Chidaneh.com placeholder image

مدل شومینه های جدید، تو فصل سرما خونه باید گرم باشه!

به قلم: یاسمین ثریا

شومینه: امروزه انواع شومینه در بازار موجود است که هر فردی متناسب با بودجه و شرایط خانه خود دست به انتخاب و خرید هر کدام از آنها می زند. در زمان انتخاب شومینه و استفاده از آن در دکوراسیون منزل باید به نکات ریز و درشت زیادی توجه کنید. باید میزان گرمای تولیدی مورد نظر را تا حدودی بدانید و بسته به بودجه و طراحی شومینه و دکوراسیون منزل خود به سراغ هر کدام از انواع شومینه بروید. با سردتر شدن هوا و نزدیک تر شدن به فصل سرما در این مطلب تصمیم داریم تا در این رابطه با هم بیشتر صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

شومینه سفید

مصالح ساخت شومینه

امروزه متریال شومینه با تنوع بالایی رو به رو است. طبیعتا برای ساخت شومینه از مواد و مصالحی استفاده می کنند که بتواند در عین حفظ ایمنی و رعایت آن، گرمای مناسبی را نیز به فضا منتقل نماید. با وب سایت چیدانه همراه باشید تا به انواع شومینه هایی با کیفیت بالا درسترسی داشته باشید. مدل شومینه هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند تنوع بالایی داشته و دست شما را برای انتخاب باز می گذارند.

قالیشویی ادیب

مطالب بیشتر: 10 شومینه مدرن، خانه را بی دردسر گرم کنید!

شومینه گازی سفید در نشیمن

انواع مدل شومینه

شومینه گازی

مزیتی که شومینه گازی دارد این است که به راحتی می توان آن را در خانه نصب کرد. شومینه های گازی معمولا از جنس آجر بوده و با کمک گاز طبیعی روشن می شود. یکی از انواع شومینه گازی، آن است که گاز تولید شده با کمک دو لوله مستقیما به بیرون خارج می شود. در برخی از مدل شومینه ها نوعی سنسور گازی وجود دارد که گاز تولید شده را از همین راه خارج می کند. مزیتی که این نوع شومینه دارد این است که در صورت کاهش اکسیژن موجود در خانه، گاز را خاموش می کند. در رابطه با استفاده از شومینه باید گفت که باید به سراغ نمونه هایی بروید که نهایت و حداکثر امنیت را برایتان حفظ کند؛ به همین دلیل است که در بعضی از کشورها استفاده از شومینه آزاد نیست.

مطالب بیشتر: شومینه گازی، آتشی دنج در منازل مدرن

شومینه و باربیکیو کارینو
مدل شومینه خاص مدرن
شومینه و باربیکیو کارینو

شومینه هیزمی

شومینه های هیزمی که در حال حاضر استفاده از آنها در ویلاها رایج شده، بر اساس دکوراسیون داخلی محل مورد نظر در انواع مدل ها ساخته می شوند. آنها با استفاده از مصالحی مانند گچ، آجر، سنگ و سیمان ساخته شده و دارای کوره و منقل هستند. شومینه هیزمی از جمله قدیمی ترین مدل شومینه است که سوخت آن از طریق هیزم تامین می گردد. اما مدل های جدید در بازار موجود است که میتونید در فضای باز هم استفاده کنید و حش گرما بخش سوختن چوب را تجربه کنید.

مطالب بیشتر: تغییر چهره انواع شومینه برای استقبال از فصل سرما

شومینه سنگی نشیمن

شومینه سنگی

مدل شومینه سنگی نمایی زیبا و خاص دارد و می تواند به فضای دکوراسیون منزل شما جذابیت خاصی را ببخشد. برای ساخت شومینه‌های سنگی از سنگ‌هایی مانند شیست و هورنفلس استفاده‌ می‌کنند. انتخاب رنگ متریال بستگی به سلیقه افراد و دکوراسیون دارد و ظاهر این نوع شومینه‌ها برای فضاهایی با سبک دکوراسیون روستیک مناسب است.

مطالب بیشتر: تزیین شومینه در تابستان، 10 ایده برای یک فضای خالی

شومینه الکلی اتانولی پائیز
تصویرمیزهای جلو مبلی به همراه شومینه الکلی
شومینه الکلی اتانولی پائیز

شومینه الکلی

این نوع شومینه از الکل به عنوان سوخت استفاده می کند و نیازی به دودکش ندارد، زیرا الکل در اثر سوختن، دوده ایجاد نمی کند. در دکوراسیون خانه های امروزی از شومینه الکلی به عنوان یک المان دکوراتیو برای زیباسازی فضا استفاده می شود. شعله های این شومینه به صورت نامنظم و کاملاً طبیعی می سوزند و نمایی بسیار زیبا و آرامش بخش به تصویر می کشند.

مطالب بیشتر: شومینه الکلی جایگزینی بی دردسر برای شومینه های سنتی

شومینه و باربیکیو کارینو
شومینه کلاسیک سنگی جدید
شومینه و باربیکیو کارینو

شومینه چدنی

مدل شومینه چدنی در دو نوع شومینه چدنی هیزمی و شومینه چدنی گازی میباشد. و در هر نوع خانه مدرن یا کلاسیک می توان آن را نصب و راه اندازی کرد. شومینه چدنی یک قطعه یکپارچه با طراح هایی فوق العاده و بسیار مقرون به صرفه میباشد و برای تمامی سوخت ها مناسب است.

مطالب بیشتر: انواع شومینه های مدرن در دکوراسیون داخلی

شومینه و باربیکیو کارینو
مدل شومینه لوکس دیواری
شومینه و باربیکیو کارینو

شومینه برقی

شومینه برقی یک وسیله ایده آل برای تامین گرماست که به میزان قابل توجه در مصرف انرژی صرفه جویی می نماید و تمام انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایشی تبدیل می کند. این شومینه بازده 100 درصدی دارد و هزینه های مربوط به مصرف انرژی را کاهش می دهد. شومینه هایی نظیر شومینه گازی و هیزمی حرارت زیادی را تلف می کنند اما در شومینه برقی هیچ گونه اتلاف انرژی صورت نمی گیرد. 

صب شومینه‌های برقی به سادگی بیشتری صورت می‌گیرد. شما برای نصب این شومینه‌ها نیازی به اتصال دودکش و غیره ندارید و از این جهت محدودیتی برایتان وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، نصب شومینه‌های برقی کار ساده‌ای است و خود شما به راحتی از عهده انجام آن برخواهید آمد. از این‌ها گذشته، شومینه‌های برقی در تنوع بالایی تولید می‌شوند و شما می‌توانید حتی در یک فضای کوچک از شومینه‌ای متناسب با مساحت و ابعاد فضای خود، بهره‌مند شوید.

اگر شما هم به دنبال تهیه شومینه برای خانه خود هستید با اهالی فن وب سایت چیدانه ارتباط بگیرید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه