Chidaneh.com placeholder image

سایبان پارکینگ upvc | مزایا و کاربرد سایبان پارکینگ یوپی‌وی‌سی چیست؟

به قلم: فهیمه مصدرالامور

اگر شما هم در کلان شهرها و ساختمان‌ها با مشکل پارک‌کردن و حفاظت از وسیله نقلیه خود در مکانی مناسب مواجهید؛ با ما تا انتهای این مقاله از چیدانه همراه باشید. امروزه با گرم و سردشدن هوا برای دوری از آسیب به ماشین‌ها و جلوگیری از یخ‌زدگی و ریزش باران و برف بر روی ماشین‌ها، سایبان پارکینگ مناسب، کمک شایانی می‌تواند بکند. این مشکل معمولا در ادارات، سازمان‌ها و مکان‌های پرتردد و شلوغ بیشتر به چشم می‌خورد. به همین جهت کارشناسان به فکر ساخت سایبانی برای پارکینگ‌ها افتادند تا حتی‌الامکان از کثیفی حاصل از فضولات پرندگان و شیره درختان، گرما، سرما و نور خورشید بر روی خودو‌ها بکاهد. برای این منظور سایبان پارکینگ upvc ساخته شد. در ادامه به بررسی این مدل سایبان پارکینگ خواهیم پرداخت.

معرفی سایبان پارکینگ ماشین با پوششUPVC

ویژگی‌ها و مزایای بسیار سایبان خودرو با پوشش UPVC باعث شده تا این این روزها این مدل سایبان پارکینگ، جزو برترین و مناسب‌ترین سایبان‌ها باشد. سایبان پارکینگ یو‌پی‌وی‌سی تقریبا با تمام شرایط آب و هوایی کشور ما سازگار است و به دلیل تنوع طرح‌ها و رنگ‌ها، مورد توجه بسیاری از افراد، ادارارت، مجتمع‌های آپارتمانی، فضاهای عمومی و سازمان‌ها قرار گرفته است. از دیگر مدل‌های سایبان پارکینگ می‌توان انواع سایبان پیش‌ساخته را نیز نام برد که گزینه‌ای مناسب برای خرید آسان است.

سرویس خواب بالسا
طراحی اسکلت سقف پارکینگ پوپی وی سی

بهترین جنس سایبان پارکینگ ماشین چیست؟

لازم به ذکر است که جنس ورق استفاده شده برای سایبان پارکینگ بر روی عملکرد نهایی آن تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. از این رو متریال و مواد اولیه مختلف از زمان‌‌های قدیم تا امروز برای ساخت سایبان استفاده می‌شده‌اند. بر این اساس در طول زمان، بسیاری از ایرادات و مشکلات مربوط به محصولات مختلف سایبان پارکینگ برطرف شده تا بتوان به محصولی مناسب و استاندارد که ویژگی‌‌های لازم را داشته باشد، رسید. بنابراین امروزه ورق یو پی وی سی، گزینه بسیار مناسبی برای سایبان پارکینگ ساختمان مسکونی، سایبان حیاط، سایبان پارکینگ upvc اداری، دیوار کرکره‌ای و موارد دیگر به حساب می‌آید.

سایبان پارکینگ یو پی وی سی

مشخصات ظاهری سایبان پارکینگ UPVC

پوشش یوپی‌وی‌سی، پوشش‌هایی زیبا، سفید و درخشنده بوده و به شکل پروفیل‌هایی که دارای عرض 20 سانتیمتر و طول 6 متر، 8 متر و 12 متر هستند و مقاومتی دائمی نسبت به شکستگی، پوسیدگی و برش دارند؛ در بازار یافت می‌شوند. همینطور مشخصات فیزیکی همچون مقاومت در برابر دما تا حدود 85 درجه سانتیگراد، درجه حرارت نرمی تا حدود 75 درجه سانتیگراد، درجه سختی به میزان 70 راکول، تحمل فشار قابل اطمینان 30 اتمسفر، مقاومت کششی 35 مگاپاسکال و میزان جذب آب 2 میلی‌گرم بر هر سانتیمتر‌مربع در روز از جمله مشخصاتی هستند که در سایبان‌های پی وی سی لحاظ می‌شوند.

مزایای سایبان پارکینگ upvc

مزایای پوشش سایبان پارکینگ یو‌پی‌وی‌سی

حتما برای خرید ورق یو پی وی سی سایبان پارکینگ این نکته را در نظر بگیرید که تست کیفیت بر روی این محصولات انجام شده باشد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق UPVC باکیفیت اشاره خواهیم کرد.

رنگ سفید در سایبان پارکینگ یو پی وی سی

1. سفیدی رنگ

وجود رنگ‌دانه‌های موجود در سایبان پارکینگ upvc و سفید و براق بودن سطح آن باعث انعکاس نور خورشید می‌شود که این امر سایه‌ای روشن و خنک ایجاد  کرده و فضای زیر سایبان پارکینگ نیز به واسطه آن روشن به نظر می‌رسد.

2. وزن سبک و نصب روی پایه یک‌طرفه

به دلیل وزن سبک مدل سایبان با پوشش upvc، این محصول مناسب برای سایبان‌های پایه یک‌طرفه می‌باشند.

سایبان قوسی پارکینگ یو پی وی سی

3. قابل انحنا بودن و انعطاف‌پذیری بالا

قابل انحنا بودن و قوس‌پذیری بالا از دیگر مزیت‌های سایبان پارکینگ یوپی‌وی‌سی است که درواقع موجب انعطاف بالا در این محصول خواهد شد.

4. امکان حمل و نقل آسان

جالب است بدانید اگر بخواهید زمانی سایبان را جابه جا کنید و در مکان دیگری نصب کنید؛ به راحتی این کار با باز کردن قسمتی از آن و نصب مجدد روی اسکلت سایبان دیگر امکان‌پذیر است.

5. پایدارکننده یووی (anti uv)

طول عمر بسیار بالا در برابر تابش آفتاب در این پوشش به دلیل پایدارکننده یو وی (anti uv) است.

6. ضد آب و مقاوم در برابر نور و حرارت

ضد آب بودن و محافظت در برابر حرارت و نور خورشید از دیگر ویژگی‌های سایبان پارکینگ upvc است.

ورق یو پی وی سی سایبان پارکینگ

7. مقاوم در برابر طوفان و باد و ضربه

سایبان پارکینگ upvc به دلیل نوع نصب، در مقابل طوفان‌های شدید و بادهای تند و بلایای طبیعی، همچنین در برابر ضربات ناگهانی نیز بسیار مقاوم هستند.

8. بی‌صدا در مقابل باران

از خصوصیات دیگر سایبان پارکینگ یو پی وی سی می‌توان به بی‌صدا بودن در هنگام بارش باران، اشاره کرد.

سایبان با پوششupvc

از مزایا و دیگر ویژگی‌های ورق و سایبان پارکینگ upvc به موارد زیر را می‌توان برشمرد:

  • سقف یو پی وی سی، بسیار بادوام و ماندگار است.
  • مقاومت در برابر پوسیدگی و خوردگی نیز از دیگر مزایای این مدل ورق یو پی وی سی پارکینگ است.
  • تنظیم پوشش سقف یو پی وی سی با سرعت بالا و به آسانی قابل نصب است.
  • سایبان پارکینگ upvc دربرابر آتش؛ پایداری و مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهد.
  • قابلیت خودشستشویی در جنس ورق یو پی وی سی سایبان، نیاز شما برای شستشوی آن را بر طرف می‌کند.
  • قیمت ورق یو پی وی سی سقفی پارکینگ و زیرسازی آن معمولا به‌قیمت و مقرون به صرفه است.
  • از مزایای دیگر سایبان پارکینگ یو پی وی سی اینکه به دلیل وجود عایق حرارتی و برودتی؛ نیاز شما برای خرید و تامین عایق را برطرف می‌سازد.
  • این پوشش سایبان پارکینگ، همچنین در بسیاری از برندها قابلیت بازیافت داشته و با محیط زیست سازگار است.
  • سایبان با پوشش UPVC گزینه مناسبی برای پوشش دیوار نیز محسوب می‌شود.
کاربردهای سایبان پارکینگ upvc

سایبان پارکینگ upvc چه کاربردهایی دارد؟

از جمله مهم‌ترین کاربردهای سایبان با پوشش یو پی وی سی در دکوراسیون و چیدمان فضاهای خارجی؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ورق سایبان پارکینگ UPVC عموما برای سقف‌های شیب‌دار و هم در سازه‌های فلزی و هم در سازه‌های بتنی و چوبی کاربرد دارند.
  2. از ورق سایبان یو پی وی سی برای سازه‌هایی که سقف با شیب 18.5 تا 60 درجه دارند استفاده می‌شود.
  3. ظاهر زیبای این پوشش موجب شده که از آن در ساختمان‌هایی با طبقات کم، ویلاها و تمامی سازه‌هایی که تزئین و زیبایی در آن‌ها مهم است، مانند: ساختمان‌های پارک‌ها، دانشگاه‌ها، کارخانه‌جات، باغ ها، ادارات، منازل مسکونی و تفرجگاه‌ها استفاده شود.
  4. به دلیل مقاومت، انعطاف‌پذیری زیاد و عدم نفوذپذیری سقف‌های یوپی‌وی‌سی، از آن‌ها در تمامی مکان‌هایی که بارش باران و برف زیاد است نیز استفاده می‌شود.
مدل سایبان یک طرف ستون

مدل سایبان یک طرف ستون

مدل سایبان دو طرف ستون

مدل سایبان دو طرف ستون

طراحی اسکلت سقف سایبان پارکینگ upvc

طراحی استراکچر سقف یو پی وی سی سایبان به طور کلی در دو مدل: یک طرف ستون و دو طرف ستون دیده می‌شود. در مدل یک طرف ستون، علاوه‌بر زیبایی بیشتر، ورود و خروج به این پارکینگ نیز بدلیل نداشتن ستون اضافه، راحت‌تر است. به این مدل سایبان پارکینگ مدل قوسی یا نایکی هم می‌گویند. این سازه‌ها به دلیل دکوراتیو بودن، معمولا با مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند. به عبارت دیگر در ساخت این سازه‌ها می‌توان از پروفیل، لوله، تیر و ورق هم استفاده کرد.

ابعاد استاندارد یک سایبان پارکینگ یک طرف ستون برای ماشین سواری، معمولا 275×550 سانتی‌متر است و ارتفاع سقف از سطح زمین 250 سانتی‌متر است. همچنین خوب است بدانید که در سایبان مدل قوسی، برای دو عدد ماشین؛ دو ستون قوسی اجرا می‌شود که این ابعاد در شرایط مختلف، مثل: تعداد ستون مشترک یا دیوار کناری متغیر خواهند بود.

شرایط نگهداری آسان سایبان یو پی وی سی

تعمیر و نگهداری و انجام سرویس‌‌های مختلف و مورد نیاز در طول زمان، یکی از پارامترهای مهمی است که در زمان انتخاب سایبان پارکینگ یا حیاط ماشین‌رو منزل، بهتر است به آن توجه کنید. سختی بالای سایبان با پوششUPVC نسبت به سایر محصولات مشابه، موجب شده تا این جنس سایبان در برابر فشار و ضربه، مقاومت بالایی را نمایان کند. بنابراین زمانیکه قسمت‌‌هایی از ورق سایبان پارکینگ upvc آسیب دیده و نیاز به ترمیم یا تعمیر داشته باشد؛ به راحتی می‌توان آن را تعمیر کرد.

سقف  یوپی وی سی

5 فاکتور مهم در انتخاب بهترین تولیدکننده ورق یو پی وی سی را بشناسید!

از مهم‌ترین فاکتورهای اصلی برای خریداران ورق یو پی وی سی سایبان، به اختصار موارد زیر را می‌توان بیان کرد:

  1. داشتن ارائه گارانتی طولانی مدت فروشگاه مخصوص سایبان پارکینگ یو پی وی سی
  2. متنوع بودن محصولات یو پی وی سی سایبان خودرو
  3. ارائه و عرضه خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسب برای ورق upvc
  4. سازگاری با محیط زیست از دیگر فاکتورهای مهمی است که در انتخاب و خرید سایبان با پوشش یو پی وی سی حائز اهمیت است.
  5. ارائه قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه بودن سایبان پارکینگ upvc، نیز در خرید این محصول به شما یاری می‌دهد.

قیمت سایبان  upvcپارکینگ

 برای پیداکردن هزینه و قیمت ورق upvc سقفی پارکینگ؛ باید نکاتی همچون: جنس سایبان، کیفیت، میزان انعطاف، عایق‌پذیری مناسب و میزان واسطه‌گری در این محصول را به دقت بررسی کرد. بدیهی است در صورتیکه برند یا شرکتی بتواند واسطه‌ها را کاهش دهد، به صورت مستقیم و با کیفیت مرغوب و با قیمت ورق سایبان پارکینگ هم می‌تواند بهترین سایبان پارکینگ یو پی وی سی را به شما ارائه دهد.

سایه سازان مهر گستر
نمونه کارهای شرکت سایه سازان مهر گستر
سایه سازان مهر گستر

تولید و عرضه سایبان پارکینگ upvc با سایه‌سازان مهرگستر

در این روزهایی که داشتن پارکینگ برای همه ما دغدغه شده است؛ برای داشتن پارکینگ ایمن و مناسب، ایجاد سایبان ماشین یکی از راه‌کارهایی است که می‌شود با اجرای آن در هر محیطی، یک پارکینگ مجزا برای خودرو داشته باشیم. از مزایای سایبان پارکینگ می‌توان به محافظت در برابر نور مستقیم خورشید، شرایط آب و هوایی مختلف و عوامل خارجی اشاره کرد. به همین جهت شرکت سایه سازان مهرگستر، تولید، طراحی و اجرای سایبان پارکینگ را به عهده گرفته است. جنس اسکلت سازه‌های این سایبان‌ها از تیر و ورق بوده و پوشش سایبان هم از ورق یو پی وی سی است که مقاوم در برابر آفتاب و بارش باران است. پوشش سایبان پارکینگ یو پی وی سی، 10 سال ضمانت دارد و شما می‌توانید برای داشتن این سایبان از شرکت مهرگستر که 15 سال سابقه طراحی و تولید انواع سازه‌های سبک و سایبان را دارد، کمک بگیرید.

ورق یو پی وی س سایبانی
سایبان پارکینگ امروزی

جمع‌بندی

سایبان پارکینگ‌ها عموما کاربرد‌های فراوانی در محیط خارجی و فضاهای عمومی شهری دارند. برای مثال در فضای باز اداره، کارخانه و یا شرکت‌ها همیشه تعداد زیادی ماشین پارک شده وجود دارد که نیاز مبرم آنها به سایبان، امری ضروری است. در معرض نور خورشید قرارگرفتن، فضولات پرندگان، شیره درختان و باران‌های اسیدی از جمله دردسرهای نداشتن سایبان پارکینگ، به شمار می‌آید. این مشکلات ممکن است استهلاک و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به خودروی شما وارد کند.

ما در این شوروم چیدانه، سایبان پارکینگ upvc و مزایا و کاربردهای آن را برایتان تشریح کردیم و به این نکته رسیدیم که یو پی وی سی، بهترین متریال برای پوشش سقف پارکینگ است. درحقیقت ورق‌های یو پی وی سی دارای مزایایی مثل: عایق صدا، دما و رطوبت و غیره هستند و در کلیه مناطق آب و هوایی کشورمان قابلیت استفاده دارند. همچنین در نظر داشته باشید که برای انتخاب متریال مناسب مصرفی برای انواع سایبان پارکینگ، همواره نیاز به کارشناسان ماهر در محل اجرای پروژه می‌باشد.

اگر در این خصوص سوالی دارید، می‌توانید اهالی فن چیدانه را در جریان بگذارید.

پیشنهاد مطلب: انواع سایبان برقی؛ از روزهای گرم تابستان تا روزهای بارانی پاییز!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه