تزیین دیوار اتاق دخترانه با این 10 ایده کاربردی

تزیین دیوار اتاق دخترانه با این 10 ایده کاربردی

به قلم: گلنار

برای طراحی یک فضا، جزئیات حرف اول را می‌زند. توجه به جزئیات هنگام دکور کردن می‌تواند حس و حال آن فضا را به طور کلی تغییر دهد. شاید شما هم اتاق فرزندتان را چیده باشید اما احساس کنید ناقص است و هنوز فضای مطلوب شما به‌دست نیامده است. در ادامه به بررسی 10 ایده کاربردی برای تزیین دیوار اتاق دخترانه می‌پردازیم. شما می‌توانید از هریک از آن‌ها برای کامل کردن دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و زیباتر جلوه دادن دیوارهای اتاق فرزندتان استفاده کنید.

  • طرح های دیواری هندسی
  • گل‌های کاغذی
  • دیوار آویزهای دستی
  • کتابخانه دیواری
  • حلقه‌های رنگی
  • نقوش سایه‌نما
  • بوردهای دیواری
  • گالری دیواری
  • تصاویر پرینت‌شده
  • دیوارآویزی از روبان
تزیین دیوار دخترانه

1. استفاده از طرح‌های دیواری هندسی

طرح‌های هندسی بسیار چشم‌نوازند و حس خوبی را به فضا منتقل می‌کنند. برای پیاده کردن این طرح در دیوار اتاق، نیاز نیست حتما به دنبال کاغذ دیواری با این طرح بگردید. تنها کافی‌ست از چسب کاغذی و رنگ کمک بگیرید. البته که به کمی صبر و حوصله هم نیاز است تا نتیجه کار تمیز و زیبا شود.

تابلو فرش ریحان

مطلب پیشنهادی: عکس اتاق خواب دخترانه، قبل از ورود به این بهشت رویایی، در بزنید!

تزیین اتاق دخترانه

2. استفاده از گل‌های کاغذی در تزیین دیوار اتاق دخترانه

گل‌های کاغذی یک فضای کاملا دخترانه و بسیار لطیف خلق می‌کنند. این گل‌های سه‌بعدی را هم می‌توانید به صورت آماده تهیه کنید و هم با کمک آموزش‌های مختلفی که در اینترنت وجود دارد و کمی خلاقیت می‌توانید خودتان درست کنید و به ‌عنوان عناصر تزئینی بسیار زیبا مورد استفاده قرار دهید. به جای گل، با توجه به خواسته فرزندتان هر چیز دیگری مثل پروانه، قلب، پرنده و… را می‌توانید آماده یا تهیه کنید.

تزیین اتاق دخترانه با دیوارآویز

3. استفاده از دیوارآویزهای دستی

به کمک آویزهای دیواری رنگی، می‌توانید رنگ و بافت بیشتری به فضا اضافه کنید. این دیوارآویزها را از طریق آموزش‌های مختلف، به سادگی خودتان می‌توانید آماده کنید و جلوه متفاوت‌تری به دیوار اتاق فرزندتان ببخشید.

دکور اتاق دخترانه

4. تزیین دیوار اتاق دخترانه با کتابخانه دیواری

یک کتابخانه دیواری می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تزیین دیوار اتاق دخترانه به‌شمار برود. طبقه‌های قرارگیری کتاب را می‌توانید براساس سلیقه خود انتخاب نمایید و کتاب‌های رنگارنگ کودکان را به شیوه‌ زیبایی روی آن‌ها بچینید. لابه‌لای کتاب‌ها، روی قفسه‌ها می‌توانید لوازم دکوری و عروسک‌های کوچک فرزندتان را هم بچینید تا در کنار هم یک ترکیب بسیار زیبا به وجود آید.

دکوراسیون اتاق دخترانه

5. حلقه‌های رنگی

یک ایده بسیار خلاقانه و در عین حال ساده، استفاده از کارگاه‌های گل‌دوزی است. کافی‌ست تکه‌ای از پارچه‌های مورد علاقه‌تان را ببرید و داخل کارگاه‌های گلدوزی قرار دهید. سپس این کارگاه‌ها همچون آثار هنری بسیار زیبا، زینت‌بخش اتاق فرزندتان خواهند بود.

مطلب پیشنهادی: کناف سقف اتاق خواب دخترانه ساده باشه یا شکلی؟

تزیین دیوار اتاق دخترانه

6. نقوش سایه‌نما برای تزیین دیوار اتاق دخترانه

نقوش سایه‌نما از اشکال مختلف، فضای شما را بسیار متفاوت جلوه خواهد داد و طراوت و زیبایی خاصی به اتاق خواهد بخشید. این نقوش را می‌توانید به صورت برچسب‌های دیواری آماده تهیه کنید یا حتی به کمک رنگ، آن‌ها را بر روی دیوار نقاشی کنید.

مطلب پیشنهادی: اتاق دخترانه جدید، نوشین از رنگ روشن استفاده کرده!

ایده تزیین اتاق دخترانه

7. بوردهای دیواری

یکی از گزینه‌های بسیار کاربردی برای تزیین دیوار اتاق دخترانه، استفاده از بوردهای دیواری است. با استفاده از این بوردها یک تیر و چند نشان بزنید!

تهیه و آماده کردن این بوردها بسیار ساده‌است. کافی‌ست یک تخته بزرگ را به دیوار متصل کنید. در این شرایط هم می‌توانید از آن به‌عنوان فضایی بالای میز تحریر فرزندتان استفاده کنید که موارد مورد نیازش را روی آن متصل کند و هم لوازم تزئینی مختلفی را روی آن آویزان کنید. حتی یک سبد فلزی هم می‌توانید به این بورد اضافه کنید تا فرزندتان کتاب‌هایش را داخل آن بگذارد.

دکوراسیون اتاق دخترانه

8. تزیین دیوار اتاق دخترانه با گالری دیواری

برای این‌که یک گالری دیواری بسیار زیبا از هنرهای دستی فرزندتان داشته باشید، تنها کافی‌ست قاب‌های خالی مختلفی را به صورت یک‌رنگ یا با رنگ‌های مختلف بسته به سلیقه خودتان رنگ کنید و داخل قاب‌ها کاردستی‌ها یا نقاشی‌های فرزندتان را به دیوار متصل کنید. به این ترتیب یک گالری هنری بسیار زیبا از آثار کودکتان خواهید داشت.

مطلب پیشنهادی: رنگ اتاق خواب نوجوانان، دیگه دختر و پسر نداره!

تزیین دیوار اتاق دخترانه

9. تصاویر پرینت‌شده

اگر از بین کاغذ دیواری‌ها یا تصاویر پرینت‌شده آماده، گزینه دل‌خواهتان را پیدا نکردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در اینترنت تصویر دل‌خواهتان را پیدا کنید و در ابعاد مورد نظر آن را پرینت بگیرید. سپس تصویر آماده شده را به دیوار متصل کنید یا بچسبانید.

دیوارآویز برای دکور اتاق دخترانه

10. دیوارآویزی از روبان

حتما در منزلتان چند تکه روبان یا تکه‌های پارچه پیدا خواهد شد. برای ساخت این دیوارآویز زیبا که برای تزیین دیوار اتاق دخترانه یک گزینه بسیار مناسب به‌ شمار می‌رود، نیاز به یک شاخه درخت ضخیم، یک طناب نازک و تعدای روبان و پارچه دارید. با آویزان کردن روبان‌ها و پارچه ها به شاخه درخت و آویزان کردن آن به دیوار به کمک طناب، یک دیوارآویز بسیار زیبا خواهید داشت.

دریم کچرهای زیبا در تزیین دیوار اتاق دخترانه
دریک کچرهای زیبا در تزیین دیوار اتاق دخترانه
پوستر برای تزیین دیوار اتاق دخترانه
پوستر برای تزیین دیوار اتاق دخترانه
نقوش و استیکر دیواری در تزیین دیوار اتاق دخترانه
نقوش و استیکر دیواری در تزیین دیوار اتاق دخترانه
اریگامی برای تزیین اتاق دخترانه
اریگامی برای تزیین اتاق دخترانه

کلام آخر

ایده‌هایی که برای تزیین دیوار اتاق دخترانه گفته شد، 10 مورد از صدها ایده‌ای هستند که می‌توانید برای اتاق فرزندتان استفاده کنید. تنها نیاز است کمی حوصله، صبر و خلاقیت داشته باشید تا اتاق فرزند دلبندتان را تبدیل به یک اتاق بسیار خاص و زیبا کنید.

“برای خرید وسایل اتاق خواب دخترانه با اهالی فن چیدانه در ارتباط باشید"

نویسنده: فرگل سلحشور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه