Chidaneh.com placeholder image

راهنمای سفر به باکو با هواپیما

به قلم: تحریریه چیدانه

باکو مرکز واقع در ساحل غربی دریای خزر، پایتخت جمهوری آذربایجان است. این بزرگترین شهر و مهمترین مرکز فرهنگی و تجاری قفقاز است. باکو علاوه بر اینکه یکی از مهمترین مراکز صنعتی، تجاری و فرهنگی کشور محسوب می‌شود، به عنوان یک شهر بندری نیز دارای اهمیت است. اکثر ساکنان این شهر آذربایجانی‌ها هستند. سال‌های گذشته تحت حاکمیت عرب، عثمانی و روسیه یکی از بزرگترین دلایل غنی‌سازی این شهر از نظر میراث فرهنگی است.

سفر به باکو

اطلاعات کلی باکو

  • کشور: آذربایجان
  • منطقه: قفقاز
  • حوزه: 2.130 کیلومتر مربع
  • زبان: آذربایجانی
  • دمای میانگین: 14 درجه سانتی گراد
  • اقلیم: آب و هوای قاره ای
  • زندگی گیاهی: بوته ها و استپ ها
  • تفاوت بین GMT: GMT
  • کد تلفن: + 994-12
  • واحد پول: آذربایجان منات (AZN)
  • نوع سوکت: نوع  C ، F 220 V / 50 هرتز

باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، در سواحل غربی دریای خزر واقع شده است. همسایگان آن ایران در جنوب، ارمنستان در غرب، گرجستان در شمال غربی و روسیه در شمال است.

باکو

بهترین زمان برای بازدید از باکو

بهترین زمان برای بازدید از باکو ماه آوریل، مه، سپتامبر و اکتبر است. در بهار، دمای هوا از 20 درجه سانتی گراد تا 30 درجه سانتی گراد است. در دوره تابستان، کل کشور دارای آب و هوای خشک و گرم است. مخصوصاً ماه‌های جولای و آگوست بسیار گرم هستند. سفر در این شهر به دلیل گرمای زیاد ممکن است دشوار باشد. در مناطقی در امتداد دریای خزر آب و هوای معتدل مشاهده می‌شود. آب و هوای معتدل به تدریج جای خود را به آب و هوای قاره واگذار می‌کند و هوا در این مناطق سخت‌تر است. هوای معتدل در باکو حاکم است.


اگر قصد دارید سفر در زمستان داشته باشید، به خاطر داشته باشید که هوا می‌تواند کاملاً خشن باشد. دما بین 2 تا 7 درجه سانتی گراد بین دسامبر و مارس است. شدیدترین میزان بارش در نوامبر رخ می‌دهد. این شهر که اخیراً در گردشگری زمستانی گام‌های چشمگیری داشته است، برای بازدید کننده‌هایی که به دنبال مسیرهای اسکی جایگزین هستند فرصت‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد. برای اسکان در باکو حتما زمان سفر خود را مد نظر قرار دهید تا آب و هوا مناسب باشد. رزرو هتل باکو از علی بابا می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

باکو

جشنواره‌های باکو

برخی از جشنواره های مهم برگزار شده در باکو به شرح زیر است.

  • مارس – جشن‌های نوروزی
  • آوریل – جشنواره قره قارایف (جشنواره بین المللی موسیقی معاصر)
  • ماه مه – روز رز
  • ژوئن – روز ملی نیروهای مسلح
  • آگوست – جشنواره بین المللی موسیقی گابالا
  • سپتامبر – جشنواره بین المللی موسیقی اوزییر حاجیبیوف
  • اکتبر – جشنواره جاز باکو
  • دسامبر – جشنواره بین المللی رودروپویچ

راه های سفر به باکو

می‌توانید از طریق استانبول به صورت جاده‌ای، ریلی و هوایی به باکو بروید. سریعترین و راحت‌ترین گزینه حمل و نقل هواپیمایی است. فاصله بین استانبول و باکو از طریق هوا 1760 کیلومتر است. می‌توانید از استانبول به باکو با پروازهای مستقیم که دو ساعت و 50 دقیقه به طول انجامیده سفر کنید. پروازهای مستقیم از فرودگاه‌های استانبول به فرودگاه بین المللی حیدر علی اف انجام می‌شود. ممکن است تور‌هایی را برای پروازهای باکو دنبال کنید و با قیمت‌های جذاب بین دو شهر سفر کنید. خریدبلیط هواپیما از علی بابا کار را برای شما برای سفر هوایی بسیار راحت می‌کند. 

برای سفر از ایران به باکو پروازهای ایران به طرف کشور آذربایجان با هواپیماهای شرکت بوتا که یکی از شرکت‌های هواپیمایی آذربایجان است و علاوه بر آن با هواپیمایی ایران ایر انجام می‌شود. پروازهای ایران ایر در روزهای دوشنبه و پنج شنبه است. پروازهای بوتا نیز در روزها یکشنبه و سه شنبه است. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا می‌توانید بلیط خود را تهیه کنید. پروازهایی که از تهران انجام می‌شود به مقصد مستقیم شهر باکو هستند و در فرودگاه بین المللی حیدر علی اف(Heydar Aliyev International Airport) فرود می‌کند. مدت زمان پرواز، ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه است. فاصله تهران تا باکو، ۳۵۵ مایل و یا به عبارتی ۵۷۱ کیلومتر است.

حمل و نقل در باکو

اتوبوس‌ها، متروها، مینی بوس‌ها و تاکسی‌ها اغلب در حمل و نقل شهری باکو استفاده می‌شوند. هیچ سیستم کارت برای اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های باکو وجود ندارد. از بلیط اتوبوس می‌توانید بلیط تهیه کنید. تاکسی‌ها معمولاً به صروت اینترنتی نیست. بنابراین، مذاکره در مورد قیمت هنگام استفاده از تاکسی مفید است. علاوه بر تاکسی، در باکو می‌توانید از کرایه اتومبیل دربست نیز استفاده کنید.

حمل و نقل به فرودگاه‌های باکو

می‌توانید از طریق فرودگاه بین المللی حیدر علی اف، در 20 کیلومتری شمال شرقی باکو، با تاکسی یا خدمات شاتل فرودگاه به مرکز شهر بروید.

مکان‌هایی برای بازدید در باکو

باکو که در سواحل غربی دریای خزر تأسیس شده است دارای بسیاری از بناهای تاریخی است. در باکو نفت خیز همچنین مکان‌های بسیاری با بناهای معماری معاصر ساخته شده پس از استقلال وجود دارد که ارزش بازدید از آنها را دارد. حتما به خاطر داشته باشید هتلتان در نزدیکی مراکز دیدنی باشد. با رزرو هتل باکو از علی بابا می‌توانید هتلتان را انتخاب کنید.

ایچری شهر (شهر قدیمی)

ایچری شهر که توسط مردم محلی به آن “منطقه تنش" گفته می‌شود، منطقه‌ای است که مسافران می‌خواهند در لیست مکان‌های بازدید از باکو اضافه کنند، زیرا شامل بسیاری از بناهای تاریخی است. شهر قدیمی که از دوره پارینه سنگی به عنوان شهرک سازی استفاده شده است، پس از آنکه در سال 2000 در فهرست میراث جهانی یونسکو در سال 2000 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت، در سال 2003 به عنوان یکی از میراث جهانی در معرض خطر پذیرفته شد. بیش از پنجاه ساختمان تاریخی وجود دارد که می‌توانید بازدید از شهر قدیمی.

در نهایت باید گفت برای سفر به باکو راحت‌ترین کار سفر با هواپیماست؛ مدت زمان پرواز حدود 2 ساعت طول می‌کشد.

آذربایجان : بررسی تاریخچه جغرافیایی و حکومتی این کشور

چوب و هنر

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه