Chidaneh.com placeholder image

انواع سایبان برقی؛ از روزهای گرم تابستان تا روزهای بارانی پاییز!

به قلم: سمانه زارعی

اغلب شهرهای کشور ما در منطقه ­ای آفتاب­ خیز قرار دارند و این مساله باعث شده است که ایجاد سایه در فضاهایی که افراد رفت و آمد دارند اهمیت داشته باشد. انواع مختلفی از سایبان­ ها در فضاهای مختلفی مانند؛ مغازه­، پارکینگ، محوطه و… مورد استفاده قرار می ­گیرند. یکی از انواع سایبان­ های کاربردی که امروزه کار استفاده از سایبان را راحت ­کرده است سایبان برقی است. در این مطلب با گروه ایران سایبان همراه شدیم تا راجع به انواع سایبان برقی بیشتر بدانیم. این مطلب از چیدانه را از دست ندهید.

 

اسکای اسکرپر

ایران سایبان
سایبان برقی مدل بازویی
ایران سایبان

سایبان برقی چیست؟

در گذشته اغلب از سایبان­ های ثابت و یا سایبان­ های دستی برای ایجاد سایه استفاده می ­شد. ولی این روزها که همه چیز به سمت تکنولوژیک شدن پیش می­رود و افراد به فکر هوشمندسازی خانه ­هایشان هستند سایبان برقی یک انتخاب عالی است. سایبان برقی انواعی از سایبان است که به کمک جریان الکتریسیته باز و بسته می­ شود و نیازی به نیروی مکانیکی ندارد. سایبان برقی همان سایبان بازویی است که به موتور برقی و ریموت مجهز شده است.

 

ایران سایبان
سایبان کالسکه ای رستوران روتیندا
ایران سایبان

سایبان برقی، چه مزایایی داره؟

سایباق برقی نسبت به سایبان ­های دستی مزایای زیادی دارد که باعث شده است بسیاری از افراد آن را انتخاب کنند. از جمله مزایای سایبان برقی عبارتند از:

  • استفاده و کارکرد راحت به دلیل برقی بودن سایبان
  • دارای وزن کم به دلیل استفاده از فلز آلومینیوم
  • مقاومت بالا در برابر آتش و آب
  • امکان چاپ تبلیغات بر روی سایبان
  • دوام و طول عمر بالا
  • امکان اتوماتیک کردن سایبان

 

ایران سایبان
سایبان برقی مدل بازویی
ایران سایبان

انواع سایبان برقی

سایبان­ های برقی به شکل بازویی هستند و در دو نوع یکطرفه و دوطرفه طراحی می­ شوند. ساختار و قطعات انواع سایبان­ های برقی تقریبا شبیه است و طبق شرایط محیط و نیازهای کارفرما بهترین نوع آن برای فضا انتخاب می­ شود. در ادامه مطلب انواع سایبان برقی براساس ساختار و کاربرد در فضاهای مختلف توضیح داده شده است:

  • سایبان فول باکس
  • سایبان کلاسیک
  • سایبان برقی پارکینگ
  • سایبان برقی مغازه
  • سایبان برقی محوطه و تراس
  • سایبان برقی استخر

 

مطلب پیشنهادی: انواع سایبان خانگی، حتی برای بالکن کوچک!

 

ایران سایبان
سایبان برقی مدل بازویی
ایران سایبان

سایبان فول باکس

این سایبان به نام سایبان برقی فول کاست هم شناخته شده است. این نوع سایبان برقی پس از بسته شدن داخل یک پوشش آلومینیوم جمع می­ شود. سایبان فول کاست یکطرفه است و دو کاور آلومینیوم در بالا و پایین سازه دارد و به دلیل ظاهر زیبا و مدرن طرفداران زیادی دارد. قابلیت چاپ تبلیغات بر روی این نوع سایبان­ ها از ویژگی ­های دیگر آن است.

 

ایران سایبان
سایبان برقی مدل بازویی
ایران سایبان

سایبان کلاسیک

سایبان کلاسیک جزو سایبان­ های متحرک است. سایبان کلاسیک می ­تواند به صورت برقی طراحی شود ولی انواع دستی و ریموتی هم دارد. این سایبان نصب و راه­ اندازی راحتی دارد. یکی از ویژگی ­های جالب این سایبان امکان اضافه کردن روکش ضدآب به آن است. با این کار دوام و عمر سایبان در برابر شرایط محیطی و بارندگی افزایش می­ یابد. سایبان کلاسیک شباهت زیادی به سایبان فول باکس دارد ولی تفاوت­ هایی در کاور اجزا و قطعات آن دیده می­ شود. 

 

سایبان برقی پارکینگ

سایبان برقی پارکینگ

ممکن است مجبور باشید ماشین خود را در حیاط بگذارید و یا پارکینگ مسقف برای پارک خودرو نداشته باشید. در این حالت تهیه یک سایبان برقی خودرو بهترین راهکار است. باتوجه به شرایط محیط سایبان برقی پارکینگ می ­تواند به شکل یکطرفه و یا دوطرفه طراحی شود.

استفاده از سایبان برای پارکینگ؛ خودرو شما را از اشعه خورشید حفظ می­ کند، از افزایش دمای داخل ماشین در فصل گرم جلوگیری می ­شود، ماشین شما تمیز می­ ماند و رنگ خودرو حفظ می­ شود.

 

ایران سایبان
سایبان کالسکه ای طرح راه راه
ایران سایبان

سایبان برقی مغازه

وجود سایبان برای مغازه و فروشگاه­ هایی که ساعتی از روز در معرض آفتاب هستند و یا برای حفاظت از خیس شدن ورودی مغازه در فصل بارندگی ضروری است. انواع مختلفی از فروشگاه­ ها و مغازه­ ها مانند سوپرمارکت، میوه فروشی، کافه، بستنی فروشی و.. از سایبان استفاده می­ کنند. استفاده از سایبان برای مغازه ­ها علاوه بر ایجاد سایه و آسایش برای مشتری­ ها، از گرم شدن داخل مغازه در فصل گرم جلوگیری می­ کند. حالا اگر سایبان برقی باشد کار فروشنده راحت است و با زدن یک کلید می ­تواند آن را باز و بسته کند.

 

ایران سایبان
سایبان برقی مدل بازویی
ایران سایبان

سایبان برقی محوطه و تراس

برای ایجاد سایه در محوطه و تراس ایده ­های مختلفی وجود دارد، یکی از بهترین و مطمئن ­ترین وسایل برای سایه اندازی در تراس و بالکن استفاده از سایبان برقی بالکن و تراس است. با استفاده از سایبان می­ توانید بر اساس میزان تابش نور خورشید سایبان را در حدی که می­ خواهید باز و بسته کنید و به این ترتیب میزان نور را کنترل کنید.

 

سایبان برقی استخر

سایبان برقی استخر

استفاده از سایبان برقی برای استخر امکان شنا کردن در آفتاب و سایه را برای شما فراهم می­ کند. همچنین اگر به فکر ایجاد فضایی قابل محصور شدن و خصوصی برای استخر هستید می­توانید به نصب سایبان برقی استخر فکر کنید. با این کار از تبخیر آب سطح استخر هم جلوگیری می­ شود. سایبان استخر به دو صورت متحرک و ثابت طراحی می­ شوند. 

 

ایران سایبان
سایبان برقی مدل بازویی
ایران سایبان

انواع سایبان برقی؛ چه اجزایی داره؟

سایبان برقی پنج قسمت اصلی دارد:

  • پارچه: بخش اصلی سایبان که می تواند از جنس ­های مختلف؛ برزنتی، فلکسی و یا ترانزیتی باشد. گاهی هم از پلی استر، پی وی سی و اکریلیک در تولید پارچه استفاده می شود.

 

  • موتور برقی: به موتورهای مورد استفاده در سایبان برقی موتور لوله ­ای یا توبولار گفته می ­شود. مهم ترین قطعه برای عملکرد صحیح سایبان برقی است.

 

  • بازو و مفصل : برای باز و بسته شدن سایبان برقی از قطعات فلزی استفاده می ­شود که دارای حرکت آرنجی هستند به آنها بازو می­ گویند. بازوها انواع مختلفی دارند.

 

  • درپوش: لبه ­های سازه سایبان درپوش ­هایی دارند که باعث بهتر شدن ظاهر سایبان می ­شود. انواع سایبان­ ها درپوش ­های مختلفی دارند.

 

  • یراق آلات: اجزا و قطعات جانبی سایبان­ ها مانند بازوها، تنطیم کننده­ ها و نگهدارنده­ ها جزو یراق­ آلات سایبان برقی هستند.

 

ایران سایبان
سایبان برقی مدل بازویی
ایران سایبان

انواع سایبان برقی؛ قیمتش چقدره؟

سایبان­ ها با توجه به ویژگی ­های خود قیمت متفاوتی دارند. عوامل مختلفی مانند: نوع سایبان، جنس پارچه به کار رفته، نوع موتور، ابعاد و اندازه، قطعات سایبان بر روی قیمت انواع سایبان برقی موثرند. با توجه به نیاز خود و بودجه ­ای که دارید می­ توانید بهترین سایبان برقی را برای فضای مد نظرتان سفارش بدهید.

 

ایران سایبان
سایبان کالسکه ای رستوران روتیندا
ایران سایبان

کلام آخر:

با استفاده از سایبان­ های برقی با سایبان­ های دستی خداحافظی کنید. برای تهیه مناسب ­ترین سایبان با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت کنید. وجود سایبان برای پارکینگ، استخر، محوطه و.. باعث آسایش شما خواهد بود. برای نصب سایبان برقی لازم است از افراد ماهر در این زمینه استفاده شود تا خیالتان بابت درست کار کردن سایبان راحت باشد.

مجموعه ایران سایبان ارائه دهنده انواع خدمات سایبان است که در زمینه انواع سایبان و سقف برقی فعالیت می­ کند. اگر شما هم به دنبال تهیه و اجرای سایبان برقی هستید به پروفایل گروه ایران سایبان مراجعه کنید و انواع محصولاتشان را ببینید. برای مشاوره و خرید انواع سایبان با کارشناسان ایران سایبان در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه