Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی لوکس، شیک ترین ایده ها در خانه های ایرانی!

به قلم: گلنار

فضاهای مسکونی: امروزه تعداد سبک های دکوراسیون داخلی به اندازه ای زیاد است که شاید در بعضی مواقع نتوانیم حتی آن ها را از یکدیگر تشخیص دهیم و به طور قطع بگوییم که به طور مثال این سبک معاصر است یا مدرن. مسلما این موضوع باعث شده تا مرز مشخصی بین این سبک ها وجود نداشته باشد و در نتیجه محدودیت طراحی ها هم کم تر شوند. یعنی یک طراح یا دکوراتور بتواند از این نزدیکی سبک ها برای رسیدن به کیفیت فضایی بالاتر و برآورده کردن سلیقه های مختلف نهایت بهره را ببرد. طراحی داخلی لوکس نیز یکی از همین مواردی است که در ایران با تعاریف مختلف شناخته شده و در حالت کلی می تواند جلوه های مختلفی داشته باشد. بنابراین تصمیم گرفتم تا در این مطلب دکوراسیون لوکس خانه های ایرانی را بررسی کنم تا بهتر بتوانید با این موضوع آشنا شوید.

فکتور

محمد محسنی
ددکوراسیون منزل خانم بامشاد
محمد محسنی

شیرآلات کسری

دکوراسیون لوکس خانه های ایرانی

آن چه که از دکوراسیون لوکس در بین ما ایرانی ها دیده می شود سبکی شبیه به سبک کلاسیک است که شاید با واژه هایی مانند دکوراسیون لاکچری نیز به اشتباه به کار می رود. اما اگر بخواهم به طور مشخص تعریفی از دکوراسیون لوکس داشته باشم باید بگویم که این واژه به عنوان یک سبک شناخته نمی شود. بلکه بیشتر به یک سبک زندگی اتلاق شده که نه تنها دکوراسیون بلکه مسائل زیادی در زندگی مان را شامل می شود. اما در مورد طراحی داخلی لوکس، که موضوع مورد نظر ماست، منظور طراحی مجلل، درخشان و خاصی است که المان های زیادی آن را تشکیل می دهند. در ادامه بعضی از این عناصر که در خانه های ایرانی بیش تر دیده می شود را با هم مرور می کنیم :

مطلب پیشنهادی : خانه لوکس ایرانی، این 5 تورخانه گردی دیدن دارد!

استودیو پر
خانه کلاسیک سفید
استودیو پر

محمد محسنی
دکوراسیون آپارتمان مجلل خانم آرزو رضا زاده در اهواز
محمد محسنی

ثمین موسوی
دکوراسیون نشیمن به رنگ سفید
ثمین موسوی

تلفیق سنت و مدرنیته

مبلمان در دکوراسیون لوکس خانه های ایرانی

همان طور که اشاره کردم، آن چیزی که به عنوان دکوراسیون لوکس در خارج از ایران توسط دکوراتورها و طراحان داخلی انجام می شود، با چیزی که ما در ایران می بینیم متفاوت است. بنابراین من بر روی نمونه های انجام شده در خانه های ایرانی صحبت می کنم. معمولا مبلمان کلاسیک بیش تر برای دکوراسیون لوکس استفاده می شوند اما با توجه به تعریفی که از این دکوراسیون داشتم، می توانید از مبلمان چرمی شیک نیز در رنگ های سفید، مشکی و قهوه ای بهره ببرید. فراموش نکنید که سبک های مختلف مانند کلاسیک و مدرن هم می توانند لوکس باشند! به طور مثال می توانیم دکوراسیون کلاسیک لوکس و مدرن لوکس برای خانه هایمان در نظر بگیریم پس فکر نکنید که مبلمان حتما باید مبلمان کلاسیک با تجملات و تزیینات فراوان انتخاب شوند.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون داخلی لوکس و مدرن، این آپارتمان 188 متری در ایلام دیدنی است!

ثمین موسوی
دکوراسیون لوکس نشیمن
ثمین موسوی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان پاسداران
استودیو پر

ثمین موسوی
کابینت روشویی سرویس بهداشتی
ثمین موسوی

تلفیق سنت و مدرنیته

علیرضا روزبهانی
عکاسی منزل خانواده طهماسبی
علیرضا روزبهانی

رنگ در دکوراسیون لوکس

بحث رنگ در دکوراسیون لوکس می تواند مبحثی بسیار گسترده و متنوع داشته باشد اما بازهم با توجه به طراحی داخلی خانه های ایرانی، می بینیم که دکورسیون لوکس طلایی طرفداران بسیاری دارد. معمولا از سفید و مشکی به عنوان مکمل رنگ طلایی استفاده می شود اما نکته اینجاست که علاوه بر این ترکیب رنگ ها، از رنگ هایی مانند خاکستری، سورمه ای، سبز یشمی و زرشکی نیز استفاده می شود. همان طور که در تصاویر نیز مشاهده می کنید، این رنگ ها در فضاهای مختلف یک خانه لوکس مانند نشیمن، پذیرایی، سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها مورد به کار می روند.

مطلب پیشنهادی : خانه لوکس، برای این دکوراسیون چی بخریم؟

امیر صادقی
آینه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی
امیر صادقی

امیر صادقی
منزل خانم زرین در خیابان بوکان
امیر صادقی

استودیو پر
خانه کلاسیک سفید
استودیو پر

معین صالحی
منزل مجلل خانم ایمانی
معین صالحی

امیر صادقی
خانه آریا و ساناز در مهرشهر کرج
امیر صادقی

امیر صادقی
خانه ی بزرگ فردیس
امیر صادقی

دکوراسیون لوکس خانه ایرانی با المان های لوکس

بعضی از طراحان داخلی و دکوراتورها اعتقاد دارند که داشتن یک دکوراسیون لوکس مستلزم به کار بردن وسایل گران قیمت و برندهای معروف است اما از طرف دیگر، بسیاری نیز بر این باورند که استفاده از المان هایی خاص و منحصر به فرد مهم تر بوده و می توانند ارزان تر تمام شوند. از آن جایی که یک دکوراسیون لوکس نماینده شکوه و جلال یک خانه است، آینه ها به خوبی این نیاز را برآورده می کنند. علاوه بر این به کار بردن متریال هایی مانند استیل براق، سنگ و سطوح چوبی براق نیز حتما باید مورد توجه قرار گیرند. در کنار همه این موارد، استفاده از یک یا چند المان و اکسسوری لوکس بسیار اهمیت دارد. این وسایل می توانند شامل کاناپه های تکی خاص، آباژورها و لوسترهای لوکس و … باشند. 

مطالب پیشنهادی :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه