Chidaneh.com placeholder image

تزیین شومینه در تابستان، 10 ایده برای یک فضای خالی

به قلم: تحریریه چیدانه

 

 

چوب و هنر

شومینه در فصل‌های سرد سال یکی از نقاط اصلی در دکوراسیون منزل و همین طور مکانی برای دورهمی ساکنین آن است. به عنوان مثال در یکی از روزهای سرد سال صندلی‌های خودتان را روبه‌روی شومینه گرم چیده‌اید و در یک فضای دلپذیر با یکدیگر مشغول صحبت و نوشیدن چای هستید. اما شاید همزمان به این فکر کنید که تکلیف شومینه‌ خاموش در فصل‌‌های گرم سال چه می‌شود؟
اگر شما هم مثل من دنبال یک فرصت و مکان مناسب برای پیاده کردن ایده‌های دکوراسیونی‌تان هستید از شما دعوت می‌کنم تا انتهای این  مطلب همراه من باشید تا با ده ایده‌‌ تزئین تابستانی شومینه‌ آشنا شوید و دوباره آن را به یک کانون اصلی در دکوراسیون نشمین تبدیل کنید.

تزیین شومینه با گیاهان آپارتمانی

استفاده از گیاهان آپارتمانی در تزیین شومینه

تزیین تابستانی شومینه با گلدانه‌های مختلف

1. تزیین شومینه با گیاهان آپارتمانی

می‌توانید کمی سبز شوید! استفاده از گیاهان در ایجاد حس تازه تابستانی و یک نقطه کانونی آرامش بخش همیشه موثر است. یک گلدان آپارتمانی سرسبز و برگدار فضای خالی داخل شومینه را به زیبایی پر می‌کند. هم چنین شما می‌توانید برای ایجاد توازن در تزئین، یک جفت گلدان را در اطراف شومینه قرار دهید. از جمله گیاهان آپارتمانی  خوش ترکیبی که برای این کار مناسب است می‌توان به سرخس یا فیلودندرون اشاره کرد. یا می‌توانید کمی بیشتر جسارت خرج بدهید و گلدان‌هایی در اندازه‌ و رنگ‌های متفاوت انتخاب کنید تا فضای جذابتری داشته باشید. پیشنهاد می‌کنم اگر باغچه‌ای پر از گل و گیاهان زیبا دارید آن زیبایی را به درون خانه هم بیاورید و گلدان‌های شومینه را پر از گل‌های طبیعی کنید.

تابلو هنری در تزیین شومینه2. تابلو هایی داخل شومینه

نگران نباشید! اگر یادتان باشد شومینه خاموش است و ما می‌خواهیم فضای داخل شومینه را به شکل خلاقانه تزئین کنیم. چنان چه فضای خالی کمی روی دیوارها برای نمایش دادن تابلوهای هنری دارید این روش را امتحان کنید و تابلوی هنری خودتان را به دیوار داخل شومینه تکیه بدهید. فقط قبل از این کار از تناسب اندازه تابلو و شومینه مطمئن شوید.

تزیین شومینه با استفاده از کتاب

کتابخانه خلاقانه در تزیین شومینه

3. یک کتابخانه داخل شومینه

اگر اهل خواندن کتاب هستید حتما مجبور شده‌اید تعداد زیادی از کتابهایی را که در کتابخانه جا نشده‌اند در انباری خانه جمع کنید. راستش را بگوید آیا تا به حال به فضای خالی داخل شومینه برای قرارد دادن کتاب‌ها فکر کرده‌اید؟ با این شیوه نه تنها مکان خلاقانه و جدیدی برای کتابهای مورد علاقه‌ تان ایجاد می‌کنید بلکه می‌توانید با قراردادن یک مبل تک یا صندلی راحت فضای مطالعه جدید و دوست داشتنی در اتاق نشیمن‌تان درست کنید.
تزیین شومینه با شلف‌

4. تزئین شومینه با شلف‌ها

این بار می‌خواهیم شلف‌ها را داخل شومینه نصب کنیم! با این ایده شما می‌توانید وسایل دکوری مورد علاقه‌تان را در یک زمینه جدید و خلاقانه قرار دهید. اگر می‌خواهید این روش را امتحان کنید بهتر است با مدل چیدمان شلف آشنا شوید.

کلکسیون آنتیک در تزیین شومینه

 

5. کلکسیون آنتیک در شومینه!

حتما تا این جا متوجه شدید که تزئین این قسمت از فضای خانه به سبک مورد علاقه شما در دکوراسیون و وسایلی که شما آن‌ها را دوست دارید بستگی دارد. اگر جزو افرادی هستید که کلکسیونی از اشیاء قدیمی و آنتیک دارید این یک فرصت مناسب برای نمایش دادن وسایل مورد علاقه‌تان در یک فضای متفاوت است.

نقاشی کردن داخل شومینه

تزیین شومینه با نقاشی کردن

استفاده از نقاشی خلاقانه در تزیین فضای داخلی

6. نقاشی کردن داخل شومینه!

اگر جزو دانش‌آموزانی بوده‌اید که همیشه در مدرسه پای تخته سیاه کلاس تصاویر و نقاشی‌های خلاقانه‌ای می‌کشیدید پیشنهاد می‌کنیم این روش را امتحان کنید. فقط باید دیوار داخل شومینه را با رنگ سیاه به یک تخته سیاه کوچک تبدیل کنید و بعد نوبت به دست گرفتن گچ‌های رنگی است. هر چند اگر روحیه کودکتان به شما رفته باشد بهتر است قبل از شروع این‌کار با هم به توافق برسید.

نصب آینه در تزیین تابستانی شومینه

7. انعکاس آینه‌ها در تزئین شومینه

باز هم استفاده از آینه به عنوان یک روش زیبا و ارزان! البته این بار نه بالای دیوار شومینه، بلکه برای پر کردن فضای داخل شومینه که نه تنها می‌تواند نور را در فضای نشیمن شما انعکاس دهد بلکه به عنوان روشی برای بزرگتر کردن فضای داخلی منزلتان توصیه می‌شود. یک ایده جالب برای زیباتر کردن این شیوه پهن کردن یک فرش رنگارنگ مقابل شومینه است. در این حالت آینه رنگ‌های فرش را منعکس می‌کند که بازتاب زیبایی را در اتاق نشیمن ایجاد خواهد کرد.

استفاده از سبد در تزیین فضای داخلی

تززین تابستانی شومینه با سبدهای نظم دهند

سبدهای نظم دهنده در تزیین خلاقانه شومینه

8. تزئین شومینه با سبدهای نظم دهنده

با استفاده از این روش در عین حال که فضای داخل شومینه را پر می‌کنید، می‌توانید سبدها را به عنوان یک وسیله مناسب برای نظم دادن و ذخیره وسایل خانه در نظر بگیرید.

تزیین دریایی شومینه با صدف و مرجان
9. تزئین شومینه با صدف و مرجان‌های دریایی

اگر می‌خواهید کمی خلاقانه‌تر عمل کنید به مرجان‌ها و صدف‌های دریایی هم فکرکنید. شما می‌توانید فضای داخلی شومینه را با رنگ سیاه رنگ آمیزی کنید تا نمایش زیباتری از صدف‌ها داشته باشید.

استفاده از سازها در تزیین تابستانی شومینه

10. تزئین تابستانی شومینه با سازها

چنان چه صاحب مجموعه‌ای از سازها هستید از فضای داخل شومینه برای نگهداری از آن‌ها استفاده کنید. در این جا هم با ایجاد تضاد رنگی بین دیوار داخل شومینه و سازها می‌توانید فضای فرهنگی را در نشیمن‌تان جلوه‌گر کنید.

تزیین خلاقانه شومینه در تابستان

استفاده از ریسه‌های نوری در تزیین خلاقانه

تزیین شومینه با ایده‌های جدید

گچ بری در تزیین شومینه

 

در پایان باید بگویم شما با خلاقیت خودتان می‌توانید از روش‌ها و وسایل متفاوتی برای فضای خالی داخل شومینه استفاده کنید به شرط آن‌که ما را هم از روش‌های خودتان با خبر کنید.

هم چنین شما می‌توانید در قسمت شومینه و باربیکیو در کسب وکار چیدانه با شرکت‌های تولید کننده و یا فروشنده وسایل گفته شده آشنا شوید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه