Chidaneh.com placeholder image

پارچه سوزن دوزی برای مبل، چه رنگ و نقشی داشته باشه؟

به قلم: گلنار

در سری مطالب شوروم گردی چیدانه، همواره سعی داریم تا یک راهنمای خرید کامل و جامع را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای رسیدن به این هدف، به گالری ها و شوروم های مختلف رفته تا بتوانیم انواع محصولات و وسایل را از نزدیک به شما نشان داده و در مورد خصوصیات، ویژگی ها، قیمت ها و هر آنچه که برای یک خرید خوب نیاز دارید صحبت کنیم. در این قسمت همراه ما باشید تا به همراهی گروه نیکانه، انواع پارچه سوزن دوزی برای مبل را بررسی کنیم.

پارچه سوزن دوزی برای مبل

نقش و طرح متنوع، ترکیب زیبایی از رنگ ها در کنار اصالت ایرانی همگی ویژگی هایی هستند که مبلمان سوزن دوزی را به یکی از پرطرفدارترین مدل ها در ایران تبدیل کرده است. از آن جایی که همه با ظاهر شیک و زیبای این مبل ها آشنایی درایم، تصمیم گرفتیم تا کمی دقیق تر و با جزییات بیش تر آن ها را بررسی کرده و اطلاعاتی درمورد پارچه سوزن دوزی مناسب مبل بیابیم. این اطلاعات را فارغ از جنس پارچه، می توان به دو دسته رنگ پارچه سوزن دوزی و نقش و طرح آن تقسیم نمود.

سرویس خواب بالسا

دکوراسیون و مبلمان نیکانه
مبل سوزنی با پارچه دست دوز
دکوراسیون و مبلمان نیکانه

دکوراسیون و مبلمان نیکانه
مبلمان گلدوزی و سوزن دوزی
دکوراسیون و مبلمان نیکانه

دکوراسیون و مبلمان نیکانه
مبل سوزن دوزی
دکوراسیون و مبلمان نیکانه

رنگ پارچه سوزن دوزی برای مبل

پارچه های سوزن دوزی برای مبل معمولا با رنگ های زیادی مورد استفاده قرار می گیرند که از پرکاربردترین آن ها می توانیم به سبز، زرد، بنفش، قرمز، سیاه، سفید و آبی اشاره کنیم. اما به دلیل همیه تنوع رنگی بالا و وجود رنگ های زیاد در یک مبل سوزن دوزی، نکاتی مطرح می شوند که رعایت آن ها به جلوه بیش تر کار کمک زیادی می کند:

  • از بین رنگ ها، یک رنگ به عنوان رنگ زمینه قرار گرفته که معمولا رنگ سیاه و قرمز است.
  • سایر رنگ ها بر روی این رنگ زمینه دوخته می شوند. 
  • برای جلوگیری از شلوغ شدن کار بهتر است که از پارچه سوزن دوزی برای مبل در کنار پارچه های ساده استفاده شود. به طور مثال تکیه گاه و دسته ها از پارچه سوزن دوزی بوده و نشیمن گاه پارچه ساده کار شود.

البته این نکته را هم فراموش نکنید که یک رنگ می تواند تنالیته های مختلف داشته و در درجات مختلفی به کار برده شود. به طور مثال زمانی که از رنگ قرمز برای پارچه شوزن دوزی صحبت می کنیم، ماتونیم تناژهای مختلف این رنگ مانند آلبالویی، زرشکی و .. را هم انتخاب نماییم.

دکوراسیون و مبلمان نیکانه
مبل سوزن دوزی
دکوراسیون و مبلمان نیکانه

دکوراسیون و مبلمان نیکانه
مبل سوزن دوزی
دکوراسیون و مبلمان نیکانه

انواع طرح و نقش پارچه سوزن دوزی

 طرح و نقشی که روی پارچه هاهی سوزن دوزی برای مبل دوخته می شوند هم دقیقا مانند رنگ ها از تنوع بالایی برخوردارند. اما به طور کلی می توانیم این نقوش را به سه دسته زیر تقسیم کنیم:

  • نقوش حیوانی: که برگرفته از انواع حیوانات و پرندگان است.
  • نقوش گیاهی: انواع گل ها و درختان که گاهی هم به شکل انتزاعی طراحی و دوخته می شوند.
  • نقوش هندسی: این نقوش بیش تر بر روی لباس ها دیده می شوند تا مبلمان اما می توانند برای مبلما نهم ایده متفاوتی باشند.

“برای مشاهده مدل های بیش تر به پروفایل مبلمان نیکانه در چیدانه مراجعه نمایید"

مطالب پیشنهادی:

مجری: آلاله جعفری فرد | فیلمبردار: استودیو پر

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه