Chidaneh.com placeholder image

با این 8 نکته مهم نظر همه را به دکوراسیون منزل خود جلب کنید!

به قلم: گلنار

امروزه یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم، داشتن خانه ای زیبا، مدرن و طبق مد روز می باشد. دکوراسیون منزل یکی از مهم ترین نکاتی است که هنگام دکور کردن خانه باید به آن توجه نمود. چیدمان و دکوراسیون خانه می تواند دید شما را نسبت به زندگی تغییر دهد. برخی از چیدمان ها، مبلمان ها، فرش ها و..  که در دکور خانه نقش مهمی دارند، با توجه به رنگ می توانند روحیه افراد خانه را تغییر دهند. بعضی از رنگ ها چرک و دلمرده هستند که افراد را نسبت به زندگی خسته یا حتی افسرده می کنند و برعکس بعضی از رنگ های به کار برده شده امید زندگی را در انسان ها بر می اگیزند. حال تصور کنید صبح که از خواب بیدار می شوید، چشمانتان را که باز می کنید اول از همه با محیط اتاق خود سر و کار خواهید داشت، سپس از اتاق که خارج شوید چیدمان هال و پذیرایی نظر شما را جلب خواهد کرد. در نهایت محیط گرم و صمیمانه آشپزخانه برای خوردن یک وعده صبحانه برای هر خانه ای لازم است. ما در این مقاله می خواهیم درباره قسمت های مهم هر خانه که بیشتر از قسمت های دیگر به چشم می آیند و بر روحیه افراد خانواده تاثیر می گذارند، مطلبی را بیان کنیم. 

هال و پذیرایی

دکوراسیون و خانه داری را معمولا افراد از جانب خانم منزل تماشا می کنند. اکثرا طرز چیدن مبل ها، محل قرار گرفتن تلویزیون، داشتن وسایل دکوری و… را کار خانمی که در منزل سکونت دارد می بینند. اما همیشه اینگونه نیست، به همین منظور برای چیدمان های خاص و مطابق روحیه، بسیاری از افراد تحصیل کرده و در دانشگاه رشته دکوراسیون داخلی را دنبال می کنند. هم اکنون می خواهیم برخی از بخش های مهم در قسمت هال و پذیرایی را نام ببریم که در دکوراسیون و چیدمان خانه تاثیر بسزایی دارند.

چوب و هنر

1. سرویس مبلمان

اولین وسیله مهم در هر خانه ای، سرویس مبلمان آن است. اصلی ترین بخش هر هال و پذیرایی وجود مبل هایی است که با توجه به سلیقه افراد می تواند، اسپرت، کلاسیک و یا سلطنتی باشد. رنگ، طرح، مدل و.. این مبلمان ها نشان دهنده سلیقه افراد خانه می باشد. مبل هایی با طرح های شلوغ، ساده، استفاده از رنگ های تیره یا روشن همگی از علایق صاحب خانه به مهمان ها و دیگر افراد نشان می دهد.

کاناپه آبی در دکوراسیون

2. فرش ها

فرش نیز یکی دیگر از وسایل منزل است که به شدت بر چیدمان و دکوراسیون منزل تاثیر می گذارد. ایران یکی از 3 تا کشور برتر جهان در تولید فرش های دستبافت می باشد که از سرتاسر جهان نیز طرفداران خود را دارد. طرح فرش می تواند نظر همگان را به خود جلب کرده و جلوه منزل و دیگر وسایل را چندین برابر کند. اینکه فرش ها هم با توجه به رنگ دیگر وسایل خانه انتخاب شود نیز نکته بسیار مهمی است که باید هنگام دگور کردن منزلتان به آن توجه کنید.

3. تابلو یا نقاشی های دیواری

وجود دیوارهای خالی در خانه، احساس تنهایی و خستگی را به آدم منتقل می کند. تلاش کنید که دیوارهای خانه خود را با تابلوهای نقاشی زیبا و با مفهوم یا تابلوهای زیبا از جنس ها مختلف مانند فرش بپوشانید تا با هر بار دیدن آن ها از زیبایی که به منزل شما اضافه کرده لذت کافی را ببرید. البته ناگفته نماند که تعداد استفاده از تابلو یا نقاشی در هر خانه باز هم به سلیقه صاحب خانه بستگی دارد.

4. وسایل دکوری 

یکی دیگر از مهم ترین نکات در دکوراسیون خانه که ممکن است خیلی ضروری نباشد اما تاثیر بسزایی بر جلوه منزل دارد، وجود وسایل دکوری متناسب با دیزاین خانه می باشد. شما باید با توجه به سبک خانه خود چندین وسیله دکوری زیبا که با رنگ و هارمونی خانه تان تناسب دارد را تهیه کنید تا متوجه تاثیر این وسایل شوید.

آشپزخانه

آشپزخانه یک بخش مهم در هر خانه می باشد که به اصطلاح به آن قلب خانه نیز می گویند. همانطور که می دانید اکثر خانم ها بیشتر وقت خود را در آشپزخانه سپری می کنند، پس فضای آن باید به گونه ای باشد که احساس خستگی و کسلی را از خانم خانه دور نگه دارد. هم اکنون بخش های مهم آشپزخانه که جلوه بسیاری در دکور منزل دارد را بررسی خواهیم کرد.

1. کابینت

انتخاب کابینت یکی از برجسته ترین و البته حساس ترین انتخاب ها هنگام دیزاین کردن منزل می باشد. انتخاب رنگ، طرح، جنس و مدل با توجه به موقعیت مکانی آشپزخانه و رنگ وسایل آشپزی کاری ساده و آسان نیست. شما باید هنگام انتخاب کابینت به دکوراسیون کل منزل از جمله مبلمان، رنگ دیوارها و.. نیز توجه داشته باشید تا آشپزخانه نیز با هارمونی خانه تناسب داشته باشد. همیشه تلاش کنید تا از مدل هایی که ساده و در عین حال زیبا هستند استفاده کنید تا با گذشت زمان از نظرتان خارج نشود و احساس خستگی به آن ها داشته باشید.

3.jpg

2. وسایل آشپزخانه

تمامی وسایل برقی آشپزخانه از کوچک تا بزرگ را با توجه به رنگ کابینت خود انتخاب کنید. وجود تناسب و همخونی در بین رنگ ها، جلوه خانه شما را دوچندان می کند. 

3. هود

شاید هود برای شما یکی گزینه معمولی و یا حتی بی اهمیت باشد، اما اگر شما به انتخاب هود در آشپزخانه خود توجه کنید، زیبایی آن را چند برابر خواهید کرد. هود یکی از وسایل مهم آشپزخانه است که افراد به اندازه لازم به آن توجه نمی کنند. کارایی و زیبایی هود در آشپزخانه تاثیر بسزایی بر کیفیت زندگی و دکوراسیون منزل دارد.

اتاق ها

اتاق ها بخشی از منزل هستند که در نگاه اول به چشم نمی خورند اما به این دلیل نیست که حائز اهمیت نمی باشد. سرویس خواب انتخاب شده در اتاق از مهم ترین نکات برای دیزاین اتاق خواب می باشد. شما باید بیشتر توجه خود را روی رنگ سرویس خواب خود قرار دهید چرا که پس از بیدار شدن شما باید رنگی را مشاهده کنید که از دیدن آن انرژی می گیرید. این انرژی به دست آمده از رنگ دیوارها و سرویس خواب می تواند شما را تا مدتی خوش انرژی نگه دارد.

تخت خواب در دکوراسیون منزل

ما در این مقاله سعی کردیم که 3 قسمت اصلی هر خانه را به شما عزیزان معرفی کنیم. هر قسمت از این بخش ها نیز خود دارای جنبه های مهم هستند که باید هنگام دیزاین خانه به آن ها توجه کرد. طبق خبرگزاری چیدانه و نظر دیگر کاربران، سایت کاملیما یکی از برترین و جامع ترین سایت های آموزشی می باشد که تمامی این اطلاعات در زمینه دکوراسیون و در زمینه های دیگر از جمله: سلامت و تناسب اندام، مد و زیبایی، فرهنگ و هنر، روانشناسی، کودک و نوزاد، کالای دیجیتال، بازی و سرگرمی و … را می توان از این سایت به دست آورد. به کمک سایت آموزشی کاملیما می توانید درباره هر سوالی که ذهنتان را مشغول کرده اطلاعات کسب کنید و به پرسش های خود پاسخ صحیح بدهید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه