Chidaneh.com placeholder image

خرید اینترنتی فرش: راهنمای کامل خرید فرش به صورت آنلاین

به قلم: فهیمه مصدرالامور

امروزه به دلیل مشغله افراد، خرید اینترنتی بسیار رواج پیدا کرده است. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز سفارش خود را ثبت کنید و به صورت آنلاین کالای مورد نظرتان را تهیه کنید. همچنین در خرید آنلاین امکان مقایسه قیمت‌ها و تحویل درب منزل وجود دارد. این نوع خرید غیرحضوری مزایای زیادی نیز نسبت به خرید حضوری دارد که در این مطلب از چیدانه قصد داریم به بیان مزیت‌های خرید اینترنتی فرش از بپردازیم. شرکت فرش مشهد بزرگترین عضو گروه صنعتی مشهد و یکی از بزرگترین تولید کنندگان فرش ماشینی در ایران می‌باشد که امکان سفارش آنلاین را برای مشتریان به صورت رایگان فراهم کرده است.

این روزها می‌توانیم آثار نفیس بافندگان ایرانی را در موزه‌ها و گالری‌های معتبر سرتاسر جهان پیدا کنیم. در خرید فرش اینترنتی شما می‌توانید طرح‌های مختلف فرش را همراه شانه و تراکم آن در رنگ‌بندی‌های متفاوت مشاهده و انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا با راهنمای خرید اینترنتی فرش بیشتر آشنا شوید.

اسکای اسکرپر

12 نکته اصولی قبل از خرید آنلاین فرش

از آنجا که خرید یک تخته فرش کار چندان ساده‌ای نیست و بدلیل اینکه امکان خرید فرش در یک سال، زیاد وجود ندراد؛ باید موقع انتخاب فرش حساسیت بیشتری را به خرج دهید. ناگفته پیداست که فرش زیر پای شما قرار است حس خوبی را از پاها به کل بدن شما منتقل کند، پس باید خوش‌نقش و رنگ، راحت و به صرفه باشد. برای خرید اینترنتی فرش؛ نکات زیر به شما در طراحی دکوراسیون منزل کمک خواهد کرد:

1. خواندن مشخصات فرش قبل از خرید آنلاین

دقت کنید که اگر مشخصات فرش در صفحه محصول ذکر نشده باشد، از خرید خودداری کنید. مهم‌ترین مشخصاتی که معمولا قبل از خرید فرش اینترنتی باید از آن آگاه باشید، تعداد شانه و تراکم، کیفیت بافت، دستگاه بافنده و الیاف نخ خاب و… است.

2. هدف از خرید اینترنتی فرش را بدانید

اگر مکان مورد نظر خود برای پهن کردن فرش را در خانه انتخاب کرده‌اید؛ هدف و جزییات مورد نیاز برای خرید فرش آنلاین را نیز هموار کرده‌اید. شما فقط آن تعداد اجناس را می‌توانید بررسی کنید که با سلیقه شما هم‌خوانی داشته باشند. بنابراین بهتر است مطابق دکوراسیون خانه، رنگ و نقش مورد علاقه و قدرت خریدتان از فروشگاه اینترنتی فرش بازدید کنید.

3. انتخاب رنگ بندی پیش از خرید فرش آنلاین

اینکه چه رنگی را با توجه به دکوراسیون خانه خود برای فرش در نظر بگیرید؛ به شما در خرید فرش آنلاین کمک می‌کند. این نکته را در خرید اینترنتی فرش به یاد داشته باشید که فرش‌های تیره، لکه‌های روشن را نشان می‌دهند و فرش‌های روشن، لکه‌های تیره را. معمولا فرش‌های با رنگ روشن، فضای شما را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهند و فرش‌های تیره، فضا را کوچک‌تر و صمیمی‌تر می‌کنند. اگر خانه‌ای بزرگ و غیرمبله دارید، می‌توانید آن را با رنگ تیره مفروش کنید.

4. انتخاب فرشی مقاوم در خرید اینترنتی فرش

اگر می‌خواهید برای کف اتاق نشیمن یا یک سالن شلوغ، فرش ماشینی انتخاب کنید باید فرشی را بردارید که با کیفیت و عمر بالا و مقاوم در برابر آلودگی و گرد و خاک باشد. اما اگر رفت و آمد در محیط شما کم است، فرشی نرم و ملایم با رنگی روشن؛ می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

5. مشخص کردن ابعاد مکان مورد نظر فرش

متراژ مکان مورد نظر در جلوه‌دادن فرش در دکوراسیون داخلی تاثیر به‌سزایی دارد. چرا که اگر سایز فرش بزرگ‌تر از سایز مکان مورد نظر شما باشد؛ تصویر زیبایی نخواهد داشت. شایان ذکر است که در مورد ابعاد فرش در دکوراسیون منزل، معمولا فرش‌ها از لبه دیوار باید فاصله داشته باشند که اندازه استاندارد بین 35 تا 50 سانتی‌متر است. در این صورت هم فرشتان در اثر قرار گرفتن پایه‌های مبل کوبیده نمی‌شود و هم چون نقشه فرش‌تان به طور کامل مشخص است؛ جلوه بهتری به منزل شما خواهد داد.

6. انتخاب طرح فرش در خرید اینترنتی فرش

عموما فرش‌های ماشینی علاوه بر طرح‌های سنتی، در طرح‌های مدرن هم تولید و عرضه می‌شوند. انتخاب طرح فرش متناسب با دکوراسیون و سبک خانه شما، گزینه‌های متنوعی را برای انتخاب و خرید فرش اینترنتی ماشینی با طرح سنتی و شبیه فرش دستباف، پیش رویتان می‌گذارد. فراموش نکنید که ظاهر و طرح فرش، دکوراسیون منزلتان را متحول می‌کند.

7. تطابق تعداد شانه و تراکم فرش دلخواه

لازم به ذکر است هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، شاهد فرشی با ظرافت بالاتر خواهیم بود و فشردگی فرش نیز بیشتر می‌شود. در خرید اینترنتی فرش به یاد بسپارید که کاربرد فرش در تراکم و شانه تاثیر دارد. مثلا فرش‌های با شانه بالاتر، کیفیت بالاتری داشته و برای اتاق پذیرایی به کار برده می‌شوند.

نکته مهمی که در خرید اینترنتی فرش وجود دارد این است که تعداد شانه و تراکم باید با هم هماهنگ باشند تا یک فرش باکیفیت داشته باشیم. بطور مثال: تراکم واقعی فرش‌های؛ 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه، 1500 شانه به ترتیب: 2550، 3000، 3600 و 4500 است. پس در نحوه خرید فرش اینترنتی، حواستان به این تطابق باشد تا یک فرش درجه یک و باکیفیت بالا را درب منزل تحویل بگیرید.

8. تعیین الیاف و جنس فرش

امروزه یکی از مولفه‌هایی که در کیفیت فرش ماشینی تاثیرگذار است؛ کیفیت الیاف یا کیفیت مواد اولیه است. برای مثال از نظر جنس، یک فرش صددرصد اکریلیک از ویژگی‌های خاصی اعم از: انعطاف‌پذیری نخ، بادوام بودن و غیره باید برخوردار باشد. بنابراین حتما در فروشگاه بررسی کنید که فرش ماشینی باکیفیت مورد نظر شما از چه الیافی بافته شده است.

در حال حاضر الیاف اکریلیک، الیاف بایر آلمان، بهترین الیاف موجود در صنعت برای تولید انواع فرش ماشینی هستند. الیاف پلی استر که معروف به ابریشم مصنوعی بوده؛ دومین الیافی است که قرار است جای الیاف اکریلیک را در صنعت بگیرد.

9. خرید اینترنتی فرش از فروشگاه قابل اعتماد آنلاین

درحقیقت یک فروشگاه معتبر فرش اینترنتی، اطلاعات تماس خود را صادقانه در اختیار مشتری قرار می‌دهد. همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از کیفیت کار فروشگاه، نظرات سایر مشتریان را بخوانید و فرش مورد نظر خود را با آنها مقایسه کنید. داشتن نماد اعتماد الکترونیک یکی از نشانه‌هایی است که می‌توان برای خرید به یک فروشگاه اینترنتی فرش اعتماد کرد.

وجود نماد اعتماد الکترونیک، یعنی یک موسسه ثالث مثل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اعتماد به این سایت را تضمین می‌کند. به این ترتیب در صورت دیدن چنین نمادی، حتما روی آن کلیک کرده و صفحه مجوز مربوطه را مشاهده کنید. زیرا برخی از صاحبان سایت از عکس این نماد برای پیشبرد اهداف خود، سوء استفاده می‌کنند.

10. میزان بودجه خرید آنلاین فرش

از جمله نکاتی که قبل از خرید فرش اینترنتی باید به آن دقت کنید، این است که بدانید هزینه فرش‌های 1200 و 1500 شانه براساس کیفیت خوب آنها بیشتر است. همچنین استفاده از جنس نخ مرغوب، باعث افزایش کیفیت و قیمت فرش خواهد شد.

11. بررسی دستگاه بافنده فرش ماشینی

در هنگام خرید اینترنتی فرش ماشینی این نکته را بررسی کنید که فرش مورد نظر، با چه دستگاهی بافته شده است. مهم‌ترین عامل برای تشخیص یک فرش اصیل و باکیفیت دستگاه بافنده آن است. گاهی اوقات برخی از کارخانه‌های غیر مجاز، با استفاده از تبدیل دستگاه‌های قدیمی، اقدام به تولید فرش با تعداد شانه بالا می‌کنند. پس دقت در بررسی دستگاه در انتخاب و خرید آنلاین فرش ماشینی اثرگذار است.

مطلب پیشنهادی خواندنی: فروشگاه فرش ماشینی در تهران؛ از بهترین‌ها خرید کنید!

12. برای خرید فرش آنلاین مشورت کنید

برای انتخاب آسان‌تر از بین صدها محصول در خرید اینترنتی فرش، خوب است با متخصصان و کارشناسان فرش مشورت کنید تا علاوه‌بر صرفه‌جویی بیشتر در زمان، از خرید فرش اینترنتی خود، رضایت کاملی داشته باشید. اگر قصد خرید از فرش آنلاین اینترنتی را دارید، فروشگاه اینترنتی فرش مشهد پیشنهاد ما به شماست.

مزایای خرید اینترنتی فرش

از آنجا که در خرید فرش آنلاین با دنیایی از رنگ و طرح و نقش روبه‎‌رو هستید، لذا از این روش می‌توانید مشخصات کامل فرش مورد نظرتان را مشاهده کرده و در نهایت با کمترین مشکلی فرش را درب منزل تحویل بگیرید.

در ادامه مزایای خرید اینترنتی فرش در تصمیم‌گیری و انتخاب، کمک‌تان خواهد کرد.

اول. دسترسی آسان به فروشگاه اینترنتی؛

این یعنی شما به راحتی در هر مکانی که هستید، با یک کلیک از گوشی همراه یا هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد، می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین خرید فرش سر بزنید و فرش مورد نظرتان را انتخاب کنید.

دوم. ایجاد فیلتری در سایت؛

ایجاد فیلتری در سایت برای خرید آنلاین فرش برای قیمت، طرح و رنگ فرش، تراکم و شانه فرش، ابعاد و مشخصات دیگر برای مشتری.

سوم. دسترسی 24 ساعته و شبانه‌روزی؛

در هر زمانی از شبانه‌روز صرف‌نظر از اینکه چه ساعتی از شب است، می‌توانید خرید آنلاین فرش خود را ثبت کنید. حتی برخی فروشگاه‌ها پشتیبانی 24 ساعته دارند؛ امکانی که در مورد فروشگاه‌های فیزیکی فرش وجود ندارد.

چهارم. صرفه‌جویی در زمان، هزینه و سوخت؛

از مزیت‌های دیگر خرید اینترنتی فرش اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن با صرف هزینه خیلی ناچیز و بدون گرفتاری در شلوغی بازار و آلودگی شهر با یک کلیک فرش مورد نظرتان را خریداری می‌کنید. هزینه‌های جانبی خرید برای خریدار مانند هزینه رفت و آمد، خورد و خوراک و اسکان کم شده و برای فروشنده نیز هزینه‌هایی مثل: دکور، اجاره محل و انباری حذف خواهد شد/

پنجم. تنوع گسترده انواع فرش؛

به علت نامحدود بودن فضای اینترنت، می‌توانید انواع محصولات فرش ماشینی و خرید اینترنتی فرش دستباف را با تنوع در رنگ، قیمت، طرح و نقشه در سایت‌های فروش اینترنتی فرش ملاحظه و انتخاب کنید.

پیشنهاد مطلب مرتبط: فرش دستباف از کجا بخرم؟

ششم. دسترسی به نظرات کاربران بطور آنلاین؛

از مهم‌ترین مزایای خرید اینترنتی فرش از یک فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد، نظرات کاربران به‌طور آنلاین است. تجربه کاربران دیگر نیز، بهترین راهنما در خرید فرش آنلاین خواهد بود.

هفتم. نداشتن محدودیت ظرفیت فروشگاه اینترنتی فرش؛

از مزایای قابل توجه خرید فرش اینترنتی این است که فروشگاه‌های اینترنتی هیچ‌گونه محدودیت ظرفیتی برای مراجعه کننده‌ها ندارند.

هشتم. امکان مقایسه قیمت‌ها در سریع‌ترین زمان؛

درواقع در خرید اینترنتی فرش با گشت و گذار در فروشگاه‌ها و سایت‌های مختلف به‌راحتی می‌توانید از قیمت فرش مطلع شده و با قیمت مناسب، فرش را بدون سود واسطه‎‌گر خریداری کنید. ازاین رو شما می‌توانید خرید اینترنتی فرش خود را به صورت مستقیم و با قیمتی که در کارخانه عرضه می‌شود، تحویل بگیرید.

نهم. تحویل فرش درب منزل؛

فرش خریداری شده از فروشگاه آنلاین فرش را می‌توانید بعد از سفارش خرید اینترنتی، درب منزل خود تحویل بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله از چیدانه، نکات خرید اینترنتی فرش و مزایای خرید آنلاین فرش را شرح دادیم. همچنین در این راهنمای خرید فرش اینترنتی به بیان نکاتی قبل از خرید و در حین خرید فرش آنلاین پرداختیم و اصول خرید اینترنتی فرش را برشمردیم. اگر شما هم قصد خرید اینترنتی فرش دستباف را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به سایت فروشگاه فرش سی‌پرشیا سر بزنید و با رنگ‌ها، طرح‌ها و نقش‌های مختلف فرش‌ها، بیشتر آشنا شده تا خرید فرش اینترنتی مناسبی را تجربه کنید.

از پروفایل فرش مشهد در چیدانه دیدن کنید تا برای سوالات احتمالی‌تان در این زمینه پاسخی یافت شود.

این مطالب را هم بخوانید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه