Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون با آینه، 10 کاربرد شگفت انگیز در خانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

قدمت آینه در گذشته به زمانی بر می گردد که از فلزات براق و صیقل داده شده و یا سطح آب برای دیدن تصویر خود استفاده می کردند. با این حال طبیعتا آینه حتی از تکه های شکسته شده شیشه ها هم بیشتر توانایی بازتاب تصاویر را دارند. طراحان دکوراسیون در گذشته به ویژگی های آینه پی برده و برای مصارف مختلفی مثل بازتاب تصاویر و پوشش دهی استفاده می کردند.

آینه مانند یک سطحی پنهان و نامرئی عمل می کند که مانع دیدن شدن اشیا و هر چیز دیگری در پشت خود می شود. آینه مدرنی که امروزه مورد استفاده است در سال 1835 توسط شیمیدانی آلمانی به نام Justus von leibig  اختراع شد. او نوعی از آینه را ارائه داد که بسیار مقرون به صرفه تر بوده و تصویرسازی طراحان دکوراسیون را به حقیقت نزدیک تر می کرد. در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم که چرا طراحان بسیاری عاشق آینه ها هستند و نقشی که آینه در دکوراسیون منزل شما ایفا می کند را بررسی کنیم:

قالیشویی ادیب
  • پنهان کردن و پوشش دهی سطوح
  • بلند تر نشان دادن ارتفاع سقف
  • بزرگ تر نشان دادن فضاهای مختلف
  • ایجاد حس تعلیق برای وسایل
  • کمک به ایجاد سبک در دکوراسیون
دکوراسیون با آینه

توانایی آینه در پنهان کردن و پوشش دهی

در دکوراسیون فضاهای مختلف می توان با کمک آینه هایی با سایز بزرگ در کناره درها منظره ای بسیار هیجان انگیز از فضای موجود ساخت. این کار برای پنهان کردن فضاهایی مانند انباری، آبدارخانه و هرجایی که دوست ندارید دیده شوند بسیار موثر خواهد بود زیرا وقتی در را می بندید فضای مورد نظر ناپدید می شود و فقط شاهد یک آینه جادویی خواهد بود.

آینه در دکوراسیون

آینه می تواند برایتان سقف و ارتفاع بی پایانی بسازد

تبدیل کردن یک کلیسای قدیمی به یک خانه مجلل نوعی چالش به حساب می آید مخصوصا در این دو راهی که چگونه وسعت آن سقف چوبی را حفظ کرده و با این وجود اتاق هایی مجزا نیز ساخت. ما نمی خواهیم سقف سرتا سر چوبی آن را به قسمت هایی مجزا تقسیم کنیم؛ بنابراین راه حل استفاده از آینه است چرا که بر روی ارتفاع دیوار تاثیر گذاشته و فضای اتاق را بزرگ تر جلوه می دهد؛ بنابراین این موضوع باعث جلب توجه بسیاری از افراد می شد و برایشان جالب بود که با این کار چگونه چنین امنیتی به اتاق ها بخشیده شده است چرا که به نظر می رسد حرکتی فریبنده و زیرکانه باشد.

دکوراسیون با آینه

آینه فضا را بزرگ تر جلوه می دهد

آینه ها بهترین راه برای بزرگ تر نشان دادن فضاهای کوچک به حساب می آیند. می‌توان از تکنیک های بسیاری برای گسترده تر کردن فضای اتاق استفاده کرده است. اول اینکه اتاق را از شلوغی و در هم برهم بودن رها کنیم. در این هنگام معمولا وسایل را پشت درهای آینه شده پنهان می کنند. در این حالت آینه ها از زمین تا سقف به شکل تابلویی ظریف نصب می شوند. با استفاده از این تکنیک مهم چنین تصوری در ذهن افراد ایجاد می شود که فضا از آنچه که واقعا هست بزرگ تر به نظر آید.

دکوراسیون با آینه

آینه می تواند وسایل را شناور کند

چگونه است که دستشویی سفید سرامیکی در سرویس بهداشتی به نظر شناور می آید؟ پاسخ ما همین آینه است. برخی طراحان از این تکنیک برای ساختن فضایی مینیمالیست استفاده کرده اند که توسط آن لوازم غیر ضروری و ناخواسته به نوعی از زاویه مستقیم دید افراد خارج شده و به نوعی شناور به نظر برسند. قطعا این موضوع را هم باید در نظر داشت که این نکته درباره لوازم مهم و ثابت صدق نخواهد کرد. قطعا آنها در جایی قرار می گیرند که در مقابلشان آینه ای از دیوار آویزان باشد؛ بنابراین آینه می تواند به خوبی محتوایی که در محیط وجود دارد را انعکاس دهد.

دکوراسیون با آینه

آینه احساس خوبی به فضا می بخشد

شاید کمی عجیب به نظر برسد که حتی قرار دادن دو آینه در رو به روی یکدیگر هم از نظر معماری بسیار زیبا و هیجان انگیز به نظر آید. بعضی از مشتریان به دنبال فضایی هستند که دور تا دور آن را آینه نصب کنند تا برای زمانی که مهمانی وارد خانه شود حس خوبی به او منتقل کند. این را هم توجه داشته باشید که معمولا پشت و زمینه هر آینه ای از رنگ های تیره استفاده می شود که با رنگ های خنثی هماهنگ گردد.

دکوراسیون با آینه

آینه توانایی ایجاد یک زمینه و نقشی زیبا را دارد

زمانی که تصمیم ما بر مدرن کردن خانه با حفظ بعضی ویژگی های قدیمی باشد، معمولا مشتریان کمی نگران و آشفته می شوند. باید به این نکته توجه داشته باشید که لزوما جدا کردن دیوارها برای بیشتر کردن فضا صحیح نخواهد بود. روشی که می توان برای این هدف به کار برد استفاده از آینه های بزرگ در کنار و پشت شومینه است که چنین تصوری را ایجاد کند که شومینه شما به شکل مستقل و ایستاده و بین دو اتاق قرار گرفته است. همچنین به فضای اتاق جدید شما نور بخشیده و آن را شفاف تر و روشن تر خواهد کرد.

دکوراسیون با آینه

به دکوراسیون منزل شما وقار می بخشد

معمولا از آینه ها با ویژگی بازتاب شان یاد می شود ولی با این حال فقط به رنگ نقره ای محدود نمی شوند بلکه با تنوع رنگ هایی اعم از خاکستری، برنز، مشکی و رنگ های آنتیک تولید می شوند.

نشیمن های سابق معمولا دکوراسیون شما را تبدیل به یک سالن بسیار رسمی می کردند؛ اما چیزی که مشتریان می خواهند این است که حفظ ویژگی های قدیمی فقط به این مقدار محدود نشود بلکه ویژگی ها و اصول معماری نیز در آنها دخیل گردد.

دکوراسیون با آینه

آینه بسیار مهیج و انگیزه بر انگیز است

معمولا آینه ها برای پوشش دادن به دیوارهایی که در درجه اول به چشم می آیند و معرض دید و تاثیرگذار هستند بسیار مناسب است. برای مثال در ورزشگاه ها استفاده از آینه به علت بزرگ تر کردن فضا نیست بلکه برای ایجاد انگیزه برای افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

دکوراسیون با آینه

 برای شما نوعی پیش زمینه ذهنی ایجاد می کنند

برای یک آینه هیچ وظیفه ای مهم تر از این نیست که زمانی که مقابل آن قرار می گیرید به شما کمک کند که تامل کرده و خودتان را تحسین کنید پس این را هم بدانید که این مهم است که هر آینه ای شما را دقیقا همانگونه که هستید نمایان سازد.

دکوراسیون با آینه

استفاده از آینه در باغچه شما بسیار شگفت انگیز خواهد بود

زمانی که در باغ و باغچه خود از آینه استفاده کنید شبیه به این است که دریچه ای به یک دنیای جدید ایجاد کرده اید. این کار با وجود اینکه تاثیر فوق العاده ای در زیبایی باغچه شما دارد اما معمولا به ندرت انجام می شود. این کار به شما کمک می کند تا مرزهای باغ تان گسترش پیدا کرده و زیباتر به نظر برسد.

اهالی فن چیدانه در زمینه آینه کاری

مطالب پیشنهادی:

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه