Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی مطب، پروژه گردی با آلاله + ویدیو

به قلم: گلنار

پروژه گردی: در اولین قسمت از پروژه گردی های چیدانه با آلاله همراه شده ایم تا به سراغ معمارهای مطرح کشورمان برود و پروژه های مختلف آنها را از نزدیک به ما نشان دهد. بودن در آن فضا را به همراه آلاله تجربه کنیم و درباره ی دکوراسیون داخلی و معماری فضاهای مختلف بیشتر یاد بگیریم و راهنمایی برای ما باشد تا بتوانیم از این استودیوهای معماری کمک بگیریم. این تجربه می تواند در حیطه بازسازی، ساخت، و هم دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی و اداری باشد.

قسمت اول پروژه گردی: طراحی داخلی مطلب آسم و آلرژی

مهندس فرشید حسینی  در سال 1391، “استودیو فرحو" را برای معماری فضاهای مختلف مسکونی، اداری و … تآسیس کرده و طی این سال ها پروژه های زیادی را به سرانجام رسانده اند، که ما در اولین قسمت از پروژه گردی های چیدانه به سراغ یکی از این پروژه ها در شهرک غرب که طراحی داخلی مطب آسم و آلرژی بوده است رفته ایم. پروژه مطب آسم و آلرژی نکات قابل توجه بسیاری داشت که نظر ما را به سوی خود جلب کرد. نکات ریزی که کاربری یک محیط مثل مطب دکترها را میتواند بسیار راحت تر کند و بودن در آن مکان را برای چه بیمار چه همراهش مطبوع تر رقم بزند.

چوب و هنر

ویژگی های طراحی داخلی مطب آسم و آلرژی:

  • استفاده اصولی از رنگ ها در محیط همانند به کار بردن " رنگ آبی “ کنار رنگ طوسی خنثی که استرس فضایی مثل مطب پزشکان را برطرف کرده است.
  • رعایت کردن نکات ریز، و اصولی که کاربری مطب را برای مراجعه کننده بالاتر برده است. " مثل: تعبیه ی استند شارژ “
  • احترام به سلیقه و نظر کارفرما که مشابه یک خط فرضی در تمام محیط احساس شده و قابل دیدن میباشد. استفده از المان هایی که سلیقه شخصی پزشک بوده در تمامی محیط حتی سرویس های بهداشتی طراحی شده و این موضوع نکته ی مثبتیست که مهندس معمار سلیقه ی کارفرما را در نظر گرفته و با دانش خود نیز تلفیق کند.

 

 

“برای دیدن نمونه کار های بیشتر به پروفایل “ استودیو  معماری فرشید حسینی (فرحو)"  در چیدانه مراجعه کنید"

مطالب پیشنهادی :

اجرا: آلاله جعفری فرد | فیلمبردار: عرفان شریف نژاد

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه