Chidaneh.com placeholder image

انتخاب شومینه در دکوراسیون، بحث داغ روزهای سرد

به قلم: پروا رحمتی

زمان زیادی تا شروع فصل شاعرانه‌ی پاییز نمانده! در چشم به هم زدنی باید با سرمای کولر خداحافظی کنیم و به سراغ گزینه‌های گرمابخش برویم. یکی از این گزینه‌ها همان آشنای همیشگی، شومینه است. چه آن زمان که سوختن هیزم‌ها در شومینه حس گرمای دلنشینی به خانه می‌بخشید و چه حالا که انواع مختلف شومینه را در دسترس داریم، این یار همیشگی از بهترین گزینه‌ها برای گرم کردن فضای خانه به شمار می‌آید. شومینه نه تنها برای گرم کردن فضای خانه، بلکه به عنوان آیتمی جذاب که می‌تواند جلوه‌ی بیشتری به دکوراسیون خانه بدهد اهمیت دارد. با این مطلب همراه باشید تا با اجرای انواع شومینه، مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

خانه طراحی ومعماری آرابن
طراحی و اجرای واحد مسکونی
خانه طراحی ومعماری آرابن

چوب و هنر

آشنایی با انواع شومینه

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که زیبایی محیط زندگی و کار برایتان اولویت دارد، پس حتما انتخاب شومینه‌ی مناسب یکی از چالش‌هایی است که در طراحی فضای خانه‌تان با آن روبرو خواهید شد. اگر این امکان را دارید که نوع طراحی و اجرای شومینه خانه‌تان را انتخاب کنید، گزینه‌های هیجان انگیز زیادی پیش روی شما قرار دارد. انتخاب شرکتی که بتواند طرح مورد نظر شما را به اجرا دربیاورد بسیار مهم است، اما قبل از آن انتخاب‌های مهم دیگری پیش رو دارید.خانه طراحی و معماری آرابن یکی از گروه‌های طراحی و معماری است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

خانه طراحی ومعماری آرابن
ساخت و اجرای شومینه در طرحای مختلف و سفارشی
خانه طراحی ومعماری آرابن

اول از همه اینکه بهتر است با انواع شومینه و کارکرد آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید بهترین گزینه را با توجه به خانه‌تان انتخاب کنید. بعد از آن می‌توانید با توجه به سبک خانه، کارایی و بودجه‌ی مورد نظرتان به سراغ طراحی و اجرای شومینه‌های مناسب‌تر بروید. انواع شومینه شامل :

  • شومینه هیزمی
  • شومینه گازی
  • شومینه برقی
  • و شومینه الکلی می‌شود.

شومینه هیزمی یکی از قدیمی‌ترین انواع شومینه و البته از محبوب‌ترین‌های آن است. این نوع شومینه‌ها علیرغم جذابیت بصری و آوایی‌شان، چندان ایمن نیستند و در مقایسه با انواع دیگر شومینه گرمای کمتری ایجاد می‌کنند؛ ضمن اینکه نگهداری هیزم و خارج کردن دائمی خاکستر هیزم‌ها از شومینه چندان با فضای زندگی شهری امروزی در هماهنگی نیست.

شومینه گازی از نظر ظاهری شباهت زیادی به نوع هیزمی دارد. در این نوع از شومینه به جای هیزم از گاز برای ایجاد شعله و گرما استفاده می‌شود. استفاده از شومینه گازی در مقایسه با انواع دیگر در خانه‌های ایرانی، خصوصا فضاهای آپارتمانی رایج‌تر است.

خانه طراحی ومعماری آرابن
ساخت و اجرای شومینه در طرحای مختلف و سفارشی
خانه طراحی ومعماری آرابن

شومینه برقی تنها نوع شومینه است که قابلیت جابجایی دارد. اجرای این نوع از شومینه بسیار ساده و کم هزینه است و نیازی به پیش‌بینی فضای مناسب در مراحل ساخت خانه ندارد. شما می‌توانید شومینه برقی متناسب با دکوراسیون خانه‌تان را به راحتی انتخاب و نصب کنید. این نوع از شومینه در مقایسه با دو نوع دیگر ایمن‌تر است.

شومینه الکلی که از جدیدترین انواع شومینه است یک گزینه‌ی عالی برای افرادی است که به محیط زیست‌شان اهمیت می‌دهند. سوخت این نوع شومینه همانطور که از نامش پیداست الکل ژلی است. شومینه‌ی الکلی نیازی به دودکش ندارد و در هر فضایی از خانه به راحتی می‌تواند قرار بگیرد.

خانه طراحی ومعماری آرابن
ساخت و اجرای شومینه در طرحای مختلف و سفارشی
خانه طراحی ومعماری آرابن

اگر به دنبال طراحی و اجرای شومینه‌ای متناسب با فضای خانه‌تان هستید و یا نیاز به مشاوره در اینباره دارید می‌توانید سری به پروفایل خانه طراحی و معماری آرابن بزنید.

نکات مهم در طراحی و اجرای شومینه

خانه طراحی ومعماری آرابن
ساخت و اجرای شومینه در طرحای مختلف و سفارشی
خانه طراحی ومعماری آرابن

بسته به نوع شومینه‌ای که انتخاب می‌کنید با مزایا و معایب متفاوتی روبرو خواهید شد. به طور کلی نکاتی وجود دارد که در نظر داشتن آن‌ها باعث می‌شود تا انتخاب بهتر و ایمن‌تری را تجربه کنید. هرچند خطرات هر نوعی از شومینه صرفا احتمالاتی است که باید در نظر گرفته شود، اما با داشتن آگاهی کامل نسبت به شرایط و محیط اطراف‌تان می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

  • اگر آلرژی دارید انتخاب شومینه‌های هیزمی چندان توصیه نمی‌شود. شومینه‌های هیزمی خطر کمبود اکسیژن و احتمال جرقه و آتش‌سوزی را در پی دارند. این نوع از شومینه بهترین انتخاب برای خانه‌های بزرگ ویلایی و فضاهای خارج شهر است.
  • در انتخاب شومینه گازی مسائل مربوط به نشت گاز و خطر گاز گرفتی را در نظر داشته باشید و شیر گاز را به طور مرتب چک کنید. شومینه‌های گازی در مقایسه با مدل‌های دیگر گرمای بیشتری در خانه ایجاد می‌کنند.
  • به طور کلی از گذاشتن وسایل در اطراف و نزدیکی شومینه خودداری کنید. گرما و حرارت می‌تواند باعث صدمه دیدن وسایل و یا حتی آتش‌سوزی بشود.

 

[[nid:5473]]

حرف آخر:

انتخاب نوع و سبک شومینه بستگی زیادی به سبک طراحی و دکوراسیون خانه‌تان دارد. شومینه‌های مدرن با طراحی‌های زیبا و متفاوت این قابلیت را دارند که به عنوان آیتمی تزئینی در دکوراسیون خانه نیز در نظر گرفته شوند. اما اگر دکوراسیون خانه‌ی شما بیشتر به نوع سنتی و قدیمی‎ گرایش دارد بهتر است سراغ گزینه‌های خودمانی‌تر بروید. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با انواع شومینه و کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه هستید می‌توانید سری به پروفایل خانه طراحی و معماری آرابن بزنید. این گروه معماری می‌تواند در زمینه طراحی و اجرای شومینه شما را یاری کند.

مطلب پیشنهادی:

انواع شومینه و روش ساخت آنها

انواع شومینه های مدرن در دکوراسیون داخلی

مدل شومینه های جدید، تو فصل سرما خونه باید گرم باشه!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه