Chidaneh.com placeholder image

چرم در دکوراسیون؛ هر آنچه باید درباره موارد استفاده و مزایای آن بدانید

به قلم: المیرا فلاحیان

بوی چرم، حس آن و زیبایی منحصر به فرد آن سبب گشته که این کالا به گزینه بسیار مناسبی برای ساخت و تولید مبلمان بدل شود. اما آیا می‌دانستید که از چرم در المان‌های دیگر دکوراسیون‌های داخلی نیز استفاده می‌شود؟ 

چرم طبیعی به یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین ترندهای دکوراسیون در تمام دنیا تبدیل شده است. طراحان دکوراسیون نیز از همین سو سعی بر آن دارند که از چرم، به روش‌های مختلفی و به نوعی کاملا مبتکرانه، در طراحی‌های داخلی خود کمک بگیرند. در قسمت‌های مختلف دکوراسیون‌های داخلی، از میزهای قهوه گرفته تا کف ساختمان‌ها و از مبلمان گرفته تا حتی کاغذهای دیواری، چرم‌های طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا جلوه‌ای منحصر به فرد به دکوراسیون‌های داخلی ببخشند.

سرویس خواب بالسا
صندلی راحتی چرم در دکوراسیون داخلی

اگر قصد دارید تغییراتی در دکوراسیون داخلی خانه و یا محل کار خود ایجاد کنید و دوست دارید بیشتر در رابطه با ترند چرم در دکوراسیون بدانید، این مطلب مناسب شماست. در ادامه این مطلب با چیدانه همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با کاربرد چرم در دکوراسیون داخلی و همچنین علت محبوبیت آن در دکوراسیون، با شما در میان بگذاریم.

کاربرد چرم در دکوراسیون

همه ما می‌دانیم که چرم طبیعی از زمان‌های قدیم، عنصری بسیار کاربردی در زندگی انسان‌ها بوده است. انسان‌های اولیه برای گرم کردن خود و همچنین به منظور پوشاندن بدن خود از پوست حیوانات استفاده می‌کردند. در دنیای مدرن کنونی، استفاده از چرم در دنیای مد و فشن و برای تولید انواع کیف، کفش، کمربند و کت رواج بسیاری دارد. 

کاناپه چرم در دکوراسیون داخلی

البته لازم به ذکر است که دنیای معماری و دکوراسیون نیز از غافله عقب نمانده و استفاده از چرم در دکوراسیون‌های داخلی نیز امروزه محبوبیت بسیاری در میان طراحان داخلی و مردم دارد. شاید برایتان سوال باشد که چگونه می‌توانید از چرم در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. در ادامه پاسخ خواهیم داد:

1. قالیچه و فرش

استفاده از قالیچه‌ها و فرش‌های چرم در دکوراسیون‌های داخلی، رواج بسیاری در میان مردم دارند و به کار بردن آن‌ها، می‌تواند ظاهری بسیار لوکس و زیبا به دکوراسیون ببخشد. این قالیچه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی موجود هستند و می‌توانید متناسب با رنگ سایر اجزای دکوراسیون، بهترین طرح و رنگ قالیچه‌ها و فرش‌های چرم را انتخاب نمایید.

قالیچه چرم در دکوراسیون

ست کردن فرش یا قالیچه‌ها با مبلمان، همیشه انتخاب خوب و مناسبی به حساب می‌آید. می‌توانید آن‌ها را طوری انتخاب کنید که هر دو در یک تناژ رنگی باشند و یا حتی می‌توانید رنگ مبلمان را به نوعی انتخاب کنید که با رنگ فرش یا قالیچه‌های چرم، حالتی تضادگونه داشته باشد و سبب گردد که قالیچه چرم، بیشتر از سایر اجزای دکوراسیون، توجه را به خود جلب کند.

2. صندلی غذاخوری و صندلی راحتی

استفاده از چرم در تولید صندلی‌های غذاخوری و مبلمان راحتی، از گذشته تا کنون رواج بسیاری داشته است و وجود آن‌ها در خانه موجب افزایش صمیمیت و راحتی می‌شود. به هنگام خرید مبلمان راحتی چرم و یا هر نوع مبلمان دیگر دقت کنید که حتما رنگی را انتخاب نمایید که تمیز کردن و پاکیزه نگه داشتن آن برایتان مقدور و ساده باشد.

به عنوان مثال اگر در خانه فرزند کوچک و یا حیوان خانگی دارید، پیشنهاد ما به شما این است که از خرید مبلمان با رنگ روشن به شدت بپرهیزید. حضور حیوانات خانگی و کودکان در خانه سبب می‌گردد که خانه شما، دائما در معرض کثیف شدن باشد و شستشو و تمیز نمودن آن برایتان چالش بزرگی خواهد بود. پس در نتیجه بهتر است از مبلمان با چرم‌های تیره‌تر استفاده کنید تا دکوراسیون داخلی ظاهر زیباتری به خود گیرد.

صندلی ساده چرم با رنگ عسلی در دکوراسیون

3. پرده‌ها

اگرچه پرده‌های چرم گزینه‌های چندان رایجی نیستند، اما در سال‌های اخیر استفاده از این جنس پرده‌ها، در میان مردم بسیار باب شده است. علت محبوبیت پرده‌های چرم، تنها لوکس بودن آن‌ها نیست، بلکه جلوه زیبا و منحصر به فردی که این نوع پرده‌ها به دکوراسیون‌های داخلی می‌بخشند، تاثیر بیشتری بر افزایش محبوبیت آن‌ها داشته‌اند.

طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از پرده‌های چرم نیز وجود دارند که می‌توانید هر یک از آن‌ها را به سلیقه خود و متناسب با سایر اجزای دکوراسیون داخلی انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که در نگهداری و مراقبت از پرده‌های چرم باید دقت بیشتری به کار گیرید. زیرا تابش مستقیم آفتاب به چرم، می‌تواند به آن آسیب برساند.

پرده چرم در دکوراسیون

4. روکش درب‌ها

یک انتخاب نه چندان متداول، اما زیبا برای استفاده از چرم در دکوراسیون، استفاده از آن به عنوان روکش درب‌ها می‌باشد. استفاده صحیح از این درب‌ها و ایجاد تناسب رنگی و طرحی با سایر اجزای دکوراسیون می تواند سبب ایجاد زیبایی خاص و منحصر به فردی در فضاهای داخلی شود. برای استفاده صحیح از این درب‌های چرم در دکوراسیون به شما پیشنهاد می‌کنیم که از یک طراح دکوراسیون متخصص کمک بگیرید.

5. دیوارپوش

افزودن یک دیوارپوش چرم به دکوراسیون داخلی می‌تواند بی‌نظمی‌ها و سلختگی‌های خانه را در چند دقیقه به زیبایی و نظم و ترتیب منحصر به فرد تبدیل کند. یکی از اصلی‌ترین مزایای دیوارپوش‌های چرم این است که در صورت عوض کردن خانه و اثاث‌کشی به خانه دیگر، می‌توانید آن‌ها را از دیوار جدا کرده و با خود به خانه جدید ببرید.

استفاده از این دیوارپوش‌ها برای تمام دیوارهای خانه و یا اتاق‌ها الزامی نیست. شما می‌توانید یک و یا حتی نیمی از یک دیوار را با استفاده از دیوارپوش چرم بپوشانید. وجود همین یک دیوار نیز به تنهایی می‌تواند زیبایی چرم را به خوبی به سایر قسمت‌های خانه نیز منتقل کند.

دیوارپوش چرم در دکوراسیون

خواندن این مطلب را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:  مبل چرم: انواع، نگهداری،مزایا و معایب!

6. میز چای یا قهوه‌خوری

اگر می‌خواهید از چرم در مرکز خانه و جایی که بیشتر جلب توجه کند استفاده نمایید، بهتر است یک میز قهوه‌خوری از جنس چرم تهیه کرده و آن را در اتاق نشیمن خود قرار دهید. زیبایی چرم می‌تواند موجب افزایش صمیمیت در فضای داخلی اتاق نشیمن شود.

سه مبل تک نفره عسلی چرم در دکوراسیون داخلی

مزایای استفاده از چرم در دکوراسیون داخلی

حال که با چگونگی استفاده از چرم در دکوراسیون داخلی آشنا شدید، وقت آن رسیده که با مزایای این کالای طبیعی آشنا شوید و بدانیذ که چرا استفاده از آن گزینه خوبی به حساب می‌آید؟ در ادامه به برخی از اصلی‌ترین مزایای چرم و استفاده از آن اشاره خواهیم کرد:

1. چرم، زیبایی منحصر به فردی به فضای داخلی می‌بخشد

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت چرم در میان مردم، ظاهر زیبا و طرح منحصر به فرد آن است که جلوه‌ای بسیار خاص به دکوراسیون‌های داخلی می بخشد. گذشته از این، جنس چرم معمولا با هر سبکی از دکوراسیون اعم از مدرن و امروزی و یا حتی وینتیج متناسب بوده و همخوانی دارد. این در حالی است که کمتر متریال‌هایی وجود دارند که با هر سبک دکوراسیونی متناسب باشند. پیشبینی می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور، از چرم در قسمت‌های دیگر دکوراسیون داخلی نیز استفاده شود.

مبل راحتی چرم در دکوراسیون خانه

2. جنس چرم، مراقبت و نگهداری ساده‌تری دارد

مراقبت و نگهداری از کالاهایی که جنس چرم دارند معمولا ساده‌تر هستند. مهم نیست که شما مبلمان چرم دارید یا دیوارپوش‌های چرم، به هر حال به محض اینکه لکه‌ای روی آن‌ها بوجود آمد می‌توانید به سادگی آن را پاک کرده و از بین ببرید. پاک کردن و شستشوی ساد جنس چرم را می‌توانیم از اصلی‌ترین مزایای آن و اصلی‌ترین دلایل محبوبیت آن در میان مردم بدانیم.

کشیدن یک دستمال تمیز روی چرم می‌تواند گرد و خاک‌ها را به سادگی از روی آن پاک کند و در صورتی که نیاز به نظافت عمیق آن داشته باشید می‌توانید از دستگاه بخارشوی استفاده کنید.

برای تمیز کردن مبلمان چرم، این مطلب برایتان مفید خواهد بود:  چگونه مبل چرم را تمیز کنیم؟

3. کالاهای چرم، عمر و دوام طولانی دارند

چرم یکی از بادوام‌ترین متریال‌های طبیعی می‌باشد که با مراقبت و نگهداری صحیح می‌تواند تا سال‌ها سالم مانده و دوام داشته باشد. لوازمی که از چرم‌های مرغوب ساخته می‌شوند، به سادگی آسیب نمی‌بینند و معمولا عمر طلانی دارند. تولیدکنندگان چرم مدتیست در تلاشند که نوعی از چرم، با دوام و طول عمر بیشتر نسبت به چرم‌های قدیمی و همچنین مراقبت و نگهداری ساده‌تر تولید نمایند.

کاناپه رنگ روشن چرم در دکوراسیون داخلی

4. جنس چرم با هر نوع سبک دکوراسیون، تطبیق‌پذیر است

استفاده از چرم در دکوراسیون، دست طراح و یا صاحب خانه را در انتخاب سایر لوازم دکوراسیون، باز می‌گذارد. زیرا جنس چرم با تمام سبک‌های دکوراسیون تطبیق‌پذیر است. شاید قصد ایجاد تغییرات در دکوراسیون خانه و یا محل کار خود را داشته باشید و از این بترسید که پس از قرار دادن در فضای داخلی، سایر لوازم را چگونه متناسب با آن انتخاب کنید. در پاسخ باید بگوییم که جنس چرم، به سادگی با دکوراسیون‌های مختلف، تطبیق داده می‌شود و برای انتخاب سایر لوازم چالش بزرگی نخواهید داشت. با انتخاب رنگ مناسب اجزای دکوراسیون، می‌توانید زیبایی فضای داخلی را دوچندان نمایید.

5. چرم می‌تواند هم مردانه باشد و هم زنانه

یکی دیگر از زیبایی‌های منحصر به فرد چرم این است که هم می‌تواند مردانه باشد و هم زنانه. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که چرم تنها با رنگ‌ها و مدهای مردانه متناسب است. درحالی که این باور کاملا اشتباه است. وجود چرم در فضاهای داخلی می‌تواند دکوراسیون را کاملا زنانه کند، اما لازم است در کنار لوازم چرم، از رنگ‌ها و طرح‌های صحیح استفاده شود.

مبل و کفپوش چرم در دکوراسیون داخلی

پس تفاوتی ندارد که می‌خواهید دکوراسیون‌تان مردانه باشد یا زنانه، استفاده از چرم در دکوراسیون می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. تنها کافیست در انتخاب سایر اجزاء و المان‌های دکوراسیون، دقت کافی را به خرج دهید تا متناسب‌ترین گزینه‌ها را انتخاب نمایید.

کلام آخر

به عقیده ما، چرم یکی از تطبیق‌پذیرترین و منحصربه‌فردترین متریال‌های طبیعی برای دکوراسیون داخلی تمام خانه‌هاست. با کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه دکوراسیون، می‌توانید از چرم به نحوی کاملا صحیح استفاده نمایید و جلوه‌ای زیبا و خاص به خانه خود ببخشید.

کاناپه قهوه‌ای چرم در دکوراسیون داخلی

امیدواریم که این مطلب چیدانه، موارد استفاده از چرم در دکوراسیون‌ها و مزایای آن را را به خوبی برایتان آشکار کرده باشد. فراموش نکنید که با کمک لوازم چرم، می‌توانید زیبایی خانه‌تان را دو چندان کنید.

چیدانه، خواندن مطالب زیر را نیز به شما می‌دهد:

منبع: architecturelab

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه