روش چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل، مربع و ال

روش چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل، مربع و ال

به قلم: تحریریه چیدانه

در فضای داخلی بسیاری از خانه ها فضای نشیمن و پذیرایی از یکدیگر تفکیک شده نیستند. در واقع در این نوع از فضای داخلی با توجه به متراژ خانه ساکنان تصمیم می گیرند چند دست مبل برای این فضا نیاز است. در دکوراسیون آپارتمان های کوچک فضای موجود فقط برای قرار دادن یک دست مبلمان در نظر گرفته شده است و افراد خانه با ادغام فضای نشیمن و پذیرایی یک محیط دوستانه و صمیمی را برای پذیرایی از مهمانها نیز در نظر می گیرند. ولی در خانه هایی که فضا کمی بزرگتر است و امکان قرار گیری دو دست مبلمان وجود دارد، نحوه چیدمان آنها به یک چالش تبدیل می شود.
پیش از این درباره اصول چیدمان پذیرایی صحبت کردم و 25 مدل چیدامان پذیرایی را با هم دیدیم. در این مطلب روش های چیدمان دو دست مبل در پذیرایی را بررسی می کنیم. برای اینکه بتوانید با چیدمان دو دست مبل در پذیرایی آشنا شوید، تا انتهای مطلب با چیدانه همراه باشید.

تفکیک دو دست مبلمان پذیرایی از یکدیگر

حال که می خواهید دو دست مبلمان را در یک فضا چیدمان کنید، بهتر است هر کدام را با کاربری خاص خود در نظر بگیرید. برای مثال یک ست مبلمان راحتی را در کنار فضای تلویزیون و برای گفتگو و مهمانی های صمیمانه تر در نظر بگیرید و ست دیگر مبلمان را از مدلی انتخاب کنید که کمی رسمی تر بوده و بتواند فضای جدی تری ایجاد کند. پس عملا با تفکیک این دو مبلمان از هم، فضای نشیمن و پذیرایی را بدون تفکیک دقیق در معماری داخلی، از هم جدا کرده اید.

سرویس خواب بالسا

چیدمان دو دست مبل در خانه

طرز چیدمان دو دست مبل در خانه با توجه به اینکه ابعاد و پذیرایی متفاوت خواهد بود. در ادامه نحوه:

  • چیدمان پذیرایی مستطیل با دو دست مبل،
  • چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع
  • و طرز چیدمان دو دست مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی ال

را بررسی میکنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل

باید این نوید را به شما بدهیم که پذیرایی مستطیل شکل یکی از بهترین فضاها برای چیدمان دو دست مبل است. بخشی از پذیرایی که به آشپزخانه نزدیکتر است و رفت و آمد بیشتری در آن صورت می گیرد را به نشیمن اختصاص دهید و فضای آرام تر و کم تردد تر را برای پذیرایی در نظر بگیرید. در این صورت با رفت و آمد در آشپزخانه مزاحم مهمان ها نمی شوید و آنها را معذب نمی کنید. فراموش نکنید که جهت نور و پنجره ها، درب ورودی و محل قرار گیری اتاق خواب ها هم برای انتخاب فضای مناسب برای نشیمن و پذیرایی دارای اهمیت هستند.

اطلاعات بیشتر درباره چیدمان پذیرایی مستطیل را اینجا بخوانید.

مدل چیدمان دو دست مبل در پذیرایی 30 متری و کوچک 

نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع یا مستطیل کوچک

گاهی فضای پذیرایی به شکل مربع است یا فضای مستطیل شکل به اندازه ای نیست که بتوانید دو فضای کاملا مجزا به وجود آورید ولی در عین حال اگر یک دست مبل داشته باشید هم فضای خالی زیادی باقی می ماند. راه حلی که برای چیدمان پذیرایی مربع با دو دست مبل وجود دارد این است که مبل ها را به صورت ترکیبی و کنار هم قرار دهید. برای این روش چیدمان می توانید هر تکه از مبل را به صورت یکی در میان بچینید، یا هر دست را در یک سمت فضا قرار دهید تا تداخلی با هم نداشته باشند. در هر دو نوع چیدمان دو دست مبل به صورت یک واحد و به شکل یک دست مبلمان بزرگتر چیده می شوند. در این صورت هم می توانید میز جلو مبلی را درست جلوی هر ست مخصوص مبل قرار دهید و یا یک میز را در وسط فضا بگذارید. این انتخاب بستگی به تعداد قطعات مبلمان شما دارد.

در این مقاله می توانید درباره چیدمان پذیرایی مربع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

مدل چیدمان دو دست مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی ال شکل

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ال شکل

نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ال بستگی به به طول و عرض هر بخش ال دارد. ممکن است هر بخش به اندازه کافی برای گذاشتن مبلمان کافی باشد، ممکن است تنها ظرفیت یک نیم ست یا کاناپه را داشته باشد یا جای خوبی برای قرار دادن میز ناهارخوری باشد. چیدمان دو دست مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی ال شکل بسیار شیک و امروزی است.

مطلب مرتبط: چیدمان مبل ال، بهترین مکان برای این مبل کجاست؟

نکات کلیدی برای دو دست مبل در پذیرایی

ابعاد مناسب برای مبلمان پذیرایی و نشیمن

حال که به طور حدودی محل قرار گرقتن دو دست از مبلمان را انتخاب کرده اید، باید ابعاد مبل را هم در نظر داشته باشید. اگر پذیرایی شما عرض کمی داشته باشد، دچار محدودیت می شوید. در این شرایط بهتر است از مبلمان ال، یک کاناپه سه نفره و یا یک نیم ست جمع و جور برای نشیمن استفاده کنید. در رابطه با مبلمان پذیرایی هم همین موارد مهم هستند ولی شاید دوست نداشته باشید به سراغ نیم ست بروید. پس حداقل سعی کنید از مبلمان ظریف و کم جاتر استفاده کنید.

انتخاب فرش برای مبلمان

حال که دو فضای مختلف را در نظر گرفته اید، باید برای هر کدام هم فرش مخصوص به مبل را خریداری کنید. به طور کلی هم برای انتخاب دو دست مبل و هم برای فرش ها بهتر است یک هماهنگی کلی در نظر بگیرید. دکوراسیون منزل شما برای آنکه دارای انسجام کلی بوده و به صورت یک واحد نشان داده شود، باید دارای نقاط مشترک در اجزا و بخش های مختلف خود باشد. حال این وجه مشترک می تواند انتخاب سبک باشد یا انتخاب رنگ و عناصر مشابه و تکراری. اگر از موکت در کف خانه خود استفاده کرده اید، کارتان برای فرش کف راحت شده است.

حفظ ارتباط بین دو دست مبل پذیرایی

 به یاد داشته باشید که خانه شما مانند لابی هتل نیست و نباید فضاهای مختلف نشستن را به طور کاملا مجزا از هم چیدمان کنید. پس فواصل دو دست مبل را به اندازه ای در نظر نگیرید که افراد در هر قسمت نتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. به علاوه فضای خالی بین دو دست مبل ظاهر خوشی بر جای نمی گذارد. پس نیازی نیست هر دست مبل را به گوشه های مستطیل بکشانید و به دیوارها بچسبانید.

قرارگیری صحیح هر تکه از مبلمان

می توانید برای جلوگیری از قطع ارتباط بین دو بخش، چیدمان مبلمان را به گونه ای انجام دهید که تا حد ممکن مبل ها پشت به هم نباشند و امکان تردد بین دو فضا به راحتی صورت گیرد. اگر مبل شما دارای یک قطعه نیمکت شکل، پاف یا بدون تکیه گاه است، می توانید آن را در ضلع مشترک با ست دیگر مبلمان قرار دهید تا از نظر بصری هم دو طرف با هم ارتباط داشته باشند.

در پایان:

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی خانه اگر به درستی انجام شود می تواند بسیار کاربردی و شیک باشد. نظر شما چیست؟ برای دکوراسیون پذیرایی منزل تان می‌توانید از اهالی فن چیدانه در زمینه مشاوره دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه