Chidaneh.com placeholder image

انواع سایبان پارکینگ از نظر مدل، جنس و شکل ظاهری

به قلم: تحریریه چیدانه

انواع سایبان پارکینگ، خودروها را در برابر تابش مستقیم نور خورشید، بارش باران، بارش برف و تگرگ، فضولات پرندگان و… محافظت می‌کند. سایبان پارکینگ در شکل‌ها، جنس‌ها و کاربری‌های متفاوتی ساخته می‌شود، برخی از آن‌ها به عنوان آلاچیق هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. با چیدانه همراه باشید تا به معرفی انواع سایبان پارکینگ بپردازیم. 

انواع سایبان پارکینگ

انواع سایبان پارکینگ از نظر نوع کاربری

سایبان پارکینک در اندازه‌های مختلفی برای کاربری‌های متفاوتی وجود دارد. انواع سایبان پارکینگ برای حیاط خانه‌ها، ویلاها، اماکن اداری، تجاری، آموزشی و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

سرویس خواب بالسا
انواع سایبان پارکینگ-خانگی

سایبان پارکینگ خانگی

سایبان پارکینگ خانگی برای تعداد کمی خودرو، یک، دو یا سه عدد خودرو ساخته می‌شود. این سایبان به طور معمول در ورودی حیاط خانه و کنار دیوار نصب می گردد.

سایبان پارکینگ اداری
سایبان پارکینگ اداری

سایبان پارکینگ اداری

سایبان پارکینگ اداری در اندازه‌ای بیشتر از سایبان خانگی طراحی و ساخته می شود. معمولا سایبان پارکینگ ماشین اداری برای تعداد زیادی خودرو معمولا بالای 10 عدد طراحی و تولید میگردد. این نوع سایبان پارکینگ در فضای باز و یکنواخت و مسطح نصب می گردد تا امکان گردش و پارک خودرو ها میسر باشد. برای مشاهده آخرین سایبان های ماشین می توانید به سایت گروه بزرگمهر مراجعه کنید

سایبان پارکینگ اداری

سایبان خودرو صحرایی

سایبان‌های صحرایی شکلی متفاوت دارند، شکلی شبیه خیمه‌ها. این سایبان ها کاربرد موقتی داشته و معمولا برای چند روز استفاده می گردند.

انواع سایبان پارکینگ

انواع سایبان پارکینگ از نظر جنس و متریال 

سایبان پارکینگ با جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند: 

سایبان چوبی

سایبان چوبی

سایبان‌های چوبی بیشتر در ویلاها و حیاط خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمای بسیار زیبایی خلق می‌کند.

سایبان پلی کربنات

سایبان پارکینگ خودرو با پوشش پلی کربنات

پلی‌کربنات نوعی پلیمر در صنعت ساختمانی است که با یک لایه محافظ ضد UV پوشش داده شده، بنابراین در برابر اشعه مضر خورشید مقاومت بالایی دارد. سقف پلی کربنات سبک و ارزان قیمت است و دمای زیادی را تحمل می کند. پنل‌های ساخته شده از پلی‌کربنات در انواع شفاف، نیمه شفاف با ظاهری شیشه مانند نور را ازخود عبور می‌دهند. پلی‌کربنات در برابر زلزله، انقباض و انبساط و شرایط بد آب‌وهوایی مقاوم هستند و وزن کمی دارند، نصب سریع و تنوع رنگی زیاد از مزایای دیگر آن‌ها می‌باشد. البته سایبان با پوشش پلی کربنات برای مناطق با آفتاب شدید توصیه نمیگردد، چرا که نور را از خود عبور می دهد. 

سایبان پارکینگ خودرو با پوشش یو پی وی سی

سایبان پارکینگ خودرو با پوشش یو پی وی سی

این نوع سایبان یکی از بهترین انواع سایبان ماشین به حساب می آید. سایبان ماشین با پوشش یو پی وی سی (UPVC) بسیار سبک، ایمن و مقاوم است. این سایبان پارکینگ خودرو دارای سایه خنک بوده و نور و گرما را از خود عبور نمیدهد و مناسب نصب در تمام مناطق با هر شرایط آب و هوایی است. جنس پوشش سایبان خودرو یو پی وی سی عمر مفید طولانی داشته و نیاز به سرویس و نگهداری سالانه ندارد.

سایبان پلاستیک مقاوم شده با شیشه

سایبان GRP

پلاستیک مقاوم شده با شیشه به نام اختصاری GRP می‌باشد که گاهی FRP (پلاستیک مقاوم شده با فیبر) هم شناخته می‌شود، این ماده یک لمینت کامپوزیتی از فیبرهای شیشه در یک زمینه رزین پلی‌استر است. این نوع سایبان ظاهری شبیه شیشه دارد، در رنگ‌های مختلفی وجود دارد و می‌تواند نیمه‌شفاف و مات هم باشد، البته سایبان GRP مقاومت کمتری نسبت به نوع پلی کربنات دارد.

سایبان پی وی سی
سایبان پارچه ای پارکینگ خودرو

سایبان پارچه ای

سایبان پارچه ای اغلب از جنس PVC یا پلی‌استر می‌باشد، این نوع سایبان‌ خودرو در برابر بارش برف و باران و نور خورشید به خوبی محافظت می‌کند و هزینه نصب بالایی هم ندارد. تنها موضوع دوام و پایداری این نوع سایبان است که در مناطقی که باد خیز بوده و نوسانات دمایی دارند عمر مفید این سایبان کاهش میابد.

مطلب پیشنهادی: سازه پارچه‌ای، از کجا بخرم و چطور نصب کنم؟

سایبان فلزی
سایبان فلزی پارکینگ

سایبان فلزی پارکینگ (سایبان با پوشش ورق فلزی)

سایبان‌های فلزی با ورق های فلزی گالوانیزه پوشش می شوند. این نوع سایبان برای محیط های صنعتی بیشتر استفاده می گردد. پوشش سایبان فلزی پارکینگ از ورق های فلزی می باشد که عمر مفید خوبی دارند. تنها دو مورد است که استفاده از این سایبان پارکینگ در خانه ها و ادارات کمرنگ شده است آن هم ایجاد سر و صدا در زمان بارش باران و تگرگ و وزش باد و همچنین انتقال حرارت تابش خورشید به خودرو پارک شده در زیر سایبان.

سایبان با پنل های خورشیدی

سایبان با پنل های خورشیدی

تابش مستقیم خورشید برای خودرو مضر است؛ ما با نصب سایبان، خودروهایمان را از آفتاب محافظت می‌کنیم، اما با یک ایده زیرکانه می‌توان از پرتوهای پرقدرت خورشید بهره برد. می‌توان سقف سایبان پارکینگ را با پنل‌های خورشیدی طراحی کرد. پنل‌های خورشیدی نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند و برق مورد نیازمان را فراهم می‌نماید.

انواع سایبان پارکینگ
انواع سایبان خودرو

انواع سایبان پارکینگ از نظر شکل

سقف سایبان پارکینگ در طرح‌های متفاوتی ساخته می‌شود، در اینجا برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سایبان ساده

سایبان پارکینگ خودرو ساده

این نوع سایبان‌ها سقفی مسطح و ساده دارند. سازه آنها بسیار ساده و مبتدی تولید شده و دارای پایه اضافه در دو طرف هستند. 

سایبان چتری

سایبان  چتری

سایبان در این نوع به شکل چتر، خیمه، مخروط و یا هرمی هستند. و معمولا پوشش آنها پارچه می باشد. 

سایبان قوسی

سایبان پارکینگ قوسی

سایبان قوسی شکل، خمیده یا کمانی هم از انواع طرح‌های سایبان پارکینگ است. درجه قوس و خمیدگی سایبان، شکل‌های متفاوتی خلق می‌کند. 

سایبان های قوسی در مجموعه بزرگمهر به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

سایبان پارکینگ خودرو مدل فراز

این نوع سایبان خودرو به صورت قوس یک طرفه طراحی و تولید می گردد. مزیت این نوع سایبان نصب راحت و سریع آن بر روی دیوار بوده و از طرفی پوشش آن از نوع UPVC می باشد که سایه ای خنک داشته و دارای طول عمر مفید بالا می باشد. سایبان خودرو فراز بدون پایه در جلوی سایبان بوده و هیچ مزاحمتی برای تردد خودرو و افراد به وجود نمی آورد. 

سایبان پارکینگ خودرو مدل تاراز

برای فضا هایی که نیاز به پارک خودرو بیش از یک عدد بوده و از طرفی زیبایی و جذابیت فضا برایمان اهمیت دارد از سایبان پارکینگ خودرو تاراز می توان استفاده کرد. این سایبان دارای دهانه های 5 متری بوده و به راحتی دو خودرو در هر دهانه سایبان پارک میگردد. 

سایبان پارکینگ مدل باران

اگر به دنبال سایبان با ظاهر شیک، خاص و زیبا باشیم بهتر است این نوع سایبان را انتخاب کنیم. در خرید سایبان حیاط سایبان باران با دو قوس چپ و راست و متفاوت و طراحی زیبا در کنار ایجاد محیط امن برای خودرو جلوه بهتری به فضای حیاط و ویلا می دهد. پوشش این سایبان از نوع یو پی وی سی می باشد.

سایبان مثلث

سایبان سه گوشی

همان طور که در شکل می‌بینید، سایبان در این نوع به شکل مثلث می‌باشد.

سایبان موجی

سایبان موجی شکل

این نوع سایبان‌ها به گونه‌ای موجی شکل طراحی شده‌اند و در پارکینگ‌های بزرگ، نمای زیباتری به محیط می‌بخشند.

سایبان دوطرفه

سایبان دوطرفه

این سایبان‌ها حداقل برای پناه دادن به دو خودرو گنجایش دارد.

انواع سایبان خودرو

انواع سایبان پارکینگ از نظر قابلیت تحرک

سایبان پارکینگ خودرو یا ثابت هستند یا پیش ساخته و قابل جمع آوری و نصب در محل دیگر و  یا متحرک و تاشو.

سایبان ثابت

سایبان‌های ثابت قابلیت حرکت و جمع شدن و نصب مجدد را ندارند و هیچگاه تغییر حالتی نمی‌دهند.

سایبان پیش ساخته

سایبان پیش ساخته قابلیت نصب و بازشدن به دفعات را داشته و دارای عمر مفید طولانی، زیبایی و همچنین همراه با امنیت کامل است. 

سایبان جمع شونده

سایبان جمع شونده (سایبان متحرک) 

سایبان‌های متحرک باز و جمع می‌شوند، این نوع سایبان‌ها برقی یا مکانیکی هستند. سایبان‌های متحرک برقی توسط موتور و ریموت و سایبان‌های متحرک مکانیک توسط ابزارهای مکانیکی قابل کنترل می‌باشند. پوشش این سایبان ها از پارچه های برزنتی می باشد.

مطلب پیشنهادی: انواع سایبان برقی؛ از روزهای گرم تابستان تا روزهای بارانی پاییز!

انواع سایبان پارکینگ

انواع سایبان پارکینگ از نظر نحوه اتصال

سایبان‌های پارکینگ دارای اسکلت و سقف یا سایبان می‌باشند. می‌توان انواع سایبان پارکینگ را بر اساس اسکلتشان دسته‌بندی کرد. 

سایبان متصل به زمین

سایبان خودرو متصل به زمین:

برخی از سایبان‌های پارکینگ مانند سایبان پارکینگ باران و سایبان پارکینگ تاراز سایبان خودرو متصل به زمین هستند. یعنی توسط پایه‌هایشان به زمین متصل هستند.

سایبان نصب شده به دیوار

سایبان نصب شده به دیوار:

سایبان‌هایی هم هستند که به دیوار نصب می‌شوند، مانند سایبان فراز. این سایبان‌ها بیشتر در خانه‌ها وجود دارند.

 

سایبان متصل به زمین و دیوار

این نوع سایبان ها که تقریبا منسوخ شده اند از یک طرف به دیوار از یک طرف توسط پایه‌ها به زمین متصل شده اند و از طرف مقابل به دیوار نصب می‌شود.

سایبان متصل به زمین و دیوار

پیشنهاد ما برای خرید سایبان خودرو زیبا و ایمن

شرکت بزرگمهر، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سازه‌های فلزی ساختمانی کشور، امکان سفارش و خرید محصولات متنوع، زیبا و ایمن خود را به صورت غیرحضوری، تلفنی و اینترنتی فراهم نموده تا علاوه بر تامین رفاه و آسایش مشتریان، گامی موثر در جهت کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی برداشته باشد. این شرکت با استفاده از دانش روز، تجهیزات پیشرفته، نیروی کار متخصص، کارآزموده، متعهد و با تجربه، محصولاتی با کیفیت و ایمن طراحی و تولید می‌نماید. برای مشاهده گالری نمونه سایبان بزرگمهر به وب سایت گروه مراجعه کنید

انواع سایبان پارکینگ
انواع سایبان پارکینگ
انواع سایبان پارکینگ
انواع سایبان پارکینگ
انواع سایبان پارکینگ
انواع سایبان پارکینگ
انواع سایبان پارکینگ
انواع سایبان پارکینگ
انواع سایبان پارکینگ

کلام پایانی

انواع سایبان پارکینگ را بر اساس متریال، شکل، نوع کاربری و قابلیت جابه‌جایی بررسی کردیم. سایبان پارکینگ با پوشش های متفاوت در جنس‌های یو پی وی سی، چوبی، پارچه‌ای، فلزی، پلی کربنات و و غیره بسته به  محل نصب به محیط اطراف خود جذابیت می‌بخشد. در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع سایبان و سایبان پارکینگ خودرو آشنا کنیم تا با دیدی بازتر و متناسب با کاربری ، فضا و محیط مورد نظر سایبانی زیبا و ایمن خریداری کنید.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

نویسنده: زینب بهمنیاری| عضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه