کاربردهای سقف متحرک تلسکوبی؛ فضاهای بیرونی را زینت می‌بخشد

کاربردهای سقف متحرک تلسکوبی؛ فضاهای بیرونی را زینت می‌بخشد

به قلم: فهیمه مصدرالامور

ازجمله اختراعات جدیدی که این روزها روانه بازار شده، انواع سقف‌های متحرک است. کارایی و مزایای این مدل سقف‌ها باعث شده تا جایگاه ویژه‌ای در طراحی دکوراسیون بیرونی داشته باشند. در این مطلب قصد داریم به کاربردهای سقف متحرک تلسکوبی که از انواع نوین سقف است و مزایای آن بپردازیم. اگر برای فضاهای بیرونی و محوطه‌های باز مانند: استخر و جکوزی، پارکینگ، آلاچیق و رستوران به دنبال پوششی زیبا و متحرک هستید، پیشنهاد می‌کنیم با ادامه این مطلب از چیدانه همراه باشید.

سقف متحرک تلسکوپی

تابلو فرش ریحان

انواع سقف متحرک را بشناسید

به طور کلی سقف‌های متحرک در چهار شکل مختلف براساس جنس و کاربردشان طراحی و تولید می‌شوند:

  1. سقف متحرک تلسکوپی
  2. سقف متحرک آلومینیومی
  3. سقف متحرک پارچه‌ای
  4. سقف متحرک شیشه‌ای

مطلب خواندنی دیگر: سقف شیشه‌ای: انواع و کاربرد آن در معماری ساختمان‌ها

سقف متحرک استخر

سقف متحرک تلسکوپی چیست؟

این مدل سقف‌های متحرک به دلیل شباهتشان به سوله بدون دیواره، به سوله متحرک نیز نام‌گذاری می‌شوند. از بین این 4 مدل سقف متحرک، مزایا و ویژگی‌های مدل سقف متحرک تلسکوپی، باعث شده تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. سوله متحرک یا سقف متحرک تلسکوپی، پوششی است تمام اتوماتیک که مانند تلسکوپ به چند قسمت مساوی از نظر طول تقسیم می‌شود. این پوشش قابلت این را دارد که در هم جمع شود و به یک قسمت تبدیل شود. این سازه در دو نوع مدل سقف متحرک شیشه‌ای و سقف متحرک پلی‌کربنات کاملا به صورت آب‌بند هستند و معمولا به صورت عایق‌بندی شده طراحی می‌شوند.

مزایای سقف متحرک استخر تلسکوپی

مزایای سقف متحرک تلسکوپی

  • از مهم‌ترین مزایای سقف متحرک تلسکوپی این نکته حائز اهمیت است که برای ساخت این نوع سقف متحرک می‌توانید از متریال‌های مختلفی مثل شیشه، ورق پلی‌کربنات و حتی ترکیبی از هر دو استفاده کنید.
  • سقف متحرک تلسکوپی علاوه بر ایجاد یک محیط مسقف و سرپوشیده، باعث می‌شود نور و منظره محیط خارج را نیز از دست ندهید. به این ترتیب این ویژگی بر روی پیشرفت کسب و کار مشتریان، اثر مستقیم دارد.
  • عایق برودتی مناسب سقف متحرک تلسکوپی، این امکان را ایجاد می‌کند که با نصب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی بتوانید دمای محیط را تنظیم کنید. به همین علت از هدر رفتن انرژی فضا هم جلوگیری می‌شود.

کاربرد سقف متحرک تلسکوپی در رستوران

کاربردهای سقف متحرک تلسکوبی، متمایز از دیگر مدل‌ها

معمولا در مکان‌هایی مانند: رستوران، آلاچیق‌ها، استخر، پاسیو، گلخانه، پارکینگ و فضاهای بیرونی دیگر، سقف متحرک تلسکوپی قابل استفاده است. از انواع سقف متحرک تلسکوپی، مدل سقف متحرک شیشه‌ای با انواع مات و شفاف بهترین گزینه برای استخر، پاسیو، رستوران است. فضایی زیبا و محفوظ، از کاربردهای شاخص این مدل سقف متحرک است.

مطلب پیشنهادی: سقف کاذب پارکینگ و انواع آن

از سوی دیگر کاربردهای سقف متحرک تلسکوپی در فضاهایی همچون: هتل، سقف متحرک گلخانه و سالن، این محصول لوکس را متفاوت جلوه می‌دهد. استفاده از سوله متحرک در آلاچیق و تراس نیز باعث یکپارچگی و تماس مستقیم با فضای بیرون و طبیعت برای تمام سال می‌شود.

استخر و کاربردهای سقف متحرک تلسکوپی

استخر و کاربردهای سقف متحرک تلسکوپی

  1. اگر می‌خواهید بدون هیچ تلاش و زحمتی محفظه استخرتان باز و بسته شود، سقف متحرک تلسکوپی را امتحان کنید.
  2. همچنین درب های ایمنی برای کودکان، باعث می‌شود امنیت استخر شما تضمین شود و با خیال راحت با فرزندان خود از فضای استخر لذت ببرید.
  3. سوله متحرک به عنوان یک تراس سرپوشیده؛ علاوه بر حفظ حریم شخصی، این امکان را فراهم می‌کند تا انرژی مثبت و عواملی که در کاهش اتلاف حرارت ساختمان دخیلند؛ به تعادل برسند.
  4. شایان ذکر است سقف متحرک تلسکوپی باعث می‌شود تا فضای ما جلوه‌ ویژه‌ای بگیرد و به دلیل تابش نور، دیگر در فضای داخلی احساس محدودیت نمی‌کنیم.
  5. اگر به ورزش شنا علاقه‌مندید، می‌توانید در تمام فصول سال با سقف متحرک استخر روباز از ورزش و فضای خود لذت ببرید. وجود سقف متحرک تلسکوپی کاربردی، مقرون به صرفه و زیبا مانند یک عایق برای فضای شما عمل می‌کند.
  6. از دیگر کاربردها، وجود درب هایی برای ورود و خروج و تهویه مناسب استخر است.
  7. به نظر می‌رسد این قسمت از آپارتمان می‌تواند بهترین مکان برای استراحت کل اعضای خانواده به دور از آلودگی صوتی و هرگونه شرایط جوی باشد.

سقف افراز

کاربردهای سقف متحرک تلسکوبی را با سقف افراز ببینید

شرکت افراز تولید کننده سقف‌های متحرک است که از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده. این مجموعه برند برتر سقف‌های متحرک تلسکوپی در ایران است و جوایز متعددی را در این مسیر کسب نموده. همچنین شرکت سقف افراز، طراح و مجری بالغ بر 35,000 مترمربع انواع سقف متحرک در فضاهایی مانند: استخر، رستوران، نورگیر، تالار، تراس، پاسیو، پارکینگ و اماکن ورزشی و تفریحی است. انواع مدل‌های سقف متحرک این برند را در اشکال مختلفی مانند: سقف متحرک تلسکوپی ایستاده، اتصال دیواری و سانروف با ارتفاع‌های متفاوت می‌توان برشمرد.

کاربردهای سقف متحرک تلسکوبی سقف افراز

فواید سقف‌های متحرک افراز بر فراز استخر

  • استفاده از استخرهای روباز در همه فصول سال.
  • کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری استخرهای روباز.
  • تمیز ماندن استخرهای روباز و شفافیت آب به‌ دلیل داشتن پوشش مناسب.
  • گرم نگه داشتن آب استخر و استفاده در فصول سرد.
  • قابلیت متحرک بودن جهت استفاده از آفتاب در فصول گرم.

استخر شرکت سقف افراز

  • جلوگیری از دید مشرف همسایه‌ها.
  • از دیگر فواید سقف افراز، محافظت از پوست و اشعه مضر ماورای بنفش است.
  • جلوگیری از تبخیر آب استخر و صرفه‌جویی در آب
  • حفاظت از کودکان و حیوانات خانگی از سقوط به داخل آب به‌ دلیل حفاظ در برابر استخر.
  • زیبایی منحصربه‌ فرد سقف‌های متحرک و همگام با معماری محیط.
  • طرح‌های متفاوت در ارتفاع‌های مختلف به سلیقه و نیاز مشتری.
  • استفاده در تالارها و هتل‌ها و رستوران‌ها جهت استفاده چهار فصل به دلیل متحرک بودن و درآمد بیشتر.
  • افزایش ارزش ملک نیز جزو ویژگی‌های مفید سقف متحرک است.
  • محدود کردن استفاده از استخر برای دیگران.

سقف متحرک

سخن پایانی

کم‌کم صدای قدم‌های فصل تابستان به گوش می‌رسد و دغدغه افراد برای ماندن در محوطه‌های باز مانند استخر روباز، رستوران و کافه، آلاچیق و غیره افزایش می‌یابد. در این مقاله با معرفی برند خوش‌نام سقف‌افراز، یکی از امکانات این مجموعه یعنی طراحی، اجرا و کاربردهای سقف متحرک تلسکوپی را بررسی کردیم. شما با مراجعه به پروفایل سقف افراز، می‌توانید علاوه بر دیدن نمونه پروژه‌ها، با مشاوران این شرکت نیز در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه