معرفی مدل‌های سایبان ماشین پارکینگ خودرو

معرفی مدل‌های سایبان ماشین پارکینگ خودرو

به قلم: مهشید بختیاری

سایبان ماشین

این روزها که قیمت خودرو جهش‌های زیادی را تجربه می‌کند نگهداری از خودرویی که صاحب آن هستید یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌آید. اتومبیل شما در طول شبانه‌روز دائما در معرض عوامل آسیب‌زای مختلفی است و این شما هستید که بایستی تمهیدات لازم را در جهت محافظت از آن انجام بدهید. سایبان خودرو یکی از کالاهای بسیار کاربردی برای صاحبان خودروهاست که حکم نگهبان را برای اتومبیل ما دارد، نگهبانی که خودرو را از خطرات جوی، آلودگی‌های محیطی و ضربات مهلک در امان نگه می‌دارد. اگر صاحب خودرو هستید و نمی‌دانید چه سایبانی برای شما مناسب‌تر است در این مقاله همراه ما باشید. زیرا قصد داریم با همراهی کارشناسان مجموعه سایه‌سازان مهرگستر مدل‌های سایبان ماشین پارکینگ خودرو را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

قالیشویی ادیب

آیا خرید سایبان خودرو ضروری است؟

بسیاری از صاحبان خودروها تصور می‌کنند سایبان تنها برای این است که خودرو آفتاب نخورد و رنگ بدنه آن تغییر نکند. اما باید به شما بگوییم که کار سایبان چیزی فراتر از نگهداری ماشین از اشعه خورشید است. البته که نور مستقیم خورشید نیز ضررهای بیشماری برای خودرو دارد. از جمله آن که کیفیت ظاهری آن را تغییر می‌دهد و با گرم کردن فضای داخل ماشین منجر به تولید گازهای سمی و خطرناک خواهد شد. اما کاربرد سایبان به این مساله محدود نمی‌شود.

سایبان سرپناه خودرو است. به دلیل وجود گرانی شدید در بازار خودرو، این وسیله برای بسیاری از خانواده‌ها بعنوان سرمایه اصلی خانواده به حساب می‌آید. بنابراین مهم است که آسیب نبیند، پوسیده و رنگ‌پریده نشود، پاکیزه بماند و تجهیزات و متعلقات آن به سرقت نرود. صاحبان خودروها توسط یک سایبان مناسب می‌توانند تمام این امتیازات را یکجا در اختیار داشته باشند.

شاید از این نکته بی‌خبر باشید اما حضور یک سایبان بعنوان همراه همیشگی خودرو، برای شما نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت به شمار می‌آید. در ادامه مدل‌های سایبان ماشین پارکینگ خودرو را به شما معرفی می‌کنیم. توصیه اکید ما این است که تک تک موارد را با دقت بررسی کنید و در نهایت بهترین سایبان را برای اتومبیلتان انتخاب کنید.

سایبان ماشین پارکینگ خودرو

انواع مدل‌های سایبان ماشین پارکینگ خودرو

تنوع بالای محصولات در صنعت سایبان ماشین معمولا باعث می‌شود تا صاحبان خودرو دقیقا ندانند کدام طرح و مدل بیشتر به کارشان می‌آید. در نتیجه بدون مطالعه و مشورت با یک کارشناس به خرید یک مدل نامناسب بپردازند، در حالی که شاید آن مدل آنچنان که باید و شاید نتواند از خودرو محافظت لازم را به عمل بیاورد.

به طور کلی انواع سایبان پارکینگ به دو دسته اصلی ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند. هرکدام از این دسته‌ها چندین زیرشاخه دارند به علاوه این که متریال و مواد بکاررفته در تولید هرکدام ممکن است با دیگری متفاوت باشد. به همین دلیل در ادامه چند مورد از مدل‌های سایبان ماشین پارکینگ خودرو را به شما معرفی می‌کنیم تا برای انتخاب سایبان بتوانید با دید بازتری تصمیم بگیرید.

انواع سایبان ثابت پارکینگ خودرو

موارد زیر انواعی از سایبان ثابت هستند:

سایبان ثابت با ورق فلزی

در تولید این نوع سایبان از ورق‌های فلزی گالوانیزه استفاده میشود. جنس فلزی این سایبان باعث مقاومت و طول عمر بالای آن است. فلذا سایبان‌های فلزی بسیار پرطرفدار هستند. البته هیچ محصولی بدون عیب نیست و ایراد سایبان‌های فلزی هم این است که هنگام قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید داغ می‌شوند و حرارت آن ممکن است به خودروی شما آسیب بزند. برای دور زدن این مشکل می‌توانید در قسمت تحتانی ورق‌های فلزی از عایق‌های حرارتی استفاده کنید.

سایبان ثابت با ورق PVC

اگر دوست دارید سایبان خودروی شما از طرح و رنگ خاص و متفاوتی برخوردار باشد و به طور کل ظاهر سایبان برایتان خیلی مهم است سایبان‌های ثابت با ورق PVC یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهند بود. زیرا تنوع رنگ و مدل در این سایبان زیاد است و دست شما برای انتخاب باز خواهد بود.

سایبان ثابت با ورق UPVC

به جرات می‌توانیم بگوییم که اگر قصد دارید سایبان ثابت بخرید و در میان مدل‌های سایبان ماشین پارکینگ خودرو سردرگم هستید بدون تامل به سراغ سایبان با ورق UPVC بروید. ورق UPVC یا پلی‌یوپان یک ورق با سطح سفید و براق است و می‌تواند در اوج تابش نور خورشید، اشعه آن را تا 80% برگشت بدهد. به همین دلیل سایه روشن خنک از امتیازات ویژه ورق UPVC است.

مساله دیگر وزن سبک این ورق و مقاومت و دوام بالای آن است. درواقع سایبان پارکینگ UPVC می‌تواند در مناطق مختلف تحت هرگونه شرایط جوی استحکام خود را حفظ کند و تا سالیان سال بدون هیچگونه مشکلی در خدمت خودروی شما باشند.

یکی دیگر از دلایل پرطرفدار بودن سایبان UPVC در میان سایبان ماشین پارکینگ خودرو، قابلیت جذب صوت بسیار بالای آن است. برخلاف ورق‌های فلزی که هنگام بارندگی سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند ورق UPVC در مواجهه با شرایط جوی نامناسب کمترین آلودگی صوتی را ایجاد می‌کند. همچنین ثبات رنگ و قابلیت شستشوی آسان این نوع سایبان، آن را به بهترین گزینه در میان سایبان‌های ثابت تبدیل کرده است.

انواع سایبان ماشین پارکینگ خودرو

انواع سایبان متحرک پارکینگ خودرو

سایبان‌های متحرک برخلاف نوع ثابت آن‌ها دارای بازوهایی جهت باز و بسته شدن هستند. شما می‌توانید متناسب با زاویه نور خورشید یا شرایط جوی سایبان را باز کنید یا ببندید. مفصل‌هایی که برای باز و بسته شدن سایبان مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی هستند و شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنید.

سایبان‌های متحرک یا اتوماتیک متناسب با تکنولوژی روز دنیا و متناسب با نیزا مصرف‌کنندگان تولید می‌شوند. متحرک بودن این سایبان‌ها باعث می‌شود تا مجبور نباشیم در طول شبانه‌روز دائما از آن استفاده کنیم. سایبان‌های متحرک به دو دسته تاشو و کشویی تقسیم می‌شوند.

سایبان متحرک تاشو

این نوع سایبان بر اساس سیستم محرک و متریال به دو دسته سایبان‌های تاشوی دستی و برقی تقسیم می‌شوند. نوع دستی آن که با سیستم مکانیکی کار می‌کند با روش‌های همچون چرخاندن میله و کشیدن اهرم به حرکت درمی‌اید. این در حالی است که نوع برقی آن با تعبیه موتور الکتریکی و فقط با فشردن یک دکمه ریموت جمع می‌شوند و از خودروی شما محافظت می‌کنند.

سایبان متحرک کشویی

سایبان‌های کشویی نیز مانند نوع تاشو هم بصورت دستی و هم بصورت برقی کار می‌کنند. این سایبان با استفاده از ریل به صورت کشویی باز یا جمع می‌شود و به دلیل استحکام و طول عمر بالا در پارکینگ خودرو به راحتی قابل استفاده است.

مدل سایبان ماشین پارکینگ خودرو

حرف آخر

در این مطلب به معرفی انواع سایبان ماشین پارکینگ خودرو از نظر جنس و متریال و قابلیت تحرک پرداختیم. نوع سایبانی که انتخاب می‌کنید کاملا بستگی به شرایط شما از نظر نوع منطقه، شرایط جوی، مدل خودرو، مکان نصب سایبان و … دارد. بنابراین سعی کنید پیش از خرید درمورد انواع سایبان مطالعه کافی داشته باشید و مدلی مناسب را انتخاب کنید. در هر صورت فارغ از آن که چه نوعی از سایبان را انتخاب می‌کنید به کیفیت و استحکام آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و سایبان موردنظرتان را از برندی معتبر تهیه کنید.

شرکت سایه‌سازان مهرگستر، با داشتن پرسنل مجرب و بیش از 15سال سابقه در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای سازه‌های سبک اعم از سایبان خودرو و خانه پیش‌ساخته و تولید پانلUPVC (ورق پلی یوپان) و واردات ورق منیزیم، محصولات خود را با بالاترین کیفیت و کوتاه‌ترین زمان در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌­دهد. شما نیز می‌توانید با مراجعه به صفحه پروفایل سایه‌سازان مهرگستر از محصولات این مجموعه دیدن کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه