.

برای امتحان این راه حل دوست دارم  قبل از آن دیوار مورد نظرم را رنگ آمیزی کنم.

تزیین دیوار با کاغذ چاپی

ایده دوم تزیین دیوار خالی: تابلوهای تصاویر چاپی

شاید برای من چاپ روی کاغذ بدون مهر یا قالبی که طرح دلخواهم را داشته باشد، کمی سخت و نشدنی به نظر می‌آمد. اما در کمال تعجب متوجه شدم دوست هنرمندم با یک شیوه کاملا خلاقانه و بدون نیاز به هیچ گونه مهری این کار را انجام می‌دهد! 
برای این کار لازم بود صد سانتی متر طناب با عرض دو سانتی متر را توسط چسب حرارتی رو یک تکه چوبه یا مقوای محکم بچسبانیم. طرحی که ما برای چسباندن طناب انتخاب کردیم شکل مار پیچی داشت. بعد از خشک شدن طناب روی سطح چوب نوبت رنگ کردن طناب و زدن طرح مورد نظر روی کاغذ مقوایی بود. به پیشنهاد دوستم ما یکبار دیگر طرح مورد نظرمان را با یک رنگ دیگر امتحان کردیم. بعد از خشک شدن رنگ نوبت قاب کردن تصویر هنریمان بود! رنگ قاب را هم سعی کردیم رنگ نزدیک به تصویرمان باشد.

قاب های رنگی عکس

ایده سوم تزیین دیوار خالی: قاب‌های رنگی پنهان!

خیلی هیجان انگیز به نظر می‌آمد. اول عکس‌هایی را که دوست داشتیم از اینترنت انتخاب کرده و پرینت گرفتیم. به پیشنهاد دوستانمان عکس‌ها را به شکل سیاه و سفید چاپ کردیم. مرحله دوم بریدن مقواهای رنگی به صورت عمودی و افقی برای پوشاندن عکس‌های چاپ شده بود. سپس با چسب دو طرفه کاغذ‌ها را به شکل‌های متنوع روی عکس‌ها چسباندیم و سپس عکس‌ها را درون قاب‌ها قرار دادیم. برای زیباتر کردن قاب‌ها قسمت‌های کنار کاغذ‌ها را هم رنگ کردیم. زیبایی این روش این بود که می‌توانستیم رنگ کاغذ‌ها و قاب‌هایمان را هماهنگ با رنگ دکوراسیون انتخاب کنیم. 

قاب عکس گل

 

ایده چهارم تزیین دیوار خالی: قاب‌هایی با تصاویر گیاه شناسی

شاید شما هم مثل من عاشق گل‌ها باشید و این ایده در لیست نهایی انتخاب‌هایتان قرار بگیرد. باز هم به سراغ اینترنت می‌رویم و تصاویر زیبا و اصیل گل‌ها را که  به زیبایی در کتاب‌ها نقاشی شده است را دانلود می‌کنیم و روی کاغذ‌هایی با شکل کهنه پرینت می‌گیریم. به پبشنهاد دوستانمان برای ایجاد یک کار بافت دار پارچه‌های کتان را در ابعاد کمی بزرگ تر از تصاویر بریدیم و تصاویر را روی پارچه‌ها با فاصله یکی دو سانتی متر از لبه‌ها دوختیم. کار نهایی که باید انجام می‌دادیم ریش ریش کردن لبه‌های پارچه‌ها بود. حالا می‌توانستیم یک گالری زیبا از تصاویر گل‌ها داشته باشیم.

قاب عکس با نخ

ایده پنجم  تزیین دیوار خالی: قاب هایی با عکس‌های آویزان!

می‌توانیم قاب‌های خالی را از فروشگاه‌ها تهیه کرده و این بار عکس‌های مورد علاقه‌مان را با آویزان کردنشان روی سیم‌های مفتولی داخل قاب قرار دهیم. 

این ایده به خوبی در این جا توضیح داده شده است: 8 ایده منحصربه‌فرد برای به نمایش گذاشتن عکس‌ها در خانه!

در قسمت بعدی این مطلب می‌خواهیم ایده‌های سریع و ارزان سه نفر از دنبال کنندگان پیج چیدانه را برای شما معرفی کنیم.

عکس 20 هزار لایکی چیدانه

تزیین دیوار بیست هزار لایکی توسط محبوبه قربانی

تصویری را که می‌بینید مربوط به یکی از دیوارهای زیبای منزل محبوبه است که با زیر لیوان‌های جذاب ایرانی تزیین شده است. به سراغ محبوبه رفتم و این سوال‌ها را از او پرسیدم:

1- چیدانه: می‌خواهیم دیوار خانه‌ام رو تزیین کنیم و ایده‌های زیادی در سرمان داریم چطوری می‌توانیم شروع کنیم؟
محبوبه: «به نظرم برای یک چیدمان یا تزیین دلنشین اولین قدم این هست که اطلاعات مختصری از انواع سبک ها داشته باشیم تا متوجه بشیم سبک دلخواه خودمون چیه و راحت تر بتونیم تصمیم گیری کنیم. بعد دیدن نمونه های اون سبک خیلی کمک می کنه و باعث میشه در کل چیدمان یک نظم و هارمونی برقرار بشه. حالا با توجه به روحیات خودمون بودجه امکانات و شرایط محل زندگی راحت تر می تونیم از عناصر تزیینی در دسترس استفاده کنیم.»
2- چیدانه: در عکسی که شما برای پیج چیدانه فرستادید گویی دیوار منزلتان رو با زیر لیوانی‌های جذاب و رنگارنگ تزیین کرده‌اید. وقتی به این ایده فکر می‌کردید چه چیزی برایتان مهم بود؟
 محبوبه: «با توجه به اینکه من فضاهای محدودی در منزل دارم دوست دارم از تمام فضاها و امکانات خونه استفاده کنم .به نظر من دیوارهای کم عرض توی هر خونه ای میتونه مثل یک تابلوی هنری باشه حالا با رنگی متفاوت متریالی خاص یا نصب قاب و اشیای مورد علاقه هر شخص. من همیشه چیزهایی که توی فروشگاه های متفاوت می بینم و احساس خوبی رو بهم میده خریداری می کنم و بعد ها با توجه به شرایط استفاده های متفاوتی از اون می کنم .زیر لیوانی و بوک مارک جزو همون ها هستند که فقط به جهت زیبایی خریده بودم و بعد دیدم چه تابلوهای کوچیک جذابی می تونن باشن.»
3- چیدانه: آیا با ایده‌های راحت و سریع هم می‌توان یک تزیین زیبا انجام داد؟
محبوبه: « بله قطعا ایده های سریع و ارزان این ویژگی رو دارن که به راحتی میشه تغییرشون داد بدون هیچ هزینه اضافی.»
4- چیدانه: خیلی از ما از ساختن و تولید کردن وسایل تزیینی به دلیل سخت بودن یا ترس از این که یک چیز خوب تولید نکنیم  پرهیز می‌کنیم. نکته مهم در ساختن یک وسیله تزیینی زیبا و هنری چیست؟
محبوبه: « آشنایی با ترکیب بندی هارمونی رعایت کنتراست ها می تونه خیلی کمک کنه و برای کسی که سرشته ای در زمینه این دانش نداره دیدن نمونه های متنوع میدونه جایگزین مناسبی باشه.»

شما می‌توانید خانه محبوبه را در این جا ببینید: 

دیزاین خانه های ایرانی، خانه نقلی محبوبه در مشهد!

تزیین دیوار آبی رنگ

تزیین دیوار با عکس‌های جذاب یک تقویم توسط بهاره

«تصاویر قاب شده این دیوار را از تقویمی که چند سال پیش خریده بودم بریدم و بعد از رنگ کردن دیوار آن‌ها را روی دیوار آویزان کردم.»

اگر ایده بهاره را دوست دارید می‌توانید این مطالب را برای اجرای بهتر ایده‌تان بخوانید: 

فقط عکس ها را قاب نمی کند!

فقط عکس ها را قاب نمی کند!قاب عکس کنفی، قابی خلاقانه به دور خاطرات شما

تزیین دیوار با سبدهای حصیری

تزیین دیوار با سبدهای حصیری توسط فرزانه 

بیشتر وسایل دکوری منزل فرزانه از محصولات آیکیا است. البته شما می‌توانید مشابه سبدهای حصیری این تصویر را از صنایع دستی جنوب کشور تهیه کنید.

برای تهیه محصولات آیکیا با این اهالی فن آشنا شوید.
اهالی فن محصولات آیکیا

هم چنین برای تهیه سبدهای حصیری این اهالی فن را به شما پیشنهاد می‌کنیم:
اهالی فن و تولید کنندگان سبدهای حصیری

 صحبت آخر: از آرزوها و فکرهای خلاقانه‌ی خودتان برای دکوراسیون منزل نترسید. بهتر است اول با ایده‌های ساده‌تر شروع کنید و به این فکر کنید که  اجرای ایده‌هایتان دکوراسیون منزلتان را منحصر و نزدیک به روحیات و احساسات شما خواهد کرد.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه