Chidaneh.com placeholder image

تجهیزات سرویس بهداشتی، چیزی از قلم جا نندازین!

به قلم: سارینا بلوچی

سرویس بهداشتی از فضاهای مهم در هر مکانی محسوب می شود . سرویس بهداشتی در دسته بندی فضا های معماری جزو فضا های بسته ، خصوصی و ساکن است . با توجه به ویژگی های گفته شده در مورد سرویس های بهداشتی ،  بهتر است در طراحی آن از تجهیزاتی مناسب استفاده کنیم تا بیشترین کارایی را بدست آوریم .
اصولا مهندسان ساختمان ، در طراحی سرویس های بهداشتی از ایده هایی خاص برای متفاوت کردن این فضا پیروی نمی کنند و صرفا با اجرای اصول ساختمانی این فضا را طراحی و اجرا می کنند . به پیشنهاد چیدانه ، برای ایجاد فضایی خاص و کارآمد تر در سرویس های بهداشتی بهتر است نگاهی متفاوت به خرید و استفاده از تجهیزات مختلف بهداشتی داشت . فروشگاه لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی ، با عرضه انواع لوازم و تجهیزات بهداشتی برای سرویس ها نیز می توانند مشاور شما در این زمینه باشد .

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
وسایل و تجهیزات سرویس بهداشتی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

سرویس خواب بالسا

سرویس بهداشتی در فضای مسکونی عموما به توالت و حمام اختصاص می یابد . این دو فضا به تجهیزاتی نیاز دازد تا بتواند کاربری طراحی شده برای آن را ایجاد کند . اهمیت تجهیزات بهداشتی وابسته به استفاده آن هاست و این استفاده کیفیت ، کارایی و ظاهر مناسب را طلب می کند . راهکار ها و ایده های متفاوت برای سرویس بهداشتی وجود دارد اما بیشتر در این مطلب سعی شده راهنمایی مختصر از خرید و تهیه تجهیزات بهداشتی مورد استفاده در فضاهای بهداشتی را به شما معرفی کنیم . 

ظاهر سرویس بهداشتی ، تجهیزی اثر گذار  

در تجهیز سرویس بهداشتی ، اصلی ترین و موثر ترین مورد مصالح پوششی کف و دیوار ها هستنند . فضا توالت و حمام همواره در معرض آب است و استفاده از مصالح نادرست باعث تمرکز رطوبت و در نهایت ایجاد خرابی در آن می گردد . بکارگیری از کاشی هایی با کیفیت مناسب این مشکل را می تواند برطرف کند و از طرفی این موضوع تاثیر بر ظاهر فضا نیز دارد . کاشی های استفاده شده در سرویس ها می توانند طرح هایی خلاقانه داشته باشند تا هم علاوه بر بالا بردن کاربردی فضا زیبایی آن را نیز بیشتر کند . همچنین یک کاشی با کیفیت در نورپرداری سرویس موثر است ؛ زیرا کاشی ها به دلیل لعابی که در ساخت خود داردن تا حدودی نور را منعکس می کند . با استفاده از انواع متفاوت کاشی ها و نورپردازی مناسب میتوان طراحی هایی خاص را در سرویس های بهداشتی به وجود آورد . فروشگاه زمانی با ارائه کاشی هایی با کیفیت و مناسب برای سرویس بهداشتی ، در طرح ها و ابعاد متفاوت راهنمایی خوب برای خریدی موفق در این زمینه است .

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
كاشي
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
کاشی چینی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

کاربری سرویس بهداشتی ، مهم ترین بخش

اساسا مهم ترین بخش در سرویس بهداشتی کاربری اصلی آن است . این کاربری در توالت ، سنگ توالت و در حمام ، وان و یا کابین دوش است . سنگ توالت در سرویس های بهداشتی مسکونی عمدتا به صورت ایرانی و در مواردی به صورت فرنگی استفاده می شود . برای خرید هرمدل از سنگ های توالت باید به چند نکته مهم توجه کرد . 
مهم ترین مورد ابعاد فضا و تناسب آن با سرویس است ؛ سنگ توالت بایستی حداقل فاصله ای 30 سانتی متری با دیوار های سرویس بهداشتی داشته باشد .
مورد دوم کیفیت سنگ توالت است . سنگ های توالت ایرانی عمدتا با سرامیک لعاب خورده ساخته می شوند و میزان لعاب و حرارت دیدگی آن ها هنگام ساخت ، تاثیر زیادی در کیفیت و عدم ترک خوردگی دارد . در مورد توالت های فرنگی نیز مواردی همچون سیفون نیز حائز اهمیت است؛ سیفون ها در مدل های جدید توالت فرنگی ویژگی هایی همچون مصرف کمتر آب ، کم صدا بودن و سیستم خودکار دفع را دارند و از این رو امکاناتی بهتر به مشتریان می دهد .

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
توالت فرنگي و روشويي
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
سرویس بهداشتی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

 در سرویس های بهداشتی ، وسایل مورد نیاز را کجا بگذاریم؟

در سرویس های بهداشتی وسایل متعددی مورد استفاده قرار می گیرد و از آن جهت که محیط سرویس های بهداشتی مرطوب است ؛ ممکن است بسیاری از این وسایل در معرض آب و رطوبت از بین بروند . برای حل این مساله فروشگاه زمانی استفاده از کابینت و قفسه را پیشنهاد می کند . این قفسه های درب هایی به صورت کشویی و بازشونده دارد که با تعبیه طبقاتی در آن ها می توان تمامی وسایل مربوط به توالت و حمام را در آن ها قرار داد . این قفسه ها معمولا به همراه آینه هستند و کاربری ای چند منظوره نیز دارند . استفاده ای این قفسه ها نظم مناسبی به سرویس های بهداشتی شما می دهد و امکان دستیابی به وسایل را در آن محیط بهبود می بخشد .

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
سرویس بهداشتی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
سرویس بهداشتی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

مطلب پیشنهادی : روشویی کابینتی، چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟

روشویی را فراموش نکنید!

روشویی بخش مهمی از فضا سرویس های بهداشتی است . روشویی ها را هم در توالت و هم در حمام ها استفاده می کنند . امروز مدل های مختلفی از روشویی ها در بازار موجود است ؛ روشویی های شیشه ای ، سرامیکی رنگی و سنگی از جدید ترین مدل های روشویی است . روشویی باید اندازه ای مناسب با محیط مورد استفاده ، ارتفاع مناسب در محل نصب ، کیفیت ساخت و زیبایی داشته باشد . روشویی ها می توانند با کابینت هایی ترکیب شده و فضای زیرین آن را به منظور قرارگیری وسایل اشغال کند .

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
توالت فرنگي و روشويي
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

سرویس بهداشتی شامل حمام نیز می شود!

حمام نیز جزو سرویس های بهداشتی به شمار می رود . در حمام با توجه به اندازه فضا و سلیقه مشتریان از وان و یا کابین های دوش می توان استفاده کرد . هر دو این لوازم کمک بسیاری به نظم دهی به فضای حمام می کنند و در مقایسه با شیوه رایج اجرا شده در حمام ها که به صورت دوش باز بوده است ، مصرف آب کمتری را نیز در پی دارد . کابین های دوش بیشترین خرید را در بازار دارد . این کابین ها از ساده ترین مدل که به صورت اتاقکی با دیوار های طلقی است تا کابین هایی دارای سیستم جکوزی و سونا ، موجود می باشند . جدا از انواع آن ها ، نکته مهم دیگر در خرید آن توجه به ابعاد و محل قرار گیری در حمام است . کابین ها را بهتر است در جایی که قبلا دوش بوده قرار داد تا زحمت لوله کشی جدید را به خود نداد . کابین های دوش از لحاظ ساخت بدنه ای شیشه ای داشته که در قابی آلومینیومی قرار گرفته است ؛ کیفیت ساخت آن ها با مدل آن بالاتر رفته و در کابین های پیشرفته آخرین تکنولوژی های این عرصه را می توان مشاهده کرد . درب های کابین به صورت کشویی ، محوری و تاشو است و سینی های دوش از جنس سنگ و اکرلیک هستند .

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
کابین دوش
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

وان ها نیز با پیشرفت صنایع ساختمان متحول شده و از مدل های جدید آن در بسیاری از فضا ها می توان بهره برد . فضای وان محدوده ای مشخص را به شما برای استحمام می دهد و برای بسیاری از افراد محلی مناسب برای کسب آرامش است . همانند سایر موارد ابعاد و اندازه موضوعی مهم در خرید وان است . ابعاد وان باید با فضا حمام و اندازه قد فردی که می خواهد از آن استفاده کند تناسب داشته باشد . وان ها با متریال های مختلفی ساخته می شوند؛ پلاستیک فایبر گلاس ، فولاد ضد زنگ ، کامپوزیت و پلیمر از انواع متریال ساخت وان هستند . مدل های مختلف وان نیز می توانند در خرید شما تاثیر بگذارد ؛ وان ها امروزه با مدل های مثلثی ، پلت فرمی ، ایستاده بدون پایه ،خوابیده پایه دار و جکوزی دار ساخته می شوند که بر اساس نیاز می توانید هر یک را خریداری کنید .

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
وان
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
وان
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

خرید تجهیزات سرویس بهداشتی در صورت دانستن چند نکته کوچک در مورد آن خریدی آسان و بی دردسر است . برای داشتن سرویس بهداشتی خاص و کارآمد نیازی به جست و جوی زیاد نیست و با بررسی فضا موجود و نیازهایتان می توانید به راحتی خریدی آسان داشته باشد . چیدانه برای خرید تجهیزات و لوازم بهداشتی فروشگاه زمانی را پیشنهاد می کند تا با صرف زمانی کمتر و هزینه ای به صرفه خریدی با کیفیت نیز داشته باشید .

مطلب پیشنهادی :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه