Chidaneh.com placeholder image

سایبان پیش‌ساخته چیست؟ آشنایی با انواع سایبان‌های پیش‌ساخته

به قلم: مژگان احمدی

در این مقاله با همراهی مجموعه بزرگمهر خاوران با موضوع سایبان پیش ساخته همراه شما عزیزان هستیم. سایبان پیش ساخته چیست؟ سایبان ها را می توان نگهبانان سایه نیز نامید! چرا که این امکان را فراهم می کنند تا فضای زیر سایبان همواره در سایه قرار بگیرد و از نظر دمای هوا و نفوذ باد و باران قابل کنترل باشد. سایبان پیش ساخته در واقع نسل جدید ساخت سایبان است که علاوه بر نصب آسان تر و سریع تر، مقرون به صرفه نیز می باشد. نکات جالبی درباره انواع سایبان پیش ساخته بزرگمهر وجود دارد که شاید بخواهید بدانید. اگر فکر می کنید که خواندن این مقاله می تواند برای تان مفید باشد پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سایبان پیش ساخته در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که به دنبال مکانی سایه دار و امن برای پارک اتومبیل خود بوده باشید؛ و یا در بیرون از منزل یا محل کارتان در موقعیتی قرار گرفته باشید که برای جلوگیری از خیس شدن در بارانی ناگهانی و شدید، به دنبال یک سرپناه یا سایبان بگردید. این موقعیت ها و شرایط مشابه اینچنینی ست که افراد را ملزم به استفاده از سایبان در انواع پروژه های معماری و ساختمانی می کند. 

سرویس خواب بالسا

سایبان های پیش ساخته بزرگمهر تقریبا در همه جا کاربرد دارند. مثلا:

  • سایبان پیش ساخته ماشین که به عنوان پارکینگ برای ساختمان های مسکونی و یا سازمان های غیرمسکونی مثل مدارس و بیمارستان ها استفاده می شود
  • و یا سایبان پیش ساخته پنجره و درب که به بارانگیر معروف بوده و در بالای درب و پنجره ها در ساختمان های مسکونی و تجاری نصب می شوند
  • همچنین سایبان پیش ساخته حیاط که عمدتا برای ایجاد فضایی سرپوشیده مانند آلاچیق در ویلاها و محوطه ها کاربرد دارد
  • یا انواع سایبان پیش ساخته که برای محافظت از تاسیسات ساختمانی استفاده می شوند
  • و یا مثلا سایبان استخر پیش ساخته که اغلب در استخرهای روباز و به منظور ایجاد فضایی امن در مقابل تابش شدید آفتاب و بارش شدید باران نصب می گردد

معرفی انواع سایبان پیش ساخته

سایبان های پیش ساخته و به طور کلی به دو نوع تقسیم می شوند:

  • سایبان ثابت
  • سایبان متحرک

سایبان پیش ساخته ثابت در محل مورد نظر مثل بالای درب و پنجره ها و یا بالکن ها نصب می شود و دیگر قابل جابجایی نیست. در حالیکه سایبان پیش ساخته متحرک را بعد از نصب در محل نیز می توان حرکت داد. 

به عنوان مثال در  بسیاری از مراکز خرید و مغازه ها از سایبان های متحرک استفاده می شود تا بتوان اندازه سایبان را بر اساس تغییر جهت تابش خورشید در طول روز کنترل نمود. سایبان های متحرک نیز خود شامل دو نوع است:

  • سایبان متحرک دستی
  • سایبان متحرک برقی

استفاده از سایبان پیش ساخته به عنوان یک اِلِمان معماری

یک نکته بسیار جالب درباره استفاده از سایبان این است که می توان آنها را به عنوان یک اِلِمان معماری در طراحی نما نیز استفاده نمود. چرا که انواع سایبان پیش ساخته پتانسیل بسیار زیادی برای فرم دهی، دیزاین و نورپردازی دارند و با کمی دقت و توجه در طراحی و ساخت این سایبان‌ها میتوان نمای فوق العاده ای به فضا داد.

مدل های مختلف سایبان پیش ساخته

سایبان پیش ساخته بزرگمهر به طور معمول به هفت مدل مختلف دسته‌بندی می‌گردد که در ادامه آورده‌ایم.

1. سایبان پیش ساخته برقی یا سایبان پارچه ای

سابان برقی یک نوع سایبان پیش ساخته است که از یک موتور برقی، دو بازو و پوشش پارچه ای برزنتی تشکیل شده است. این مدل سایبان برای روی تراس جلوی مغازه ها و یا ویترین فروشگاه ها استفاده می گردد. سایبان پیش ساخته برقی با عمر متوسط و کار کرد خوب میتوان گزینه ای مناسب برای محل هایی باشد که نیاز به سایه دائم نداشته و فقط در برخی ساعات روز از سایبان استفاده میکنند. 

2. سایبان پیش ساخته پنجره (بارانگیر)

سایبان پیش ساخته پنجره که به بارانگیر پنجره معروف است سایبانی مناسب برای نصب بر روی پنجره ها ، درب ها و مسیر تردد افراد می باشد. البته از این سایبان ها میتوان به عنوان سایبان تراس نیز استفاده کرد. بارانگیر ها و سایبان پنجره در طول های مختلف و با پیش آمدگی های متفاوت قابل استفاده هستند. به طور معمول بارانگیر ها با پیش آمدگی 80 سانتیمتر و 100 سانتیمتر و 110 سانتیمتر و 145 سانتیمترمورد استفاده قرار میگیرند چرا که در این ابعاد نیاز به نصب پایه اضافه و یا صفحه نمیباشد. بارانگیر ها سایبان پیش ساخته بسیار سبک و مقاوم هستند که به راحتی بر روی دیوار نصب شده و تمام اتصالات به صورت پازلی و پیچ و مهره ای انجام می گردد.

3. سایبان پیش ساخته فراز

سایبان پیش ساخته فراز جزو سایبان های زیبا و بسیار ایمن و در عین حال جمع و جور است. این سایبان پیش ساخته تماما به صورت پیچ و مهره ای بوده و نیاز به پایه اضافه ندارد. سایبان فراز بزرگمهر در مدت زمان بسیار کوتاه حدود 3 ساعت در محل نصب و قابل استفاده میگردد. تمامی قطعات در کارخانه بزرگمهر تولید و با رنگ کوره ای الکترو استاتیک پوشش می گردد و پس از تایید واحد کنترل کیفیت به بسته بندی شده و همراه با شناسنامه و راهنمای نصب به محل ارسال می گردد. نصب سایبان فراز به خاطر طراحی و تولید دقیق قطعات بسیار ساده بوده و به راحتی میتوان را نصب و از آن استفاده کرد.

4. سایبان پیش ساخته تاراز

سایبان پیش ساخته تاراز جزو محبوب ترین سایبان های خودرو موجود می باشد . استحکام و امنیت و ظاهر زیبا از ویژگی های این نوع سایبان است و در محل هایی که بیش از یک خودرو پارک میگردد استفاده از سایبان تاراز بزرگمهر پیشنهاد می گردد. سایبان تاراز به صورت پیش ساخته با متریال باکیفیت و درجه یک ساخته می شود. پیش آمدگی این سایبان دردو سایز 5 و 6 متر می باشد و فاصله پایه ها از یکدیگر 5 متر است. برای نصب سایبان تاراز نیاز به صفحه گذاری در محل می باشد.

5. سایبان پیش ساخته باران

سایبان پیش ساخته باران نوعی سایبان با طراحی منحصر به فرد می باشد. پایه های این سایبان به صورت دو قوسی برعکس ساخته می شوند. این سایبان پیش ساخته معمولا برای سایبان خودرو های با ارتفاع زیاد استفاده می گردد. سایبان پیش ساخته باران با پروفیل های بسیار مقاوم صنعتی و ورق های فولادی تولید می گردد. 

6. سایبان پیش ساخته نگین

سایبان پیش ساخته نگین سایبانی با قابلیت افزایش میزن پیش آمدگی سایبان می باشد. این سایبان به طور معمول در کنار دیوار نصب شده و از طرفی پایه بلند تری نسبت به سایبان فراز دارد. سایبان پیش ساخته نگین از قسمت بالا دارای مهاربند فلزی است که تحمل نگهداری پوشش سایبان رادارد و به همین خاطر سایبان پیش ساخته نگین با پیش آمدگی تا 6 متر بدون نیاز به پایه مزاحم و اضافه قابل نصب است.

7. سایبان پیش ساخته ترک

سایبان پیش ساخته مدل ترک مناسب ورودی درب حیاط و ساختمان هایی است که درب در قسمت میانی دیوار حیاط قرار گرفته است. این سایبان با پوشش گسترده و زیبا بدون پایه اضافه بوده و نصب آن نیاز به صفحه گذاری در محل دارد. پوشش دهی سایبان و گستره آن بسیار خوب بوده و طول و عرض سایبان 6 متر در 6 متر می باشد. این سایبان مناسب پارک دو خودرو می باشد. 

مزایا و معایب استفاده از سایبان پیش ساخته

استفاده از سایبان های پیش ساخته مانند هر یک از دیگر تکنولوژی های ساخت دارای مزایا و معایبی ست. بنابراین بسیار مهم است که این مزایا و معایب را بشناسیم و با توجه به نیاز خودمان اقدام به انتخاب و اجرای آن ها کنیم. مهم ترین مزیت سایبان های پیش ساخته را می توان نصب سریع و آسان و هزینه ی کمتر دانست. انواع سایبان های پیش ساخته به دلیل نصب آسان و به دلیل اینکه از قبل و در سایزهای متنوع و استاندارد ساخته شده اند، مقرون به صرفه تر می باشند. اما ایرادی که به این نوع سایبان ها وارد می باشد در واقع نیاز به نگهداری بیشتر و طول عمر کمتر آن ها در مقایسه با سایبان های سنتی است. البته امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون در تکنولوژی ساخت، سایبان های پیش ساخته نیز در بسیاری از موارد از نظر دوام و طول عمر با سایبان های سنتی برابری می کنند.

کار را به دست کاردان بسپارید

اگر قصد خرید سایبان پیش ساخته برای پارکینگ، سایبان حیاط ویلا، تراس، مغازه و یا درب و پنجره های منزل خود را دارید، بهتر است که از یک تیم متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. زیرا سایبان های پیش ساخته امروزه با متریال های مختلفی از جمله انواع فلز، انواع چوب و یا انواع پارچه تولید و عرضه می شوند که با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای هر منطقه ممکن است که استفاده از یک جنس خاص نسبت جنس های دیگر ارجحیت پیدا کند. علاوه بر این همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم، استفاده از این سایبان ها تاثیر مستقیمی بر روی نمای ساختمان و فضای محوطه دارد. در نتیجه به کمک یک طراح و متخصص، انتخاب بهتر و مناسب تری خواهید داشت. بنابراین برای اینکه جدیدترین سایبان پیش ساخته را بشناسید و در انتخاب بهترین نوع این سایبان ها با توجه به نیاز خودتان دچار اشتباه نشوید، بسیار خوب است که با متخصصین ذیربط و شرکت های ارائه دهنده خدمات مربوط به سایبان های پیش ساخته در ارتباط باشید.

راهنمای خرید سایبان پیش ساخته

شاید فکر کنید که حالا چگونه باید این شرکت ها را پیدا کنید؟ یا از کجا می توانید به آن ها و قیمت هایی که برآورد می کنند اطمینان کنید؟ علاوه بر این سایت های زیادی هم وجود دارند که خدمات مشاوره و خرید آنلاین ارائه می دهند که ممکن است انتخاب را برایتان دشوارتر کنند. چیدانه یک پیشنهاد بسیار مقرون به صرفه و مطمئن برای شماست. کافیست که عبارت “سایبان پیش ساخته" را در سایت چیدانه از زیرمجموعه “خدمات و کالاها" جست و جو کنید تا لیستی از متخصصین با تجربه و کاردرست در اختیارتان قرار بگیرد. حالا به راحتی می توانید اطلاعات معتبر، بروز و کاملی درباره جدیدترین سایبان های پیش ساخته و قیمتشان را از این شرکت ها بگیرید. در نهایت نیز در صورت تمایل با یکی از همین شرکت ها قرارداد ببندید و مطمئن باشید که کار را به دست کاردان سپرده اید.

متخصصین در مجموعه بزرگمهر خاوران نیز شما را در زمینه انواع مدل سایبان پیش ساخته و خرید بهترین مدل سایبان راهنمایی می‌کنند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه