Chidaneh.com placeholder image

اکسسوری منزل چیست و چه نقشی در چیدمان فضا دارد؟

به قلم: فرگل سلحشور

اکسسوری منزل جزو آن دسته از لوازمی است که شاید در وهله اول تهیه آن ضروری به نظر نرسد. اما آیا شما جزو آن دسته از افرادی هستید که اکسسوری منزل را همانند لوازم اصلی منزل فکرشده و با حساب و کتاب تهیه می‌کنید یا صرفا هر وسیله‌ای که خوشایندتان بود خریداری می‌کنید؟
خرید اکسسوری منزل اگر حساب‌شده نباشد، قادر به از بین بردن زیبایی بصری منزل شما خواهد بود. پس در این مطلب با چیدانه و وی آی پی مدالایف همراه باشید تا به شما بگوییم چطور اکسسوری منزل را به درستی انتخاب کنید تا فضای دلنشین‌تر و زیباتری را خلق کنید.

وی آی پی مدالایف
اکسسوری و لوازم پذیرایی شیک
وی آی پی مدالایف

چوب و هنر

پیش از خرید اکسسوری منزل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اکسسوری‌ها به راحتی قادرند ظاهر یک فضا را به طور کلی تغییر دهند؛ بنابراین هرگز نباید قدرت آن‌ها را دست‌کم گرفت! انتخاب صحیح اکسسوری، زیبایی فضای شما را چندین برابر می‌کند و برعکس انتخاب نادرست اکسسوری، جلوه فضای شما را کاهش خواهد داد. بنابراین پیش از خرید اکسسوری منزل لازم است چند نکته را مدنظر قرار دهید تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

کیفیت اکسسوری ها را مدنظر قرار دهید

کیفیت اکسسوری در زیبایی ظاهری خود وسیله و همچنین کل فضای شما تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. هرگز وسیله‌ای را که در وهله اول به نظرتان زیبا می‌رسد اما کیفیت چندانی ندارد، انتخاب نکنید. اکسسوری بی‌کیفیت یا کم‌کیفیت در اثر مرور زمان و مواجهه با عوامل مختلف به سرعت دچار خرابی می‌شوند. علاوه بر آن، محصول ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت به این معناست که به صورت سری و عمده تهیه شده و قطعا دیگر وسیله‌ای خاص برای شخص شما نخواهد بود.

هدف خود را از خرید اکسسوری تعیین کنید

پیش از انتخاب اکسسوری منزل، هدف خود را از خرید آن تعیین کنید. برخی از اکسسوری‌ها تنها جنبه تزئینی و زیبایی ظاهری دارند و هیچ کاربرد دیگری ندارند اما برخی دیگر از اکسسوری‌ها علاوه بر زیبایی ظاهری، کاربردی هم هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده دوجانبه داشته باشید. بنابراین پیش از خرید، هدف خود را تعیین کنید.

 

وی آی پی مدالایف
اکسسوری و لوازم پذیرایی شیک
وی آی پی مدالایف

به تناسبات اکسسوری ها یا سایر لوازم منزل توجه کنید

هنگام خرید اکسسوری منزل، هرچقدر هم که از یک وسیله خوشتان بیاید، حتما باید ابعاد و همچنین تناسب آن را با سایر لوازم منزلتان و فضایی که قصد دارید وسیله را در آن قرار دهید بسنجید.
بنابراین به هنگام خرید ابعاد فضای دراختیار و سایر لوازم منزلتان را مدنظر داشته باشید و متناسب با آن‌ها خرید خود را انجام دهید.
برای مثال درنظر بگیرید اگر طرفدار سبک مینیمال هستید و فضای منزل خود را با لوازمی به رنگ‌های خنثی دکور کرده اید، ممکن است فضای شما کمی یکنواخت و خسته‌کننده به نظر برسد. در این شرایط می‌توان با اضافه کردن اکسسوری به رنگ متضاد، فضا را جذاب‌تر جلوه داد.
بنابراین به هنگام خرید اکسسوری منزل، ترکیبات رنگی و بافتی موجود در فضای خود را مدنظر قرار دهید.

 

وی آی پی مدالایف
اکسسوری و لوازم پذیرایی شیک
وی آی پی مدالایف

انواع اکسسوری منزل کدام است؟

اکسسوری‌ها در تنوع بالایی از شکل، ابعاد، متریال، رنگ، کاربرد و… موجود هستند و شما به راحتی متناسب با ذوق و سلیقه خود قادر به انتخاب هریک از آن‌ها خواهید بود.

وی آی پی مدالایف
انواع مدل‌های آباژور رومیزی ساده و شیک
وی آی پی مدالایف

آباژور و تجهیزات روشنایی

آباژورها در انواع مختلف پایه‌دار و رومیزی، علاوه بر آن‌که نور مناسبی را به فضای شما وارد می‌کنند، اگر طراحی خاص و منحصربه‌فردی داشته باشند، به عنوان یک عنصر تزئینی بسیار زیبا، حال و هوای فضا شما را تا حد بسیار زیادی تغییر خواهند داد.

استفاده آینه دکوراتیو به عنوان اکسسوری منزل

وجود یک آینه که یک فضای نسبتا خلوت را منعکس کند، فضا را بسیار بزرگتر و پرنورتر نشان می‌دهد. بنابراین در خانه‌های کوچک و خلوت، استفاده از آینه کاملا پیشنهاد می‌شود. آینه و کنسول در کنار هم زیبایی خاصی را به وجود می‌آورند و ترکیب آینه و قاب‌های دیواری در کنار هم یک ترکیب بسیار خاص خواهد بود. درنظر داشته باشید که مدل و رنگ قاب آینه را کاملا متناسب با سبک و رنگ دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید.

 

وی آی پی مدالایف
اکسسوری و لوازم پذیرایی شیک
وی آی پی مدالایف

گلدان‌های خاص و دکوراتیو

گلدان‌ها یکی دیگر از تاثیرگذارترین انواع اکسسوری منزل هستند که تقریبا در همه سطوح و فضاها قابل استفاده هستند. داخل طبقات شلف، کتابخانه، میز غذاخوری، میز جلومبلی، میز عسلی و… می‌توانید یک گلدان با طراحی خاص را به تنهایی و بدون نیاز به قرار دادن هیچ گل و گیاهی، در فضا قرار دهید. البته که قرار دادن گل و گیاه درون گلدان، روح تازه‌ای به فضای شما خواهد بخشید.

 

مجسمه‌ها و تاثیر آن‌ها در دکوراسیون

مسجمه‌ها خصوصا آن دسته از مجسمه‌هایی که به صورت عمده تهیه نشده اند و شما می‌توانید یک عدد مخصوص و منحصر به خود تهیه کنید، از پرطرفداترین و خاص‌تری انواع اکسسوری منزل به شمار می‌روند. کافی‌ست یک مجسمه با طراحی خاص و متناسب با سبک منزلتان انتخاب کنید و آن را در فضا قرار دهید تا شاهد تاثیر فوق‌العاده آن باشید. می‌توانید مجسمه‌های بزرگ را با مجسمه‌های کوچک‌تر یا کتاب‌های دکوراتیو در کنار هم امتحان کنید تا در نهایت یک ترکیب زیبا به دست آید.

وی آی پی مدالایف
اکسسوری و لوازم پذیرایی شیک
وی آی پی مدالایف

تابلوها و آثار هنری

تابلوها و آثار هنری به ویژه اگر کار دست باشند، بسیار ارزشمند هستند. تابلوها قادرند به فضای شما رنگ، بُعد و زیبایی ببخشند و با طرح‌ها و نقوش خاص، هارمونی خاصی را در فضای شما به وجود آورند. به هنگام تهیه تابلو و اثر هنری، به سبک، رنگ و بافت آن اثر توجه کنید تا متناسب با فضای خود انتخاب کنید.
می‌توانید چندین تابلو را در ابعاد مختلف با قاب مشابه یا متنوع (بسته به سلیقه شخصی) در کنار هم قرار دهید. ترکیبات مختلفی را امتحان کنید تا در نهایت به یک ترکیب زیبا و چشم‌نواز برسید.

 

فرش و قالیچه

فرش‌ها، قالیچه‌ها، گلیم‌ها و هر آن‌چه که به عنوان زیرانداز در منزل خود قرار می‌دهید، به فضای شما گرما می‌بخشند و با نقوش و رنگ‌های خود قادرند حال‌وهوای فضای شما را دگرگون کنند. بنابراین در انتخاب فرش مناسب و متناسب برای منزلتان دقت کنید.

وی آی پی مدالایف
جدیدترین مدل‌های مبلمان مدرن
وی آی پی مدالایف

کوسن و بالشتک‌ها

کوسن و بالشتک‌ها نوع دیگری از اکسسوری منزل هستند که در عین زیبایی، قیمت نسبتا ارزان‌تری دارند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف متناسب با فضای خود انتخاب کنید.
هرگز در استفاده از اکسسوری منزل زیاده‌روی نکنید زیرا موجب بروز آشفتگی و شلوغی در فضای شما خواهد شد و حتی ممکن است فضای شما را کوچکتر جلوه دهد. بنابراین هر آن‌چه که فکر می‌کنید برای فضای شما لازم و مناسب است تهیه کنید.

 

وی آی پی مدالایف
جدیدترین مدل‌های مبلمان مدرن
وی آی پی مدالایف

حرف آخر: 

اگر برای منزل خود به دنبال اکسسوری شیک و زیبا می‌گردید، ما به شما شرکت ایمان دکور را پیشنهاد می‌کنیم. ایمان دکور از 6 سال گذشته فعالیت خود را در زمینه معماری، معماری داخلی، طراحی و عرضه مبلمان و اکسسوری آغاز کرده است. تنوع بالا در انواع اکسسوری‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا با خاطری آسوده، اکسسوری مورد نظر خود را مطابق با سلیقه‌تان انتخاب کنید.
به شما پیشنهاد می‌کنیم جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر به پروفایل وی آی پی مدالایف در سایت چیدانه و صفحه اینستاگرام آن مراجعه کنید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه