Chidaneh.com placeholder image

برداشتن اپن آشپزخانه، بهترین راه برای تغییر دکوراسیون

به قلم: مژگان احمدی

در سال‌های اخیر طراحی خانه‌ها با یک نقشه کاملا باز و به هم پیوسته بسیار محبوب است و دیگر استفاده از اپن برای آشپزخانه‌ها مرسوم نیست. برداشتن اپن آشپزخانه و یک‌دست کردن فضای خانه با آشپزخانه و استفاده از جزیره به جای اپن، جلوه‌ای بزرگ‌تر و مدرن‌تر را به خانه شما می‌بخشد. طراحی‌های باز و یکپارچه نه تنها مطلوب‌ترین چیدمان برای خانه‌های جدید را به ارمغان می‌آورد بلکه برای ایده‌ای کارآمد برای تغییر دکوراسیون و بازسازی فضای خانه خصوصا در آشپزخانه و محل غذاخوری است. اگر شما هم قصد دارید با برداشتن اپن آشپزخانه خود فضای خانه خود را بزرگ‌تر امروزی‌تر کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

نکاتی برای برداشتن اپن آشپزخانه

یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای ایجاد فضایی متفاوت و مدرن در خانه برداشتن اپن آشپزخانه است. این طراحی فضای خانه را به طرز قابل توجهی باز می‌کند. با این حال، برداشتن اپن آشپزخانه همیشه امکان پذیر نیست و قبل از شروع بازسازی باید تمامی جوانب سنجیده شود. ابتدا باید توجه داشته باشید که آیا از دیوار اپن، سیم کشی برق یا لوله کشی عبور کرده است؟ یا این طور نیست. اگر چنین بود، باید تعیین کنید که آیا این سیستم‌های مکانیکی کار شده در دیوار اپن قابل جابجایی و دوباره کار گذاشتن هستند یا خیر؟ اگر باتوجه به محدودیت‌های موجود امکان برداشتن دیوار اپن نبود نگران نباشید طراحی‌های دیگری نیز وجود دارید که نقشه‌های باز و بی‌نقص را برای فضای خانه شما ارمغان بیاورند. در ادامه به بررسی روند برداشتن اپن آشپزخانه می‌پردازیم.

سرویس خواب بالسا

برداشتن درب کابینت‌ها

قبل از هرچیز بهتر است کابینت‌های کار گذاشته شده در اپن آشپزخانه را از آن خارج کنیم تا فرآیند تخریب دیوار اپن آسان‌تر انجام شود. ممکن است تصمیم داشته باشید که کابینت‌های موجود در اپن را در قسمت دیگری از خانه استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن‌ها بهتر است ابتدا درب‌های کابینت‌ها را جدا کنیم.

برداشتن صفحه روی اپن

صفحه روی اپن ممکن است جنس متفاوتی مانند چوب، سنگ یا شیشه  داشته باشد. روند برداشتن صفحه روی اپن، بسته به جنس آن متفاوت است و برای برداشتن آن باید دقت لازم رعایت شود.

تخریب ساختار کلی اپن

برای تخریب ساختار اپن، ابتدا باید روکش گچی اپن را تخریب کنید و بسته به ساختار آن آرک‌ها، رابیتس‌ها یا قاب‌های پروفیل تشکیل‌دهنده اپن را تخریب کنید.

مزایای برداشتن اپن آشپزخانه

همان طور که اشاره شد برداشتن اپن آشپزخانه تاثیرات زیادی در ظاهر دکوراسیون داخلی منزل شما ایجاد خواهد کرد که بسیار چشمگیر خواهد بود. انجام این کار مزایای فراوانی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

روشن‌تر شدن فضای خانه

همیشه برداشتن یک دیوار اضافی و یکدست شدن فضا باعث می‌شود تا خانه روشن‌تر به نظر برسد خصوصا اگر آشپزخانه دارای پنجره یا نورگیر باشد نور بیشتری از آشپزخانه به بخش‌های دیگر خانه منتقل خواهد شد.

بزرگ‌تر دیده شدن فضای خانه

یکی از مزایای برداشتن اپن آشپزخانه این است که با حذف آن و یکپارچه شدن فضای آشپزخانه با بخش‌های دیگر خانه،‌ فضای خانه بزرگ‌تر دیده می‌شود.

بزرگ‌تر شدن فضا و حریم آشپزخانه

یکی از معایب آشپزخانه‌های اپن و بسته این است که تنها می‌توان فضایی محدود و مشخص را به آن اختصاص داد. اما با برداشتن اپن و یکپارچه شدن فضا می‌توان دیگر محدودیتی برای نصب کابینت بیشتر یا تعبیه یک جزیره بزرگ‌تر در فضای آشپزخانه نخواهید داشت.

افزایش دسترسی به فضاهای مختلف خانه

درست است که اپن آشپزخانه نیز مانند یک دیوار نصفه است و امکان  دسترسی به قسمت‌های دیگر خانه را کم‌تر محدود می‌کند. اما برداشتن کامل آن به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان تمایل داشتید میز ناهارخوری را برای پذیراییی آسان‌تر از مهمان‌های به فضای آشپزخانه نزدیک‌تر کنید و دسترسی بیشتری به دیگر بخش‌های خانه داشته باشید.

در پایان:

برای برداشتن اپن آشپزخانه بهتر است که از استفاده رنگ‌های تیره در فضای آشپزخانه بپرهیزید و رنگ کابینت‌ها را خنثی انتخاب کنید تا هماهنگی فضای آشپزخانه با بخش‌های دیگر خانه آسان‌تر باشد و فضا را بزرگ‌تر نشان دهد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه