Chidaneh.com placeholder image

ست مبلمان قهوه‌ای، با دکوراسیون هر خونه‌ای جور درمیاد!

به قلم: سمانه زارعی

یکی از مهم‌ترین وسایل در دکوراسیون خانه مبلمان منزل است. از اولین ویژگی‌های مبلمان که در خرید آن در نظر گرفته ‌می‌شود رنگ آن است. ست مبلمان قهوه‌ای رنگ یکی از رنگ‌های پرکاربرد برای مبلمان است. خاصیت مبلمان قهوه‌ای این است که با اغلب رنگ‌ها به راحتی هماهنگ می‌شود. در این مطلب با گروه تولیدی مبل سلطانی همراه می‌شویم تا در مورد ست مبل قهوه‌ای صحبت کنیم. با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

 

قالیشویی ادیب

تولیدی مبل سلطانی
انواع مبلمان راحتی
تولیدی مبل سلطانی

ست مبل قهوه‌ای

اغلب افرادی که فرزند کوچک و یا خانواده‌ای پر رفت و آمد دارند رنگ‌ قهوه‌ای را برای مبلمان خانه خود انتخاب می‌کنند برای اینکه قهوه‌ای، رنگی چرکتاب است. با اینکه ممکن است برخی رنگ قهوه‌ای را رنگی تکراری برای مبلمان بدانند ولی باید ویژگی این رنگ در هماهنگ شدن با رنگ‌های دیگر دکوراسیون را در نظر گرفت.

 وقتی از ست مبل قهوه‌ای رنگ برای دکوراسیون منزل استفاده می‌کنید برای اینکه بین مبلمان قهوه‌ای و دیگر وسایل دکوراسیون خانه تعادل و همخوانی ایجاد شود باید در انتخاب رنگ وسایل دیگر مانند فرش، کوسن، رنگ دیوار و.. دقت کنید تا دکوراسیونی خاص و زیبا داشته باشید.

 

تولیدی مبل سلطانی
مبلمان راحتی
تولیدی مبل سلطانی

رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون

رنگ قهوه‌ای رنگ چوب وطبیعت است و باعث ایجاد گرما و صمیمیت در خانه می‌شود و نماد امنیت، سکون، گرما و صداقت است. ویژگی‌های رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون منزل:

  • از رنگ قهوه‌ای در اغلب دکوراسیون‌های سنتی تا مدرن می‌توان استفاده کرد.
  • رنگ قهوه‌ای جزو رنگ‌های خنثی و مایل به گرم است که در دکوراسیون با اغلب رنگ‌ها ترکیب می‌شود. در نتیجه دست شما برای انتخاب رنگ وسایل باز است.
  • رنگ قهوه‌ای رنگی پرطرفدار است که تابع مد نیست و همیشه این رنگ در ساخت مبلمان و وسایل به کار می‌رود.
  • از رنگ‌های منتخب در خانواده‌هایی با فرزندان کوچک، چرا که تمیز کردن آن راحت‌تر از مبلمان با رنگ روشن است.

 

تولیدی مبل سلطانی
انواع مبلمان راحتی
تولیدی مبل سلطانی

تولیدی مبل سلطانی
مبلمان راحتی
تولیدی مبل سلطانی

ست مبلمان قهوه‌ای با کدام کوسن؟

کوسن با رنگ خنثی و روشن: اگر ست مبل قهوه‌ای رنگ شما فضای خانه را تیره کرده است، بهتر است از کوسن‌های رنگ روشن استفاده کنید. کوسن با رنگ‌های خنثی و روشن مانند سفید و کرم گزینه مناسبی هستند. البته برای استفاده از کوسن‌های به رنگ سفید بهتر است با چند کوسن‌ دیگر با رنگ‌ متناسب و به صورت ترکیب استفاده شود، مثلا چند کوسن به رنگ سفید و چند کوسن به رنگ سبز را با همدیگر برای ست مبل قهوه‌ای به کار ببرید.

کوسن‌های زرد و یا نارنجی: یکی از رنگ‌هایی که با رنگ قهوه‌ای جور در می‌آید رنگ زرد است. کوسن رنگ زرد تیرگی حاصل از رنگ قهوه‌ای مبلمان را خنثی و متعادل می‌کند. کوسن‌های به رنگ زرد و نارنجی با مبلمان قهوه‌ای برای فصل‌های سرد سال بسیار مناسب است.

 

مبل قهوه‌ای با کوسن آبی

ست مبلمان قهوه‌ای با کوسن آبی رنگ: یکی از رنگ‌هایی که با مبلمان قهوه‌ای رنگ جور در می‌آید، رنگ آبی روشن و آبی نفتی است. این ترکیب زمانی که رنگ مبلمان شما قهوه‌ای تیره باشد، بسیار متناسب است. رنگ آبی رنگی سرد است و در کنار رنگ قهوه‌ای که رنگی مایل به گرم است تعادل ایجاد می‌کند.

کوسن قهوه‌ای: یکی دیگر از کوسن‌هایی که می‌توانید برای ست مبل قهوه‌ای به کار ببرید کوسن قهوه‌ای رنگ با تنالیته‌ی متفاوت است، به طور مثال اگر مبلمان قهوه‌ای شما رنگ تیره‌ای دارد از کوسن‌هایی با رنگ قهوه‌ای روشن استفاده کنید، می‌توانید از کوسن‌هایی با پارچه طرح‌دار و یا کوسن‌هایی که روبان‌دوزی دارند استفاده کنید.

کوسن قرمز برای مبلمان قهوه‌ای: از آنجایی که رنگ قرمز در ترکیبات رنگ قهوه‌ای وجود دارد استفاده از کوسن قرمز برای ست مبلمان قهوه‌ای کمی دلگیر شونده به نظر می‌رسد، در نتیجه لازم است از رنگ سومی مانند زرد، کرم و یا سفید در کنار کوسن قرمز استفاده کنید.

 

تولیدی مبل سلطانی
مبلمان کلاسیک
تولیدی مبل سلطانی

ست مبلمان قهوه‌ای، با چه فرشی جور در می‌آید؟

فرش‌های ساده یا پر طرح؟: برای انتخاب فرش در کنار ست مبلمان قهوه‌ای رنگ با توجه به اینکه پارچه مبلمان شما ساده است یا طرحدار می‌توانید برای انتخاب فرش اقدام کنید. اگر پارچه مبلمان شما ساده است بهتر است از فرش طرح‌دار استفاده کنید ولی اگر پارچه مبلمان طرحدار و شلوغ است استفاده از فرش ساده معقول‌تر است.

فرش با رنگ کرمی: یکی از رنگ‌هایی که برای تناسب با مبلمان قهوه‌ای در خانه‌های ایرانی به کار می‌رود رنگ کرم است، البته مهم است در این مورد به میزان روشنی و تیرگی رنگ قهوه‌ای مبلمان توجه کنید.

 

مبل قهوه‌ای با فرش قهوه ای

فرش هم‌رنگ با ست مبلمان قهوه‌ای!: یکی از راه‌کارهای انتخاب رنگ فرش برای همخوانی با ست مبلمان قهوه‌ای، هم رنگ بودن فرش و مبل است، به طوری که تنالیته رنگ فرش و مبل متفاوت باشد به طور مثال برای مبلمانی با رنگ قهوه‌ای کم‌رنگ می‌توانید فرشی با رنگ قهوه‌ای ولی پررنگ‌تر انتخاب کنید. این نوع انتخاب رنگ باعث ایجاد وحدت در دکوراسیون می‌شود. فراموش نکنید در این حالت بهتر اس وسایل دیگر رنگ‌های متفاوت ولی همخوان با قهوه‌ای داشته باشند.

فرش آبی رنگ : همانطور که در رابطه با کوسن ترکیب رنگ آبی و قهوه‌ای پیشنهاد شد در رابطه با فرش هم رنگ آبی می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد، فقط باید در میزان استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون زیاده‌روی نکنید. فرشی که دارای رنگ زمینه آبی رنگ است به تعادل بین رنگ گرم و سرد کمک می‌کند و مناسب با سلیقه افرادی است که دوست ندارند رنگ دکوراسیون خانه کاملا گرم باشد.

 

تولیدی مبل سلطانی
انواع مبلمان راحتی
تولیدی مبل سلطانی

ست مبلمان قهوه ای

پرده متناسب با ست مبل قهوه‌ای

بهتر است از پرده‌های رنگ روشن برای دکوراسیون خانه‌ای که مبلمان قهوه‌ای رنگ دارد استفاده شود تا فضای منزل روشن و دلباز باشد. برای ایجاد همخوانی بین ست مبلمان قهوه‌ای و پرده، بهتر است بین مبلمان و طرح والن‌های پرده رنگ‌های مشترک و یا طرح‌های سازگار وجود داشته باشد. و یا رنگ کوسن مبلمان را با رنگ پرده‌هایتان ست کنید.

 

تولیدی مبل سلطانی
مبلمان راحتی
تولیدی مبل سلطانی

تولیدی مبل سلطانی
مبلمان راحتی
تولیدی مبل سلطانی

رنگ دیوار مناسب برای ست مبلمان قهوه‌ای

انتخاب رنگ دیوار، به عوامل زیادی از جمله: مساحت خانه، کاربرد فضا، نورگیری فضای منزل و رنگ وسایل دکوراسیون و.. بستگی دارد. در نتیجه در رابطه با انتخاب رنگی متناسب برای خانه‌ای با ست مبلمان قهوه‌ای باید به مساحت فضای نشیمن و نورگیری و تنالیته رنگی وسایل دکوراسیون توجه کرد. به طور کلی رنگ‌هایی مانند آبی و سفید از رنگ‌های مناسب با مبلمان قهوه‌ای رنگ است. همچنین شما می‌توانید از کاغذ‌ دیواری‌هایی که بخشی از طرح‌های آن به رنگ زرد، آبی و سبز باشد استفاده کنید. به یاد داشته باشید که انتخاب رنگ و طرح به عواملی که بیان شد بستگی دارد و بهتر است اگر مبلمانی با پارچه پر طرح دارید رنگ دیوار ساده و یک رنگ باشد و یا اگر مبلمان منزل ساده هستند، کاغذدیواری طرح‌دار به کار ببرید.

 

تولیدی مبل سلطانی
انواع مبلمان راحتی
تولیدی مبل سلطانی

حرف آخر:

اگر به دنبال خرید مبلمان جدید برای منزل هستید و دغدغه‌ی انتخاب رنگ دارید، ست مبل قهوه‌ای هم می‌تواند گزینه‌ای برای فکر کردن باشد. همه‌ی جوانب مختلف منزل و سلیقه افراد خانواده را در نظر بگیرید تا انتخاب خوبی داشته باشید. تولیدی مبل سلطانی سال هاست در زمینه تولید انواع مبلمان کلاسیک و مدرن در انواع رنگ های مختلف فعالیت می‌کند، به پروفایل تولیدی مبل سلطانی سر بزنید تا نمونه کارهای این گروه تخصصی را ببینید و با کارشناسان آنها برای انتخاب مبل در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه