Chidaneh.com placeholder image

طراحی بی نظیر دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی نهال گشت

به قلم: یاسمین ثریا

در طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی ‌می‌توان داستانی از یک سفر دلپذیر را مقابل چشمان مسافران روایت کرد. به‌طوری که مشتری هنگام انتظار کشیدن در کانترهای مختلف، نه تنها خسته نشود بکه دوست داشته باشد در عالم خیال خود سفرهای بعدی اش را هم برنامه‌ریزی کند. آژانس هوایی نهال گشت در این زمینه بی‌نظیر است؛ طراح این دفتر هواپیمایی، سبک مدرن را با المان‌های سنتی ایرانی تلفیق کرده و نتیجه یک فضای خاص و یونیک شده است. مسافر همین‌که یک بار به این مبدا سفر بیاید، دوست دارد بقیه سفرهایش هم از همین‌جا شروع شود. اگر مدیر یک آژانس هواپیمایی هستید، جز این چه می‌خواهید؟ اگر قصد دریافت نمایندگی از یک ایرلاین به‌خصوص را دارید یا مسافری علاقمند به مباحث گردشگری و پرواز هستید، بیایید با هم به دفترآژانس نهال گشت برویم و طراحی داخلی زیبای آن را با دقت ببینیم؛ کلی ایده جالب انتظار شما را می‌‌کشند.

دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی نهال گشت

سرویس خواب بالسا

اصول طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی

از شما می‌خواهیم، در طراحی دکوراسیون داخلی نهال گشت دقیق شوید. اولین عاملی که در این دفتر هواپیمایی به نظر می‌رسد، سبک مدرن و رنگ غالب، حاکم بر فضاست. بنابراین در طراحی دفتر آژانس هواپیمایی بهتر است، سبک دکوراسیون مدرن را در نظر داشته باشید، سپس در مرحله دوم، برای دفتری که می‌خواهید تاسیس کنید، یک رنگ غالب، برگزینید.

ورودی آژانس: برای ایجاد حس و حال تازه در ذهنیت مسافران در ورودی آژانس لوکس نهال گشت، گرین‌ والی زیبا طراحی شده است و کنار آن یک آجرچین ساده با شعری پرمعنا، اصالت سفر و اهمیت به فرهنگ را یادآور می‌شود.

بهترین پالت رنگی برای آژانس هواپیمایی

نمایندگی هستید یا مستقل؟ قبل از هر چیز باید تعیین کنید که نمایندگی کدام شرکت مسافرتی یا ایرلاین در کشور هستید؟  تمام شرکت‌های مسافرتی چه هوایی چه زمینی، برای خودشان پالت رنگی مشخصی دارند. مثلا شرکت هما، سفید و سورمه‌‌‌ای است. اگر هم از چندین شرکت نمایندگی فروش دارید، می‌توانید با کمک یک معمار و طراح داخلی، بهترین پالت رنگی را انتخاب کنید و البته به سلیقه خودتان هم بها دهید. در طراحی بی‌نظیر دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی نهال گشت، رنگ غالب طوسی و بنفش انتخاب شده است: این دو رنگ هم حس آرامش را به مسافران القا می‌کنند هم فضای مدرن اداری را در او می‌سازند.

دیزاین دفتر آژانس هواپیمایی نهال گشت

بنفش، رنگ لوکس و نماد اصالت

 همان‌طور که در تصاویر بالا و پایین مشاهده می‌کنید، آژانس نهال گشت، رنگ غالب بنفش را در پالت رنگی خود برگزیده است. رنگ بنفش، به مشتریان و تمامی مراجعان این حس را القا می‌کند که خدمات دریافتی آنها، درجه یک و لاکچری است؛ همچنین با انتخاب این رنگ به مشتری نشان می‌دهید که عقبه و سابقه شرکت هوایی شما، اصالت شایانی دارد. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم، روانشناسی رنگ‌ها را در طراحی داخلی جدی بگیرید. در طراحی دکوراسیون داخلی آژانس نهال گشت به این فاکتورها بسیار دقت شده است. با دیدن تصاویر این دفتر آژانس همین حالاهم حس اعتماد، اصالت و لوکس بودن به ما القا می‌شود؛ چه برسد به این‌که حضوری به نهال گشت مراجعه کنیم.

مدل لباس فرم آژانس هواپیمایی نهال گشت

مدل لباس فرم آژانس هواپیمایی مطابق دکوراسیون

در طراحی داخلی یک آژانس هواپیمایی، علاوه بر انتخاب دقیق المان‌های مختلف دکوراسیون، باید به اکسسوری‌ها و یونیفرم پرسنل هم دقت کافی داشته باشید. اکسسوری‌هایی که در فرم پرسنل دفتر آژانس هواپیمایی نهال گشت به کار رفته‌اند؛ طیفی شیک از رنگ بنفش هستند. به این ترتیب یونیفرم پرسنل نهال گشت کاملا با پالت رنگی دکوراسیون شرکت مطابقت دارند. یونیفرمی یسیار شیک و باپرستیژ، کاملا زیبا و با اصالت.

انتخاب رنگ و عکس آژانس هواپیمایی نهال گشت

طراحی پالت رنگی در دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی

ترکیب اصلی و خنثی: بعد از این که رنگ اصلی و دل‌خواه‌تان را انتخاب کردید، بهتر است سایر رنگ‌ها را از طیف خنثی انتخاب کنید. انتخاب‌ها چیست؟

  • سفید: خود سفید رنگ زیبا و چشم‌گیری است و درخشش رنگ اصلی دلخواه‌تان را کم می‌کند.
  • کرم: این رنگ فضا را کمی سنگین و جدی می‌کند و برای جنب‌و‌جوش و حس پرانرژی مسافر قبل از سفر خوب نیست.
  • طوسی: این رنگ اگرچه به تنهایی حس افسردگی می‌دهد اما در دکوراسیون مدرن، رنگ‌ اصلی را به اوج درخشش می‌رساند.
  • بژ: چنین رنگی می‌تواند با ترکیب طلایی فضای شما را خیلی لوکس کند که برای دفتر آژانس هواپیمایی چندان مناسب نیست اما اگر تورهای کشتی یا قطارهای لوکس را کار می‌کنید، می‌توانید سراغش بروید.
  • طیف‌های رنگ‌پریده هر رنگ: بسته به مسیرهایی که انتخاب می‌کنید و تمرکزتان بر تورهای مقصد، می‌توانید طیف‌های خیلی کم‌رنگ را که مکمل رنگ اصلی‌تان باشد را برای آژانس مسافرتی‌تان انتخاب کنید. مثلا رنگ سرخابی براق با صورتی بسیار کم‌رنگ یا سبز چمنی با مغز پسته‌ای خیلی کم‌رنگ. کم‌رنگ بودن یعنی تنها 1 یا 2 درجه مانده تا سفید.

طراحی ریز فضاهای آژانس مسافرتی نهال گشت

طراحی ریز فضاهای آژانس مسافرتی 

هنگامی که یک باب مغازه یا واحدی در یک ساختمان اداری یا تجاری را برای محل آژانس هواپیمایی انتخاب می‌کنید باید تمامی این فضاهایی که فهرست کرده‌ایم را در طراحی داخلی خود بگنجانید. طراحی بی‌نظیر دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی نهال گشت را ببینید؛ هرچند سبک طراحی مدرن و ساده‌ای دارد اما به تمام جزئیات، دقت ویژه‌ای شده است.

  1. کانتر ورودی: بهتر است در ورودی دفتر آژانس مسافرتی یک کانتر برای راهنمایی افراد در نظر بگیرید.
  2. کانتر سفرهای مختلف: می‌توانید بنا به مقصد مورد نظر، داخلی یا خارجی بودن مسیر یا انواع سفر مثلا زمینی یا هوایی، کانترهای مختلفی را طراحی کنید تا دسته‌بندی منظم‌تری را به فضای‌تان بدهید. مثلا میتوان کانتر تورهای داخلی وتورهای خارجی را به زیبایی از هم جدا ساخت.
  3. بخش انتظار: در تصاویر نهال گشت دقت کنید. یک فضای سرسبز و صمیمی برای انتظار مشتری در نظر گرفته شده است.
  4. سرویس بهداشتی: درب سرویس بهداشتی آژانس هواپیمایی حتما در حاشیه و دور از دید باشد. البته مسیر رسیدن به آن با تابلویی مشخص شود. تهویه مناسب را هم در طراحی داخلی حتما در نظر بگیرید.
  5. برین استورمینگ روم: برای جلسات تبادل نظر و فکر پرسنل، یک اتاق در نظر بگیرید. مثلا این طراحی شیشه‌ای اتاق فکر در آژانس هواپیمایی نهال گشت، کاملا به سبک مدرن و انرژی جوانی که در فضا حاکم است، می‌خورد و مسافر پویش و تلاش کارکنان برای خدمات بهتر را به چشم‌ می‌بیند. در اتاق فکر اعضای شرکت و کارمندان برای ارائه خدمات بهتر همفکری دارند.
  6. دفتر مدیریت: بهتر است دفتر مدیریت در فضایی جدا و مجزا از کادر اداری باشد تا حس مدیریت صحیح و نظارت بر امور به مراجع القا شود در آژانس نهال گشت این اصل به دقت رعایت شده که در قسمت فوقانی آژانس آن را مشاهده میکنید. بخش مدیریت این دفتر آژانس ورودی جداگانه دارد.
  7. دفتر استراحت کارکنان: کارکنان به هیچ عنوان نباید وسط سالن کار آژانس هواپیمایی غذا بخورند یا استراحت کنند، حتما فضایی مجزا با تهویه خوب در نظر بگیرید تا نظم بصری آژانس مسافرتی بر هم نخورد و هم‌چنین بوی غذا در سالن نپیچد.
  8. بایگانی: تمامی اسناد و مدارک را در کمدهای با درهای مخفی قرار دهید تا ذهن مراجع با پرونده‌ها درگیرنشود و حس فشار کاری به او منتقل نشود.

عکس دکوراسیون داخلی آژانس مسافرتی نهال گشت

جزئیات دکوراسیون دفترهواپیمایی

سبک این دفتر هواپیمایی چیست؟ نهال گشت در دکوراسیون داخلی خود، تلفیقی از سبک مدرن، اسکاندیناوی، روستیک و صنعتی به کار برده است.

المان‌های سبک شناسی در عکس آژانس هواپیمایی پیداست

  • روستیک: میز‌هایی که در بخش انتظار و بخش مقصد هر پرواز می‌بینید، به سبک روستیک هستند.
  • صنعتی: کانترهای طوسی، با خطوط با  رنگ طوسی، ورودی سبک صنعتی را نشان می‌دهند.
  • مدرن: مدل صندلی‌های انتظار و میزها ساده و مدرن انتخاب شده است.         
  • اسکاندیناوی: تلفیقی از سبک صنعتی و اسکاندیناوی را در سقف و دیوارهای این دفتر هواپیمایی می‌بینید.

 نمای داخلی آژانس هواپیمایی نهال گشت

انتخاب اجزای دکوراسیون آژانس هواپیمایی

  • نورپردازی: در طراحی بی نظیر آژانس هواپیمایی نهال گشت دقیق شوید و ببینید در هر قسمت سقف، کوریدور اصلی، کانتر‌ها و پارتیشن‌های مقصدهای مختلف نورپردازی چقدر دقیق و جزئی به جهات مختلف مورد نظر تابیده شده است. پلان مستطیل شکل دفتر این آژانس، تنها یک ورودی نور دارد و این نورپردازی اصولی، بخش‌های داخلی دفتر کار را از نور طبیعی بی‌نیاز کرده است.
  • تهویه: حتما برای کارکنان و هر پارتیشن تهویه‌ای با کیفیت تعبیه کنید تا حس خنکی، شادابی مراجعان را دو‌چندان کند.
  • چمن مصنوعی: اگرچه فضای طوسی آژانس نهال گشت، سبکی صنعتی و اسکاندیناوی دارد اما وجود چمن مصنوعی، حس طراوت سفر را در این جو طوسی نمی‌گیرد و او را شاداب‌تر می‌کند.
  • مدل صندلی‌ها: چندین مدل صندلی مدرن در فضای داخلی آژانس هواپیمایی نهال گشت می‌بینید اما سعی شده سبک های جذاب صندلی طراحی ساده‌ای داشته باشند که رنگ غالب بنفش از نظر نیافتد. به این ترتیب یک‌پارچگی در تمام بخش‌های این دفتر به چشم می‌خورد.

طراحی پلان آژانس هواپیمایی نهال گشت

  • تابلو‌ها: حتی تابلوها هم باید از سبک دکوراسیون انتخابی شما تبعیت داشته باشند و با هدف طراحی شوند. مثلا در این آژانس بافت تابلو مشبک و صنعتی است و هنگامی که مسافر انتظار می‌کشد، از او می‌پرسد، مقصد بعدی؟ مسافر در حالت انتظار کاری برای انجام ندارد و با تصور و تخیل سفرهای بعدی‌اش سرگرم می‌شود و برای خودش نقشه می‌کشد که چطور برنامه سفر بعدی‌اش را مهیا کند. این یعنی یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای شما! تنها با نصب یک تابلو با مدل و پیام هوشمندانه!
  • کف‌پوش: در طراحی دکوراسیون داخلی آژانس نهال گشت، حتی در الگوی نصب کف‌پوش هم رنگ‌های پالت رنگی دکوراسیون و خصوصا بنفش تکرار شده است. به صورت فنی هم از مرغوب‌ترین نوع کف‌پوش و موکت سیزال استفاده کنید تا در اثر تردد مسافران و پا خورد خش نیافتد. به علاوه آینده‌نگر باشید؛ زیرا از بین رفتن کف‌پوش و اجبار شما به تعویض آن، سبب تعطیل شدن دفتر آژانس مسافرتی می‌شود و ضرر آن بیشتر از هزینه‌ای است که ابتدای تاسیس دفتر می‌کنید.

طراحی دفتر هواپیمایی نهال گشت

مبلمان آژانس هواپیمایی شیک و باکیفیت

هنگام انتخاب مبلمان آژانس هواپیمایی، حتما باید به کیفیت آن توجه کنید. نامرغوب بودن جنس پایه، فوم، پارچه انتخابی و لک‌پذیری بافت، سبب می‌شود ظاهر آژانس به‌شدت کثیف و نامنظم به‌نظر برسد و این برای برندینگ آژانس مسافرتی اصلا خوب نیست. سبک مبلمان هم بهتر است از نوع مدرن باشد.

طراحی سقف آژانس هواپیمایی

در عکس آژانس هواپیمایی نهال گشت می‌بینیم که آجرچین‌ها حالتی شبیه آشیانه هواپیما مانند دارند و با سقف سالن ورودی در کل از سبک دکوراسیون صنعتی- اسکاندیناوی تبعیت می‌کنند و بلند بودن سقف هم فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.شاخه‌هایی که در بخش اداری می‌بینید نیز یادآور سبک روستیک‌اند که در میزهای آژانس به خوبی نمایان است.

طراحی دفتر هواپیمایی نهال گشت

اشکال هندسی در دکوراسیون دفتر آژانس مسافرتی

  • پارتیشن: یکی از جذابیت‌های بصری که می‌توانید بر دیوارها، پارتیشن‌ها و سقف اعمال کنید، شکل‌های هندسی زیبایی است که در طراحی دکوراسیون آژانس هواپیمایی نهال گشت می‌بینید. مثلث‌هایی بزرگ که از پالت رنگی غالب به خوبی تبعیت می‌کنند. در طراحی پارتیشن‌ها از دیوارها و المان‌های کدر استفاده نشده است اما این اشکال سطح شفاف پارتیشن‌ها را پوشانده‌اند و بین هر پارتیشن فضایی خصوصی و مجزا به وجود آورده‌اند.
  • پوشش بخش داخلی: بخش اداری آژانس مسافرتی در انتهای سالن این دفتر، با یک شیشه عایق صوتی از سالن اصلی جدا شده است. طرح‌هایی گرافیکی طوسی روشن روی این شیشه، ضمن این‌که دورنمایی از کار پرسنل را نشان می‌دهد، فضایی تقریبا خصوصی برای آنها ایجاد کرده که تعدد مراجعات مشتریان، تمرکز آنها را از کار نگیرد. این شیشه پر طرح را می‌توانید بالاتر که درباره ریز فضای داخلی آژانس هواپیمایی نهال گشت توضیح دادیم، ببینید.

عکس دکوراسیون شرکت هواپیمایی نهال گشت

در پایان تور دکوراسیون آژانس مسافرتی نهال گشت

همان‌طور که مشاهده کردید، یک طراحی مدرن به ظاهر ساده، بسیاری جزئیات، هنر و دقت را در دل خود جای داده است. اگرچه زیبایی نشان‌دهنده خوش سلیقگی کادر مدیریت آژانس هواپیمایی است اما بیان‌گر اهمیتی که صاحبان یک آژانس، برای راحتی مشتری خود قائلند هم هست.

برای سپردن برنامه‌های سفر یا خدمات اخذ ویزا خود به تیم نهال گشت می‌توانید سری به سایت آنها بزنید یا تمام تصاویر طراحی دکوراسیون داخلی آژانس را که الآن دیدید، خودتان از نزدیک در مراجعه حضوری مشاهده کنید.

مطالب پیشنهادی:

عکاس: امیر صادقی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه