Chidaneh.com placeholder image

مدل اپن آشپزخانه کوچک،‌ ۷ دکوراسیون از تورهای خانه گردی چیدانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

در معماری امروزی و در آپارتمان های شهری که بسیاری از واحدها در متراژهای کوچک طراحی و اجرا می شوند، آشپزخانه ها به صورت اپن و بدون در ورودی برای این فضا طراحی می شوند. سال های بسیاری است که خبری از مطبخ های قدیمی و آشپزخانه های دردار نیست. نمی توان گفت اپن بهتر از فضاهای بسته آشپزی است، چون سبک زندگی ها به مقدار زیادی تغییر پیدا کرده و در سبک امروزی دکوراسیون، توجه بیشتری به طراحی آشپزخانه می شود و به همین دلیل طراحان هم ترجیح می دهند دکوراسیون آشپزخانه بیشتر در معرض دید قرار گیرد. البته در متراژهای کم و خانه های کوچک اپن اشپزخانه باعث دلبازتر شدن و بزرگتر جلوه دادن خانه نیز می شود که حداقل یک تا دو دیوار خذف شده اند. در این مطلب از سری تورهای خانه گردی چیدانه قرار است به سراغ خانه های ایرانی منتشر شده برویم و ۷ مدل اپن آشپزخانه کوچک در این فضاها را به شما معرفی کنیم. پس اگر به فکر تغییر دکوراسیون آشپزخانه تان هستید، از این نمونه های دیدنی غافل نشوید:

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

تابلو فرش ریحان

مدل اپن آشپزخانه کوچک با جزیره مدرن

  • موقعیت: شهر تهران/ محله نارمک
  • متراژ خانه: ۶۰ متر مربع
  • سبک آشپزخانه: مدرن

راستش را بخواهید به غیر از داشتن پنجره در آشپزخانه و سایر فضاها، یکی دیگر از مسائلی که اهمیت زیادی برایمان داشت قرار داشتن سینک ظرفشویی در مقابل پنجره بود. زمانی که خانه را خریداری کردیم در نقشه اصلی آن سینک به طور کلی در جای دیگری بود و ما در زمان بازسازی مجبور شدیم که با کمک 5 کابینت ساز که 4 نفر از آنها ناامیدمان کرده بودند، سینک را به جلوی پنجره انتقال دهیم. در نهایت نیز نتیجه ای که از آن حاصل شد بسیار ایده آل و خوب بود.

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

نصب سینک در مقابل پنجره بزرگ ترین چالش ما در بازسازی خانه بود، اما با همه سختی هایش در نهایت همانی شد که می خواستیم! از آن جایی که تمامی خانه را به طور کل بازسازی کردیم تغییرات بسیار زیادی در خانه رخ داد و همه این تغییرات، خانه را تبدیل به فضای ایده آل ما کرد و به همین دلیل نیز باید بگوییم که ما همه بخش های خانه خود را با همه تغییراتش دوست داریم.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون جذاب منزل، با ترکیب سه رنگ + تصاویر

فروزان رحمانی
منزل نوعروس حمیده تمیمی
فروزان رحمانی

مدل اپن آشپزخانه کوچک با دیوار آجری

  • موقعیت:استان: هرمزگان/ شهرستان: پارسیان/ خیابان ولیعصر
  • متراژ خانه: ۱۴۰ متر مربع
  • سبک آشپزخانه: تلفیقی

همیشه دوست داشتیم در فضای خانه مان تلفیق چوب و آجر به کار رفته باشد و آشپزخانه در دید مستقیم لحظه باز شدن درب قرار بگیرد. ما در نظر داشتیم قسمت های خانه مان با دکور چوبی از هم جدا شوند و جداسازی آشپزخانه با کانتر صورت گیرد.

فروزان رحمانی
منزل نوعروس حمیده تمیمی
فروزان رحمانی

سطح اپن آشپزخانه با ابعاد بزرگ و با رنگ روشن تاثیر فیزیکی بر دکوراسیون آشپزخانه می گذارد به این صورت که حتی اگر روی آن وسایل مختلفی قرار داشته باشد، فضا را مرتب نشان می دهد. 

مطلب منتشر شده: پله چوبی مدرن، دکوراسیون منزل حمیده و اسحاق در هرمزگان!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زوج هنرمند در تهران نو
امیر صادقی

مدل اپن آشپزخانه کوچک با کابینت بدون دستگیره

  • موقعیت شهر: تهران/ محله: نارمک، مسیل جاجرود
  • متراژ خانه: ۴۷ متر مربع
  • سبک آشپزخانه: تلفیقی

در زمان بازسازی قسمت های اضافی خانه مانند کابینت­ ها، اپن، آرک و شومینه را تخریب کردیم. من خانه را مثل یک تابلوی نقاشی موندریان تصور کردم. بیس اصلی خانه، رنگ دیوار نشیمن و کابینت ­ها با رنگ خنثی و خاکستری است که روبروی هم قرار می ­گیرند. دیوارهای دیگر طوسی روشن است که نوعی تضاد ایجاد کرده و رنگ چوب که در کفپوش خانه و کابینت­ ها به کار رفته است و نوعی تناسب و گرما در فضا ایجاد می ­کند.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زوج هنرمند در تهران نو
امیر صادقی

بزرگترین چالش ما ایجاد آشپزخانه ­ای بود که هم کاربردی باشد، هم فضای زیادی اشغال نکند و کنتراست را از بین نبرد. البته از مهمترین فضاهای خانه هم محسوب می شد. برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیاییم، شبه جزیره کوچک که فضای آشپزخانه را از نشیمن جدا کند و کاربردی باشد، استفاده کردیم. 

مطلب منتشر شده: دکوراسیون هنری، خانه 50 متری دوست داشتنی فتانه و مهران!

 

خانه‌ای نقلی و دلنشین با وسایل چوبی دست ساز

مدل اپن آشپزخانه کوچک با کابینت ام دی اف

  • موقعیت شهر: تبریز/ محله: کوی ولی امر
  • متراژ خانه: ۷۸ متر مربع
  • سبک آشپزخانه: تلفیقی

همه قسمت های خانه را دوست داریم چون برای طراحی آنها زحمت زیادی کشیده ایم. ولی از نظر تغییرات آنهایی که در آشپزخانه انجام دادیم را بیشتر دوست داریم.

خانه‌ای نقلی و دلنشین با وسایل چوبی دست ساز

ما به دلیل علاقه ای که به فصل پاییز داشتیم، این رنگ ها را برای دکوراسیون خانه انتخاب کردیم و در ترکیب رنگ ها سعی کردیم هارمونی مناسب بین آنها رعایت شود تا آرامشی که مد نظرمان بود را از آنها بگیریم. سبک خانه ما به نظرمان مدرن و تا حدودی مینیمال است ولی از فرش ایرانی هم کنار وسایل مدرن استفاده کرده ایم.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون سبز و نارنجی، خانه 80 متری نسیم و حبیب در تبریز!

 

مهسا شمسایی
دکوراسیون خانه من
مهسا شمسایی

مدل اپن آشپزخانه کوچک به سبک مدرن

  • موقعیت شهر: بندرعباس/ محله: رسالت شمالی(داروپخش)
  • متراژ خانه: ۵۵ متر مربع
  • سبک آشپزخانه: مدرن

در زمان بازسازی با تخریب آرک آشپزخانه دکوراسیون کلی آشپزخانه را تغییر دادیم و بعد از آن نوبت نصب کابینت (کاشی، هود و …)، کفپوش و رنگ آمیزی دیوارها بود. 

مهسا شمسایی
دکوراسیون خانه من
مهسا شمسایی

به دلیل تراز نبودن دیوارهای آشپزخانه، مشکلات زیادی برای نصب کابینت ها پیش آمد و زمان زیادی صرف آن شد. برای حل مشکل کمبود فضا به دلیل کوچک بودن آشپزخانه، کابینت ها را به قسمتی از نشیمن منتقل کردیم تا فضای بیشتری برای لوازم آشپزخانه داشته باشیم.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون زرد و طوسی، خانه 50 متری مهسا و معین + تصاویر

امیر صادقی
عکاسی منزل خاص مونا و سعید در کرج
امیر صادقی

مدل اپن آشپزخانه کوچک، کاملا باز

  • موقعیت شهر: کرج/ محله: شهرک بنفشه
  • متراژ خانه: ۸۶ متر مربع 
  • سبک آشپزخانه: تلفیقی

زمانی که قرار شد از خانه ما عکاسی شود، هدفم این بود که بگویم با بوجه کم هم می توان دکوراسیون خانه را تکمیل کرد. یعنی همینطور که تلویزیون ارزان ایرانی گرفتم، اگر یخچال ال جی هم از قبل نداشتم یا آن را به صورت دست دوم می گرفتم یا برند ایرانی ارزان قیمت را انتخاب می کردم.

امیر صادقی
عکاسی منزل خاص مونا و سعید در کرج
امیر صادقی

بزرگترین چالش خانه ما در قسمت اجرا بود. اجرا کارها توجه کافی به تمیزی در کارشان ندارند و باید حتما بالای سرشان باشید تا کارها را به درستی انجام بدهند، البته محدود بودن هزینه در دسترس ما هم به نوعی چالش محسوب می شد. خوشبختانه کمبود فضا در منزل ما وجود ندارد.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون ارزان و شیک، خانه کوچک مونا و سعید در کرج!

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی یافت آباد
استودیو پر

مدل اپن آشپزخانه کوچک، کابینت چوبی

  • موقعیت شهر: تهران/ محله: منطقه 17، محله بهاران
  • متراژ خانه: ۶۰ متر مربع
  • سبک آشپزخانه: کلاسیک

در زمان بازسازی ابتدا طراحی دکوراسیون چوبی آشپزخانه انجام شد، چون در پلان خانه مهمترین قسمت بود و کاملا از نشیمن دید داشت. مرحله بعد خرید متریال این طراحی بود. چون تصمیم داشتیم آشپزخانه را کاملا از چوب بسازیم. سپس در کارگاه شروع به ساختن قسمت های مختلفش کردیم. برای درها چوب ملچ را انتخاب کردیم که به نظرمان نقش و نگار و رنگ بسیار زیبایی داشت و برای صفحه روی کابینت هم چوب گردو را انتخاب کردیم که تیره تر بود.

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی یافت آباد
استودیو پر

به جای کاشی یا سرامیک بین کابینتی هم از همین چوب گردو استفاده کردیم، چون نتوانستیم کاشی باب میل را در بازار پیدا کنیم و فقط دیوار پشت گاز که امکان داشت حرارت به چوب آسیب بزند را با کاشی سنتی به رنگ مورد علاقه مان یعنی سبز پوشش دادیم. همسرم نصب کاشی پشت گاز را انجام داد و با تعدادی ابزار آماده چوبی هم حد اتصال چوب و کاشی را پوشاند. باکس های کابینت را با ام دی اف معمولی ساختیم ولی به ساخت درها زمان زیادی اختصاص دادیم، چون باید چوب قاب آنها را از داخل کنده چوب ملچ در می آوردیم و با دستگاه گنده گیری چوب به صورت الوار و در نهایت به ابعاد مناسب برش می زدیم. برای رنگ کردن چوب ها به دلیل آنکه رنگ طبیعی چوب حفظ شود و تغییر نکند، فقط روی آنها یک لایه کیلر مات اضافه شد.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون چوبی، بازسازی و چیدمان خانه 60 متری زوج جوان تهرانی!

همانطور که گفته شد، این ۷ دکوراسیون آشپزخانه قبلتر به عنوان تور خانه گردی معرفی شده بودند. بنابراین برای مشاهده تصاویر بیشتر از فضاهای متنوع هر خانه به لینک مطلب منتشر شده آن سری بزنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه