Chidaneh.com placeholder image

پوشاندن دید تراس، 8 راه‌حل نجات دهنده!

به قلم: مژگان احمدی

افراد زیادی امروزه به‌دنبال روش‌هایی برای پوشاندن دید تراس هستند. چون اکثر آپارتمان‌ها در فاصله‌ی نزدیکی از هم قرار دارند و حریم خصوصی بعضی از فضاها مانند بالکن‌ها و تراس‌ها کمی نقض شده است. به همین دلیل نمی‌توان از این فضاها با خیال راحت استفاده کرد. اگر شما هم به‌دنبال راه‌حل‌های ایجاد حریم برای تراس و بالکن‌تان هستید این مطلب حسابی به دردتان می‌خورد. پس چیدانه را تا انتهای این متن همراهی کنید.

پوشاندن دید تراس، 8 راه حل نجات دهنده!

chidaneh ad banner

پوشاندن دید تراس و بالکن

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که برای ایجاد پوشش و بستن دید تراس و بالکن باید مورد توجه قرار بگیرد، ساختمان مسکونی یا خانه‌ی شما و محلی است که در آن واقع شده است. گاهی اوقات دید از خانه‌ی همسایه به‌گونه‌ای است که نیاز دارید پوش کامل را انتخاب نمایید اما گاهی اوقات نیز ایجاد فضاهای نیمه‌باز و نیمه‌بسته کفایت می‌کند. برای هرکدام از این وضعیت‌ها ایده‌هایی وجود دارد که در ادامه می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید:

  1. پوشش دید تراس با شیشه‌های مات و رنگی
  2. ایجاد دیوار سبز روی بالکن
  3. استفاده از حصیر یا پرده بامبو
  4. ایجاد حریم با دیوارهای مجوف
  5. پوشش زیبا با گیاهان رونده
  6. بستن دید با سایه‌بان
  7. استفاده از دیوارهای متحرک
  8. اجرای لوورهای چوبی

1. شیشه‌های مات شده برای ایجاد حریم در تراس خانه

اولین کاری که به ذهن هرکسی می‌رسد استفاده از دیوارهای شیشه‌ای است، اما نه شیشه‌های شفاف. شیشه‌هایی که به‌وسیله‌ی برچسب‌های شیشه مات‌کن پوشانده شده‌اند. برچسب شیشه مات‌کن، راه‌حلی آسان برای حفظ حریم خصوصی است. این دیوارهای شیشه‌ای می‌توانند تا نصفه ارتفاع تراس شما را بپوشانند و بالای آن‌ها باز باشد تا تهویه‌ی هوا به آسانی در فضا صورت بگیرد. همچنین در حالت ایستاده هم بتوانید از منظره‌ی بیرون لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی: پوشش تراس در پاییز، با این ترفند سرمای فصل رو مهار کن!

دیوارهای متحرک

2. دیوارهای متحرک و چرخان برای پوشاندن دید تراس

برای اینکه بتوانید از منظره‌ی بیرون تراس‌ها و بالکن‌های‌تان استفاده کنید و همزمان هم حریم خصوصی مورد نیازتان را در اختیار داشته باشید، می‌توانید از دیوارهای متحرکی که روی آن‌ها حکاکی شده و روزنه‌هایی برای عبور نور دارند، استفاده کنید. این دیوارها می‌توانند بنابه نیاز شما باز یا بسته باشند.

دیوارهای سبز برای ایجاد حریم در تراس خانه

3. دیوارهای سبز برای ایجاد حریم در تراس خانه

شما می‌توانید از وسیله‌هایی که در تراس‌تان وجود دارد برای ایجاد حریم استفاده کنید. مثلا گلدان‌ها و گیاهان خانگی که در آنجا وجود دارند می‌توانند دیوارهایی طبیعی برای شما بسازند. این دیوارها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و درضمن می‌توانید آن‌ها را خودتان بسازید.

4. دیوارهای مجوف برای ایجاد پوشاندن دید تراس

این دیوارها هم می‌توانند مشکل‌گشا باشند، چراکه قادرند نور را از خود عبور دهند و علاوه‌بر این می‌توانند حریم مورد نظرتان را ایجاد کنند. از طرفی دیدتان به منظره‌ی روبه‌رو را هم کور نمی‌کنند و همچنین ایده‌ی خلاقانه‌تری هستند. محصور کردن تراس‌ها به‌وسیله‌ی این دیوارها باعث می‌شود تا تراس تبدیل به فضایی نیمه‌باز شود که به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

گل‌های رونده برای ایجاد حریم در تراس خانه

5. گل‌های رونده برای ایجاد حریم در تراس خانه

اگر می‌خواهید در تراس خانه‌تان حریمی زیبا و زنده داشته باشید، گل‌های رونده بهترین پیشنهاد هستند. این گل‌ها درست است که دید شما را به بیرون از بین می‌برند ولی به‌جای آن منظره‌ی زیبای دیگری را جایگزین می‌کنند که می‌توانید به سلیقه‌ی خودتان آن را تزیین کنید.

مطلب پیشنهادی: گیاهان فضای باز، 10 گیاه برای زیباتر شدن بالکن و تراس منزل!

سقف‌های متحرک برای ایجاد حریم در تراس خانه

6. سقف‌های متحرک برای ایجاد حریم در تراس خانه

اگر تراس یا بالکن‌تان بدون سقف است به‌راحتی می‌توانید با تهیه‌ی سقف‌های متحرک یا سایبان‌های برقی آن را محصور کنید. برای تهیه‌ی این سقف‌ها و سایبان‌های برقی بد نیست به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید، آن‌ها می‌توانند به شما مشاوره بدهند.

سایبان‌های دستی پارچه‌ای برای ایجاد حریم در تراس خانه

  • سایبان‌های دستی پارچه‌ای برای ایجاد حریم در تراس خانه

اگر نمی‌خواهید از سایبان‌های برقی استفاده کنید، سایبان‌های دستی را جایگزین آنها کنید ولی در نظر داشته باشید سایبانی که می‌خواهید استفاده کنید باید قابلیت تغییر درجه‌ی پایه را داشته باشد تا بتوانید به‌عنوان یک دیوار متحرک هم از آن بهره ببرید.

7. پوشاندن دید تراس با پرده‌های حصیری و بامبو

این ایده شما را به طبیعت و زیبایی بیشتر در بالکن و تراس نزدیک می‌کند. چوبی بودن حصیر و بامبو می‌تواند در کنار گیاهان ترکیب جذابی را ایجاد کرده و درعین‌حال دید را نیز محدود نماید. در دسترس بودن این متریال از دیگر دلایلی است که عملی شدن این ایده را بیشتر خواهد کرد.

لوورهای چوبی برای ایجاد حریم در تراس خانه

8. لوورهای چوبی برای ایجاد حریم در تراس خانه

برای دورتادور تراس و یا حیاط‌تان لوورهای چوبی سفارش دهید و آنها را نصب کنید. این لوورها علاوه‌بر اینکه حریم مدنظرتان را ایجا می‌کنند، حس و حال طراوت و سرزندگی چوب را در تراس‌تان جاری می‌کنند و فضایی دلچسب‌تر را در بالکن به وجود می‌آورند.

کلام آخر

در این مطلب با 8 ایده و راه‌حل نجات دهنده برای ایجاد حریم شخصی در تراس و بالکن منزل آشنا شدیم. شما چه راهکاری برای پوشاندن دید تراس خود پیشنهاد می‌کنید؟ ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ایما در تاریخ 23 دی 1394
موضوع این است که خانه ما تراس ندارد! کاش میشد این مشکل را هم حل کرد؛ مثلا چیزی شبیه تصویر ششم... یا هفتمی.

ثبت دیدگاه